Stads diorama.
+7
cas
MiniStuff
Azgaron
T-34
Janne.S
Matt_Public
Fisken35
11 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Stads diorama.
Har inte byggt så mycket på ett tag då intresset inte har varit på top, tycker det blir mer och mer intressant att bygga dioramor i stället, lite lurigt kanske om man inte har något att ställa i dom.
Det här är vad jag har hållit på och lurat med på sistens i alla fall, ska väll så småning om bli någon form av stadsdio var det tänkt, får väll se hur långt det kommer.
Fredrik
Det här är vad jag har hållit på och lurat med på sistens i alla fall, ska väll så småning om bli någon form av stadsdio var det tänkt, får väll se hur långt det kommer.
Fredrik
Fisken35
Sv: Stads diorama.
Håhå?
Sånt här är alltid roligt och lärorikt.
Ska bli skoj att se var du tar vägen med prylarna...
Sånt här är alltid roligt och lärorikt.
Ska bli skoj att se var du tar vägen med prylarna...
Matt_Public- Master of DNF
Ja vi får väll se, just nu vet jag inte vad jag ska ställa in för något annat i den.
Fisken35
Ja man måste ju försöka beta av i bygg högen lite så det kan vara bra med lite idee strömman ibland.
Ja vart det ska vara har jag inte bestämt riktigt än, har varait sugen på att göra något från Köningsberg så det kan väll vara där då kanske.
Plåtarna är från en gammal räkosttub jag har klippt till, sedan har jag penslat Mr Surfice på dom och målat den med hör och häpnad Humbrols Polished steel, fick dock spä den ganska mycket för att få den att bli bra, sedan rostade jag den med pasteller och lite annan vädring.
Såhär ser dom ut nu när jag tycker att dom ser ok ut.
Ja vart det ska vara har jag inte bestämt riktigt än, har varait sugen på att göra något från Köningsberg så det kan väll vara där då kanske.
Plåtarna är från en gammal räkosttub jag har klippt till, sedan har jag penslat Mr Surfice på dom och målat den med hör och häpnad Humbrols Polished steel, fick dock spä den ganska mycket för att få den att bli bra, sedan rostade jag den med pasteller och lite annan vädring.
Såhär ser dom ut nu när jag tycker att dom ser ok ut.
Fisken35
Snyggt Fredrik! Ser ut som en bra början på ett dio!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Nu har jag lyckats klämma dit alla "kullersten" som skulle ditt, vart väll ganska ok, nu är det bara fogning kvar sedan blir det väll ett lager färg på det hella.
Fisken35
Ska bli kul att se med färg på! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Fogat och klart för målning, väntar bara på att det ska torka.
Fogningen gjorde jag med vanligt snickarspackel på tub, detta klickade jag ut i små högar och gnode sedan ner i ett cirkelen mönster med en gammal halvmjuk tandborste.
Fogningen gjorde jag med vanligt snickarspackel på tub, detta klickade jag ut i små högar och gnode sedan ner i ett cirkelen mönster med en gammal halvmjuk tandborste.
Fisken35
Najs! Nu börjar det se ut som det skall
Fråga: vad använde du som kullersten? Jag har själv använt hela vitpepparkorn vid ett tillfälle, ser nästan ut som det här också...
/Markus
Fråga: vad använde du som kullersten? Jag har själv använt hela vitpepparkorn vid ett tillfälle, ser nästan ut som det här också...
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Det är någon form av palmmjöl som dom gör små kullor av och kokar till en grötaktig sörja, kommer visst från indonesien från början.
Fisken35
Blev riktigt snyggt det där Fredrik!
Håkan
Håkan
Tackar Håkan, tja det är ju fyra nyanser av grått bara men det duger åt mig.
Fisken35
Det där var riktigt snyggt!
/Christer
/Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fräscht med hoppets gröna färg mitt i alltihopat! Gillar't.
Tillsätt bara Hetzer, för att tala reklamspråk.
Tillsätt bara Hetzer, för att tala reklamspråk.
Matt_Public- Master of DNF
Tackar ja lite färg ville jag ha som bröt mot det andra.
Har precis börjat karva på skodan, får se när den blir klar.
Har precis börjat karva på skodan, får se när den blir klar.
Fisken35
Det ser riktigt trevligt ut, jättebra kullersten och lite grönt gör sig riktigt bra oxå.
Vad skulle det bli för ngt fordon? och blir det figurisar oxå?
Vad skulle det bli för ngt fordon? och blir det figurisar oxå?
Caverö
Tack Caverö, det var på tal om en Hetzer, har börjat lite på den redan, jag gör saker i lite omvänd ordning som ni kanske har märkt, och figurer får det nog bli i framtiden, är inte så bra på sånt än.
Fisken35
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Ett diorama.
» 'No name' diorama
» 'Anything Goes' Diorama
» Modell Göteborg i höst, vårt TEMA är nu offentligt!
» WW2 Diorama
» 'No name' diorama
» 'Anything Goes' Diorama
» Modell Göteborg i höst, vårt TEMA är nu offentligt!
» WW2 Diorama
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|