SU-122 (Grotzkrieg Edition)
+7
SkelettetS
Janne.S
Azgaron
Joppo
MiniStuff
Warsawpact
Matt_Public
11 posters
Sida 2 av 6
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: SU-122 (Grotzkrieg Edition)
Du får säga till också om du behöver hjälp med nån del som saknas Matt. Min skrotlåda är din skrotlåda också vettu
Jag har ganska mycket pansarskrot som kanske kan komma till användning. Säg bara till så gör jag en sökning.
Jag har ganska mycket pansarskrot som kanske kan komma till användning. Säg bara till så gör jag en sökning.
Joppo
Joppo skrev:Det ser ut som en riktig hillbilly fix vilket är en rejäl komplimang i sammanhanget.
Duuu!
Fasen karln, du är ju ett ymnighetshorn av sköna idéer! Klart som fanken att det ska på en träsarg någonstans. Hoho!
Tack också för vänliga ord, allihop.
Matt_Public- Master of DNF
Joppo skrev:Du får säga till också om du behöver hjälp med nån del som saknas Matt. Min skrotlåda är din skrotlåda också vettu
Nu blir jag rörd på allvar!
Vete fasen vad slags vansinne som kommer att fastna på kärran, men en hink att förvara en liten baby-squig i (eller en domkraft att hålla någon del av chassit på plats med) vore ju förstås precis som smörstekt guld.
Jag hojtar om jag kommer på något. Annars är jag öppen för förslag, är ju så himskarns ny på området...
Najs uppdatering Mattias! Ser himla bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan!
Det är så skoj att det blir rätt schysst nästan av sig självt...
Det är så skoj att det blir rätt schysst nästan av sig självt...
Något som skulle se lite fräckt ut vore ifall de hade reparerar ett hjul som spruckit på mitten....lägga liksom jätte stygn som håller ihop det,eller navkapslar av metall sjok, typ urklippta tomburkar som de sedan har kladdat på med färg
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Något som skulle se lite fräckt ut vore ifall de hade reparerat ett hjul som spruckit på mitten... Lägga liksom jättestygn som håller ihop det, eller navkapslar av metallsjok, typ uppklippta tomburkar som de sedan har kladdat färg på.
Att lappa ett sprucket hjul med häftklammrar vore ju tidernas fulhack. Bra där!
Jag HAR ju dessutom lite navkapslar till min gamla Bubbla, och ett ark BMF-krom. Borde se lagom fel ut på en asrisig härk.
*fnittrar*
Jobba fort nu vi vill ju se hur allt blir!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nice jobbat, jag tyckte väl att jag kände igen det där hjulet.
Caverö
Blir ruggigt fräck denna! Ja säg till om du söker några delar för skrotdelar finns det gott om, dock kanske inte alltid i 1/48 men vad spelar det för roll när skalan inte är så viktig...
Jag har faktiskt en påbörjad "slakt" av en 1/35-modell som jag skulle göra till ett Ork-fordon men den stannade av... men nu börjar man få lite inspiration av ditt byggande, darn it! Ska gräva fram lite bilder vid tillfälle.
/Mrks
Jag har faktiskt en påbörjad "slakt" av en 1/35-modell som jag skulle göra till ett Ork-fordon men den stannade av... men nu börjar man få lite inspiration av ditt byggande, darn it! Ska gräva fram lite bilder vid tillfälle.
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
CAS skrev:Jobba fort nu vi vill ju se hur allt blir!
Hetspelle!
Inte nog med att det är min första kaffekvarn, det är även en rätt omfattande cross-over. Jag jobbar så fort jag kan/törs med "nämenvadfarao, SÅ skulle jag ha gjort istället" ständigt flåsande i nacken...
Men jag förstår alltför väl vad du menar (sneglar på Jannes WHIF-viper) och ska göra mitt yttersta.
Janne.S skrev:Något som skulle se lite fräckt ut vore ifall de hade reparerat ett hjul som spruckit på mitten... lägga liksom jättestygn som håller ihop det.
Ipso facto! Lite väl återhållen sutur kanske, med orkiska mått mätt...
Här har vi förresten resten av hjulen samt de förnicklade banden (behöver lite mera brutalitet, va?).
Härnäst på listan kommer en mysko ratt som ingen i huset vet vad den gör, vanlig åkomma.
Den förmodade ölpumpen har fått sin slutgiltiga postering och mer detaljer.
Taggar! Orkiska prylar har ju taggar till förbannelse. Skänker en viss piff till anrättningen...
Lillgrabben krävde dessa detaljer. Radarkupol eller kupa för mördarbin? Kedjan är emellertid strikt dekorativ.
Vi avslutar dagens avsnitt med en översiktsbild. Ser ni några skriande brister så får ni hojta.
Mycket snyggt Mattias!
Nåt som kanske borde finnas på hjulen är "konservbrytare" a'la romerska vagnar eller JB. Sen får man väl hoppas att orkerna inte går i dem själva!
Håkan
Nåt som kanske borde finnas på hjulen är "konservbrytare" a'la romerska vagnar eller JB. Sen får man väl hoppas att orkerna inte går i dem själva!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Lite såna där klassiska spikar på hjulen kanske vore något? Du vet såna där de hade på gamla romerska vagnar (Som Håkan nämnde) som de förstörde hjulen på andras vagnar med. Kommer inte på det riktiga namnet så jag kan inte länka några bilder :/
Jokkocze
Fin blir den. Jag gillar verkligen hjulen och de små söta VW-navkapslarna
Är du hemma eller på jobbet? Är du hemma så råder jag dig till att kolla din post. Enligt den Värmländska Ork-falangen borde det idag ha skeppats vissa pansarrelaterade förnödenheter till dina Grotz
Är du hemma eller på jobbet? Är du hemma så råder jag dig till att kolla din post. Enligt den Värmländska Ork-falangen borde det idag ha skeppats vissa pansarrelaterade förnödenheter till dina Grotz
Joppo
Joppo skrev:Fin blir den. Jag gillar verkligen hjulen och de små söta VW-navkapslarna
Danke, danke!
Joppo skrev:Är du hemma eller på jobbet? Är du hemma så råder jag dig till att kolla din post.
Enligt den Värmländska Ork-falangen borde det idag ha skeppats vissa pansarrelaterade förnödenheter till dina Grotz
Strålande tider! Tack som attan!
Längtade hem redan innan, blir inte bättre av det här. Läge för att göra kort dag, kanske?
Det där var nog det ballaste jag sett på en bra lång stund!
Trodde för ett ögonblick att du hade tagit av det ihopsydda hjulet ända tills jag insåg att det satt på andra sidan.
Puh!
Trodde för ett ögonblick att du hade tagit av det ihopsydda hjulet ända tills jag insåg att det satt på andra sidan.
Puh!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
den blir oförskämt vacker denna! lite styggare får den allt bli
skulle definitivt förse larvbanden med "fötter" här och var om du förstår vad jag menar.
diggar det ihoplappade hjulet!
skulle definitivt förse larvbanden med "fötter" här och var om du förstår vad jag menar.
diggar det ihoplappade hjulet!
MiniStuff- Vicesheriff
Joppo skrev:Enligt den Värmländska Ork-falangen borde det idag ha skeppats vissa pansarrelaterade förnödenheter till dina Grotz
Uppskattas å det grövsta!
Grejerna kom fram i prima skick och knattarna väser milda hotelser till tack. Själv jag bugar mig lite stelt med ett fånigt flin.
Här ska bättringsbyggas!
Hehe Sweet. Det ska bli intressant att se vad de kan användas till.
Joppo
CAS skrev:Det där var nog det ballaste jag sett på en bra lång stund!
Tack-å-bock!
Caverö skrev: Fruktansvärd men underbar, hur nu det gick till?
Det undrar jag med. Jag skyller på den där mysko synergieffekten som alla på marknadsföringen ylar om.
MiniStuff skrev: [...] skulle definitivt förse larvbanden med "fötter" här och var om du förstår vad jag menar.
Pratar vi om typ skosulor av stål nu? I annat fall får du gärna hjälpa min klena hjärna.
Joppo skrev:Det ska bli intressant att se vad de kan användas till.
Minst sagt. Sparar nog en eller annan detalj till den kommande panzerknacker-M10:an som ska göra den sällskap ut i fält...
Den här tråden har jag missat och den där kärran är tammefan det tuffaste jag sett på länge. Måsta vara total befrielse att bara bygga på utan att följa någon jämrans byggbeskrivning som ändå inte stämmer. Coolers!
Magnus
Magnus
MagnusE
MagnusE skrev: Måste vara total befrielse att bara bygga på utan att följa någon jämrans byggbeskrivning som ändå inte stämmer.
Varför tänker jag osökt på Dragon?
Lite statusuppdatering, would you like?
Kärran har fått lite färg. Svart grund och sedan lite Codex-grått.
Bubonpest-bruna ränder kommer att appliceras ovanpå enligt instruktion.
Traktorhjulen fick taggar. En rysk jaktrobot fick bli donator.
Jag borde ha pytsat in betydligt fler taggar överlag. Nåja, lärdomar till nästa bygge antar jag...
Jag gillar det bakvända förfarandet med "guts-on-the-outside" som någon Star Wars-designer uttryckte sig. Känns mäkta grotiskt.
Eftersom jag mest bara har flyg i stashen så fick ett par ICM-spits bjussa på diverse småbitar. Sårbarast möjliga placering? Oh ja!
Joppos fin-fina friplåtar ska naturligtvis tas i bruk. Här med lite blandade glyfer:
Pansarbygge är ju jättekul!
Jag förstår alltjämt inte vad du menar.
Kärran har fått lite färg. Svart grund och sedan lite Codex-grått.
Bubonpest-bruna ränder kommer att appliceras ovanpå enligt instruktion.
Traktorhjulen fick taggar. En rysk jaktrobot fick bli donator.
Jag borde ha pytsat in betydligt fler taggar överlag. Nåja, lärdomar till nästa bygge antar jag...
Jag gillar det bakvända förfarandet med "guts-on-the-outside" som någon Star Wars-designer uttryckte sig. Känns mäkta grotiskt.
Eftersom jag mest bara har flyg i stashen så fick ett par ICM-spits bjussa på diverse småbitar. Sårbarast möjliga placering? Oh ja!
Joppos fin-fina friplåtar ska naturligtvis tas i bruk. Här med lite blandade glyfer:
Pansarbygge är ju jättekul!
MiniStuff skrev:Skulle definitivt förse larvbanden med "fötter" här och var, om du förstår vad jag menar.
Jag förstår alltjämt inte vad du menar.
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» SU-122 Grotzkrieg
» Leichter Raketenwerferspielurhkäfer 40K (Grotzkrieg)
» Eduard 1/48 P-39N Airacobra Weekend edition.
» Eduard 1/48 Messerschmitt Bf 110E Weekend Edition
» Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]
» Leichter Raketenwerferspielurhkäfer 40K (Grotzkrieg)
» Eduard 1/48 P-39N Airacobra Weekend edition.
» Eduard 1/48 Messerschmitt Bf 110E Weekend Edition
» Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]
Sida 2 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet