SU-25 I Polsk WHAT-IF målning (Trumpeter 1/32)
+9
Caverö
linusorn
Tobias
Jörgen.E
MiniStuff
Marlin
cas
Matt_Public
ernie87
13 posters
Sida 1 av 1
SU-25 I Polsk WHAT-IF målning (Trumpeter 1/32)
Tja, vad ska man säga....känns lite tomt nu när denna är klar, för det har varit ett riktigt roligt bygge det måste jag säga. Men det är samtidigt också väldigt skönt att ha blivit klar och jag är riktigt nöjd med resultatet. Det finns en del missar och slarvfel, vissa ska jag fixa till medans andra är det för sent att göra något åt.
Som sagt så ångrar jag dock att jag inte satte in en resin pit, det hade verligen gjort mycket för denna kärra! Men men stolen är iaf i resin. På tala om resin, så kan man faktiskt skippa resindelarna till motorn helt och hållet, bara en massa onödigt jobb. Det kommer ändå aldrig att synas.
Om man sedan bygger maskinen med stängda landställsluckor (som dom vanligt vis är när planet står på marken) så kan man skippa resinet i hjulhusen också, då det inte heller kommer att synas med stängda luckor. MEN det blir ju så sjukt mycket snyggare med resin
Jag lämnade iaf allt öppet på min för att visa av resinet, tanken är väl att kärran ska vara inne på service ( en lite basplatta kommer senare)
Jag tänker i framtiden deffenitivt bygga mer 25:or iaf två en vanlig och en UB:)
Ursäkta den taskiga bild kvaliten, ska försöka ta bättre bilder imorgon. Som synes så har jag lämnat den rätt så befriad från explosiva saker..två anledningar till detta, 1. Jag visste inte vad man skulle hänga på, de är ju så frunktansvärt mycket beväpning med till denna så man blir tossig! 2. Ville inte att det skulle se för plottrigt ut...men jag kanske skulle ta och hänga på något roligt?
Mvh // Ernst
Som sagt så ångrar jag dock att jag inte satte in en resin pit, det hade verligen gjort mycket för denna kärra! Men men stolen är iaf i resin. På tala om resin, så kan man faktiskt skippa resindelarna till motorn helt och hållet, bara en massa onödigt jobb. Det kommer ändå aldrig att synas.
Om man sedan bygger maskinen med stängda landställsluckor (som dom vanligt vis är när planet står på marken) så kan man skippa resinet i hjulhusen också, då det inte heller kommer att synas med stängda luckor. MEN det blir ju så sjukt mycket snyggare med resin
Jag lämnade iaf allt öppet på min för att visa av resinet, tanken är väl att kärran ska vara inne på service ( en lite basplatta kommer senare)
Jag tänker i framtiden deffenitivt bygga mer 25:or iaf två en vanlig och en UB:)
Ursäkta den taskiga bild kvaliten, ska försöka ta bättre bilder imorgon. Som synes så har jag lämnat den rätt så befriad från explosiva saker..två anledningar till detta, 1. Jag visste inte vad man skulle hänga på, de är ju så frunktansvärt mycket beväpning med till denna så man blir tossig! 2. Ville inte att det skulle se för plottrigt ut...men jag kanske skulle ta och hänga på något roligt?
Mvh // Ernst
ernie87
Sv: SU-25 I Polsk WHAT-IF målning (Trumpeter 1/32)
Hujedamig, vad häftig den blev!
Kalasjobb är bara förnamnet. Inspirerande 3000.
Vad vapenlasten beträffar så är svaret tveklöst: JA!
Raketkapslar är aldrig någonsin fel. Ju fler desto bättre.
Kalasjobb är bara förnamnet. Inspirerande 3000.
Vad vapenlasten beträffar så är svaret tveklöst: JA!
Raketkapslar är aldrig någonsin fel. Ju fler desto bättre.
Matt_Public- Master of DNF
Den fick du till så det sjöng om det!
Underbart sliten look på den, speciellt undersidan!
Man riktigt känner lukten av hydraulolja, fotogen och annat =)
Personligen är jag väldigt svag för en fullast raketkapslar, så det hade nog jag valt...
Underbart sliten look på den, speciellt undersidan!
Man riktigt känner lukten av hydraulolja, fotogen och annat =)
Personligen är jag väldigt svag för en fullast raketkapslar, så det hade nog jag valt...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Supersnyggt bygge.
Jag instämmer med de föregående talarna.
Häng på några raketkapslar så blir den ännu bättre.
/Bosse
Jag instämmer med de föregående talarna.
Häng på några raketkapslar så blir den ännu bättre.
/Bosse
Marlin
Sicken mastodont! Snyggt som bara d!
MiniStuff- Vicesheriff
Jäklar vad snygg! Superbra gjort!
Gillar polska kärror så extra bonus. Underbart!
Gillar polska kärror så extra bonus. Underbart!
Tobias
Grymt snyggt... Kan bara hålla med samtliga föregående talare!
linusorn
Stort snyggt och brutalt!
Caverö gillar detta snyggebygge
Caverö gillar detta snyggebygge
Caverö
oh-my-gosh.
Jädrar va snyggt bygge!!!!!!!!!!!
Jädrar va snyggt bygge!!!!!!!!!!!
Warsawpact- Starwarsviritous
Himla snyggt bygge, härliga färger!
Ett par raketer för självförsvar på de yttre balkarna (om du har skaffat dem), raketkapslar och/eller eventuellt ett par extratankar var en standardlast i Afganistan.
Vet inte vad Polen använder, men det är ju en whif så du kan väl hänga på vad du vill?
Jag har precis dragit igång min Su-25a nu, jag har äntligen fått tag i en cockpit!
Som jag har letat i över ett år, men Lucky i Hong Kong fick tag i en åt mig.
Nu har jag allt extra-godiset jag vill ha (hjulhusen bryr jag mig inte om), plus en omgång nya dekaler (fast Grodan lockar...).
Stefan
Ett par raketer för självförsvar på de yttre balkarna (om du har skaffat dem), raketkapslar och/eller eventuellt ett par extratankar var en standardlast i Afganistan.
Vet inte vad Polen använder, men det är ju en whif så du kan väl hänga på vad du vill?
Jag har precis dragit igång min Su-25a nu, jag har äntligen fått tag i en cockpit!
Som jag har letat i över ett år, men Lucky i Hong Kong fick tag i en åt mig.
Nu har jag allt extra-godiset jag vill ha (hjulhusen bryr jag mig inte om), plus en omgång nya dekaler (fast Grodan lockar...).
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Fantastiskt läcker måling och tjusigt byggt!
Hatten av för du är riktigt svängd bakom en färgspruta! Dessutom visar du ett gott öga till färger och är inte rädd att vädra!
Kreativ är du åxå dessutomså sug åt dig av alla glada tillrop för det är du verkligen värd! Hoppas jag får se den lajv någon gång!
Hatten av för du är riktigt svängd bakom en färgspruta! Dessutom visar du ett gott öga till färger och är inte rädd att vädra!
Kreativ är du åxå dessutomså sug åt dig av alla glada tillrop för det är du verkligen värd! Hoppas jag får se den lajv någon gång!
Janne.S- Moderator
Tack så jätte mycket för alla glada kommentarer! Alltid lika trevligt att få höra att ens byggande gillas av andra:)
@ Phantom2: Jupp dom yttre balkarna sitter på plats, även robotarna.
Fram med en byggtråd på din 25:a! Jo målningen med grodan är riktigt snygg, kommer att bygga en till i just den målningen nån gång.
Det kommer nog att bli som så att jag slänger på lite bom-bom, ska dock avsluta en MIG-29 i 1/48 samt en Spit Vb i 1/32 först:)
// Ernst
@ Phantom2: Jupp dom yttre balkarna sitter på plats, även robotarna.
Fram med en byggtråd på din 25:a! Jo målningen med grodan är riktigt snygg, kommer att bygga en till i just den målningen nån gång.
Det kommer nog att bli som så att jag slänger på lite bom-bom, ska dock avsluta en MIG-29 i 1/48 samt en Spit Vb i 1/32 först:)
// Ernst
ernie87
PERKELE vad grymt snygg, gillar verkligen alla detaljer du har fått poppa ut på kärran.
Sett dina byggen, lika snyggt som alltid, gillar din byggstil verkligen.
/Juha
Sett dina byggen, lika snyggt som alltid, gillar din byggstil verkligen.
/Juha
Mal
Ja, den blev ju helt underbart snygg!
Men det är ju klart, en Frogfoot utan raketkapslar och missiler under vingarna ser ju lite naken ut....
Stefan
Men det är ju klart, en Frogfoot utan raketkapslar och missiler under vingarna ser ju lite naken ut....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Hur fan får du till den där skitigheten, Gillar dina trådar på byggen.
vart tvungen till ett inlägg till
vart tvungen till ett inlägg till
Mal
Liknande ämnen
» Polsk "Hetzer"
» Polsk Mustang III, 1/48
» PZW 1/72 RWD 8 dwl - polsk örn i högtidsdräkt...
» Airbrusch målning
» Airbrusch målning
» Polsk Mustang III, 1/48
» PZW 1/72 RWD 8 dwl - polsk örn i högtidsdräkt...
» Airbrusch målning
» Airbrusch målning
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|