AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)
+26
Viggen
michael74
Henrik Bergman
johan r
Jörgen.E
Kent
Obed
linusorn
Björn Eriksson
masse
denstore
T-34
Caverö
MagnusE
cas
Jokkocze
Erik_G
Matt_Public
Marlin
Azgaron
MiniStuff
Warsawpact
JOooCKE
Hayabusa
Stefan E
Janne.S
30 posters
Sida 11 av 18
Sida 11 av 18 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 14 ... 18
Sv: AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)
Finns lite bilder på den här länken:
http://www.spyflight.co.uk/vig.htm
SH hade två kapslar monterade på kroppsbalkarna. En med vanliga kameror och en för IR-kameror. Dessa satt på balkar som var raka, och inte knäckta som på vanliga AJ.
SH hade två kapslar monterade på kroppsbalkarna. En med vanliga kameror och en för IR-kameror. Dessa satt på balkar som var raka, och inte knäckta som på vanliga AJ.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fina grejor det där Janne!
Har du vågat att räkna på hur mycket modellen har kostat dig hitintills?
Kommer bli sketa snyggt med dom balkarna.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
cas skrev:Finns lite bilder på den här länken:
Aha... De raka balkarna är faktiskt med i modellen, även om man kanske får piffa till dom. Spaningskapslarna verkar bara finnas i 1/72 när jag kollar hos rebellen.
Björn Eriksson skrev:Fina grejor det där Janne!
Har du vågat att räkna på hur mycket modellen har kostat dig hitintills?
Kommer bli sketa snyggt med dom balkarna.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Känner att jag har lite flyt i byggandet så jag tänkte jag kunde fortsätta med det här gamla öket (så kanske Erik får tillbaka sina böcker en dag)
JAg började med att spackla (typ det vanligaste sysselsättningen på den här modellen) Fixade till runt resin nosen och plaskade på mer spackel på luftintagen
Sedan ville jag göra något annat ett tag så jag limmade på balkarna,, bara lite glipor då mellan kropp och centerbalk
JAg gillade Two Mikes vingbalkar önskade han hade gjort kroppsbalkarn åxå....
Men det är väl inget annat än att man får fippla med dom själv då...
SÅ, trimmade och ristade limmade s de på plats och uj vad det behöver spackals här!
Med det gjort så var det dags att ta tag i en av de gamla bromsklossarna på bygget, rista baken! Framförallt den krökta linjen bakom reverserings slitsen!
JAg tog tjuren vid hornen och skar upp en smal remsa tamyiatejp som jag fipplade med tills det såg rätt ut, sedan fixerade jag den med en större tejpremsa och skar ut med en vass kniv utefter krökningen.
Sedandrog jag loss tejpen och satte dit den på en bit plasticard och skar ut en mall av den.
Sedan använde jag mallen för att skära till Dymotejp i rätt form och satte fast dom på kroppen och ristade utefter krökningen med tamyia ritsen.
När det var gjort så var det en barnlek att fixa alla de andtra små linjerna... Så nu ser det ut så här i dagsläget
Härnäst sak det slipas och spacklas som vanligt...kan nog klämma in lite ristande åxå men sedan hoppas jag på lite prajmer inom en rimlig tid
Limma lugnt!
JAg började med att spackla (typ det vanligaste sysselsättningen på den här modellen) Fixade till runt resin nosen och plaskade på mer spackel på luftintagen
Sedan ville jag göra något annat ett tag så jag limmade på balkarna,, bara lite glipor då mellan kropp och centerbalk
JAg gillade Two Mikes vingbalkar önskade han hade gjort kroppsbalkarn åxå....
Men det är väl inget annat än att man får fippla med dom själv då...
SÅ, trimmade och ristade limmade s de på plats och uj vad det behöver spackals här!
Med det gjort så var det dags att ta tag i en av de gamla bromsklossarna på bygget, rista baken! Framförallt den krökta linjen bakom reverserings slitsen!
JAg tog tjuren vid hornen och skar upp en smal remsa tamyiatejp som jag fipplade med tills det såg rätt ut, sedan fixerade jag den med en större tejpremsa och skar ut med en vass kniv utefter krökningen.
Sedandrog jag loss tejpen och satte dit den på en bit plasticard och skar ut en mall av den.
Sedan använde jag mallen för att skära till Dymotejp i rätt form och satte fast dom på kroppen och ristade utefter krökningen med tamyia ritsen.
När det var gjort så var det en barnlek att fixa alla de andtra små linjerna... Så nu ser det ut så här i dagsläget
Härnäst sak det slipas och spacklas som vanligt...kan nog klämma in lite ristande åxå men sedan hoppas jag på lite prajmer inom en rimlig tid
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
"Wonderful" att du tog upp ditt Viggenbygget igen, lycka till med fortsatt spacklande.
Har själv ett nytt Viggen projekt på gång om ett par modeller framåt i tiden (Byggstart innan Juli tar sin början är målet) det blir då en metallren sådan av versionen JA 37.
Har själv ett nytt Viggen projekt på gång om ett par modeller framåt i tiden (Byggstart innan Juli tar sin början är målet) det blir då en metallren sådan av versionen JA 37.
Björn Eriksson
Trevligt att se att du fortsätter på denna.
Med all resin som är i detta bygge måste du få rätt starka armar när du håller på med den.
/Bosse
Med all resin som är i detta bygge måste du få rätt starka armar när du håller på med den.
/Bosse
Marlin
Det ska bli spännande...tröttnat på splinter kammo?Björn Eriksson skrev:"Wonderful" att du tog upp ditt Viggenbygget igen, lycka till med fortsatt spacklande.
Heh, det har de två spädgrisarna sett till att jag fått...axlarna har fått lite styrka dom med:PMarlin skrev:Trevligt att se att du fortsätter på denna.
/Bosse
Janne.S- Moderator
Tack Kent
Få se om jag får den färdig den här gången
Få se om jag får den färdig den här gången
Janne.S- Moderator
Ytterligare ett figurmodell-uppslag:Janne.S skrev:Heh, det har de två spädgrisarna sett till att jag fått... Axlarna har fått lite styrka de med.Marlin skrev:Med allt resin i detta bygge måste du få rätt starka armar [...]
Den långhårige skäggjätten som kör biceps-curl med ett barn i vardera näven.
Barnvagnen är naturligtvis fortfarande med och tjänstgör, fylld med is, som ölkyl.
Trams åsido:
Kul att brutalmaskinen är i rullning igen. Har smyglängtat rejält efter den.
Också: kalasbra ristningstips och utmärkt illustrerat. Mottag min tacksamhet!
Matt_Public- Master of DNF
Ett varningens ord mot styrketräning mha barnbärande, man kan få tennisarm av det! Fråga mig, jag vet...
Härligt kämpat Janne!
Varje grej du gör får ju Tarangus/Hobbyboss/trumpeter/Kittyhawk:s kommande modell att komma liiiite närmare
Härligt kämpat Janne!
Varje grej du gör får ju Tarangus/Hobbyboss/trumpeter/Kittyhawk:s kommande modell att komma liiiite närmare
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Anar jag en Viggen-lavin?cas skrev:Varje grej du gör får ju Tarangus/Hobbyboss/Trumpeters/Kittyhawks kommande modell att komma liiiite närmare.
Nå. Om någon kan ordna saken åt oss så är det Janne.
Njae, det är ju bara en Viggen (från tarangus) som är bekräftad, men ryktena säger ju att en till är på gång från nån av de asiatiska tillverkarna.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tydligen har Mike Reeves varit involverad på något sätt och det verkar röra sig om.skala.1/32..enligt det onda ryktet.
Janne.S- Moderator
Ja tack! Väldigt ja tack.Janne.S skrev:Skala 1/32, enligt det onda ryktet.
Fortfarande massa att göra innan målning men det är lättare att se allt som behöver åtgärdas när jag prajmat lite lätt.
Nu känns det överkommligt i alla fall!
Limmalugnt!
Nu känns det överkommligt i alla fall!
Limmalugnt!
Janne.S- Moderator
Nu börjar det likna den där brutala besten!
Nice!
Nice!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Amen, broder!cas skrev:Nu börjar det likna den där brutala besten!
Särskilt rakt framifrån. Elak, elak, elak.
Så har jag slipat lite igen
För att komma ifrån slipandet så tänkte jag göra en fen-jobb
Toppen av den vertikala stabben e inte vacker, kapseln för pitotröret är för stort och fentoppen förliten!
Först lite slipa..
Sedan en bit plasticard på toppen...
Klippa till den lite...
SÅ borrade jag ett hål för pitotröret som är gjort av pianotråd.
Lite spackel på det
Limma lugnt!
För att komma ifrån slipandet så tänkte jag göra en fen-jobb
Toppen av den vertikala stabben e inte vacker, kapseln för pitotröret är för stort och fentoppen förliten!
Först lite slipa..
Sedan en bit plasticard på toppen...
Klippa till den lite...
SÅ borrade jag ett hål för pitotröret som är gjort av pianotråd.
Lite spackel på det
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Nosjobb, fenjobb, spackeljobb...vad kommer härnäst?
Good catch som man säger, det där hade jag aldrig lagt märke till...
Good catch som man säger, det där hade jag aldrig lagt märke till...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Bara råkade se det när jag kikade på aj-bilder på nätet.
Förutsatt att jag slipper spackla mer så är det lite putsning och lite ristande så är det nog läge för färg !
Förutsatt att jag slipper spackla mer så är det lite putsning och lite ristande så är det nog läge för färg !
Janne.S- Moderator
Den är mer spackel än plast nu, förvriden och ondsint.
Snyggt jobbat!
Snyggt jobbat!
Sida 11 av 18 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 14 ... 18
Liknande ämnen
» AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci) med mera....
» ESCI/Airfix 1/48 Viggen
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» AJ37 Viggen 1/72 (Tarangus)
» F-104 G/S Starfighter 1/48 ESCI
» ESCI/Airfix 1/48 Viggen
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» AJ37 Viggen 1/72 (Tarangus)
» F-104 G/S Starfighter 1/48 ESCI
Sida 11 av 18
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet