SU-122 (Grotzkrieg Edition)
+7
SkelettetS
Janne.S
Azgaron
Joppo
MiniStuff
Warsawpact
Matt_Public
11 posters
Sida 1 av 6
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
SU-122 (Grotzkrieg Edition)
Joppo skrev:Jag hoppas Herr Public snarast sätter igång med 122:an.
Jag är mycket ivrigt på att få se resultatet efter att dina pysslingorker våldfört sig på den.
Vem är väl jag att neka El Joppo ett oskyldigt nöje? Here we go:
Första anhalten var att bättra på beväpningen.
Låt gå för att en 122:a är pretty hot shit i verkligheten, men inte här inte. Behold!
Delvis monterad och snart klar:
Här ska den hänga sedan. Finurliga japaner...
Med den lilla fotnoten ur världen så kan vi raskt gå vidare till resten av skrammelvagnen. Framsida:
Åsså baksidan. Den fina runda luckan kändes inte orkisk nog och byttes rask ut. Gömma avgasrören i aktern? Aldrig!
Anbringande av dekorativa plåtar såväl som allmän lappning och lagning pågår:
Som tur var för mig så har kärran tydligen en hel del gemensamt med en T-34:a.
Extradelarna, i det här fallet några lådor, användes samvetslöst till att göra inredning av åt besättningen. Ingen V-2 här inte...
Vad det här är har jag ingen riktig koll på, men grabben insisterade. Han är den som är mest påläst, så vi kör på det.
Nu börjar det bli slut på foton, så jag slänger in en bild på "da crew" för att dryga ut presentationen:
Min allra första panzer! Känns lovande och lockande...
Matt_Public- Master of DNF
Sv: SU-122 (Grotzkrieg Edition)
GRYMMERZZZZ!!! mjaooooo! wanna mer wanna mer!
vill också göra grotz-vagn
vill också göra grotz-vagn
MiniStuff- Vicesheriff
Haha Den ser ju redan helt magisk ut Nu förstår jag vad du menar med "ömsint omvårdnad"
Jag ser fram emot nästa uppdatering
Jag ser fram emot nästa uppdatering
Joppo
Tack för alla glada tillrop.
Största ansträngningen är hålla sonen borta från projektet; han har tusen ilskna idéer och alla är lika hysteriskt underliga att genomföra med "hedern" i behåll...
Största ansträngningen är hålla sonen borta från projektet; han har tusen ilskna idéer och alla är lika hysteriskt underliga att genomföra med "hedern" i behåll...
Ser ut som ett attans trevligt projekt Mattias!
Ser orkiskt ut så det ryker om det redan!
Håkan
Ser orkiskt ut så det ryker om det redan!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Heheh...en motsatsen till pimpad SU-122:A
Ska bli intressant och se vad mer galenskaper du hittar på....eller din son
Ska bli intressant och se vad mer galenskaper du hittar på....eller din son
Janne.S- Moderator
coolt, ser ju jäkligt stabilt ut än så länge!
tycker inte du ska hålla sonen borta föööör mycket, orker är ju inte direkt kända för finkänslighet
tycker inte du ska hålla sonen borta föööör mycket, orker är ju inte direkt kända för finkänslighet
SkelettetS
SkelettetS skrev:Tycker inte du ska hålla sonen borta föööör mycket, orker är ju inte direkt kända för finkänslighet
Eftersom du förmodligen (?) aldrig träffat grabben så har jag förståelse för din åsikt.
Han säger iofs exakt samma sak som du angående finkänslighet. Och om räta vinklar, finmekanik, vett, sans och symmetri.
yepp. mycket av orkmaskineriet fungerar ju enbart för att de så innerligt vill att det ska fungera. ingen mening men finlir med andra ord haha
men jag förstår din poäng, hehe
men jag förstår din poäng, hehe
SkelettetS
SkelettetS skrev:Mycket av orkmaskineriet fungerar ju enbart för att de så innerligt vill att det ska fungera.
Som mina romantiska förhållanden fast tvärtom m.a.o.
Hoppla-ha!
En yttepytteuppdratering.
Ytterligare en pryl har provpassats på skrovet. Förmodligen en tappkran för svampöl.
Kärran har tydligen en bröt med hjul också (hälften visas nedan). Hur man orkifierar dessa vete fasen.
Tips mottages gladeligen medans jag borstar av tänkarhatten.
En yttepytteuppdratering.
Ytterligare en pryl har provpassats på skrovet. Förmodligen en tappkran för svampöl.
Kärran har tydligen en bröt med hjul också (hälften visas nedan). Hur man orkifierar dessa vete fasen.
Det här var ju helfestligt!
Orkifiera hjulen är inte helt mitt gebit, men borde inte grova ekrar eller ett ersättningshjul av trä vara nåt?
Orkifiera hjulen är inte helt mitt gebit, men borde inte grova ekrar eller ett ersättningshjul av trä vara nåt?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hrm... Mitt förslag är nog att du gör dem ganska slitna. Du kan tex göra en så att gummiringarna runt fälgarna har en massa hack i sig. Sen skulle det kanske se coolt ut om du ersätter nåt av hjulen med exempelvis en knögglig lastbilsfälg eller liknande. Kanske nåt i denna stil? : http://farm4.static.flickr.com/3354/3616250945_0611a88dda.jpg
Joppo
Vad CAS sa, plus lite extra pansar på de andra. (I stil med resten av tilläggspansarn på tanken)
Jokkocze
Kom på en till grej Vore det inte rätt fett med ett par rejäla, vackert rostiga plåtar som skyddar banden också? http://www.forgeworld.co.uk/Images/Product/AlternativeFW/large/kblasta3.jpg
Joppo
Jokkocze skrev:Med långa lansar! ...riktade mot honom.
Som de förvarade i en tunna?
Helt klart sånt improviserat pansar! Gärna förstärkt med nitade järnbeslag!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja, för han ville inte vara en ballong.Matt_Public skrev:Jokkocze skrev:Med långa lansar! ...riktade mot honom.
Som de förvarade i en tunna?
Jokkocze
Joppo skrev: Sen skulle det kanske se coolt ut ifall du ersätter nåt av hjulen med exempelvis en knögglig lastbilsfälg eller liknande.
I enlighet med Joppos snilledrag började jag leta efter ersättningshjul, vilket var ett svårt bestyr i en inbiten flygbyggares förråd.
Tamiyas underbara Corsair kom emellertid till min hjälp med sin lilla charmiga Moto-tug.
Omborrade och provpassade hjul på bild nedan.
Kanske får den även donera resten av sin kropp, eftersom den är rätt värdelös utan hjul annat än i ett Kamikaze-diorama.
"Let it roll. Down the highway. Roll, roll..."
Nästa tilltag blev att, enligt sonens önskemål, fästa en hälsning på skrovet till den som blir överkörd. Del ett:
Hur ska man egentligen kunna veta att det vankas vansinniga mängder död om ingen talar om det för en, hmm?
Nu ska jag googla skadade pansarvagnshjul. Avskavt gummi och allt vad det nu var...
Senast ändrad av Matt_Public den tor feb 10 2011, 10:58, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : onödig upprepning.)
Hehe Det är alltid lika intressant att kolla in denna tråd. Jag gillar din "hälsning" i fronten Hjulet passade ju in fint också... Det ser ut som en riktig hillbilly fix vilket är en rejäl komplimang i sammanhanget.
Keep ´em coming!
Keep ´em coming!
Joppo
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» SU-122 Grotzkrieg
» Leichter Raketenwerferspielurhkäfer 40K (Grotzkrieg)
» Eduard 1/48 P-39N Airacobra Weekend edition.
» Eduard 1/48 Messerschmitt Bf 110E Weekend Edition
» Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]
» Leichter Raketenwerferspielurhkäfer 40K (Grotzkrieg)
» Eduard 1/48 P-39N Airacobra Weekend edition.
» Eduard 1/48 Messerschmitt Bf 110E Weekend Edition
» Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]
Sida 1 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet