IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332

+12
Stefan E
MiniStuff
Jokkocze
johan r
Matt_Public
JOooCKE
cas
Delmar
Janne.S
Kent
Azgaron
Marlin
16 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 6 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332 - Sida 6 Empty Sv: IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332

Inlägg av Azgaron lör okt 02 2010, 01:05

Tack för intressant läsning Bosse!

F-16.net är en bra sida för alla F-16 fantaster.
Gick med i deras forum, men har inte varit där på ett bra tag.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332 - Sida 6 Empty Sv: IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332

Inlägg av Delmar lör okt 02 2010, 01:46

tack för den intressanta läsningen. Mer och mer börjar jag förstå fascinationen med IDF Smile

som panzarbyggare med tyskfetish har jag viss förståelse men jag vet inte ifall jag skulle orka bygga tex pzIV i alla varianter osv. Men med tiden kanske jag hamnar där också Razz

Hoppas du inte tror att jag försöker kritisera dig med mina frågor, då dessa kanske kan misstolkas. Jag är bara intresserad av vad som lockar i denna kategori som jag vet noll om Wink
Delmar
Delmar

Inlägg av Marlin lör okt 02 2010, 08:54

Azgaron skrev:Tack för intressant läsning Bosse!

F-16.net är en bra sida för alla F-16 fantaster.
Gick med i deras forum, men har inte varit där på ett bra tag.

Håkan

Tack Håkan,
F-16.net brukar jag kolla på ibland, mest för att se om det finns nya bilder.

Delmar skrev:tack för den intressanta läsningen. Mer och mer börjar jag förstå fascinationen med IDF Smile

som panzarbyggare med tyskfetish har jag viss förståelse men jag vet inte ifall jag skulle orka bygga tex pzIV i alla varianter osv. Men med tiden kanske jag hamnar där också Razz

Hoppas du inte tror att jag försöker kritisera dig med mina frågor, då dessa kanske kan misstolkas. Jag är bara intresserad av vad som lockar i denna kategori som jag vet noll om Wink

Tack Delmar, Ingen fara jag har inte uppfattat dina frågor som kritik.
Jag antar att risken för nördighet ökar med graden av nischning.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S lör okt 02 2010, 09:10

Det är bra med nischade nördar...då vet man vem man ska fråga! Very Happy

Mycket bra redogörelse för F-16 i IDF tjänst!
Om du har tid och lust, Bosse, skulle du vilja utveckla den där posten med lite bilder och krydda med lite mer fakta och göra en artikel om israeliska F-16? Så kan vi sno den och sätta upp den på IPMS GBGs hemsida....sådana här fakta får man inte låta försvinna!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E lör okt 02 2010, 10:26

Håller med Janne!

Det vore perfekt för oss andra som inte är så hemma på IDF!
Har ju Kinetic´s 1/48 Sufa som ligger o väntar.....

Själv är jag ju precis lika "insnöad" på Spitfire, av alla dess typer!

Så jag förstår precis vad du menar! What a Face

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin lör okt 02 2010, 14:42

Janne.S skrev:Det är bra med nischade nördar...då vet man vem man ska fråga! Very Happy

Mycket bra redogörelse för F-16 i IDF tjänst!
Om du har tid och lust, Bosse, skulle du vilja utveckla den där posten med lite bilder och krydda med lite mer fakta och göra en artikel om israeliska F-16? Så kan vi sno den och sätta upp den på IPMS GBGs hemsida....sådana här fakta får man inte låta försvinna!

Ja varför inte.
Jag återkommer om några dagar med mer info och bilder.
/Bosse

Senast ändrad av Marlin den lör okt 02 2010, 14:43, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavning)
Marlin
Marlin

Inlägg av Marlin lör okt 02 2010, 21:17

Go' Kväll.
Brunt var det här!
Jag målar brunt!
IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332 - Sida 6 201010021994
IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332 - Sida 6 201010021995
Nu har alla ytor fått tre lager av Xtracolor.
Och det är först nu som man faktiskt kan se att den är målad.

Fenan hade lite väl många penselmärken och färgen var inte tillräckligt jämn så jag slipade av den en sista gång och la på ett fjärde lager.
IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332 - Sida 6 201010021996
IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332 - Sida 6 201010021997
Lite av skillnaden i färg är säker mitt icke-bruk av primer.....
Fenförlängningen är i en mörkare grå färg en resten av plasten och det strulade också till det för mig.

Så nu är camot lagt, det är dags att montera Pave Penny poden och sen är det bara till att måla undersidan.
Men det blir med Humbrol eftersom min Xtracolor är slut. Så två lager Humbrol 127 och ett lager klarlack sen är det dags för dekaler..... cheers

Men nu är det dags för en film i TV-soffan med frugan.
Go' Afton.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S lör okt 02 2010, 23:13

Hehe..avnjöt "Ghost ship" precis med ett par räddhågade pojkar...få se om de sover gott i natt Razz

Du strävar frammåt.....gott att snart ha målat klart kan jag tänka Very Happy

Måste nämna det att det finns en stor härlig fördel med israeliska kärror förutom att de har ökenkammo...det är att här snackas det inte lo-viz dekaler inte utan stort och färggrannt ska det vara!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin lör okt 02 2010, 23:56

Janne.S skrev:Hehe..avnjöt "Ghost ship" precis med ett par räddhågade pojkar...få se om de sover gott i natt Razz

Du strävar frammåt.....gott att snart ha målat klart kan jag tänka Very Happy

Måste nämna det att det finns en stor härlig fördel med israeliska kärror förutom att de har ökenkammo...det är att här snackas det inte lo-viz dekaler inte utan stort och färggrannt ska det vara!

Ghost Ship verkade lite läskig. Jag gillar inte psykiska thriller eller skräckisar.
Världens fegaste 44-åring, och kan tala om det.

Jag gillar och samlar på kostymdrama, brittiska deckare och krigsfilmer.
I kväll bjöd DVDn på avsnitt 64 av Morden i Midsomer. Min absoluta favorit serie.
Jag bara älskar den. Har alla avsnitt som har getts ut på DVD och kommer att köpa de som kommer.
Jag har i och för sig de flesta brittiska deckarserier som finns på DVD, men Morden i Midsomer är favoriten.-
Vår filmsamling börjar bli ett problem. Vi har ca 500 DVD + 300 VHS hemma. Sen har vi ungefär 250 DVD i sommarstugan.
VHS samlingen håller vi på att byta ut. Men plastbristen är snart akut.

Men för att gå tillbaka till IDF/AF så är det ganska klart att det hände något under 90-talet.
Före de så hade de ett enkelt skvadronsmärke på fenan. Sen kom en viss Hr Ranan Weiss med i bilden.
De flesta färgrikare stjärtfenorna är han "pappa" till.
Så man kan inte beskylla honom för att ha plagierat något när man använder Isra's dekaler.

Nu är klockan sent. Det har varit en lång dag i dag.
Vi var uppe i stugan i förmiddags och stängde av och tappade ur vattnet, så nu är det slut på säsongen.

Och nu har det blivit dags för mig att krypa till kojs med Ken Follets senaste bok " Giganternas Fall".....
Vi hörs säker i morgon.

/Bosse, önskar alla en god natt.

Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron sön okt 03 2010, 01:20

Ser snyggt ut Bosse! Ser fram emot dekalerna.

Kom precis på att jag faktiskt har ett litet israeliskt projekt på g.
En MiG-23 ML i form av en avhoppad assyrisk kärra.

Det var ju en rejäl bibba DVD'er! Har väl inte bråkdelen av det ens.
Har inte sett ett enda av Morden i Midsommer, fast det kanske jag får ta och råda bot på.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin sön okt 03 2010, 10:42

Azgaron skrev:Kom precis på att jag faktiskt har ett litet israeliskt projekt på g.
En MiG-23 ML i form av en avhoppad assyrisk kärra.
Håkan

Åh en MiG-23:a, det skulle jag vilja ha några stycken av.
Synd att det inte finns någon i 1/48 värd namnet.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron sön okt 03 2010, 11:57

Det är Airfix gamla som jag moddat för att del ska bli en ML.
Bygget stoppade pga färgbrist, men nu har/ska jag ha färger som passar, så det är bara att sätta igång igen.

Jag har inte så stor koll på vad som finns i 1/48, annars hade det ju varit intressant med en Flogger i den skalan också.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S sön okt 03 2010, 11:59

Med lite scrach å extra tillbehör så går det nästan.....

Italeri har släppt gamla Esci som är nästen men inte riktigt helt olik en Flogger Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin sön okt 03 2010, 15:23

Janne.S skrev:Med lite scrach å extra tillbehör så går det nästan.....

Italeri har släppt gamla Esci som är nästen men inte riktigt helt olik en Flogger Razz

Jo jag vet att de finns ute igen.
Jag byggde dem när de var nya och tyckte de var as-coola.
Men jag vet inte om jag har lust att satsa på så mycket "lös-godis" i form av epoxy.

Stashen är tillräckligt stor för att hålla mig sysselsatt ändå.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Delmar sön okt 03 2010, 19:23

snyggt målat marlin, de färgerna med den ytan ser riktigt smaskiga ut. Får mig att tänka på glass Razz
Delmar
Delmar

Inlägg av Kent mån okt 04 2010, 19:46

Kanon snyggt målning...

/W...som nu ska ut på E.viken å leta f-16...
Kent
Kent

Inlägg av Caverö mån okt 04 2010, 19:56

Härliga färger och ett snyggt camo, bra jobbat Marlin. cheers
Caverö
Caverö

Inlägg av MiniStuff mån okt 04 2010, 20:17

Delmar skrev:snyggt målat marlin, de färgerna med den ytan ser riktigt smaskiga ut. Får mig att tänka på glass Razz

håller med om glassen, får mig att tänka på choklad-nougat-kola-glass-med-mint-rippel Razz

Blir läcker denna maskin!

Inlägg av Marlin mån okt 04 2010, 20:38

Halloj !
Idag har jag inte gjort så himla mycket.
Jag har haft allt för mycket att göra på jobbet för att hitta rätt inspiration.
Normalt sett brukar denna hobby vara bästa medicinen efter en stressig och hektisk dag på jobbet, men idag funkar det inte.

Men jag har fått Pave Penny kapseln på plats.
IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332 - Sida 6 201010041998
IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332 - Sida 6 201010042000

Men jag upptäckte samtidigt att skarven mellan luftintag och flygkropp inte var riktigt helt OK.
Så det var bara till att börja slipa och spackla igen.
IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332 - Sida 6 201010042001
IDF/AF F-16C Barak First Jet Sqn #332 - Sida 6 201010042002

Och nu har luften gått ut helt.

Så jag kopplar av med en study istället.
Kanske blir det mer i morgon.

/Bosse Sleep

Sorry, Jag såg inte inläggen ovanför.
Och nu är jag också sugen på glass.
Det tackar jag för.
/B

Senast ändrad av Marlin den mån okt 04 2010, 20:44, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Glass är gott!)
Marlin
Marlin

Inlägg av Delmar mån okt 04 2010, 20:45

vet hur det känns, ibland kommer man bara inte igång. Speciellt när spackel och sandpapper är inblandat Wink
Delmar
Delmar

Inlägg av Janne.S mån okt 04 2010, 21:38

Lite framgång i alla fall...huvudsaken att det går frammåt Very Happy
Står själv och stampar lite just nu.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av JOooCKE mån okt 04 2010, 22:20

Härligt bygge Bosse! cheers
Jag gillar dina byggen! Very Happy

Btw, jag beställde min F-16 idag Wink

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Azgaron mån okt 04 2010, 22:42

Nä, vissa dagar blir inte som man tänkt sig. Kul att det gått lite framåt iaf.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin tis okt 05 2010, 08:50

Delmar skrev:vet hur det känns, ibland kommer man bara inte igång. Speciellt när spackel och sandpapper är inblandat Wink

Janne.S skrev:Lite framgång i alla fall...huvudsaken att det går frammåt Very Happy
Står själv och stampar lite just nu.

JOooCKE skrev:Härligt bygge Bosse! cheers
Jag gillar dina byggen! Very Happy

Btw, jag beställde min F-16 idag Wink

/ Jocke

Azgaron skrev:Nä, vissa dagar blir inte som man tänkt sig. Kul att det gått lite framåt iaf.

Håkan

Tack ska ni ha allihop.
Positiva kommentarer värmer gott.
Synd att man är på jobbet nu.
För just nu skulle jag kunna dekalera en hel F-4:a utan att tappa sugen. Razz

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S tis okt 05 2010, 09:59

LOL det är inte lite inspiration det! drunken
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet