IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör dec 04 2021, 10:15

Najjan, ju! Very Happy

Jag har samma Viper Zero-ark på ingång och fick nyligen hem Phase Hangar Resins vråltjusiga insug (trots att enbart mildsinta pervon skådar in i intag och utblås). Jag siktar nog på kärran med den röda pippin och droppen Dripp på fenan.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör dec 04 2021, 10:15

Trevligt! Speciellt F2A-dekalerna. De vet minsann hur man målar spännande! Very Happy

Hmm, det där gruppbygget - låter som något man borde haka på?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör dec 04 2021, 10:26

Jag har ett dekalark från Afterburner Decals med nästan exakt samma individer från 6 Hikotai, jag köpte dem redan 2010, superfina dekaler!

Även om jag inte är med i gruppbygget så har jag ett par Japanska Vipers inplanerade i början på nästa år, en av dom är samma individ med den silverfärgade liemannen, den andra kommer att bli maskinen med ett band bakom cockpiten.  Very Happy

Det kan nästan bli ett inofficiellt gruppbygge här också, särskilt om Matt hoppar på!   Laughing

Jag har funderat på Quintas instrumentdekaler också, i Vipern syns de ju bra, och ett par nya sulor från Res-kit!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör dec 04 2021, 10:50

Stefan E skrev:Det kan nästan bli ett inofficiellt gruppbygge här också, särskilt om Matt hoppar på!   Laughing

Ett inofficiellt Viper GB bygge vore skoj. Very Happy
Jag blev smittad av F-16 flugan rätt hårt i somras, och nu vill jag bara bygga F-16.

Jag kommer som sagt bygga en F-16B och en F-2A som min sista byggen innan det blir dags att packa ihop lägenheten och evakuera några månader.
När jag kan dra igång igen har jag ingen aning om.
Har en känsla av att det kommer vara rätt mycket annat jobb som måste göras när vi flyttar tillbaka till lägenheten igen innan det kan bli tanke på att sätta sig vid byggbordet igen.  No

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör dec 04 2021, 11:17

Du har väl alltid varit F-16 nörd, Bosse, i alla fall så länge jag känt dig!  Laughing

Själv gillade jag inte F-16 alls från början och jag har fortfarande lite svårt för den, men den har något som gnager sig fram...

Jag gillar den alltmer och det finns så många läckra målningar runt om i världen, hittils har jag bara byggt Tamiyas F-16CJ och gillade den något otroligt, en av de bästa modeller jag byggt.

Var inte orolig, det kommer att bli många flera F-16 byggda här!  Very Happy

Usch, jag avundas er verkligen inte den här flyttkarusellen ni ger er in i, bara tanken ger mig panik...

Jag lider med er, men förhoppningsvis blir det toppen i slutändan.

Stefan  sunny


Senast ändrad av Stefan E den lör dec 04 2021, 11:17, ändrad totalt 1 gång
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av rsm.gbg lör dec 04 2021, 11:17

Hmmm, F-16 Viper, inte en enda F-16 i stashen.
Men det går ju att råda bot på Very Happy

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör dec 04 2021, 11:39

Stefan E skrev:Du har väl alltid varit F-16 nörd, Bosse, i alla fall så länge jag känt dig!  Laughing
Själv gillade jag inte F-16 alls från början och jag har fortfarande lite svårt för den, men den har något som gnager sig fram...
Jag gillar den alltmer och det finns så många läckra målningar runt om i världen, hittils har jag bara byggt Tamiyas F-16CJ och gillade den något otroligt, en av de bästa modeller jag byggt.
Var inte orolig, det kommer att bli många flera F-16 byggda här!  Very Happy
Usch, jag avundas er verkligen inte den här flyttkarusellen ni ger er in i, bara tanken ger mig panik...
Jag lider med er, men förhoppningsvis blir det toppen i slutändan.
Stefan  sunny

Jo visst har jag varit en F-16 nörd länge Razz , Men jag brände nog ut mig när jag mer eller mindre byggde 8st på rad.
Tror att det är mer än fem år sedan jag ens tittade på en F-16, men i somras kom suget tillbaka som sagt.
Och nu är det jätte kul att bygga dem igen.

Flytt karusellen är inte jag direkt längtar till, men förhoppningsvis kommer vi flytta tillbaka till en "ny" lägenhet när allt är klart.
Och vi slipper ju flytta sakerna själva, det gör hyresvärden åt oss.
Men packa allt måste vi.  Evil or Very Mad


rsm.gbg skrev:Hmmm, F-16 Viper, inte en enda F-16 i stashen.
Men det går ju att råda bot på Very Happy
- Roland

Ingen F-16 i stashen Rolle scratch
Om du aldrig har byggt en, köp Tamiyas, den är dröm att bygga.
Det ända som kanske måste kompletteras med är Quintas instrument dekaler och ett Master Pitotrör.
Resten är helt OK, även om det finns resin delar till i princip allt även till den.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör dec 04 2021, 12:34

Hörde jag något om gruppbygge?? Very Happy Kan tänka mig att haka på med en Tamiya.. Nyfiken på den modellen.
Tobias
Tobias


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör dec 04 2021, 16:28

Väldigt trevliga inköp Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån dec 06 2021, 06:24

Nu får ni sluta hetsa om F-16 i alternativa målningar och F-2 i sina vackra blåa färger!
Från sängen har jag numera utsikt till ca 1/3 av stashen och där blänger den där F-2an åt mig hela tiden.
Jag behöver inte alls starta mer byggen nu. Nehejdå!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Matt_Public and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån dec 06 2021, 09:50

cas skrev:Jag behöver inte alls starta mer byggen nu. Nehejdå!
Join us, join uuuuuussssss... Twisted Evil
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn ons dec 08 2021, 20:26

Årets julklapp till mig själv landade hos ombudet.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 51732740857_639cc3fa2b_k
Även ett set med AK real och ny 0,4 nål till sprutan, men dessa kom inte med på bild. Har länge tänkt skaffa mig ytterligare ett Mirage-derivat och sedan insåg jag att att jag inte hade så mycket amerikanskt i stashen. Detta åtgärdades som synes också.

linusorn


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons dec 08 2021, 20:45

Trevligt. Smile Nästan lika bra som Kefir med corn clakes - en Kfir.. Wink
Är det revell själva som knåpat ihop B-25an eller en rebox?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tor dec 09 2021, 07:35

Nej, är en accurate miniatures. Nya Revell köper jag gärna, men när man inte är säker gäller det att kolla noga så det inte är ngt mög. Blev därför positivt överraskad när jag kollade upp den och så landade den i kundvagnen.

linusorn


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor dec 09 2021, 08:20

Trevliga inköp Linus! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor dec 09 2021, 09:50

Oooh, Mexican Spitfire! cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tor dec 09 2021, 17:25

Tack ska ni ha, men jag tror inte jag hängde med nu Matte! Very Happy scratch

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tor dec 09 2021, 18:15

Linus: Mexican Spitfire  Cool

LasseThid


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tor dec 09 2021, 18:29

Aha, boxarten. Tänkte inte på det. Har inte så stor koll på amerikanska plan. Får se vad det blir för märkning.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor dec 09 2021, 21:57

Idag hämtade jag ut ett paket som jag väntat på ett tag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Sabaton_outer_box_1

Företagslogon kan ju vara en liten hint och här kommer en till.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Sabaton_outer_box_2

Det kommer en tråd om ett tag som avslöjar vad som finns i! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tor dec 09 2021, 22:21

Det var en elak liten cliff hanger får jag lov att säga...  Laughing Laughing Laughing

LasseThid


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av rsm.gbg tor dec 09 2021, 22:37

Sabaton lego? En sån tank kanske?
En sån dök upp för ett tag sen när jag slö tittade på mobilen.

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre dec 10 2021, 11:00

Bra gissat Roland! Smile

Nu ska jag inte hålla er på sträckbänken längre! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Sabaton_box_contents_1

Får väl öppna en passande byggtråd sen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre dec 10 2021, 14:20

Haha, vad coolt Håkan! Very Happy

Fick F-16 till gruppbygget idag, snabbt för PostNord-Lotteriet för en gångs skull! OCH - rakt i lådan i en STOR brun låda.. Som INTE fick plats. Men hellre det än gå o hämta i Solna Centrum (har en närmare plats men det är Stockholm så de skickar inte dit... :evil:På andra sidan Solnabron..)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 51737860344_05edf2f26f_hIMG_0390 by Tobias Björkman, on Flickr

Lite fin gest från Eduard i det lilla paketet från dem med en hälsning. Tror inte jag fått sån innan?

Upptäckte att min Mk IX från Royal Class, som jag har kvar en, itne hade all ets. Bl a pansarplåten.Hade även en Mk VIII utan ets - så skall skära till pansaret från detta ets..
Och lite LööK till de stora damerna..

PostNordLotteriet lämnade även en faktura för ett kuvert från Hannants.. Tre grejor.. Exp- Avg. var större än värdet.... Härligt.
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre dec 10 2021, 14:22

Kan väl inte skylla det på PostNord och de knatade ut med skiten denna gång så.. Just nu ligger de på plus.. Iaf den senaste tiden.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet