IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 13 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff ons sep 29 2010, 10:54

Åh! En får gratulera! Ja jag måste få rumpan ur å frakta hem lite vitrinskåpsdelar från butiken som inte används längre, å sen sätta upp då de är avsedda för att hänga på vägg. Inte lika vackra som ditt nya skåp men funktionella förhoppningsvis.

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo ons sep 29 2010, 11:03

Jäklarns vilken stash du har Stefan... Ska du starta en egen Hobbyaffär? Razz

Fint skåp också... Ett riktigt kap onekligen.
Joppo
Joppo

Inlägg av cas ons sep 29 2010, 11:12

Djupt impad av stashen, och avis på skåpet!
Eller är det tvärsom?
Smile

//Christer

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Jokkocze ons sep 29 2010, 13:44

Nice skåp och jeflar vilken stash! Jäkligt avis blir man ju.

Nu blir det en sån där grej som förmodligen bara kommer hända en gång på forumet (om jag inte köper en till).
Kom nyss hem från posten med en liten låda innehållande den här!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 IMG_2503

Kunde inte hålla mig utan var helt enkelt tvungen att köpa! Vill ni ha en lådtitt så säg till Smile

(Nu blir det förhoppningsvis inte mer modellköp för mig på ett tag, börjar bli fullt i hyllan)
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av denstore ons sep 29 2010, 14:01

Joppo skrev:Jäklarns vilken stash du har Stefan... Ska du starta en egen Hobbyaffär? Razz

CAS skrev:Djupt impad av stashen, och avis på skåpet!

Jokkocze skrev:Nice skåp och jeflar vilken stash! Jäkligt avis blir man ju.

Jag misstänker att Stefan har betydligt mer än det som syns på bilderna. Det där ser mest ut att vara ena sidan av en betydligt större samling.Smile
denstore
denstore

Inlägg av Azgaron ons sep 29 2010, 14:11

Attans vilket trevligt skåp Stefan! Jo, där lär det ju få plats en hel del!
Varför har jag inte såna kontakter?! Lite avis! Wink Smile

Jocke, det där såg ju kul ut. Skulle vara intressant med en lådtitt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av MiniStuff ons sep 29 2010, 14:21

Mycket kul köp Joakim! Den måste du visa oss innehållet på.

/Markus

Inlägg av Delmar ons sep 29 2010, 17:45

fan vad avis man blir! Smile
Delmar
Delmar

Inlägg av Stefan E ons sep 29 2010, 18:03

Hejsan!

Så du har också shoppat på HLJ´s REA, Jocke? Very Happy

denStore, Du vet inte hur rätt du har! Very Happy

Jag har en likadan på gång från Japan, plus en F-14 Tomcat i samma serie!

Det är nya dekaler på gång från Fightertown, kolla Hannants sida, dom har märket!

Den här damp ner i går (Onsdag 28/9-10)!

Ja, avin fick jag i brevlådan, kartongen fick jag allt hämta själv i kiosken!

Jag har haft ögonen på den här modellen ända sen jag fick veta att den skulle komma!

Men ett nytt, okänt märke?
Mja, några resencioner vill jag allt ha!
När sedan SAMI gav den mycket bra betyg och på LSP gillades den skarpt, så i söndags kväll (26/9-10) föll jag för den, och beställde.

Fyra dagar från beställning till leverans från Japan, tullat o klart!
Måste vara rekord!

Jag gillar ju det udda, fula o konstiga, och den här maskinen uppfyller de flesta kraven, även om jag tycker den har en säregen skönhet!

Vilken modell talar jag nu om????

Jo, den här;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 IMG_0980

Kyosho J7W1 Shin Den, från Zokei-Mura, i skala 1/32!

En fantastisk byggsats som håller Tamiya klass rakt igenom!

Lådan är ganska stor och innehåller över 250 delar!

En mera ordentlig lådtitt kommer snart!

Den här kommer jag inte att kunna hålla tassarna borta från!

Det är en sådan där modell som bara tränger undan allt annat!

Limma Lungt!

Stefan

Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Jokkocze ons sep 29 2010, 18:06

Japp, HLJ's rea var lite spännande och sen så slapp jag återigen tullen på den Smile

Hade bara råd att köpa en modell, var sugen på en F14 också. Ångrar du dig så kan du alltid sälja till mig Wink

Den där ser lite speciell ut, ser fram emot att se bygget!
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Janne.S ons sep 29 2010, 18:33

Spännande saker i brevlådorna!
Jag blev nog en aning avis på den där vitrinen!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas ons sep 29 2010, 19:16

En Kyosho Shinden?
Då är den radiostyrd va Razz

Men den där Zoukei-Muran skall ju vara nåt i hästväg!
Är det andra serien eller första? Den första på några tusen ex tog väl slut fortare än vad man kan säga Kyūshū J7W Shinden...
Några extraresintillbehör/jetkonvertering som du köpte samtidigt stefan?
jag utgår från att deras flång nya Ta-152H lär leta sig fram till dig med så småningom...

//Christer

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av MiniStuff ons sep 29 2010, 20:05

Huj huj! affraid vad är detta nu för bakvänd historia! albino japaner japaner... och i en go skala å Razz Den vill vi se byggd.... snart Wink

Gött köp Stefan!

Ja jag väntar å på lite paket från HLJ, då jag inte kunde låta bli nu när de körde lite superduper sista rejsrea...

/M

Inlägg av Stefan E ons sep 29 2010, 20:36

CAS skrev:En Kyosho Shinden?
Då är den radiostyrd va Razz

Men den där Zoukei-Muran skall ju vara nåt i hästväg!
Är det andra serien eller första? Den första på några tusen ex tog väl slut fortare än vad man kan säga Kyūshū J7W Shinden...
Några extraresintillbehör/jetkonvertering som du köpte samtidigt stefan?
jag utgår från att deras flång nya Ta-152H lär leta sig fram till dig med så småningom...

//Christer

Japanska är inte min grej, det är helt klart! Laughing

Men en "vanlig" hederlig plastbyggsats är det allt!

Har en känsla att du vet en del om dom.... Cool

Min kommer (troligen) från den andra "omgången/upplagan", den första var tydligen slutsåld redan INNAN den kom ut!

Nu såg jag att en TREDJE upplaga är på gång....

Den går tydligen åt som smör i solsken....

Jo, jag köpte landningsställ i metall och resin däck, mest för att dom är snyggt viktade!

Men jag tycker Ta-152an är för ointressant, och det är ju "bara" ytterligare ett tyskt flygplan (för mig i alla fall)!
Då kommer jag troligen hellre att köpa PCM´s modell (för halva priset) i stället, men det är inte särskilt troligt (fortfarande ointressant!).
Men jag har haft fel förut!

Men Zokei-Mura nummer FEM, DEN ser jag fram emot!

Han har själv släppt informationen att det är ett "sent" flygplan med fyra 20mm kanoner och en stubbig, knubbig kropp o korta vingar!
Kan det var något annat än en Raiden?????
DEN ser jag verkligen fram emot, om inte Hasegawa hinner före förstås!

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av cas ons sep 29 2010, 21:42

Jag vet inte mer om Zoukei-Mura än vad jag själv läser i SAMI och hyperscale. Men mycket positiv buzz har dom det är då sant.
Tycker det är riktigt skoj med alla nya "små" tillverkare som poppar upp lite här och där och som INTE skall envisas med en Spitfire, BF 109 eller en mustang det första dom gör, utan istället tar nåt lite mer udda. Jättekul!
Synd bara att de flesta då gör det i skala 1/32, men det är väl för att få det att gå ihop sig.

Men en Raiden är rätt fräck!
Påminner lite om en Bearcat...
undrar vad deras 4:e projekt är?

//Christer

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Janne.S ons sep 29 2010, 22:52

Shinden är uppenbarligen inspirationen till Sanka B från Animen Skycrawlers (som jag rekomenderar starkt)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 E879dac1a2c456dadcf41ff6cff3e113.image.450x298

/Edit
Måste lägga in de fetaste flygscenerna jag sett i......

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas tor sep 30 2010, 07:47

Jättesnygg film om än totalt obegriplig om man är lite för trött som frugan var när vi försökte se den. Har inte sett mer än halva ännu, men förr eller senare skall jag göra ett nytt försök..
Sky Crawlers finns som spel till Wii, utvecklat av gänget bakom Ace Combat serien ifall man nu vill leka vidare och gissa vilka verkliga plan som inspirerat filmens motsvarigheter!
/Christer

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public fre okt 01 2010, 10:22

Phantom2 skrev: Men jag tycker Ta-152an är för ointressant, och det är ju "bara" ytterligare ett tyskt flygplan (för mig i alla fall)!

Vore jag inte så ödmjuk och konflikträdd så vore det där ett utmärkt sätt att dra igång ett mindre gräl på. Razz

Snyggt köp. En sån där vill jag också ha!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E fre okt 01 2010, 12:59

Hejsan!

Jodu, krig har startats för mindre än så!
Men, jag kanske tog i lite för hårt!

Vill ju inte bli ovän med någon! Shocked

Det var ju bara ett exempel, Helge! Very Happy

Ta-152an är inte så intressant för MIG, att den går före andra, som JAG tycker är mera spännande! -Bättre så? Razz

Tur att smaken är som baken - delad! Very Happy

Limma Lungt!

Stefan Twisted Evil
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public fre okt 01 2010, 13:11

Phantom2 skrev: Tur att smaken är som baken - delad! Very Happy

I mitt fall aningens för bred och rätt hårig.

Det är väl så, skapelsens krona för den ene är enbart ytterligare en tysk traktor för den andre. Very Happy

Vad mer har de djärva Japanerna på listan, förresten? Nummer fem skulle visst vara extra smaskens... tongue
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas fre okt 01 2010, 14:26

Nån mer än jag som fick ett nyhetsbrev från Rebell igår?
Rejäl rea på second hand!
Fick hem mina två fynd idag redan (dom är riktigt snabba där i Solna! Rolling Eyes )
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 P1030864_small
Två tjusiga Hasegawor i bättre begagnat skick.
Zero:n innehöll dessutom Eduards express masker, tack för det! Man måste ju bygga en Zero förr eller senare.
Tomcaten däremot är så full med delar att jag knappt kan stänga locket igen efter första titten!
Här följde det med ett litet ets-ark och det antar jag är Hasegawas egna.
Jisses vad det delar! Det är deras senaste F-14A modell, så det är nedsänkta panelinjer, väldigt tunt ristade.
Hoppas bara att den går att få ihop utan större krångel.
3 olika dekalalternativ var det visst, men CAG-kärran från Sundowners med både hajkäft och röd/vit fena är mycket maffig.
Får nog bli en sån, trots att det är lite kliché med tänder på allt. Fast jag gillar det ändå.
Enda felet med den kärran är ju en total avsaknad av vapen!
Skit oxå. Nu blir jag ju tvungen att leta upp ett vapen-kit eller nåt.

Ahhh, stashen växer afro
//Christer
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av MiniStuff fre okt 01 2010, 14:38

Mocke najjs!

gillar den Japanska kärran skarpt!

Inlägg av Jokkocze fre okt 01 2010, 14:40

Baah, jag lyckas alltid missa de bra sakerna på reorna -_-

Vilken skala är det på din lilla katt där?
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av cas fre okt 01 2010, 15:01

Oj, glömde att skriva att Zero:n är 1/48 och Tomcat:en 1/72.
Tomcat-lådan är i vilket fall tyngre...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Jokkocze fre okt 01 2010, 15:03

Ah, då vet jag varför jag missade tomcaten
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 13 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet