IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 24 av 40 Föregående  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage lör jan 08 2011, 18:53

En Dora i 1/48 låter nåt. Själv har jag den i 1/35 och i 1/144 sedan tidigare. Rälsen är runt 2 meter i skala 1/35. I Hobbyboss 1/72 är den bara dryga metern (111cm). I jämförelse är Fujimis i 1/144 (ca 55 cm) rena fickformatet. SoarArts i 1/35 är min klart tyngsta modell. Matchvikten är 25 kg (Hobbyboss väger "bara" 4 kg).....

MVH
Lars
Brage
Brage

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore lör jan 08 2011, 18:54

Jag beställde en på ModelCraft i Malmö redan för några månader sedan.

Det är lite synd att det är så få stora modeller som kommer i den relativt nya 48-skalan. Nästan bara vagnar och figurset. Personligen tror jag att många av de sakerna som har kommit de senaste åren, typ stora kanoner och torpedbåtar hade gjort sig väldigt bra i 1/48. Lite behändigare än 1/35, och skojiga dioramamöjligheter med såväl flyg som pansar.
denstore
denstore

Inlägg av Brage lör jan 08 2011, 18:58

Både Dora och Vixen beställde jag från Tyskland. Försökt först beställa bara Vixen från Hannants, men portot blev dyrare än modellen (över 400 kr i porto). Nu fick jag den för i stort samma pris men mindre än halva portokostnaden (180 kr). Och då gick Doran med i samma paket.....

/Lars
Brage
Brage

Inlägg av Azgaron lör jan 08 2011, 19:06

Trevliga inköp Brage!
En Dora hade varit kul, men då får den nog vara i 1/144 för att passa nånstans.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av cas lör jan 08 2011, 19:13

Woohoo! En stor Sea Vixen! cheers cheers cheers
När får vi se en byggtråd på den?
Väntar på att Alfa skall skicka min vixen till Alfa GBG så jag kan hämta den där...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Jokkocze lör jan 08 2011, 19:18

denstore skrev:Jag beställde en på ModelCraft i Malmö redan för några månader sedan.

Det är lite synd att det är så få stora modeller som kommer i den relativt nya 48-skalan. Nästan bara vagnar och figurset. Personligen tror jag att många av de sakerna som har kommit de senaste åren, typ stora kanoner och torpedbåtar hade gjort sig väldigt bra i 1/48. Lite behändigare än 1/35, och skojiga dioramamöjligheter med såväl flyg som pansar.

Jasså Modelcraft har den? Det var inte illa. Fast de brukar ju iofs vara ganska så dyra på.. ptja, allt. Hur många organ ville de ha för en Vixen?

Och jo, mer 1/48 åt folket! Ser bättre ut om allt är i samma skala.
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Marlin lör jan 08 2011, 19:37

WOW En Dora kanon cheers
Den har jag också sneglat på.
Vill ha, vill ha vill ha.....måste motstå....
Jag köpte inte Soararts pga kostnad och storlek.
Men till och med i 1/72 är det nog svårt att få plats med den hemma.
Kommer den i 1/48 någongång får man väl hoppas på att ungarna har flugit ut vid det laget.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S lör jan 08 2011, 20:22

Du frestar mig Brage! Sea Vixen är bara för ballt! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av fowi sön jan 09 2011, 10:12

Brage skrev
En Dora i 1/48 låter nåt. Själv har jag den i 1/35 och i 1/144 sedan tidigare. Rälsen är runt 2 meter i skala 1/35. I Hobbyboss 1/72 är den bara dryga metern (111cm). I jämförelse är Fujimis i 1/144 (ca 55 cm) rena fickformatet. SoarArts i 1/35 är min klart tyngsta modell. Matchvikten är 25 kg (Hobbyboss väger "bara" 4 kg).....

Lars!
Har du byggt din DORA i 1/35.
Har velat köpa, men pris och STORLEK är ett hinder.
Är den värd sina 6'
undrar

Folke
fowi
fowi

Inlägg av Brage sön jan 09 2011, 11:01

Hej!

Nej, min 1/35 Dora är inte byggd. Den största skälet är att jag helt enkelt inte vet var jag skall göra av den när den väl är byggd. Jag måste först bygga ett drygt 2 meter långt vitrinskåp, Och var placerar man ett sånt....? Enklaste (?) sättet att förvara den, är nog obyggd i lådan.

Det är en fin byggsats. Kanske att plasten är lite "konstig". Men jag har sett den byggd (i Norge) så det går. En viktig detalj som saknas är dekaler. Det finns dock eftermarknadsdekaler från flera olika tillverkare för att lösa detta. Jag har inte skaffat den metalpipa som finns som tillbehör. Vikten och framför allt priset på pipan avskräcker.

När jag skulle hämta paketet på posten och lämnade fram avin säger kassörskan....
- Ohh, det är du med det stora paketet. Vill du låna en vagn?
Då blev jag lite orolig....
Det visade säg att en paketkärra är ett lämpligt tillbehör för att frakta omkring modellen. En hyfsat stor bil är också bra att ha. Jag fick kämpa för att få in lådan i min S40. Jag anade att lådan skulle vara stor när jag beställde. Men att den skulle vara SÅ STOR hade jag inte räknat med. Jag vill minnas att försändelsen var märkt 27 kg.....

Skall se om jag kan ta några skojiga bilder av den under dagen.

MVH

Lars

Brage
Brage

Inlägg av Stefan E sön jan 09 2011, 13:01

Hejsan!

Häftiga modeller!

Till och med jag har tittat på Doran, men jag tror jag nöjer mig med 1/144!

Även jag går i "väntans tider", min Sea Vixen är nånstans i postgången, och jag tog den från Moduni, av samma skäl som dig Brage.
Bara portot från Hannants skulle kostat mer än modellen.

Så nu blev det en Sea Vixen i 1/48, en Arado i 1/32, plus en hel del annat smått o gott.

Tack för lådtitten, Brage, Vixen ser kanonfin ut, och Airfix har tydligen ryckt upp sig ordentligt vad gäller dekalerna.

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public mån jan 10 2011, 10:09

Fick visst ett återfall. Embarassed Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 A_bike_box
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact mån jan 10 2011, 10:54

Matt_Public skrev:Fick visst ett återfall. Embarassed Very Happy

Detta ser jag som något possitivt!
Trevligt inköp Matt !
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron mån jan 10 2011, 12:04

Ser ut som ett trevligt inköp Mattias!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av MiniStuff mån jan 10 2011, 17:08

Matt_Public skrev:Fick visst ett återfall. Embarassed Very Happy

Vem har sagt att det skulle vara något illa!?!?!?! Keep on buying!

Markus

Inlägg av Jokkocze mån jan 10 2011, 17:49

Det är svårt det där med att köpa det man ska köpa när man går in i en hobbybutik. Hängde med upp till Helsingborg en vända idag och besökte den gamla butiken Hobby Center där. Tänkte mest titta på butiken (Som jag besökte sist som en liten parvel för över 10år sen) och köpa några färger jag "behöver" till ett kommande bygge, men som Mattias känner till så är det inte alltid så lätt.

Hur som helst. Vad jag skulle ha:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 IMG_2767

Vad jag sen bestämde mig för att köpa:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 IMG_2769

Vad jag sen dessutom köpte:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 IMG_2770

Alla måste ha minst en spit i samlingen, eller vad brukar man säga? Det är inte lätt för plånkan det här..

Hur som helst, Trevlig butik! Lite trång och svår att hitta till (De har flyttat ner i en källare som man kommer in i via en dörr brevid en lastkaj), men lite sådär mysig, som det ska vara. (Iofs inget trevligt välkomnande heller. "Vi har inget radiostyrt" är inte på top-10-listan av trevliga första fraser)
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Janne.S mån jan 10 2011, 18:16

LOL det var ju åxå ett sätt att välkomna kunder på Razz

Mysiga små inköp, Dundergeten ser jag framemot Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas mån jan 10 2011, 19:15

Gött att höra att Hobbycenter lever. Kan vara bra att veta inför kommande semestrar. Jag bävar inför mitt första besök på Kempes-Alfa på fredag. Första gången på ett halvår....

Hursomhelst, schyssta inköp Jocke! . Tamiya byggtips, knipsa av delarna, och lägg dom i lådan. Dutta dit lite lim och färg, skaka några gånger och så är det klart!
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Jokkocze mån jan 10 2011, 19:29

Dundergeten lär ta ett tag, iom att jag vill ha den i ren metall och aclad är inte helt lätt att måla med vad jag har hört.

Är passformen på Tamiya så bra så att det bara är att skaka lite? Det måste genast testas!
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Azgaron mån jan 10 2011, 19:42

Trevliga inköp Jocke!

Både Thunderjet och Spitfire är ju trevliga plan.

Vad jag har förstått så är det i första hand underarbetet som måste vara bra innan man sprutar på Alclad.
Har av nån anledning inte testat mina färger än.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S tis jan 11 2011, 14:06

Både buhu å jippi!

Jag fick ett litet paket från Hobby link.... innehållandes det här: cheers

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 IMG_2042

Dessvärre så hade det även kommit ett större paket innehållandes en Milennium Falcon. Det i sig var ju trevligt men tyvär hade tullen slagit klorna i den till att börja med Evil or Very Mad
De krävde över 500 pix för att jag skulle lösa ut paketet...men då det är en bit kvar till lönen och det bara finns damm i plånboken så blev paketet tryggt liggande på uthämtningsstället Sad

...undrar om jag ber tanten väldigt snällt så kan jag få låna en peng Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Jokkocze tis jan 11 2011, 14:14

Och nu ska vi ju ha lådtitt asap!

Edit: Jaha.. där var du snabb
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Matt_Public tis jan 11 2011, 14:15

*vrålar underligt*

Wreeeooooow...

Så där ja! Hur vackert är inte världen ordnad ändå? Bortsett från tullväsendet och det ekonomiska läget då, förstås.

Ett mäkta fint inköp. Är det 1/72-varianten av galaxens snabbaste skrothög, förresten?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact tis jan 11 2011, 14:17

Janne.S skrev:
Jag fick ett litet paket från Hobby link.... innehållandes det här: cheers

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 IMG_2042

*svimmar*

Janne, du måååste bara bygga den i Star Wars temabygget!!!!!!!Very Happy
Annars blir det Death Star Laser på din V70 lol! lol!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Janne.S tis jan 11 2011, 14:18

Matt_Public skrev:*vrålar underligt*

Wreeeooooow...

Så där ja! Hur vackert är inte världen ordnad ändå? Bortsett från tullväsendet och det ekonomiska läget då, förstås.

Ett mäkta fint inköp. Är det 1/72-varianten av galaxens snabbaste skrothög, förresten?

Jajjemensan!

Jag fick bara se kartongen som hastigast innan personalen gömde undan den igen pga dåliga finanser Razz
Olidligt! (en enorm kartong dessutom!)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 24 av 40 Föregående  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet