SU-122 (Grotzkrieg Edition)
+7
SkelettetS
Janne.S
Azgaron
Joppo
MiniStuff
Warsawpact
Matt_Public
11 posters
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: SU-122 (Grotzkrieg Edition)
Orkiskt übertjusigt! Tusan så snyggt målat Mattias!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Skitsnyggt Mattias Kamot blev ännu bättre såhär. Det ser liksom lite mer "hemgjort" ut eller hur man nu ska säga.
I min värld så skulle liksom inte ett gäng gretchins göra 5 olika förslag på kamoflage, montera upp dem på pannåer och stå med snorkiga uppsyner och diskutera dem, utan de skulle mest bara kötta på. Och det tycker jag det ser ut som de gjort, fast med ett väl avmätt mått av finess... Kanon helt enkelt.
Nu blev detta inlägg kanske lite flummigt, men det är ju för tusan måndag och jag har inte vaknat riktigt ännu
I min värld så skulle liksom inte ett gäng gretchins göra 5 olika förslag på kamoflage, montera upp dem på pannåer och stå med snorkiga uppsyner och diskutera dem, utan de skulle mest bara kötta på. Och det tycker jag det ser ut som de gjort, fast med ett väl avmätt mått av finess... Kanon helt enkelt.
Nu blev detta inlägg kanske lite flummigt, men det är ju för tusan måndag och jag har inte vaknat riktigt ännu
Joppo
Joppo skrev:Skitsnyggt Mattias! Kamot blev ännu bättre såhär. Det ser liksom lite mer "hemgjort" ut eller hur man nu ska säga.
Tackar!
Jo, lillgrabben fnös något om att förslaget var lite väl sammanhängande. Men snorkiga uppsyner hade de hela vägen igenom (uppkäftiga små kritter). Funderar på att måla en Don Martinsk karikatyr av en ork på ena navkapseln, bara på skoj.
Matt_Public- Master of DNF
Så himla läckert!!
Jag tycker allt smälter samman på ett övertygande sätt och alla små detaljer är ju bara underbara!
Jag gillar särskilt lagningsplåten i sidan med en en ny lagning på! Den här vagnen har gått i arv!
Jag tycker allt smälter samman på ett övertygande sätt och alla små detaljer är ju bara underbara!
Jag gillar särskilt lagningsplåten i sidan med en en ny lagning på! Den här vagnen har gått i arv!
Janne.S- Moderator
Ser skitbra ut Mattias!!! Din son kommer få en av de grymmaste maskinerna på spelbordet
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev: Din son kommer få en av de grymmaste maskinerna på spelbordet.
Jo, han är rätt nöjd med den hitintills. Rentav såpass att jag får förtroende att tofsa ihop hans nya Killakans. Tråd inom kort.
Grymt tjusigt!
Ser redan fram emot det kommande Don Martinska storverket, i litet format!
Ser redan fram emot det kommande Don Martinska storverket, i litet format!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Ser redan fram emot det kommande Don Martinska storverket, i litet format!
Jag förbannar redan mig själv för att ha kläckt idéen. Men det blir kog kul till sist.
Tack för all positiv feedback hörni! Tror att jag kommer att trivas fint som pansarbyggare (modell light).
Undrar om de kör med partikelfilter till dieseln?
Det är så ballt så jag saknar ord!
Det är så ballt så jag saknar ord!
Janne.S- Moderator
Filter?
De lär väl sila skiten genom en limpa, som alla äkta hårdingar.
Man måste filtrera fulölen Ordentligt!Matt_Public skrev:Filter?
Jokkocze
Det blir ju alldeles, alldeles uuunderbart!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jamen dåså, slutrakan närmar sig.
Nu ids jag inte vänta på MiniStuffs fina larvbandsidé längre (jag tar den på en senare kärra) utan drar ihop otyget.
Tydligen så ingår skruvar vid pansarbyggen, det hade jag ingen aning om. Nåja, man får ta seden dit man kommer...
Sen var det dags att haka på plåtarna. Det börjar se ut som en krigsmaskin lite smått. Skönt.
Om jag ledsnade på att försöka skära till nitskallar? Hurså?
Lite mera damm och lera, sen är det nog dags för mattlacken. Huj vad det går (för att vara jag).
Nu ids jag inte vänta på MiniStuffs fina larvbandsidé längre (jag tar den på en senare kärra) utan drar ihop otyget.
Tydligen så ingår skruvar vid pansarbyggen, det hade jag ingen aning om. Nåja, man får ta seden dit man kommer...
Sen var det dags att haka på plåtarna. Det börjar se ut som en krigsmaskin lite smått. Skönt.
Om jag ledsnade på att försöka skära till nitskallar? Hurså?
Lite mera damm och lera, sen är det nog dags för mattlacken. Huj vad det går (för att vara jag).
Vajjert!
Ja jag vet att jag släpar med min larvbandsidé, den går säkert att använda på något senare projekt. Eller så testar jag den först och visar vad jag menar...
not: skruvar i stridvagnsbyggen är något Tamiya kör på sina 1/48, dä de skickar med underdelschassin gjutna i metall. Inte annars vänligt förekommande kan jag säga... såvida du inte bygger en Tamiya från 60-70tal med tillhörande motor
Ja jag vet att jag släpar med min larvbandsidé, den går säkert att använda på något senare projekt. Eller så testar jag den först och visar vad jag menar...
not: skruvar i stridvagnsbyggen är något Tamiya kör på sina 1/48, dä de skickar med underdelschassin gjutna i metall. Inte annars vänligt förekommande kan jag säga... såvida du inte bygger en Tamiya från 60-70tal med tillhörande motor
MiniStuff- Vicesheriff
Najs! Ser grymt bra ut!
Håkan
Håkan
Joppo skrev:Det blev snyggt när sidoplåtarna kom på.
Jo, de gjorde sitt till för helhetsintrycket. Tack återigen.
Det är inte många som är så pass måna om detaljerna att de postar dem till en.
Nu fattas bara en enorm WAAAAAAGH!!!-flagga i antennen
Läckert!!!!!
Läckert!!!!!
Janne.S- Moderator
Fram med mera WAAAAAGH!
Utsökt är det!
Utsökt är det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Men då, hörni, är den så gott som klar.
Navkapseln som jag tänkte måla nidbild på skymdes visst av skyddsplåten, så det får bli till sen nångång, och den införskaffade Waaagh-flaggan passade inte riktigt in den heller. Strunt samma! Sturmtigern lär ju bli flaggskeppet i alla fall. Jorå såattee...
Bilder kanske? Nu med ett försiktigt mått smuts och lera. Easy does it!
Vi börjar med en översiktsbild:
Sedan lutar vi oss närmare och går vi runt en enebärsbuske:
Sisådärja, det synes vara allting! Jag feglirade lite med leran, men grabben är i alla fall nöjd.
Nu återstår bara lite pulande med besättningen och mekaniker-teamet och kanske en sista torrborstning.
Navkapseln som jag tänkte måla nidbild på skymdes visst av skyddsplåten, så det får bli till sen nångång, och den införskaffade Waaagh-flaggan passade inte riktigt in den heller. Strunt samma! Sturmtigern lär ju bli flaggskeppet i alla fall. Jorå såattee...
Bilder kanske? Nu med ett försiktigt mått smuts och lera. Easy does it!
Vi börjar med en översiktsbild:
Sedan lutar vi oss närmare och går vi runt en enebärsbuske:
Sisådärja, det synes vara allting! Jag feglirade lite med leran, men grabben är i alla fall nöjd.
Nu återstår bara lite pulande med besättningen och mekaniker-teamet och kanske en sista torrborstning.
Attans tjusigt Mattias! Grym kärra du fått ihop! Ser fram emot the final touch!
Håkan
Håkan
Azgaron skrev: Ser fram emot the final touch!
Ja, det gäller att kunna sluta i tid.
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» SU-122 Grotzkrieg
» Leichter Raketenwerferspielurhkäfer 40K (Grotzkrieg)
» Eduard 1/48 P-39N Airacobra Weekend edition.
» Eduard 1/48 Messerschmitt Bf 110E Weekend Edition
» Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]
» Leichter Raketenwerferspielurhkäfer 40K (Grotzkrieg)
» Eduard 1/48 P-39N Airacobra Weekend edition.
» Eduard 1/48 Messerschmitt Bf 110E Weekend Edition
» Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]
Sida 5 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet