IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tor jul 08 2010, 13:04

Nu dök det upp! Eller ja, häromdagen. Har suttit och kollat igenom setet, och det är faktiskt helt magiskt!
Eldrör till huvudartilleriet, sekundärartilleriet, fjorton etsark och riktigt hyfsade instruktioner. Mycket glädje i en liten låda! Tack till Fisken35 för hjälpen med införskaffandet!
En intressant sak med setet är att de har låtit bli att ge sig på luftvärnet. Det kan kanske tyckas som en brist, men jag ser det snarare som tvärt om. Alldeles för ofta så ser man ets-set där tillverkaren försöker göra saker i plåt som garanterat varken är platt eller fyrkantigt, typ eldrör. Här verkar man ha satsat på att göra saker som gör sig bra i plåt. Högsta betyg!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Kongoetch2
denstore
denstore

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor jul 08 2010, 13:12

Ja det där var ju sannerligen något att etsa upp sig över. Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S tor jul 08 2010, 13:17

... Och allt det där ska få plats på en liten båt?! Makalöst!

cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av denstore tor jul 08 2010, 13:38

Janne.S skrev:... Och allt det där ska få plats på en liten båt?! Makalöst!

cheers

Tyvärr blir man rätt svettig och lite nödig när man tänker på att börja på med eländet. Kommer att ta åratal att få på plats.....

Och sen tillkommer ju allt annat skrafs som man har köpt till den.
denstore
denstore

Inlägg av Stefan E tor jul 08 2010, 18:58

Jösses Amalia..... Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Icon_eek

Det var inte lite ets i den påsen, men nu har du så du klarar dig, för det här bygget kommer att ta åratal!

Kommer att bli kul att följa, var så säker!

Ja, jag erkänner att jag har ett gott hjärta till fartyg, har alltid gillat dem, men bygger inte många (alldeles för få egentligen)!

Slår vad om att din Kongo blir färdig långt innan jag får min Fletcher klar! Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Icon_biggrin

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av denstore tor jul 08 2010, 19:42

Phantom2 skrev:Jösses Amalia..... Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Icon_eek

Slår vad om att din Kongo blir färdig långt innan jag får min Fletcher klar! Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Icon_biggrin

Det är nog ett farligt vad. Jag är notoriskt dålig på att få grejer färdigt.Smile
denstore
denstore

Inlägg av Janne.S tor jul 08 2010, 23:38

denstore skrev:
Janne.S skrev:... Och allt det där ska få plats på en liten båt?! Makalöst!

cheers

Tyvärr blir man rätt svettig och lite nödig när man tänker på att börja på med eländet. Kommer att ta åratal att få på plats.....

Och sen tillkommer ju allt annat skrafs som man har köpt till den.

Bara att bita ihop och sätta igång Very Happy
Oftast brukar själva igångsättandet vara det jobbiga med vissa byggen då man visar överdriven respekt för eftermarknads lull lullet... ta ett litet moment åt gången och försök att inte tänka på allt som är kvar att göra. Det brukar funka för mig i alla fall!

Skulle vara så koolt med en byggtråd på Kongon!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron fre jul 09 2010, 00:34

Såg ju attans trevligt ut det där Magnus! En hel hög metallskrot till dina samlingar! Smile Nä, skoja bara! Smile
Ser gärna också en byggtråd på Kongon!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av denstore fre jul 09 2010, 11:20

Ska försöka bli färdig med någon av de andra först.Smile
Och måste skaffa en kamera också....
denstore
denstore

Inlägg av Azgaron fre jul 09 2010, 20:32

Smile
Jo det kan ju vara bra att ha. Har man inte för stora krav så går det ju att hitta bra kameror för en ganska billig peng, beroende på vad man anser billigt. Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Joppo sön jul 11 2010, 18:27

I veckan fick jag in lite eBaypaket med nagelfilar. De blå kostade 5.5 pund inkl. frakt och de gråa kostade 8 dollar inkl frakt Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Icon_biggrin.

På Kicks där jag tidigare brukade köpa sånt här, hade jag kanske fått 3 st filar för samma peng Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Icon_biggrin

De blåa är riktigt sjysta faktiskt. De har fyra olika slipytor som går från ca. 600 till 2000 och en gummiyta för att polera med. Rekommenderas.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Filar
Joppo
Joppo

Inlägg av Azgaron mån jul 12 2010, 10:05

Ser användbart ut, och priset var ju ok! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S mån jul 12 2010, 15:58

Jippi!
Det rasslade till i brevlådan idag och det vara bara att slänga sig i Voblan och åka och hämta ut ett efterlängtat paket från Hong-Kong!

Jag lyckades skrämma upp ett par Aires utblås till min Phantom...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_1058

Och en liten guldklimp från AVF club...en F-5E! Den ska jag ragga upp Iranska dekaler åt så det blir ett mysig öken kammo på den Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_1061

Så Kinetics nyss släppta Prowler! Fint gjutna delar men jag gillar inte hur de slänger allt i samma påse...självklart har det lossnat delar som ligger och skvalpar inne i påsen.
Tycker alla Modelltillverkare borde ha lärt sig vid det här laget att max två kartor i en påse!
Förutom det så ser det fint ut.... blir till att göra mig av med min Airfix Prowler.....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_1063

Det var ungefär vad jag orkade göra i modellsammanhang i denna hetta.....30 grader i skuggan Huuuuuuuuu!

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av JOooCKE mån jul 12 2010, 16:52

Fina inköp Janne! Smile
Lite avis på utblåsen är man allt... jag ska bara pilla i PE i mina... Rolling Eyes

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Warsawpact mån jul 12 2010, 17:06

Janne.S skrev:Jippi!
Det rasslade till i brevlådan idag och det vara bara att slänga sig i Voblan och åka och hämta ut ett efterlängtat paket från Hong-Kong!

Jag lyckades skrämma upp ett par Aires utblås till min Phantom...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_1058

Och en liten guldklimp från AVF club...en F-5E! Den ska jag ragga upp Iranska dekaler åt så det blir ett mysig öken kammo på den Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_1061

Så Kinetics nyss släppta Prowler! Fint gjutna delar men jag gillar inte hur de slänger allt i samma påse...självklart har det lossnat delar som ligger och skvalpar inne i påsen.
Tycker alla Modelltillverkare borde ha lärt sig vid det här laget att max två kartor i en påse!
Förutom det så ser det fint ut.... blir till att göra mig av med min Airfix Prowler.....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_1063

Det var ungefär vad jag orkade göra i modellsammanhang i denna hetta.....30 grader i skuggan Huuuuuuuuu!

Limma lugnt!

OOOOOOOHHH vilket skönt paket ifrån Öster du fått Janne!
Själv är jag grovt sugen på en sådan F-5a ifrån AFV, såg några hos Kempe, men de var dyra. Smakar så kostar det...

Reflektion kolon, Lucky eller HLJ?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron mån jul 12 2010, 17:15

Trevliga inköp Janne! Snygga utblås!

30 grader i skuggan här med! Jag smälter bort och har inga öl! Sad
Nåja, ska strax till affären så det går ju att åtgärda! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S mån jul 12 2010, 18:43

Hehe...Lucky, HLJ är ju från Japan och jag skrev att det var från Hong Kong Razz

Jag kom undan rätt billigt på allt utom Aires utblåsen....den blev nog dyrare än vad det skulle kostat här (men å andra sidan fanns den vare sig i sverige eller europa Razz)

Men det övriga sparade jag nog en slant på..... slapp tull den här gången

Håkan. köp ett par till mig å......jag ids int gå utanför dörrn igen *puh*
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Kent mån jul 12 2010, 22:24

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IT2671
Denna har ramlat ner i lådan,tyvärr står ju bygget still pga att husrenoveringen tar den mesta tiden.
Men man kan ju alltid handla på sej lite modeller ändå.Hoppas på lite hobbyrums tid i dagarna när min semester kommer.

/W
Kent
Kent

Inlägg av MiniStuff mån jul 12 2010, 22:28

Många kul grejer som hamnar i era lådor gubbar! Har också hämtat en liten låda på posten idag, från Japan, innehållande vad jag behöver till min "Phantom". Dock får ni inga bilder idag, är dödstrött och orkar inte ta/ladda upp de ikväll.

Håller er lite på halster... Twisted Evil

/M

Inlägg av Janne.S mån jul 12 2010, 22:33

Mumsfilibabba.... Scootern är en av mina favisar och den finns i så många varianter så det finns förfärligt många målnings alternativ.
Man skulle kunna viga en hel modellbyggar karriär åt att bygga A-4:or!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E mån jul 12 2010, 22:33

Hejsan!

Janne, Jag har tittat på både Prowlern och F-5an, båda modellerna står mycket högt på min önskelista nu!
Snälla, jag vill GÄRNA se ett par lådtittar på dem också!

Får man fråga vad du fick ge?

Warthog, en Scooter är aldrig fel!
Ett av mina favoritplan med massor av kul målningar och varianter!
Över 6000 maskiner tillverkade under nästan 30år!

Heineman´s Hotrod, Scooter, kärt barn har många namn!

Jag har byggt -B och -E, har nästan alla varianter obyggda!

Limma Lungt!

Stefan

Senast ändrad av Phantom2 den mån jul 12 2010, 22:39, ändrad totalt 1 gång
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S mån jul 12 2010, 22:34

MiniStuff skrev:Många kul grejer som hamnar i era lådor gubbar! Har också hämtat en liten låda på posten idag, från Japan, innehållande vad jag behöver till min "Phantom". Dock får ni inga bilder idag, är dödstrött och orkar inte ta/ladda upp de ikväll.

Håller er lite på halster... Twisted Evil

/M

Har du fått tag på luftintag med luftkanaler så är risken hög för inbrott i sommar Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S mån jul 12 2010, 22:39

Phantom2 skrev:Hejsan!

Jag har tittat på både Prowlern och F-5an, båda modellerna står mycket högt på min önskelista nu!
Snälla, jag vill GÄRNA se ett par lådtittar på dem också!

Får man fråga vad du fick ge?

Limma Lungt!

Stefan

Jag gav $50 för Prowlern och $28 för F-5:an

$18 i frakt
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E mån jul 12 2010, 22:57

Högst rimliga priser!

Blir nog till att göra en beställning snart!

Tackar!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S tis jul 13 2010, 00:02

Kommer inte ihåg vad dollarn stog i då när jag beställde men med dagens dollar är det högst rimliga priser Very Happy
Totalt hade min order kostat 885 kr idag men när jag bäställde det så fick jag pröjsa 912 kr för allt...kanske banken tog ett skålpund också för att jag handlade med utändska dinarer.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet