Polsk Mustang III, 1/48
+6
Jörgen.E
cas
Kent
Matt_Public
Mal
Tobias
10 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Polsk Mustang III, 1/48
Heh, kul flarra!
Undrar om det finns TSR-2 vinäger?
Undrar om det finns TSR-2 vinäger?
Matt_Public- Master of DNF
Snabbild - mest för att visa att jag gör något. Och att jag har det bra med rolig öl.. Den är god, rekommenderas!
Inväntar Dark Green eller vad den heter, bör dyka upp i veckan, så jag kan maska vidare och dra på den.
Under allt detta ligger invasionsränderna och väntar på att få titta ut. Jag är grymt nyfiken på hur det skall bli! Bra eller dåligt....
Inväntar Dark Green eller vad den heter, bör dyka upp i veckan, så jag kan maska vidare och dra på den.
Under allt detta ligger invasionsränderna och väntar på att få titta ut. Jag är grymt nyfiken på hur det skall bli! Bra eller dåligt....
Tobias
Det är väl det där med en snygg shejding bara.. Får se om jag lyckas lösa det med en wash.
Tobias
härliga bilder, särskilt den sista
Mycket tejpande ser jag, det blir hur bra som helst detta, i like a lot
Spitfire öl är inte dumt
Mycket tejpande ser jag, det blir hur bra som helst detta, i like a lot
Spitfire öl är inte dumt
Caverö
Bottle of Britain!?
Ja jäklar...
Lycka till med det gröna!
Ja jäklar...
Lycka till med det gröna!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Eller hur??
Fick sprayflaskorna idag. Mycket snabb leverans från Hobbia! Den lokale leverantören är tyvärr både dyrare och hade inte allt hemma..
Fått till lite oshejdat kamo. Inte fått bort all "liquid mask" ännu så lite taggigt på sina ställen. Dessutom lite missar och läckage jag får pensla till. Oops!
Fick sprayflaskorna idag. Mycket snabb leverans från Hobbia! Den lokale leverantören är tyvärr både dyrare och hade inte allt hemma..
Fått till lite oshejdat kamo. Inte fått bort all "liquid mask" ännu så lite taggigt på sina ställen. Dessutom lite missar och läckage jag får pensla till. Oops!
Tobias
Tack! Kan kanske bli ok.
Den gråa känns lite för.. ..blå? Men är rätt sprej iaf (AS30; Ocean Grey 2, borde kolla den äldre AS10; Ocean Grey kanske?)
Och den vita randen där bak är nog för bred..?
Den gråa känns lite för.. ..blå? Men är rätt sprej iaf (AS30; Ocean Grey 2, borde kolla den äldre AS10; Ocean Grey kanske?)
Och den vita randen där bak är nog för bred..?
Tobias
Cooolt m invasion stripes, den där har du fått till snyggt
Jag tycker den ser grymmt bra ut den sista där bak , det lirar , inte ändra serru.
Tänk på att när de drog på invasion stripes på kärrorna så plaskades de på m penslar, inte så noooga då de drog på kärrorna inför D day
Jag tycker den ser grymmt bra ut den sista där bak , det lirar , inte ändra serru.
Tänk på att när de drog på invasion stripes på kärrorna så plaskades de på m penslar, inte så noooga då de drog på kärrorna inför D day
Mal
Sweetness!
Det där har du fått till riktigt schysst.
Det där har du fått till riktigt schysst.
Matt_Public- Master of DNF
Snyggelito!
Färgerna ser väl rätt ok ut för att vara dupont-baserade färger och inte de "riktiga" British Standard nyanserna....
Färgerna ser väl rätt ok ut för att vara dupont-baserade färger och inte de "riktiga" British Standard nyanserna....
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Som dom andra sagt, ändra INGENTING, den är bra som den är!
Amerikanerna tog de inhemska färger som låg närmast de Brittiska så det kunde skilja en hel del.
Invasionsbanden målades på i en hast, kvällen och natten innan D-dagen, med penslar, borstar trasor etc, tvivlar på att det fanns tid att mäta bandens bredd, så det är helt OK med variationer.
Kommer att bli asbra med lite vädring!
Stefan
Amerikanerna tog de inhemska färger som låg närmast de Brittiska så det kunde skilja en hel del.
Invasionsbanden målades på i en hast, kvällen och natten innan D-dagen, med penslar, borstar trasor etc, tvivlar på att det fanns tid att mäta bandens bredd, så det är helt OK med variationer.
Kommer att bli asbra med lite vädring!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack gott folk! Lämnar det som det är då! Nästan.. Bara fixar det som missats..
Just det, amerikansk färg från DuPont med ja! Lite annorlunda då.. Men när jag skall använda Tamiya-sprejen tillSpits senare?
Just det, amerikansk färg från DuPont med ja! Lite annorlunda då.. Men när jag skall använda Tamiya-sprejen tillSpits senare?
Tobias
Ser bra ut med undantaget att möjligtvis är banden på stabben i bredaste laget
Men gör som jag, kör på bara vem vet och vem kan säga att färger inte är rätt
Men gör som jag, kör på bara vem vet och vem kan säga att färger inte är rätt
Caverö
Funderar på vad jag tänkte där.. Hade någon bild där jag mätte banden där bak och de var av samma bredd som de på vingarna (och som stämmer) - men det ser skumt ut..
Jaja..
Vädringen då, några förslag till något idiotsäkert sätt? Blir fruktansvärt jobbigt om jag måste måla om på sina ställen - har ingen perfekt matchande penselfärg..
Dags att måla de gula id-banden nu iaf, på vingarna.
Jaja..
Vädringen då, några förslag till något idiotsäkert sätt? Blir fruktansvärt jobbigt om jag måste måla om på sina ställen - har ingen perfekt matchande penselfärg..
Dags att måla de gula id-banden nu iaf, på vingarna.
Tobias
Ingen matchande penselfärg är väl en bra grej?
Då kan du ju tex måla rodren i en liten annan nyans. Det ser alltid lite roligare ut, även om det kanske inte alltid är "rätt"
Då kan du ju tex måla rodren i en liten annan nyans. Det ser alltid lite roligare ut, även om det kanske inte alltid är "rätt"
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag brukar ofta måla roder, luckor ofta/gärna i en ljusare, alt mörkare nyans (aningen), eller senare tillfälle oftast (då blir nyansen lite annan iom man blandar inte washen eller färgen exact samma) man ser att det är samma men ändå inte, bara liiten skilnad, bra sätt o få fram en effekt, samt modellen blir mer levande.
Ex kolla på min bf109 Assi kärran. så förstår du vad jag mena
Denna så målades flapsen vid ett annat tillfälle, så en aningen annan
Blir mer levande, inte alla som gillar det men jag e svag för såna saker, ger mer liv i kärran.
En del målar ju sina silverkärror m olika silver på panelerna, flapsen (olika färg på grundfärgen alt olika nyanser på silvret).
So Hey, du alldeles rätt i dem tankegångarna tycker jag, experimentera, det gör jag hela tiden
Ex kolla på min bf109 Assi kärran. så förstår du vad jag mena
Denna så målades flapsen vid ett annat tillfälle, så en aningen annan
Blir mer levande, inte alla som gillar det men jag e svag för såna saker, ger mer liv i kärran.
En del målar ju sina silverkärror m olika silver på panelerna, flapsen (olika färg på grundfärgen alt olika nyanser på silvret).
So Hey, du alldeles rätt i dem tankegångarna tycker jag, experimentera, det gör jag hela tiden
Mal
Bra idéer! Skall absolut prova! Det där med olika silvernyanser har jag testat och var nöjd med såigen - bra idé!
Tobias
Vilket misstag pratar vi om? jag ser inget större...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Vilket misstag pratar vi om? jag ser inget större...
Säger samma sak, vilket?
Är det ena luckan m invasion stripe på insidan?...
Om det är det så fixxar du det i ett nafs
Mal
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Mustang III - polsk, Academy 1:72 (liten "varning", mycket bilder/foton. Och text...)
» P 51 Mustang ICM 1:48
» PZW 1/72 RWD 8 dwl - polsk örn i högtidsdräkt...
» SU-25 I Polsk WHAT-IF målning (Trumpeter 1/32)
» P-51B Mustang, Trumpeter 1/32
» P 51 Mustang ICM 1:48
» PZW 1/72 RWD 8 dwl - polsk örn i högtidsdräkt...
» SU-25 I Polsk WHAT-IF målning (Trumpeter 1/32)
» P-51B Mustang, Trumpeter 1/32
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet