AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)
+26
Viggen
michael74
Henrik Bergman
johan r
Jörgen.E
Kent
Obed
linusorn
Björn Eriksson
masse
denstore
T-34
Caverö
MagnusE
cas
Jokkocze
Erik_G
Matt_Public
Marlin
Azgaron
MiniStuff
Warsawpact
JOooCKE
Hayabusa
Stefan E
Janne.S
30 posters
Sida 3 av 18
Sida 3 av 18 • 1, 2, 3, 4 ... 10 ... 18
Sv: AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)
Tack Håkan
Jo, tänkte jag skulle vara snäll och uppge färgerna jag använde....säger inte att de är korrekta men de ser ut som på bilden i alla fall.
Jo, tänkte jag skulle vara snäll och uppge färgerna jag använde....säger inte att de är korrekta men de ser ut som på bilden i alla fall.
Janne.S- Moderator
Rackarns vad snyggt detta blir Janne.
Nu är jag också sugen på en eller ett par Viggar.
Synd att de aldrig fanns 37:or på F8 Barkarby som var mitt "hemma" flygfält.
/Bosse
Nu är jag också sugen på en eller ett par Viggar.
Synd att de aldrig fanns 37:or på F8 Barkarby som var mitt "hemma" flygfält.
/Bosse
Marlin
Det har aldrig saknats flygplan över Sandvikens himmel.....ja förrän nu då.
Men förut hade vi både F16 och F15 nära (nu är båda nedlagda) så en del busflygning har man ju sett
Minns en morgon när jag väntade på bussen och en rote Viggar brakade förbi på låg höjd. Jag var upp på en 40 meter hög ås och Viggarna drog förbi kanske 40 meter över huvudet på mig. De åkte över hustaket på hyreshuset jag bodde, hade de åkt 50 meter mer åt vänster så hade de klippt en mast som satt på ett 9 våningars hyreshus alldeles intill!
Funderade nästan på att ringa F15..... de kanske blandade ihop fot och meter? De fick bara fyga på 300 meters höjd över tätort de här flög på mindre än 100!
Var nog några som satte frukostkaffet i halsen den morgonen
Men förut hade vi både F16 och F15 nära (nu är båda nedlagda) så en del busflygning har man ju sett
Minns en morgon när jag väntade på bussen och en rote Viggar brakade förbi på låg höjd. Jag var upp på en 40 meter hög ås och Viggarna drog förbi kanske 40 meter över huvudet på mig. De åkte över hustaket på hyreshuset jag bodde, hade de åkt 50 meter mer åt vänster så hade de klippt en mast som satt på ett 9 våningars hyreshus alldeles intill!
Funderade nästan på att ringa F15..... de kanske blandade ihop fot och meter? De fick bara fyga på 300 meters höjd över tätort de här flög på mindre än 100!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Det har aldrig saknats flygplan över Sandvikens himmel.....ja förrän nu då.
Nice
Jag minns att jag och min lillebror var ute och fiskade hos våra morföräldrars ute på Gåsö i Stockholms skärgård och en rote Draken kommer och "slickar" vattnet.
De flög så lågt över Erstaviken att vi blev blöta!
/Bosse
Marlin
MiniStuff- Vicesheriff
Tack Mackan
Du, jag kan inte se din eminenta banner längre
Du, jag kan inte se din eminenta banner längre
Janne.S- Moderator
Det här bygget har jag missat. Måste säja att det var ett riktigt snygg förarplats du har gjort. Gillar detaljerna starkt.
Magnus
Magnus
T-34
Tack Mange
Förhoppnings vist så blir det änu bättre med washer och torrborstning
Jag har fixat washerna och mattlackat nu.....ska torrborsta lite imorgon. så är det klart.... jag har ikåpan över instrumentpanelen kvar att fixa åsså tillsammans med HUDen som försvan
Förhoppnings vist så blir det änu bättre med washer och torrborstning
Jag har fixat washerna och mattlackat nu.....ska torrborsta lite imorgon. så är det klart.... jag har ikåpan över instrumentpanelen kvar att fixa åsså tillsammans med HUDen som försvan
Janne.S- Moderator
Den där cockpiten ser ut som jag minns det, nästan.
Den stora syrgas och teleslangen som spakapan kopplar in i G-dräkten är ljusgrå med en mörkblå kontakt.
Annars är det ju bara att slå på LT-kran, vrida nåt mer reglage eller två (har glömt vilka) och sen trycka battstart eller vad det hette. Sen skulle allt starta.
Usch, nu blir jag alldeles nostalgisk
Mycket tjusig cockpit blir det!
Den stora syrgas och teleslangen som spakapan kopplar in i G-dräkten är ljusgrå med en mörkblå kontakt.
Annars är det ju bara att slå på LT-kran, vrida nåt mer reglage eller två (har glömt vilka) och sen trycka battstart eller vad det hette. Sen skulle allt starta.
Usch, nu blir jag alldeles nostalgisk
Mycket tjusig cockpit blir det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christer!
Jag har sett 3 varianter på slangen ...ljusgrå, grön och svart/mörkgrå, jag kliade mig i huvet en stund och sedan bestämde jag mig för svart så det bryter med de andra färgerna på stolen.
Jag har sett 3 varianter på slangen ...ljusgrå, grön och svart/mörkgrå, jag kliade mig i huvet en stund och sedan bestämde jag mig för svart så det bryter med de andra färgerna på stolen.
Janne.S- Moderator
Ok det förklarar saken! Har bara sett dom 37:or som fanns på F7 och dom var AJS:er hela bunten. Iofs så hade dom några avlagda från F15 också, en det var nog ljusgrått där med.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Här är en av de få referens bilder jag hittade med slangen på...
Kan faktiskt inte avgöra om det är mörkgrå eller mörkgrön
Kan faktiskt inte avgöra om det är mörkgrå eller mörkgrön
Janne.S- Moderator
Ser ut att vara ett mörkt olivgrönt fodral runt de bägge slangarna.
Du får göra en utflykt till Aeroseum och detaljstudera...
Du får göra en utflykt till Aeroseum och detaljstudera...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tanken har slagit mig......
Man är ju lite bortskämd med att ha referenser några minuters bilfärd bort ....
Man är ju lite bortskämd med att ha referenser några minuters bilfärd bort ....
Janne.S- Moderator
Så var brunnen klar!
Jag washade med oljefärger som vanligt, mattlackade och torrborstade.
Så här blev det till sist
Sittbrunnen, jag la någgra droppar klarlack i mätartavlorna (inte för att de kommer synas men)
Kattaplutten, lade till säkrings handtaget....
Styrspak på plats
Och kattaplutt....
En liten torrpassning med sido konsollen..
Cockpiten är inte helt klar, Intrumetnt panels kåpan är kvar att fixa samt instrumentpanelen, lika så den där busiga HUDen. Jag har inga bra referens bilder på kåpan dock...ska luska lite.
Sittbrunnen som sådan är klar i alla fall, Neomega settet är lysande och omkring 90%korrekt...det finns fortfarande ställen där den inte stämmer så bra både i sittbrunnen och på stolen....men det lär väl vanliga lekmän inte upptäcka
Limma lugnt!
Jag washade med oljefärger som vanligt, mattlackade och torrborstade.
Så här blev det till sist
Sittbrunnen, jag la någgra droppar klarlack i mätartavlorna (inte för att de kommer synas men)
Kattaplutten, lade till säkrings handtaget....
Styrspak på plats
Och kattaplutt....
En liten torrpassning med sido konsollen..
Cockpiten är inte helt klar, Intrumetnt panels kåpan är kvar att fixa samt instrumentpanelen, lika så den där busiga HUDen. Jag har inga bra referens bilder på kåpan dock...ska luska lite.
Sittbrunnen som sådan är klar i alla fall, Neomega settet är lysande och omkring 90%korrekt...det finns fortfarande ställen där den inte stämmer så bra både i sittbrunnen och på stolen....men det lär väl vanliga lekmän inte upptäcka
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Och vilken brunn det blev! Mycket mycket vackert!
En fråga bara för det fortsatta bygget. Finns nödgeneratorn med, den som alltid fälls ut vid landning?
Den saknas ju pinsamt nog i grundlådan och alla andra plast-kits som finns på marknaden...
En fråga bara för det fortsatta bygget. Finns nödgeneratorn med, den som alltid fälls ut vid landning?
Den saknas ju pinsamt nog i grundlådan och alla andra plast-kits som finns på marknaden...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tjusigt Janne! Väldans fin cockpit!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
CAS skrev:Och vilken brunn det blev! Mycket mycket vackert!
Tackar
Nepp....jag får scratcha en sådan, som tur är finns det gott om referenser på nätet.
Azgaron skrev:Tjusigt Janne! Väldans fin cockpit!
Håkan
Tack Håkan
Janne.S- Moderator
Wow!
Det där var bland den snyggaste cockpit jag sett!
Det där var bland den snyggaste cockpit jag sett!
JOooCKE
Vafalls? Alla dessa resin-uppdateringar och ingen som har med generatorn?
Klaga hos Two Mikes med en gång!
Klaga hos Two Mikes med en gång!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Jocke
@Christer
Ja jo, fast det klart han sa att han skulle släppa några Viggen överraskningar inom kort.... kan ju hålla tummarna för att det är en generator Eller ett nytt utblås..... det skulle jag nästan hellre ha.
@Christer
Ja jo, fast det klart han sa att han skulle släppa några Viggen överraskningar inom kort.... kan ju hålla tummarna för att det är en generator Eller ett nytt utblås..... det skulle jag nästan hellre ha.
Janne.S- Moderator
Vore det inte bättre med en helt ny modell? Från, säg Hasegawa eller Tamiya?
Men det syns att du gillar åbäket. Mycket snyggt, Janne.
Men det syns att du gillar åbäket. Mycket snyggt, Janne.
denstore
Visst vore det.... och som sagt så verkar det vara på gång... så jag måste få valuta för allt lull-lull jag köpt
Tack Magnus
Tack Magnus
Janne.S- Moderator
Fasen vad grannt!
Stolen såg ju rentav bekväm ut. Och vilket charmigt/sunkigt kontor sen.
*bugar djupt mot sin sensei*
Stolen såg ju rentav bekväm ut. Och vilket charmigt/sunkigt kontor sen.
*bugar djupt mot sin sensei*
Matt_Public- Master of DNF
Sida 3 av 18 • 1, 2, 3, 4 ... 10 ... 18
Liknande ämnen
» AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci) med mera....
» ESCI/Airfix 1/48 Viggen
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» AJ37 Viggen 1/72 (Tarangus)
» F-104 G/S Starfighter 1/48 ESCI
» ESCI/Airfix 1/48 Viggen
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» AJ37 Viggen 1/72 (Tarangus)
» F-104 G/S Starfighter 1/48 ESCI
Sida 3 av 18
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|