Salt trick
4 posters
Sida 1 av 1
Salt trick
Ett litet trick som kan vara bra att kunna (på begäran av Janne S )Det är första gången jag gör det med salt, eller rättare sagt första gång det fungerar någorlunda Måla den färgen som du vill titta fram , strö på salt där du vill ha stenskott o rost genomslag, lacka topp lacken ,låt torka, pilla bort kornen, så har du stenskott o andra genomslag´.Om du vill har rost ,så lägg en liten liten rostfärgad plupp i stenskottet dra sen ner med en REN pensel o drar ner rosten mot marken ,det rinner ju neråt , ja hoppas att ni blir klokare av min förklaring
Gigabyte
Registreringsdatum : 03 augusti 2008
Gigabyte
Registreringsdatum : 03 augusti 2008
Gigabyte
Sv: Salt trick
Blåser man inte bort saltkornen med färgsprutan?? hur sitter de kvar där man vill att de ska vara?
Janne.S- Moderator
Jag har fått för mig att man blöter ytan man vill salta med lite vatten. Sen när det torkat sitter kornen kvar!
Salt funkar nog bäst på stenskottsliknande skador och för gravrost, medans skav på flygplan nog bäst åstadkoms med andra metoder typ vaselin! OBS! Detta är bara min personliga uppfattning av hur resultatet ser ut!
Håkan
Salt funkar nog bäst på stenskottsliknande skador och för gravrost, medans skav på flygplan nog bäst åstadkoms med andra metoder typ vaselin! OBS! Detta är bara min personliga uppfattning av hur resultatet ser ut!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag strödde på kornen innan grundfärgen var helt torr (lite klibbig på ytan ) ,har försökt med vatten ,men dom flög åt häcklefjäll ,så detta tyckte jag fungerade bättre ,men en liten varning ,färgen måste nästan vara helt torr så inte saltet smälter, för då kan man genomslag ända till plasten och det vill man ju inte !
Gigabyte
Ok, tack för tipset Giga! Ska ta och prova på nått!
Håkan
Håkan
Här har jag anv salt för att få fram slitage från klättrande manskap och rost
Gigabyte
Ja, det blev attans så bra! Som sagt ta gärna närbild!
Håkan
Håkan
Tack för bilden Giga! Ser mycket bra ut!
Håkan
Håkan
Tack Håkan så en på sidan , skall köra FX buff som väg damm sen , plus lite annart pyssel
Gigabyte
Ska bli intressant att se resultatet sen!
Håkan
Håkan
Gör snyggt!! Inte utan att man nästan blir lite sugen på pansar........det var ett tag sedan nu.
Janne.S- Moderator
Liknande ämnen
» hårspray/salt rostteknik med sprayfärger...
» SÅLT!
» Flygmodeller och dekaler
» Färg säljes (sålt)
» SÅLT: "Döstädning"/Garderobsrensning - "Vintage"... :-)
» SÅLT!
» Flygmodeller och dekaler
» Färg säljes (sålt)
» SÅLT: "Döstädning"/Garderobsrensning - "Vintage"... :-)
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet