IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff fre aug 27 2010, 15:44

fowi skrev:
Scharnhorst står överst på inhandlingslistan när jag kommer hem.
Visste inte att den nu var tillgänglig på marknaden. Får man fråga var du köpte och till hur mycket??
Kanske vi kan bygga i takt och utbyta erfarenheter, råd och tips?
Hösten ser ut att bli jobbig med Yamato 1/500, Graf Spee 1/350, Hipper 1/350 + alla banddrivna fyrkantiga fordon. Puh!

Folke

Dragons Scharnhorst (DN1040) kan jag ta hem på beställning ifall du är intresserad Wink 1499:- +40:- i frakt

/Markus aka MiniStuff.se

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av JOooCKE fre aug 27 2010, 19:00

Detta efterlängtade paket hämtade jag ut ikväll! Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 20100827269

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Azgaron fre aug 27 2010, 19:07

Trevligt paket Jocke! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Janne.S fre aug 27 2010, 19:17

Se där, lite mysiga kattapluttisar Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av JOooCKE fre aug 27 2010, 19:18

Ja de var riktigt fina! Very Happy
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av denstore fre aug 27 2010, 19:39

MiniStuff skrev:
fowi skrev:
Scharnhorst står överst på inhandlingslistan när jag kommer hem.
Visste inte att den nu var tillgänglig på marknaden. Får man fråga var du köpte och till hur mycket??
Kanske vi kan bygga i takt och utbyta erfarenheter, råd och tips?
Hösten ser ut att bli jobbig med Yamato 1/500, Graf Spee 1/350, Hipper 1/350 + alla banddrivna fyrkantiga fordon. Puh!

Folke

Dragons Scharnhorst (DN1040) kan jag ta hem på beställning ifall du är intresserad Wink 1499:- +40:- i frakt

/Markus aka MiniStuff.se

Det är för räligt att se. Särskilt med tanke på att jag har betalat 1750 för min....Sad

Men men, någon gång ska man ju förlora också.Very Happy

denstore
denstore

Inlägg av Janne.S lör aug 28 2010, 14:30

Slank förbi Kempe en snabbis idag och inhandlade mitt nästa projekt!

Efter modigt övervägande så bidde det en MiG29 UB i 1/72 Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_1315

Det skojiga är att det är back to basics som gäller!
Enda som jag kommer använda AB till är att grunda och lacka (både grundfärg och lack kan köpas på sprayburk och jag betecknar det likvärdigt med AB) annars är det bara pensel som gäller!

Ska bli kul tror inte jag har penselmålat en model på snart 10 år!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av JOooCKE lör aug 28 2010, 14:54

Janne.S skrev:Slank förbi Kempe en snabbis idag och inhandlade mitt nästa projekt!

Efter modigt övervägande så bidde det en MiG29 UB i 1/72 Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_1315

Det skojiga är att det är back to basics som gäller!
Enda som jag kommer använda AB till är att grunda och lacka (både grundfärg och lack kan köpas på sprayburk och jag betecknar det likvärdigt med AB) annars är det bara pensel som gäller!

Ska bli kul tror inte jag har penselmålat en model på snart 10 år!

Har du fått solsting!? Shocked Laughing
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S lör aug 28 2010, 16:16

Tror det Razz Blev så sugen när jag såg Tobbe måla sin med pensel....måste kolla om de gamla takterna forfarande sitter i!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av merlin1953packard lör aug 28 2010, 22:14

Janne.S skrev:Tror det Razz Blev så sugen när jag såg Tobbe måla sin med pensel....måste kolla om de gamla takterna forfarande sitter i!

Här är ju åtminstone två saker som inte stämmer, Janne! Ser ut som du fått ett återfall i "the true scale", d v s 1/72. För övrigt tycker jag det är mystiskt att man inte kan se någon Aires cockpit och katapultstolar i resin på bilden, hehe! Tror dock att du kommer att förvandla all denna Italeriplast till något riktigt extra som får oss andra att häpna!
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Azgaron lör aug 28 2010, 22:52

Trevligt inköp Janne! Ska bli kul att se den byggd!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Fisken35 sön aug 29 2010, 12:48

Vart och handlat lite igen, lite smått till några modeller i den allt växande högen.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 DSCF5505Large

Fredrik
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Janne.S sön aug 29 2010, 14:23

Pipor på min ära Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Jokkocze tis aug 31 2010, 16:44

Äntligen ramlade den in från polen!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_2321

En av mina absoluta favoriter från kriget. Inte stor och klumpig men samtidigt inte liten och fjantig, utan alldeles lagom Smile

BF110 i 1/48 för drygt 200kr inkl frakt! Riktigt fynd tycker jag.
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Azgaron tis aug 31 2010, 18:15

Trevliga inköp Fredrik och Jocke!

Himla bra pris på Bf110an! Trevlig kärra!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Stefan E ons sep 01 2010, 17:57

Hejsan!

Efter att ha hållit mig ganska lugn på modellköparfronten ett tag gick det inte längre!

Jag skickade ivär ett par beställningar och detta var vad som damp ner;

Först från Lucky Models i Hong Kong;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0734

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0735

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0761

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0762

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0763

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0764

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0765

...och från Hannants i England;

Den här kärran förälskade jag mig i direkt när jag fick se den;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0546

Cockpit till Kinetics F-84;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0542

Ett helt NYTT dekalark till TVÅ snygga B-17 "My Devotion" och "A Bit O´Lace"!
MYCKET bättre än dekalerna jag hade från ett gammalt superscale ark, dessa är otroligt fina!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0537

"Miss Lace";

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0539

"My Devotion";

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0541

Det här var mest en kul grej, men jag har faktiskt Titanic i 1/350 nånstans;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0543

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0544

Lite färg från Xtracolor, främst från WWI;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0545

Dekaler till en C-17 Globemaster i 1/144, en HÄSTTRANSPORT från Emirates;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0854

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0855

Till dom dekalerna behövde jag en modell, så den här kom från Alfa Hobby;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0849

Till sist dom här som kom från Pacific Coast Models igår;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_0846

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Jokkocze ons sep 01 2010, 18:06

Jag som är sugen på både en Hawkeye och en Prowler! Nu blir jag ju riktigt avundsjuk här ju :/
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av MiniStuff ons sep 01 2010, 18:49

Det var en bunt med grejer det Stefan! Så du har en tysk landmaskin liggandes?! Trodde du nästan enbart byggde flygtyg Razz

/M

Inlägg av Janne.S ons sep 01 2010, 19:41

Redig laddning grejer!! cheers

Jasså det blev F-5N med anknäbbsnosen! Kooolt! Very Happy

Smaskens!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E ons sep 01 2010, 20:33

MiniStuff skrev:Det var en bunt med grejer det Stefan! Så du har en tysk landmaskin liggandes?! Trodde du nästan enbart byggde flygtyg Razz

/M

Du skulle bara veta...

Nääää förresten, det skulle nog skada min image här! Very Happy

Jodå, visst har jag en Land-Wasser-Schlepper, vilka namn dom hiittade på, Tyskarna!

Jag älskar "konstiga", märkliga och fula fordon så LWS:en uppfyller alla krav! Laughing

Annars är det ju softskins som gäller för mig, men en del pansar bygger jag allt!

Har byggt en Tamiya Sherman och en Abrams-vagn, en Egyptisk trailerdragare med en SAM-2, en FAMO, en DUKW, och några till.
Just nu är en Rysk T-33 och en Amerikansk High-speed Tractor med Long Tom är på G.

Jag bygger pansar för att koppla ifrån lite från flygplanen, så det blir lite "släng-ihop-och-låt-gå-det-duger"-modeller!
Men jag kommer långt ifrån upp till någon "standard", så det är väl inte så mycket att visa här!

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Stefan E ons sep 01 2010, 20:38

Janne.S skrev:Redig laddning grejer!! cheers

Jasså det blev F-5N med anknäbbsnosen! Kooolt! Very Happy

Smaskens!

Jo, jag har tittat lite på den, gillar F-5an och revell/Monogram modellen är ju bra, men kommer långt ifrån upp till standarden på den här godingen!

Jag är Impad, AFV håller lika fin kvalitet på dessa flygetyg som man gör på pansarsidan!

Du lär inte bli besviken om du köper den! Very Happy

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S ons sep 01 2010, 21:01

Mmmm..den e fin, jag brukar sitta å pilla lite på den framför TVn (F-5E i mitt fall) den ska ha en helt enastående passform!

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron tor sep 02 2010, 07:29

Trevliga inköp Stefan!
Önskar man kunde köpa såna laddningar var gång! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S tor sep 02 2010, 16:16

Ingen brevbärare idag :/

...men tidigare i veckan så fick jag et paket från USA (konstigt nog beställde jag de här sakerna från USA och Hannat´s beställningen samma dag....men USA grejerna kom redan den 31:a)

Nåväl lite ormögon till Phantomen i alla fall!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_1359
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron tor sep 02 2010, 17:30

Ser trevligt ut Janne!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet