IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

+5
MiniStuff
cas
Janne.S
Matt_Public
Jokkocze
9 posters

Sida 1 av 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Jokkocze tor jun 16, 2011 1:09 pm

Då var det dags för en tråd för den här också!

Blev en Corsair II för mig, då jag har någon grej för plan från 60-talet.

Börjar med en liten lådtitt, som Stefan ville ha. Tyvärr är en hel del saker redan plockade från sina sprues, så det är mycket tomt.


Hur som helst! Vi börjar med själva flygplanet och sen går vi vidare till vapen.

Flygplanskroppen består (som oftast) av två halvor. Dessa halvor är detaljerade och fina. Panellinjer är väl utmärkta men inte för breda eller djupa. Alldeles lagom, skulle man kunna säga.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1196

På varje sida finns det en liten lucka med flygelektronik. Här är detaljeringen fin, om än inte perfekt. De kan byggas antingen öppna eller stängda, jag ska nog köra på öppna.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1197

Det var den enda spruen som är helt orörd.

Nu kan vi ta en titt på vingarna. Varje vinge är delad i två och det var bara att kladda på lim och klämma ihop. Inget slipande eller så behövs (Förutom på de små pinnarna som håller fast vingarna i spruen, då)
Här ser vi även de flesta luckorna som ska sitta på planet. Öppna och stängda luckor till avionics-hålan och luckor till hjulhusen. Samtliga är väldigt detaljerade och fina, även de som ska användas när luckorna är stängda.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1194

Vidare hittar vi ytterligare en sprue med diverse detalj-bitar, ställ osv.
Framställen kan byggas med eller utan landningsljus och då den med verkar vara den sämst gjutna biten i hela lådan, bestämde jag mig för att gå emot instruktionerna och köra på utan.
Rent allmänt är dock delarna detaljerade och välgjutna. De har dessutom i princip ramlat ihop än så länge.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1202

Sen har vi den sista spruen av de 10 i lådan som inte har några vapen på sig.
Här finner vi dock vapenbalkar. Tidigare satt det även cockpit-tunnan och luftintaget här, de är dock redan bortplockade och monterade.
Återigen ser vi fint detaljerade delar och lagom panellinjer.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1204




Går vi vidare så hittar vi den här. På denna sprue finner vi två stora extratankar, en gammal FLIR (Stooor jämfört med de moderna) samt två missiler som ej ska användas (enligt instruktionerna). Utöver detta hittar vi även delar till vapenbalkarna.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1193

Nästa sprue är en av de två stycken som det finns dubletter av. Här finner vi egentligen 3 stycken mavericks samt två olika ALQ'er. 131 och 119.
Utöver dessa så finns det även en AIM-9L per sprue samt ytterligare vapenbalksdelar.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1199

Sen hittar vi ytterligare en som det finns dubletter av i lådan. På av de två finns det 6 stycken MK-82'or och 6 stycken MK-20 med medföljande balk.
Dessutom hittar vi en GBU-10 och en GBU-8 (redan monterade) per sprue.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1200


Allt som allt är de flesta delar väldetaljerade och välgjutna. Att det finns gott om beväpning till modellen kan man inte göra annat än att hålla med om, tycker jag. Totalt 10 sprues, varav 8 är unika.


Manualen är inte så jättespännande, så den fotar jag inte. (Jag glömde)
Kan dock säga att den är i 4xA4-format (avlångt papper, vikt till A4-storlek) och att den är detaljerad och lättföljd. Helt svartvit, vilket jag antar är standard för Hobbyboss.

Roligare att ta bilder på är dock målningsinstruktionerna. Det finns dekaler osv för två olika, av vilka jag har valt den fina grön-bruna.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1205

På båda sidor finns det dessutom instruktioner till hur lasten ska målas. Allt är fint tryckt på blankt papper och jag kommer förmodligen skala upp dem till 1:1 (för modellen) och använda som mall när jag målar camot.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1207

Dekalarket har jag inte tittat på så jättemycket än, men alla linjer är iaf raka och färgerna ser bra ut. Tydligen ska det användas dekaler i cockpit, men mer om det strax.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1208



Jag har som sagt även börjat bygga lite smått. Kan inte riktigt gå vidare innan jag fått tag på de färger som ska användas i cockpit och flygplanskropp (Ska vara interior green bak vid motorn), men jag har börjat med vad jag kan fixa.


Mavericksen gick ihop relativt enkelt. De behöver slipas lite och ytterligare detaljer ska på. Genomskinlig bit längst fram, vilken jag antar att man ska måla svart bakom.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1211

Sen har jag även börjat på lite diverse bomber. De här går ihop enklare än mavericksen, varför vet jag inte riktigt, men jag antar att det handlar om att kontaktytorna är plattare och därför svårare att misslyckas med.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1214

Utblåset målades i gunmetal (matchar färgen "burnt iron") och detaljerna innuti fick lite badab black på sig för att sticka ut lite. Vet inte vad mer som behöver göras, så jag tar gärna emot förslag.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1190

det här är väl i princip vad jag har byggt av detaljerna än så länge. Inte mycket, men det är en bit på vägen. Luftintaget har jag börjat slipa lite lätt och det främre stället har jag testat att sätta på plats. (Det glider in och sitter sen stabilt)
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1216

Cockpiten ska målas i någon obskyr grå färg som jag väntar på att få hem. Här är detaljerna acceptabla, men inte helt perfekta. Enligt manualen ska här sitta dekaler, men jag vet inte riktigt om det inte är bättre att måla istället.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1217


Hur som helst! Det var väl allt för tillfället. Förslag på vad man kan använda för färg bak vid motorn (på insidan) välkomnas, då den interior green från gunze som matchar rent färgmässigt inte är helt lätt att få tag på snabbt. (Beställt från luckymodel, men det var den enda av alla färgerna som inte fanns i lager)
Även detaljering av utblås och förslag angående cockpit välkomnas!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Matt_Public tor jun 16, 2011 1:29 pm

En god start må jag säga.

Det här är en gammal favvo, så det ska bli extra sköj. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Janne.S tor jun 16, 2011 1:39 pm

En bra början Very Happy

Verkar vara en trevlig liten modell det där Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Jokkocze tor jun 16, 2011 2:06 pm

Liten skulle jag inte kalla den, men i övrigt håller jag med!

Kunde inte hjälpa det, utan jag torrpassade modellen. En liten glipa på ryggen och en framme i nosen, i övrigt sitter allt ihop nästintill perfekt!
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1222

Blir kul när jag fått tag på vad som behövs för att måla de inre detaljerna, så att jag kan klämma ihop den Smile
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av cas tor jun 16, 2011 4:21 pm

Kolla vad trevligt!
Tillräckligt med vapen för TVÅ kärror, minst. Himla praktiskt...
Skall minsann hålla noggrann uppsikt på den här!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Janne.S tor jun 16, 2011 4:39 pm

Nästan så jag blir sugen på att sätta fart på min gamla A-7:a igen....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Jokkocze tor jun 16, 2011 6:47 pm

Janne.S skrev:Nästan så jag blir sugen på att sätta fart på min gamla A-7:a igen....
Nej! Vill bli klar med min och känna mig nöjd med den innan du kommer och förstör det med en mycket bättre byggd Mad
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Janne.S tor jun 16, 2011 7:12 pm

Jokkocze skrev:
Janne.S skrev:Nästan så jag blir sugen på att sätta fart på min gamla A-7:a igen....
Nej! Vill bli klar med min och känna mig nöjd med den innan du kommer och förstör det med en mycket bättre byggd Mad


LOL jag som hoppades att jag inspirerade, nej förstöra vill jag ju inte..... Crying or Very sad
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Jokkocze tor jun 16, 2011 8:35 pm

Jo självklart inspirerar du, men det känns även lite tråkigt att sen se slutresultatet som är långt ifrån ditt och känna att man är riktigt dålig på det här med modeller Razz

Därför känns det säkrare om man inte bygger samma modell, så att man slipper ha alla olika detaljer att se skillnad på Wink


Hur som helst! Kom fram till att man kan få i princip rätt färg till elektronikboxar etc genom att 4:1 med tamiya yellow green och olive green, så nu har jag kommit någonvart! Ska se hur man kan blanda till rätt färg till cockpiten också, så får jag den målad! Sen är det bara det där med att klura ut om man ska köra dekaler eller ej kvar, innan det är dags att montera ihop halvorna!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Jokkocze fre jun 17, 2011 12:48 am

Det har hänt lite saker under kvällen.

Saker har målats, limmats och dekalats!

Elektronikhålorna har fått sin gröngula färg
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1224

Samma sak gäller utblåset.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1228

Och cockpit har fått färg plus dekaler. Är inte helt säker på dekalerna, men man kanske kan torrborsta dem lite för att få dem att passa in lite bättre? Få de utstickande dekalerna att synas bättre osv..
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1230

Mer målning i cockpit får ske imorrn (idag) och sen ska den väl hamna i flygplanskroppen, antar jag.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av cas fre jun 17, 2011 3:03 am

Kul att se att nån lyckas med Interior green!
Tror att det vita i instrumentdekalerna sticker ut lite för mycket och att det får det hela till att se lite för artificiellt ut.
Fast med en stol, instrumentbräda och kanske en skakapa så blir det nog helfint!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Matt_Public fre jun 17, 2011 6:04 am

Ser gött ut! king

Du kan ju alltid ge dekalerna en dusch med duktigt utspädd gråfärg.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Jokkocze fre jun 17, 2011 8:39 am

En släng med tunn grå färg hade kanske kunnat vara något, synd att jag satte mig och petade innan jag kollade tråden.

Torrborstade dekalerna och sen plaskade jag på lite badab black.
Tyvärr blev det lite för mycket och dumt nog går det ju inte att få bort det om man låter det ligga kvar i mer än 5 sekunder :/
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1232

Fast jag är väl lite nöjd iaf! Ser bättre ut i verkligheten, kameror har verkligen en tendens att lägga fokus på saker som inte syns lika bra på riktigt.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Matt_Public fre jun 17, 2011 8:58 am

Jokkocze skrev: Fast jag är väl lite nöjd iaf!

Bra, det räcker långt.

Med stängd huv kommer man undan med mycket. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Jokkocze fre jun 17, 2011 9:07 am

Matt_Public skrev:
Jokkocze skrev: Fast jag är väl lite nöjd iaf!

Bra, det räcker långt.

Med stängd huv kommer man undan med mycket. Very Happy
Mja, och nu har ju modellen en stor plastbit som går ut över delar av cockpit, så att man inte ser dem Smile
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Janne.S fre jun 17, 2011 10:32 am

Brukar bli bättre om man lägger washen på en blank yta, matta ytor har en tendens att skapa högvattenmärken. Torrborsta med en ljusare grå så framhäver du detaljerna mer.
Lägg sedan lite mattlack över det hela så tonar du ner cockpit dekalernas "plastighet"

Blir ju alldeles lysande det där Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Jokkocze fre jun 17, 2011 11:10 am

Janne.S skrev:Brukar bli bättre om man lägger washen på en blank yta, matta ytor har en tendens att skapa högvattenmärken. Torrborsta med en ljusare grå så framhäver du detaljerna mer.
Lägg sedan lite mattlack över det hela så tonar du ner cockpit dekalernas "plastighet"

Blir ju alldeles lysande det där Very Happy
Njae, jag har märkt att citadels wash inte tar längre tid på sig att torka på blanka ytor än på matta, så det blir samma fenomen där. Fast det kanske är värmen som är problemet?
Synd att du inte påminde om det där med ljusare grå för en timme sen istället :/

Hur som helst, drog lite satinlack på cockpiten igår, så allt bör ha samma glansighet, men det fungerade väl inte riktigt som jag ville..

Det går iaf frammåt!
Bestämde mig för att jag var klar med insidan och satte ihop kroppen. Limmade inte allt, utan jag tog limmade bara vid ett antal fästpunkter. Kom tyvärr precis (Verkligen precis, när jag skrev "fästpunkter") fram till att jag glömde bort att limma utblåset på den ena sidan.
Men iaf, det sitter ihop!
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1237

Det största problemet var nosen som inte riktigt ville sitta ihop (plasten verkar ha ändrat form lite), så det var fram med träbitar, klämmor och tejp som gällde. Ska ta en cykeltur och låta det härda lite, sen fixar jag det sista limmandet.
Sen blir det montage av.. öhm.. vingarna? Jag får se.

Edit: Och nu slog det mig att jag inte klämde in någon vikt i nosen! Gah! Hoppas att det går iaf, den känns ju lite framtung redan.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Janne.S fre jun 17, 2011 11:52 am

På en blanklackad yta så sätter siog inte washen i själva lacken och är lättare att torka bort och du kan dessutom använda lösningsmedel för att få bort envisa fläckar utan att skada färgen under Very Happy

Du ångar på för fullt! Kan nog behövas lite mer vikt i framändan med tanke på att vingar och last kommer förflytta tyngdpunkten längre bak. Om du ska ha extratankar på så kan du ju lägga vikter i dom.... du har inte installerat instrument panelen å kåpan än så du får säkert plats med lite vikt där med.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av MiniStuff fre jun 17, 2011 12:33 pm

Ser bra ut Jocke! Gillar de här lite äldre jetplanen, lite bulkigare o större liksom.

ett tips om du inte redan gör så med citadelwashen, jag brukar ha i en droppe eller 2 fönsterputs för att bryta ytspänningen i washen, då brukar den bete sig mer som en oljewash. ie rinner ner i hörn etc lättare.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Matt_Public fre jun 17, 2011 1:19 pm

MiniStuff skrev:Ett tips (om du inte redan gör så) med citadelwashen: jag brukar ha i en droppe eller 2 fönsterputs för att bryta ytspänningen i washen.
I stort sett +1 på den. Jag kör med diskmedel. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Jokkocze fre jun 17, 2011 2:04 pm

Matt_Public skrev:
MiniStuff skrev:Ett tips (om du inte redan gör så) med citadelwashen: jag brukar ha i en droppe eller 2 fönsterputs för att bryta ytspänningen i washen.
I stort sett +1 på den. Jag kör med diskmedel. Very Happy
Där har vi något! Jag köper aldrig fönsterputs efterssom jag inte tvättar fönstren så ofta. Men diskmedel har jag ju! Det ska kommas ihåg i framtiden!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av cas fre jun 17, 2011 3:17 pm

Citadel-tipset togs emot tacksamt!
Men menar ni en droppe till hela burken?

Annars kan jag bara säga att cockpiten blev mycket tjusig! Full fart framåt, men kolla upp nosviktsproblematiken ordentligt Surprised

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Jokkocze fre jun 17, 2011 3:41 pm

Har fått ihop kroppen och fast vingarna.

Sen var jag väldigt orolig över det hela med den uteblivna nosvikten, så jag satte fast ställen med häftmassa för att se om den höll sig uppe. När den klarade det körde jag det ultimata eldprovet, en full färgburk per vinge.
A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 DSC_1241

Det kommer inte sitta något längre ut på vingarna (sista balken sitter vid brytningen i vingen), så det bör inte vara några problem med det, så länge det inte monteras några långa blyvapen, vilket det inte ska.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av cas fre jun 17, 2011 3:48 pm

affraid
Att landstället höll för det där!
Jisses!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Jokkocze lör jun 18, 2011 9:29 am

CAS skrev: affraid
Att landstället höll för det där!
Jisses!
Och det var inte ens fastlimmat! Det du Wink


Jag limmade iaf klart allt och sen fick modellen stå och härda över natten och jag tänkte nu börja slipa den, men genast så gick min hemmabyggda sandpappershållare av, så den fungerar inte längre. Men vad kan man förvänta sig när man använder plast?

Hur som helst, vet någon var man bör kunna få tag på stavar av mässing, eller annat material som inte är alltför hårt och går att böja?
Ungefär 5mm diameter och helst massivt, även om rör fungerar (Svårare att böja dock). Annars kanske det finns något u-format som är lätt att få tag på och har runt en decimeter mellan "topparna"?
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48 Empty Sv: A-7D Corsair II, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet