Green Stuff
2 posters
Sida 1 av 1
Green Stuff
Hej och hallå!
Vad ska man ta sig till för att gojset inte ska häfta fast som jehovas vid verktygen? Matolja, vaselin, vatten?
Vad ska man ta sig till för att gojset inte ska häfta fast som jehovas vid verktygen? Matolja, vaselin, vatten?
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Green Stuff
Halloj!
Jag använder bla. Idominsalva, vatten, saliv.
Ska jag tex kavla ut något så tar jag hjälp av salva, när jag sitter och jobbar så är det vatten och saliv
lite ungefär som när jag målar så doppar jag verktyget emellan läpparna och väter med saliv från tungan.
/M
Jag använder bla. Idominsalva, vatten, saliv.
Ska jag tex kavla ut något så tar jag hjälp av salva, när jag sitter och jobbar så är det vatten och saliv
lite ungefär som när jag målar så doppar jag verktyget emellan läpparna och väter med saliv från tungan.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
behövs inte mycket ska jag väl tillägga, och när man är helt färdig med vad man nu håller på med så glöm för allt i världen inte att doppa hela modellen/figuren i ett bad med såpa/diskmedel så att den feta salvan försvinner. Kan uppstå problem vid målning annars....
.... fast det hade nog smarta du redan räknat ut så jag bugar mig och kryper tillbaks i det hål jag kom ifrån....
.... fast det hade nog smarta du redan räknat ut så jag bugar mig och kryper tillbaks i det hål jag kom ifrån....
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev: ...fast det hade nog smarta du redan räknat ut så jag bugar mig och kryper tillbaks i det hål jag kom ifrån....
Jag brukar ju förvisso inte använda kycklingflott som primer, så där har du helt rätt.
Men lägg av med grottforskningen och få dig lite sol istället, om ni nu har någon idag. Förstås.
Om inte:
Matt_Public- Master of DNF
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet