Airbrush frågor..
+2
denstore
Viggen
6 posters
Sida 1 av 1
Airbrush frågor..
Så där nu har jag börjat att komma igång med min nya Grex Airbrush..
Den verkar himla bra som sagt..
Har en modell jag övar på nu..
De är en Stuka modell...
Vi får se hur det blir med mina alster som sagt..
Några bilder får ni också självklart.
Detta är bara övnings objeckt..
Ska se om jag kan lägga på lite camo framöver..
Den verkar himla bra som sagt..
Har en modell jag övar på nu..
De är en Stuka modell...
Vi får se hur det blir med mina alster som sagt..
Några bilder får ni också självklart.
Detta är bara övnings objeckt..
Ska se om jag kan lägga på lite camo framöver..
Viggen
Sv: Airbrush frågor..
Ser bra ut Henke! Misstänkte att du skulle gilla den!
Av vad jag kan se på bilderna, så är det ganska gött resultat, men du kanske skulle försöka få på färgen en aning blötare. Men det är lite kinkigt, och gillar du en rejält matt yta, så är du helt rätt på det!
Av vad jag kan se på bilderna, så är det ganska gött resultat, men du kanske skulle försöka få på färgen en aning blötare. Men det är lite kinkigt, och gillar du en rejält matt yta, så är du helt rätt på det!
denstore
Ja den verkar himla bra den
Ska testa det du säger med färgen se om jag lyckas med det..
Lägga på ett lager grön färg på den imorgon ska jag..
Ska testa det du säger med färgen se om jag lyckas med det..
Lägga på ett lager grön färg på den imorgon ska jag..
Viggen
Så nu har jag lagt på ett tunt lager grön färg.
Efter detta så blir det camo ska göra så gott jag kan.
De är första ggr jag gör det..
Hur maskerar ni era camo målningar ??
Efter detta så blir det camo ska göra så gott jag kan.
De är första ggr jag gör det..
Hur maskerar ni era camo målningar ??
Viggen
Maskeringsmetoden är ofta avhängig det önskade resultatet.
För raka, hårda avgränsningar använder jag tejp (Tesa eller Tamiya). Mjukare avgränsningar åstadkommer man lätt med rullade strängar av häftmassa och riktigt mjuka övergångar kan man frihandsmåla. Lågt lufttryck och tunn färg underlättar om man ska frihandsmåla.
Undvik gärna att färg byggs upp mot maskeringsmaterialets kant.
För raka, hårda avgränsningar använder jag tejp (Tesa eller Tamiya). Mjukare avgränsningar åstadkommer man lätt med rullade strängar av häftmassa och riktigt mjuka övergångar kan man frihandsmåla. Lågt lufttryck och tunn färg underlättar om man ska frihandsmåla.
Undvik gärna att färg byggs upp mot maskeringsmaterialets kant.
Matt_Public- Master of DNF
Testa några droppar Tamiya Retarder i koppen, för ett lite blötare resultat.
Tycker det du målat ser bra ut, bara att nöta på.
Tycker det du målat ser bra ut, bara att nöta på.
Kent
Tackar så mycket
Ska givetvis testa fram mer..
Har tamiyas maskeringstejp..
Hur får man bäst blandning när det gäller Life Color ??
Det bara geggade igen sprutan jag testade att blanda med Tamiyas thinner..
Ska givetvis testa fram mer..
Har tamiyas maskeringstejp..
Hur får man bäst blandning när det gäller Life Color ??
Det bara geggade igen sprutan jag testade att blanda med Tamiyas thinner..
Viggen
Ser ju mycket bra ut och en sån här tråd kommer jag hålla ögonen på - du har ju kommit längre än mig..
Hur är Tamiyas färger att använda med Airbrush? Aldrig haft något bra resultat med att pensla dem men de skall vara bra med sprutan va?
Hur är det med andra, såsom Citadell och Vallejo? Torkar för fort eller kan man blanda ner dem 1/2-1/3 vatten och få bra resultat av dem..?
Hur är Tamiyas färger att använda med Airbrush? Aldrig haft något bra resultat med att pensla dem men de skall vara bra med sprutan va?
Hur är det med andra, såsom Citadell och Vallejo? Torkar för fort eller kan man blanda ner dem 1/2-1/3 vatten och få bra resultat av dem..?
Tobias
Späd ut med batterivatten och tillsätt ett par droppar akryl-retarder.Viggen skrev:Hur får man bäst blandning när det gäller Lifecolor ??
Lifecolor trivs inte så bra med att vara först på plats/plast, så använd gärna primer.
Helt kanon! Jag använder för övrigt Tamiyas egen thinner.Paramedic skrev:Hur är Tamiyas färger att använda med Airbrush?
Vallejo är bortom min horisont, men Citadel brukar jag späda ut med Tamiyas akrylthinner.Paramedic skrev: Hur är det med andra, såsom Citadel och Vallejo?
Gärna lite Citadel Lahmian Medium i mixen också.
Edit! Den här PDF:en hade jag glädje av i början: LÄNK!
Gunzes färger vill jag slå ett slag för, mest kanske för att jag själv får bäst resultat med dom, så det är väl en smaksak.
Kent
Ska försöka leta upp lite Gunzes färger då framöver.
Alltid kul att testa på något nytt som sagt.
Behöver också fixa en sprutbox..
Alltid kul att testa på något nytt som sagt.
Behöver också fixa en sprutbox..
Viggen
En dum fråga var kan man lättast få tag på dom färgerna ?
Är det likadant med Gunze att dom har eget som man ska blanda med eller vad blandar ni med färgen Gunze ???
Är det likadant med Gunze att dom har eget som man ska blanda med eller vad blandar ni med färgen Gunze ???
Viggen
Tack Matt_Public!
Hmm.. Hur gör man då om man bor i en etta? Munskydd, vädrar, sprutbox och tar en lång promenad när man sprutat..?
Hmm.. Hur gör man då om man bor i en etta? Munskydd, vädrar, sprutbox och tar en lång promenad när man sprutat..?
Tobias
Gunze är bäst! Enda lev i Svea rike som jag känner till är rebell hobby. Jag använder Tamiyas thinner. När du knäcker en ny burk fyll på med thinner till ngn mm från kanten, på med locket, skaka, klart att använda i sprutan!
linusorn
Bra tänkt där, Linus!
Jag späder Gunze med isopropylalkohol från apoteket.
Vad sprutmålning i lägenhet anbelangar så är skyddsmask och vädring vägen till minsta möjliga andningsproblem. Sprutbox är också ett plus.
Jag späder Gunze med isopropylalkohol från apoteket.
Vad sprutmålning i lägenhet anbelangar så är skyddsmask och vädring vägen till minsta möjliga andningsproblem. Sprutbox är också ett plus.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|