IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+27
Galdrin
merlin1953packard
Obed
Tobbe1983
Kent
Patrik K
MagnusE
fowi
JOooCKE
Jörgen.E
denstore
SkelettetS
Hayabusa
Caverö
Fisken35
Stefan E
Warlord
Brage
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
cas
Jokkocze
Azgaron
31 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 38 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze ons sep 14 2011, 22:55

Behövde en ny pensel och lite ny halvblank svart, så jag passade på att springa in och köpa det.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 DSC_1442

Väl inne i butiken fick jag syn på den här lilla sötnosen för dryga hundralappen och jag kunde helt enkelt inte stoppa mig själv, så det fick bli ett köp.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 DSC_1449

Den är såå gullig! Kanske så gullig så att den förtjänar lite extragodis? Kanske det! Om det finns något..

Edit: Det verkar inte finnas extragodis till den :/
Jokkocze
Jokkocze

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor sep 15 2011, 06:58

Åhhh, Berkut! I love you
Fyfan vad jag hatade dom i gamla Ef2000! Nej förresten, det var nog i uppföljaren Eurofighter Typhoon, som utspelades på Island!
Svängde på en spottstyver gjorde dom.

Snygg som få, synd att den aldrig sattes i produktion. Men det klart, Stealth-egenskaperna är rätt usla på den där gigantiska maskinen!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E tor sep 15 2011, 09:01

Hejsan!

Häftiga inköp ni gjort!
Gillar särskilt Berkuten, det är en riktig best!

Ett litet paket med godsaker har landat i min brevlåda under veckan som gick!

Först lite götter till mitt Gannet bygge, som Bosse (Marlin) tipsade mig om.

I den här lilla kartongen ryms ett sprillans nytt bombschakt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 IMG_2762

Och i den här ännu mindre kartongen finns en hel del götter att fylla schaktet med;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 IMG_2763

Jag beställde från en firma i England som hetet A2Zee Models, en helt ny bekantskap för mig.
Allt fungerade helt smärtfritt och dom kommer att anlitas OFTA framöver!

Vad jag inte kände till var att det är den här firman även hade "Alley Cat´s" resin-modeller!
Deras första full-modell är den här;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 IMG_2764

En shorts Tucano T.1, RAF´s nyaste skolkärra!
Alley-Cat har haft den goda smaken att ge ut den både i det nuvarande skolschemat (Helt i blank svart) och i ett specialschema från 2010 (för att hedra minnet av "Battle of Britain").

Tucanon var ett stort hål i min samling av skolkärror, så den här kunde jag bara inte missa!
En lådtitt följer snart!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av cas tor sep 15 2011, 09:32

A2Zee har ju även nästan hela sortimentet av Scale Aircraft Conversions metallställ! Tror nog jag behöver det för min saligt avsomnade Tigercat

Ser fram emot lådtitten på Tucanon!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin tor sep 15 2011, 14:06

Phantom2 skrev:Hejsan!

Häftiga inköp ni gjort!
Gillar särskilt Berkuten, det är en riktig best!

Ett litet paket med godsaker har landat i min brevlåda under veckan som gick!

Först lite götter till mitt Gannet bygge, som Bosse (Marlin) tipsade mig om.

I den här lilla kartongen ryms ett sprillans nytt bombschakt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 IMG_2762

Och i den här ännu mindre kartongen finns en hel del götter att fylla schaktet med;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 IMG_2763

Jag beställde från en firma i England som hetet A2Zee Models, en helt ny bekantskap för mig.
Allt fungerade helt smärtfritt och dom kommer att anlitas OFTA framöver!

Vad jag inte kände till var att det är den här firman även hade "Alley Cat´s" resin-modeller!
Deras första full-modell är den här;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 IMG_2764

En shorts Tucano T.1, RAF´s nyaste skolkärra!
Alley-Cat har haft den goda smaken att ge ut den både i det nuvarande skolschemat (Helt i blank svart) och i ett specialschema från 2010 (för att hedra minnet av "Battle of Britain").

Tucanon var ett stort hål i min samling av skolkärror, så den här kunde jag bara inte missa!
En lådtitt följer snart!

Limma Lungt!

Stefan

Hej Stefan
Köpte du inte fälltankarna ?
Ja, då blir det ju en liten skillnad i utseende mellan våra fåglar iallafall.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E tor sep 15 2011, 17:43

Hejsan!

Nej, dom var tydligen slut!

Men det gör inget!

Vad jag kunnat se på mina referenser så var tankarna ganska ovanliga, i alla fall på de tidigaste maskinerna.

Vilken maskin tänker du bygga?

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Brage tor sep 15 2011, 17:59

Fisken35 skrev:Styrenbegäret har slagit till igen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 DSCF0741Large

Neubaufahrzeug....Det är tydligen "nått som går" just nu. Även jag har blivit smittad. Det är ganska fantastiskt att på kort tid (ett halvår?) har 3 olika tillverkare släppt totalt 5 olika modeller av denna förebild. Tidigare fanns bara en (eller var det kanske flera) resinmodell.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 2011-09-15_1

Min modell kommer från tillverkare nummer 3 (den senaste som blandat sig i Neubaufahrzeug-leken). Tillverkaren har det listiga namnet "Amusing hobby). Jag måste säga att den ser mycket lovande ut. Den har bl.a. lösa bandslänkar från Modelkasten (?). Dekaler följer med till flera (alla?) de vagnar som tjänstgjorde i Norge. Frågan är om den version du köpt inte är den tidiga (som användes för prov och utbildning innan kriget. Trumpeter (och även Dragon) har släppt ytterligare en utgåva (sen) med dekaler för de norska vagnarna. Jag har köpte en bok som handlar om vagnen, men jag har inte läst på ännu....

Brevbäraren passade också på leverera en ny Land Rover. Samma grundmodell som Hobbyboss sredan släppt, men nu i en mer vanlig hardtop-version.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 2011-09-15_2

/Lars

Brage
Brage

Inlägg av Marlin tor sep 15 2011, 18:51

Phantom2 skrev:Hejsan!

Nej, dom var tydligen slut!

Men det gör inget!

Vad jag kunnat se på mina referenser så var tankarna ganska ovanliga, i alla fall på de tidigaste maskinerna.

Vilken maskin tänker du bygga?

Stefan

Hej,
Det lutar nog åt denna, med rutiga småfenor.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 201109061590
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E tor sep 15 2011, 19:44

Den blir fin!

Min blir den Australiensisk maskinen (se boxarten på CA-lådan!), baserad på Hangarfartyget Melbourne!

Samma målning, men med röd spinner och ett lika smalt GULT band.

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Warsawpact tor sep 15 2011, 22:37

Det dundrade till idag i brevlådan
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Eduard8221reviewbg_box
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av cas fre sep 16 2011, 07:06

Helveteskatten! cheers
Ännu en "farlig" Eduard som jag har i hyllan men inte vågat mig på ännu tack vara all ets!
Men den är fantastiskt fin!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public fre sep 16 2011, 08:07

CAS skrev:Ännu en "farlig" Eduard som jag har i hyllan men inte vågat mig på ännu tack vara all ets!
*utför indiansk trumdans*

Bygg, bygg, bygg-bygg, bygg, bygg, bygg...

Där har du äkta plastgodis, nu på en gång! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E fre sep 16 2011, 08:54

Absolut ingen kisse att vara rädd för!

Hellcaten är en av eduards absolut bästa modeller!

Har en på gång och har de flesta askarna på lut, från Royal över Profi till Weekend, alla versioner!

Du skulle se vad som finns i Royal-Class asken, DÄR finns det MASSOR av godis!

Men visst är det fina och prisvärda modeller, men framför allt, BYGGVÄRDA!

Ser fram emot ditt bygge!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public fre sep 16 2011, 08:56

Phantom2 skrev:Du skulle se vad som finns i Royal-Class asken, DÄR finns det MASSOR av godis!
Lådtitt? drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E fre sep 16 2011, 08:57

Matt_Public skrev:
Phantom2 skrev:Du skulle se vad som finns i Royal-Class asken, DÄR finns det MASSOR av godis!
Lådtitt? drunken

Kan väl ordnas. Very Happy

S
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public fre sep 16 2011, 09:06

Phantom2 skrev:
Matt_Public skrev:
Lådtitt? drunken

Kan väl ordnas. Very Happy
Tjusigt av dig!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact fre sep 16 2011, 13:49

CAS skrev:
Ännu en "farlig" Eduard som jag har i hyllan men inte vågat mig på ännu tack vara all ets!

Tandembygge?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av cas fre sep 16 2011, 14:36

Viljan finnes, men tid är det lite ont om....
Jag säger ett kanske Embarassed

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public lör sep 17 2011, 19:10

Grabben var iväg och köpte Gretchins igen. Själv så hittade jag den här:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Captain

Ser ut som en duglig lirare. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact lör sep 17 2011, 23:41

Redigt mysigt kit med det där. Mängder av bitar som blir över till att ha på bl.a. Tactical Squad Sergeants etc.
Funderat på att köpa det nya spelet "Space Marine" som släpptes i nu i veckorna?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Matt_Public sön sep 18 2011, 10:47

Warsawpact skrev:Funderat på att köpa det nya spelet "Space Marine" som släpptes i nu i veckorna?
A-jupp! Ser rätt fett ut. tongue

Frågan är bara när jag ska hinna lira... scratch
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Jokkocze sön sep 18 2011, 14:00

Matt_Public skrev:
Warsawpact skrev:Funderat på att köpa det nya spelet "Space Marine" som släpptes i nu i veckorna?
A-jupp! Ser rätt fett ut. tongue

Frågan är bara när jag ska hinna lira... scratch
Det är inget höjdarspel, tänk dig Gears of War med stora macho space marines istället för stora macho amerikaner.
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Warsawpact sön sep 18 2011, 15:07

Jokkocze skrev:
..tänk dig Gears of War med stora macho space marines istället för stora macho amerikaner.

Låter som givet köp bara det santa

För övrigt...kan vi få en lådtitt på den där Space Marinen?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Matt_Public sön sep 18 2011, 17:34

Warsawpact skrev:För övrigt...kan vi få en lådtitt på den där Space Marinen?
Jodå, om ni inte har något emot att vissa av delarna redan sitter ihop. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact sön sep 18 2011, 18:33

Matt_Public skrev:
Warsawpact skrev:För övrigt...kan vi få en lådtitt på den där Space Marinen?
Jodå, om ni inte har något emot att vissa av delarna redan sitter ihop. What a Face

Inga problem.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 38 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet