Två frågor om wash
5 posters
Sida 1 av 1
Två frågor om wash
Jag provar att använda oljor på tub.
Vad späder ni dessa med? Skaffade terpentin som jag inte tyckte luktade så mycket men när man väl satt där var det gott starkt och det tog inte lång tid innan man kände att man inte borde lukta på det.
Kan man förvara den utspädda washen? I så fall, något att tänka på när man gör det?
Vad späder ni dessa med? Skaffade terpentin som jag inte tyckte luktade så mycket men när man väl satt där var det gott starkt och det tog inte lång tid innan man kände att man inte borde lukta på det.
Kan man förvara den utspädda washen? I så fall, något att tänka på när man gör det?
Nizztos
Sv: Två frågor om wash
Tamyas glasburkar är bra till det mesta, bara den ärt tät så kan du förvara washen ganska länge, du får givetvis röra i den då och då.
Jag köper In-EX doftfria terpentin, den doftar lite men inte alls så man behöver vädra...
Jag köper In-EX doftfria terpentin, den doftar lite men inte alls så man behöver vädra...
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Tamyas glasburkar är bra till det mesta, bara den ärt tät så kan du förvara washen ganska länge, du får givetvis röra i den då och då.
Tackar!
Synd att jag inte hade koll på det tidigare idag då jag faktisk var på In-Ex för att skaffa krita (måste ju prova att få lite rost effekt också.
PS Du skyndar hem från Kempes för att sätta dig vid datorn alltså
Nizztos
Japp
eller byggbordet snarare
Du var där du med? gömde dig under warsawpact (Chrille) kanske?
eller byggbordet snarare
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Japp
eller byggbordet snarare
Japp, jag var där. Kände igen dig från något foto här på siten. Du stod och pratade flyg och metallpipor medans jag var där och köpte en burk lim.
Nizztos
Nizztos skrev:Janne.S skrev:Japp
eller byggbordet snarare
Japp, jag var där. Kände igen dig från något foto här på siten. Du stod och pratade flyg och metallpipor medans jag var där och köpte en burk lim.
Hmmm, undra om jag var där samtidigt? Kanske missade dig?
Hade du vit tröja och grå mössa?
Warsawpact- Starwarsviritous
Nix, svart jacka och ingen mössa.
Tyckte mig höra någon nämna att det var kallt i Borås när jag var där så antar att vi var där samtidigt.
Tyckte mig höra någon nämna att det var kallt i Borås när jag var där så antar att vi var där samtidigt.
Nizztos
Nizztos skrev:Nix, svart jacka och ingen mössa.
Hahah, japp då var det jag
Warsawpact- Starwarsviritous
Hehehe, du får knacka mig i ryggen nästa gång jag står och håller låda så vi får skaka tass
Janne.S- Moderator
Jag späder med Zippo-vätska. Washer sparar jag inte på.
Ett oombett tips är att blanda oljefärgen med lite Humbrol-lack.
Håller ihop pigmenten fint vid tunnare blandningar.
Ett oombett tips är att blanda oljefärgen med lite Humbrol-lack.
Håller ihop pigmenten fint vid tunnare blandningar.
Matt_Public- Master of DNF
Hejsan!
Jag späder min oljefärg med Lacknafta (snällare mot underlaget, funkar perfekt på AlClad), eller Standardförtunning (men då kan den angripa underlaget, och sitter den som berget!).
Du kan blanda oljefärgen med (alla) Enamels, de är ju också oljebaserade färger.
Jag sparar aldrig washer, gör bara lite i taget.
Limma Lungt!
Stefan
Jag späder min oljefärg med Lacknafta (snällare mot underlaget, funkar perfekt på AlClad), eller Standardförtunning (men då kan den angripa underlaget, och sitter den som berget!).
Du kan blanda oljefärgen med (alla) Enamels, de är ju också oljebaserade färger.
Jag sparar aldrig washer, gör bara lite i taget.
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Liknande ämnen
» Airbrush frågor..
» Pin-wash med oljefärg.
» Frågor om SK37
» Målning, wash och smuts.
» Blandade frågor
» Pin-wash med oljefärg.
» Frågor om SK37
» Målning, wash och smuts.