Polsk "Hetzer"
+15
Obed
Bryggarn
Hayabusa
Galdrin
dm4
linusorn
Caverö
mats64
cas
Janne.S
Gigabyte
Matt_Public
MiniStuff
Jörgen.E
T-34
19 posters
Sida 2 av 6
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Polsk "Hetzer"
mats64 skrev:Vad gjorde du ljudämpareskyddet av
Det var nån hållare till nåt filter för oljerening till nån maskin. Vet faktiskt inte riktigt var jag hittade det. Jag brukar alltid gå runt och spana om man kan hitta nåt som kanske kan bli användbart i framtiden. "Scratchbyggarögon"
Magnus
T-34
Har träslöjdat lite idag. Känns att det är ett tag sen.
Lite mer prylar till min barrikad, ett par stora tyska kabeltrummor som blockade vägen.
Började med att limma ihop glasspinnar för att sedan fräsa ut dom med en 50mm dosfräs.
Centrumtrumman som ska bli lite större senare men den syns inte så det spelar ingen större roll hur den ser ut.
Satt och pulade lite i Word och fick till en schablon som jag blev ganska nöjd med. Rätt pilligt att skära ut men efter ett antal felskärningar blev det så här.
Så blev det.
Efter lite vädring av trät blev det ganska bra.
Hittade ett par hjul till nån amerikansk vagn som jag slaktade för att använda till centrumnav till trumman.
Magnus
Lite mer prylar till min barrikad, ett par stora tyska kabeltrummor som blockade vägen.
Började med att limma ihop glasspinnar för att sedan fräsa ut dom med en 50mm dosfräs.
Centrumtrumman som ska bli lite större senare men den syns inte så det spelar ingen större roll hur den ser ut.
Satt och pulade lite i Word och fick till en schablon som jag blev ganska nöjd med. Rätt pilligt att skära ut men efter ett antal felskärningar blev det så här.
Så blev det.
Efter lite vädring av trät blev det ganska bra.
Hittade ett par hjul till nån amerikansk vagn som jag slaktade för att använda till centrumnav till trumman.
Magnus
T-34
Vilket jobb!
Trääarbete på riktigt dessutom
Trääarbete på riktigt dessutom
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar.
Sitter och försöker att blanda fram nåt som kan liknas vid den tyska gula färgen som var som "bottenfärg" på vagnen. Kör med Vallejo och dom har ingen som kallas typ German yellow. Skulle vart betydligt lättare om det fanns. Men man kan ju inte få allt.
Magnus
Sitter och försöker att blanda fram nåt som kan liknas vid den tyska gula färgen som var som "bottenfärg" på vagnen. Kör med Vallejo och dom har ingen som kallas typ German yellow. Skulle vart betydligt lättare om det fanns. Men man kan ju inte få allt.
Magnus
T-34
Ministuff dyker snart upp med lösningen.
Det är jag säker på =)
Det är jag säker på =)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Ministuff dyker snart upp med lösningen.
Det är jag säker på =)
... ett av mina få ilägg jag orkar med just nu, har en ordentlig mancold inkl feber så orkar knappt vara vaken om dagen
men nu till problemet, det finns ju som vanligt lite olika varianter på denna "dunkel gelb", den som anvöndes i afrika var lite annorlunda än den som senare i kriget användes som "grundfärg" på i princip allt. Om det är den senare du är ute efter så finns DENNA
tillbaks till feberruset,,,,
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Krya på dej old chap.
Får beställa en sån där vid nästa tillfälle. Kan ju bli mer tyskt vad det lider.
Magnus
Får beställa en sån där vid nästa tillfälle. Kan ju bli mer tyskt vad det lider.
Magnus
T-34
Liten uppdatering. Det är mycket prylar som ska till när man fått förr sej att bygga en barrikad.
Kabeltrummorna blev så här. Nu ska det bara på lite kabel. Kommer senare.
Målade nederdelen och hjulen. Fanken vad det är svårt att få till tunna linjer. Testade Grexen och det var inte det lättaste må jag säja. Vet inte riktigt vad jag gör för fel.
Magnus
Kabeltrummorna blev så här. Nu ska det bara på lite kabel. Kommer senare.
Målade nederdelen och hjulen. Fanken vad det är svårt att få till tunna linjer. Testade Grexen och det var inte det lättaste må jag säja. Vet inte riktigt vad jag gör för fel.
Magnus
T-34
Tunna linjer?
Lågt lufttryck och tunn färg?
Jaja, fint blir det i alla fall...
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Tunna linjer?
Försökte faktiskt med tunn färg och lågt tryck men då vill det gärna bli typ lite "blabber". Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.
Magnus
T-34
Nåja, det där reder nog Janne ut. Han är så duktig så...T-34 skrev: Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.
Matt_Public- Master of DNF
Tror att du menar att sprutan spottar och att du får mycket overspray? För lågt tryck kanske? Fin balans det där... Håller sprutan för långt bort?
linusorn
Jag ska kolla lite på fotbollen men jag ska försöka visa lite vad jag menar i morgon.
Magnus
Magnus
T-34
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sida 2 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet