Polsk Mustang III, 1/48
+6
Jörgen.E
cas
Kent
Matt_Public
Mal
Tobias
10 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Polsk Mustang III, 1/48
Japp, på´t igen - full fart framåt! Eller nja, lite lugnare nu kanske..
Påbörjade ju en Academy Mustang III för ca en månad sedan. Den har dock stannat av lite efter att målningen blev lite av en besvikelse.. Kanske tar upp den senare.
Nu har jag dock lite Tamiya sprej-bomber på väg i posten så tänkte testa dem. Planen är att måla denna:
Eller denna:
Egentligen är jag mest sugen på fulla invasion stripes men gillar de gula bomb-markeringarna på den andre mer..Men blir det invasion stripes kommer jag nog att ta en genväg och göra mer jämna linjer på kroppen. Vi får se.
Har ett Zoon-set från Eduard nu tillsammans med malningsmask - vilket känns skönt på denna huv faktiskt.
Kommer nog använda hängslen och intrumentpanelen i alla fall. Får se hur det blir med resten.
Lossklippta, orensade delar..
Tamiyas dekaler:
De andra dekalerna från AJ Press "Polish Mustang Units". (Fick i 1/72, 1/48 och 1/32.)
FB382:
Får ju med bomber i kit´et så kommer möjligen använda dem. Kan se spännande ut.
Kärran rattades förresten av Eugeniusz Horbaczewski som jag svamlade om sist i min Academy-tråd.. (Här!)
Skall ta det lugnt med cockpit och annat fin-lir men planerar sprej för alla stora ytor. Skall ha alla färger täckte mellan Citadells Chaos Black och Skull White och Tamiyas gröna och gråa (i två olika uppsättningar) samt Humbrols 64 för undersidan. Får shejda fint med pensel och sådäringa sedan..
Blir spännande detta.
Påbörjade ju en Academy Mustang III för ca en månad sedan. Den har dock stannat av lite efter att målningen blev lite av en besvikelse.. Kanske tar upp den senare.
Nu har jag dock lite Tamiya sprej-bomber på väg i posten så tänkte testa dem. Planen är att måla denna:
Eller denna:
Egentligen är jag mest sugen på fulla invasion stripes men gillar de gula bomb-markeringarna på den andre mer..Men blir det invasion stripes kommer jag nog att ta en genväg och göra mer jämna linjer på kroppen. Vi får se.
Har ett Zoon-set från Eduard nu tillsammans med malningsmask - vilket känns skönt på denna huv faktiskt.
Kommer nog använda hängslen och intrumentpanelen i alla fall. Får se hur det blir med resten.
Lossklippta, orensade delar..
Tamiyas dekaler:
De andra dekalerna från AJ Press "Polish Mustang Units". (Fick i 1/72, 1/48 och 1/32.)
FB382:
Får ju med bomber i kit´et så kommer möjligen använda dem. Kan se spännande ut.
Kärran rattades förresten av Eugeniusz Horbaczewski som jag svamlade om sist i min Academy-tråd.. (Här!)
Skall ta det lugnt med cockpit och annat fin-lir men planerar sprej för alla stora ytor. Skall ha alla färger täckte mellan Citadells Chaos Black och Skull White och Tamiyas gröna och gråa (i två olika uppsättningar) samt Humbrols 64 för undersidan. Får shejda fint med pensel och sådäringa sedan..
Blir spännande detta.
Tobias
Sv: Polsk Mustang III, 1/48
Hejåhå.
Fin kärra+Ets mm, Invasion stripes, kommer bli kul o se denna bygglogg ,
Tamiya har väl knappt nåt att putsa va
/Juha
Fin kärra+Ets mm, Invasion stripes, kommer bli kul o se denna bygglogg ,
Tamiya har väl knappt nåt att putsa va
/Juha
Mal
Välkommen till världen (för att citera underläggs-tidningen i Bild 5).
Det här har klar potential att bli något alldeles extra.
Det här har klar potential att bli något alldeles extra.
Matt_Public- Master of DNF
Ja hoppas det blir bra!
Får nästan bli den med ´stripes va? Tamiya-tejpen hade jag fått för mig var perfekt mått (10mm). Men inte på kroppen iaf..
Går lite för långt bak mot rodren.. Hmm?
Här kanske det funkar?
Får nästan bli den med ´stripes va? Tamiya-tejpen hade jag fått för mig var perfekt mått (10mm). Men inte på kroppen iaf..
Går lite för långt bak mot rodren.. Hmm?
Här kanske det funkar?
Tobias
Jäpp, detta kommer att bli najs!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Kikade lite till på hur, eller var, invasion stripes´en var målade och detta skall nog vara ok..? Blir jämnare än i verkligheten dock..
Rensat och sprejat lite mer men inga mer spännande bilder ännu..
Rensat och sprejat lite mer men inga mer spännande bilder ännu..
Tobias
Kul!
Kom alltid ihåg:
Kom alltid ihåg:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja det är lugnt. Tänkte mer på att jag inte bryr mig om att göra dem jämntjocka, kör på mask-tejps-bredd på alla.
Den Mussen har annars lite olika bredd på de på kroppen, en ganska smal osv..
Men bra påminnelse!
Den Mussen har annars lite olika bredd på de på kroppen, en ganska smal osv..
Men bra påminnelse!
Tobias
Lite W.I.P..
Testade Citadells Death World Forest som alternativ till Humbrols 226. Citadell´en var lättare att jobba med med liite annorlunda nyans. Synd att Humbrolen är så krånglig, jag får nästan ok täckning efter fyra tunna lager, den kladdar och krånglar med.. Men blir superhärlig efter en wash med Devlan och lite torrborstning iofs..
Testade Citadells Death World Forest som alternativ till Humbrols 226. Citadell´en var lättare att jobba med med liite annorlunda nyans. Synd att Humbrolen är så krånglig, jag får nästan ok täckning efter fyra tunna lager, den kladdar och krånglar med.. Men blir superhärlig efter en wash med Devlan och lite torrborstning iofs..
Tobias
Tack. Kommer bli många polska kärror här. Nischade mig med polacker i Flames of War och tror jag fortsätter med det här. De har karaktär..
Tobias
Oj vilket kontor!
Mycket tjusigt
Mycket tjusigt
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Himla snyggt!
Kul att få träffa dig på Open, och vi hade en mycket trevlig pratstund, tillsammans med Kent!
Stefan
Kul att få träffa dig på Open, och vi hade en mycket trevlig pratstund, tillsammans med Kent!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Kul om du hittat en nisch som utmärker dig!
Polska prylar i sig är väl inte mycket att ha, däremot flygmaskiner spakade av polacker. Det är skillnad
Polska prylar i sig är väl inte mycket att ha, däremot flygmaskiner spakade av polacker. Det är skillnad
Caverö
Precis! Finns några öl-sorter som är helt ok annars..
Går sakta framåt.. Glömde ta lite mer bilder men kommit såhär långt:
Kikat runt lite på hjulbrunnar, vilken färg.. Finns alla varianter på modeller och jag har fått för mig att det var lite olika standard "på riktigt" också. Gillar denna varianten: (från britmodeller, inte min!)
Får se om det inte blir såhär dock:
Undrar om detta är originalfärg på kortet eller färglagt i efterhand?
Tror (tror!) dock att jag har en bild någonstans på just en polsk Mustang III med silvermålat (omålat kan det vara med) i hjulbrunnarna..
Edit: Ahh.. Bra länk: Annan tråd om samma ämne på www...
Går sakta framåt.. Glömde ta lite mer bilder men kommit såhär långt:
Kikat runt lite på hjulbrunnar, vilken färg.. Finns alla varianter på modeller och jag har fått för mig att det var lite olika standard "på riktigt" också. Gillar denna varianten: (från britmodeller, inte min!)
Får se om det inte blir såhär dock:
Undrar om detta är originalfärg på kortet eller färglagt i efterhand?
Tror (tror!) dock att jag har en bild någonstans på just en polsk Mustang III med silvermålat (omålat kan det vara med) i hjulbrunnarna..
Edit: Ahh.. Bra länk: Annan tråd om samma ämne på www...
Tobias
Börjar likna manna från himlen detta!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Oops, glömt att plåta! Den ligger just nu och torkar efter första vit-sprejningen av invasionsränderna. Skall hosta upp lite pix senare!
Tobias
Den är rätt vacker i svartvitt också!
Fasen, med alla dom där ränderna börjar tänka Doflug i Schweizisk neutralitetsmärkning
Fasen, med alla dom där ränderna börjar tänka Doflug i Schweizisk neutralitetsmärkning
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Mustang III - polsk, Academy 1:72 (liten "varning", mycket bilder/foton. Och text...)
» P 51 Mustang ICM 1:48
» PZW 1/72 RWD 8 dwl - polsk örn i högtidsdräkt...
» SU-25 I Polsk WHAT-IF målning (Trumpeter 1/32)
» P-51B Mustang, Trumpeter 1/32
» P 51 Mustang ICM 1:48
» PZW 1/72 RWD 8 dwl - polsk örn i högtidsdräkt...
» SU-25 I Polsk WHAT-IF målning (Trumpeter 1/32)
» P-51B Mustang, Trumpeter 1/32
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet