IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Rekrytering till Gruppbygge - Star Wars

+14
Delmar
Warlord
johan r
Claes
Jokkocze
denstore
Stefan E
Azgaron
Marlin
MiniStuff
Janne.S
cas
Matt_Public
Warsawpact
18 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 6 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Rekrytering till Gruppbygge - Star Wars - Sida 6 Empty Sv: Rekrytering till Gruppbygge - Star Wars

Inlägg av Warsawpact tor jan 20 2011, 13:29

Mindre än 2 veckor kvar nu boys cheers
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Till överst på sidan Gå ner

Rekrytering till Gruppbygge - Star Wars - Sida 6 Empty Sv: Rekrytering till Gruppbygge - Star Wars

Inlägg av cas tor jan 20 2011, 20:13

Stressa mig inte! Jag har ju fortfarande inte sett röken av min Tie/Int Crying or Very sad

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Janne.S tor jan 20 2011, 22:00

CAS skrev:Stressa mig inte! Jag har ju fortfarande inte sett röken av min Tie/Int Crying or Very sad

Har ett halvår på dig Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S tor jan 20 2011, 22:03

Många slipsjägarepå gång....

Jag har fortfarande inte bestämt mig.... står mellan snöspridaren å en Slips i 1/48...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact fre jan 21 2011, 01:00

CAS skrev:Stressa mig inte! Jag har ju fortfarande inte sett röken av min Tie/Int Crying or Very sad

Vi sitter i samma båt ( delvis)
Har också beställt en Tie Interceptor ifrån Alfa men den kommer inte. Frågade Anders men han visste inte heller vad de tagit vägen.
Ställer nog upp med min knappt påbörjade Tie Fighter istället om Interceptorn inte dyker upp i denna delen av galaxen.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Jokkocze fre jan 21 2011, 01:20

Har inte heller jag sett röken av min tie som jag beställde från hlj, så jag vet inte vad jag ska bygga jag heller :/
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Stefan E fre jan 21 2011, 09:32

Hejsan!

Inte min heller!

Blir väl en liiiiten, ynklig Falcon i 1/144 istället! Rolling Eyes

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av cas fre jan 21 2011, 18:47

Det verkar nästan som om vi skulle propsa på en framskjutning av hela gruppbygget?
Fast Alfa säger idag "Tie Fightern kommer dröja tills mitten av februari ser det ut som."

Vad skall man hoppas på?
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Warsawpact fre jan 21 2011, 20:32

CAS skrev:Det verkar nästan som om vi skulle propsa på en framskjutning av hela gruppbygget?
Fast Alfa säger idag "Tie Fightern kommer dröja tills mitten av februari ser det ut som."

Vad skall man hoppas på?

Verkar som om vi är flera som upplever en avsaknad av Genomskjutare.
Undra varför det skulle ta en sådan tid? Förmodligen pga. rebellsabotage hos någon av Sienars fabriker?!

Efter överläggning med min prao elev, Darth Vader, har vi kommit fram till att Star Wars gruppbygget fortskrider enligt planen.

Imperiet inser att alla inte kan tjänstgöra med den farkost på det datum som gruppbygget drar igång. Därför blir INGEN utesluten om de inte lägger upp sitt bygge på startdatumet utan man kan ansluta vid ett senare tillfälle om så önskas.

Om Genomskjutarna nu rent av skulle anlända i slutet av Februari (el. tidiga Mars) har de som bygger dem ändå 3+ månader till godo att bli färdiga.
Om det skulle uppstå ytterligare försening eller liknande problem kommer jag och min prao att förlänga byggtiden.

* OBS*
Jag har lagt upp en Update#3 på rekryteringstrådens förstasida där den här frågan behandlas och besvaras.
*OBS*

Alltså:
1.Startar enligt tidsplanen
2. Man ansluter när man vill. INGET krav att lägga upp WIP tråd på startdagen.
3. Ev. tidsförlängning om ytterligare problem med beställning uppkommer.

Jag hoppas trotts förseningarna av Interceptorn att alla är nöjda och glada med det stundande gruppbygget.

Kommer för övrigt att avbeställa min interceptor ifrån Alfa imorgon.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Warsawpact fre jan 21 2011, 21:03

CAS skrev: "Tie Fightern kommer dröja tills mitten av februari ser det ut som."

Vad skall man hoppas på?

Det där lät inte alls bra. Vad hade de för orsak till att det skulle ta en sådan lång tid? Torka hos tillverkaren/leverantör eller vad beror det på?

Jag beställde min Interceptor veckan innan jul för att jag tyckte minsann att jag skulle vara ute i god tid....2 veckors leveranstid kunde jag tänka mig...men nu kommer det alltså att ta ända tills mitten av Februari ( förmodligen i början av Mars )

Då har jag väntat i hela 1,5 Månad!

Oavsätt orsak till fördröjningen, så tycker jag detta är rötet.
En avbeställning skall inom kort göras. De pengarna kommer ,förmodligen, läggas på en warhammer /Maschinen Kreiger beställning ifrån Ministuff istället.

Om man kollar på Alfa hobbys sida så står det att Tie Interceptor finns för omgående leverans.
......vad nu man kan tolka "omgående" som.

Det går att beställa Interceptors ifrån ifrån LuckyModel som har den i lager.
Men HLJ verkar ha den i lager också men, Jocke har inte sett röken av sin.

Kanske är en global interceptor torka eller att någon på fine molds har spillt sake i pressmaskinerna?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Stefan E fre jan 21 2011, 22:33

Hejsan!

Igår fick jag "shipping Notice" på min beställning från HLJ.

Det hade gått iväg från Tokyo idag, kommer till sverige imorron, sedan får vi se hur länge tullen ligger på det, och till sist transporten inom Sverige.

Om ett par veckor gissar jag! Very Happy

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S fre jan 21 2011, 22:48

Jag håller tummarna för den stundande TIE kavalkaden!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas lör jan 22 2011, 08:55

Jag fortsätter att hålla ut med min väntan.
Det är ju aldrig för sent att ge upp =)

//Christer

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Warsawpact lör jan 22 2011, 12:10

Phantom2 skrev:Hejsan!

Igår fick jag "shipping Notice" på min beställning från HLJ.

Det hade gått iväg från Tokyo idag, kommer till sverige imorron, sedan får vi se hur länge tullen ligger på det, och till sist transporten inom Sverige.

Om ett par veckor gissar jag! Very Happy

Limma Lungt!

Stefan

Vad härligt Stefan! Smile
Nu vet vi att interceptor ifrån HLJ fungerar, kanske värt att beställa ifrån dem istället?

Undra nu hur länge det tar för Alfa att skaka fram sina beställda interceptors?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Matt_Public mån jan 24 2011, 09:29

Mycket Tie-ande på gång här, trevligt. Very Happy

Min stackars kryssvinge kommer att må som orm i myrstack.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron mån jan 24 2011, 09:52

Hehe, täcker dig! X-vinge här med! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public mån jan 24 2011, 09:57

Azgaron skrev:Hehe, täcker dig! X-vinge här med! Smile

Så bra!

Den där Biggs vet man aldrig var man har. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas mån jan 24 2011, 10:00

Den kan nog känna sig rätt säker från mig.
Får väl delta med mina 25mm rebel characters som jag köpte i mina rollspelande dagar. Den xenomorfa mystikern är inte målad har jag för mig.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public mån jan 24 2011, 10:35

Yoda?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas mån jan 24 2011, 10:38

Nope, ser ut som en soptunna på "ben" med en persiljeklase på huvudet.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public mån jan 24 2011, 10:41

CAS skrev:Nope, ser ut som en soptunna på "ben".

Rekrytering till Gruppbygge - Star Wars - Sida 6 R2d2_dustbin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas mån jan 24 2011, 10:50

Nej inte så, utan så här
Rekrytering till Gruppbygge - Star Wars - Sida 6 P1040371_small
(Tur att man har VAB idag så man kan hänga på forumet...)
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public mån jan 24 2011, 10:53

Nämen kolla! Ser ut som ett rastafari-bananskal som sjunger opera.

Tummen upp!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Hayabusa mån jan 24 2011, 21:48

Vad är en WIP? Japp, detta blir mitt första GB på IPMS Gbg...något speciellt jag behöver tänka på?

Ser att det verkar vara visst trassel med Tie Interceptor - något som testat att beställa av Hobby Search?
Hayabusa
Hayabusa

Inlägg av MiniStuff mån jan 24 2011, 22:14

Hayabusa skrev:Vad är en WIP? Japp, detta blir mitt första GB på IPMS Gbg...något speciellt jag behöver tänka på?

Ser att det verkar vara visst trassel med Tie Interceptor - något som testat att beställa av Hobby Search?

WIP = Work In Progress

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet