JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35
+10
Marlin
MiniStuff
johan r
linusorn
cas
Gigabyte
Stefan E
Janne.S
Matt_Public
Bryggarn
14 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35
Visst fastnar den, men vidhäftningen är inte så imponerande.Bryggarn skrev: Den fastnar inte på modellen?
Vissa mindre delar kan emellertid vara i farozonen och behöver ibland täckas med t.ex. en pappersremsa.
Matt_Public- Master of DNF
Vidhäftning ? inte utbildad med alla fack-termer än..
jaja , men snart ska jag göra ett tappert försök till maskerad och sen måla
jaja , men snart ska jag göra ett tappert försök till maskerad och sen måla
Bryggarn
Tackar , måste nog leta mig ned på en affär och inhandla massa.!
men då har man häftmassan som vallar helt enkelt, man måste endå maskera bort det som inte ska färgas i guess...
men då har man häftmassan som vallar helt enkelt, man måste endå maskera bort det som inte ska färgas i guess...
Bryggarn
Shit, vart "STAND-STILL" inte hänt mkt , i jakten på den försvunna häftmassan så har jag detalj målat kaross etc . synd att universitetet tar min tid ! ingen som behöver anställa en modellbyggare??
Bryggarn
Du kan få ta tjänst hos min son, så slipper jag utföra hans besynnerliga infall.Bryggarn skrev:Ingen som behöver anställa en modellbyggare?
Bered dig på allt...
Glada tillrop och Toblerone. Ibland även en kram.Bryggarn skrev:Hur är lönen ?
Det ska nog till en särskild sorts pucko för att ens överväga gigget...
Hoppas att du lyckas frigöra lite egen tid snart, är mycket nyfiken på fortsättningen.
Ska faktiskt ned på Umeå stads centrum och jaga häftmassa! sen har jag funderat på att lämna camo schemat på lådan och gå lite på känn istället.
Kul att det finns folk som är nyfiken på intresse, när man pratar med vänner och bekanta så kunde dom bry sig mindre
"modeller? du e ju vuxen" e väll det man får höra, hahah
Kul att det finns folk som är nyfiken på intresse, när man pratar med vänner och bekanta så kunde dom bry sig mindre
"modeller? du e ju vuxen" e väll det man får höra, hahah
Bryggarn
Så sa mina bekanta också först. De ändrade delvis inställning när de fick se resultaten.Bryggarn skrev:"Modeller? Du är ju vuxen!" är väl det man får höra, hahah!
Särskilt trollen...
Jo , det är väll samma sak här , , vet inte dock om mina RESULTAT ändrade åsikter ,hahha dom hade inget val. sen ser jag så stor och farlig ut .heehe . pust.. måste äta något nu , min låga blodsocker nivå börjar leverera ifrågasättbar humor . hhaha
förklara troll!?
förklara troll!?
Bryggarn
Så gärna.Bryggarn skrev:Förklara troll!?
Min son, som är något av en Warhammer-entusiast, berättade om fenomenet "looted wagon".
Detta är något som de bedårande dödsmördar-trollen som kallas Orker bygger av stulna grejer.
Då föddes en idé om att blanda VK2-maskiner med troll-tokerier för effekt.
Som den vänliga själ jag är så lade jag flygplanen åt sidan och skred till verket.
Hitintills har jag hunnit med dessa:
en moddad SU-122,
en manglad Cromvwell IV
och en köttad folka.
Jag har dessutom inlett en Sturmtiger-konvertering och börjat göra amfibievagn av en Me262 (mer om den senare).
Nu blev det en MASS uppladdning utan dess like, hoppas man inte blir hängd nu . =) trevlig helg alla..
Ska pillas lite mer där, men kommer endå inte synas, så vi får se.
Blev sådär, råkade tänka snett så det blev grön camo på brunt och inte tvärt om , men ska som sagt inte synas =)
Nöjd som fan med rost effekten, syns verkligen att den tagit mkt skit där bak, lät lite fel.. =) men rostig e den då iaf.
Nöjd även här...
2 st bilder på "pickan" bilden ger den EJ rättvisa.
Skulle behövt "flesh" färg till gubbarna.. eller har vitt och rött, går det?
Ska pillas lite mer där, men kommer endå inte synas, så vi får se.
Blev sådär, råkade tänka snett så det blev grön camo på brunt och inte tvärt om , men ska som sagt inte synas =)
Nöjd som fan med rost effekten, syns verkligen att den tagit mkt skit där bak, lät lite fel.. =) men rostig e den då iaf.
Nöjd även här...
2 st bilder på "pickan" bilden ger den EJ rättvisa.
Skulle behövt "flesh" färg till gubbarna.. eller har vitt och rött, går det?
Bryggarn
Det där är en knepig vagn, alltså...
Men det hela ser ju föredömligt snyggt ut såhär långt.
Men det hela ser ju föredömligt snyggt ut såhär långt.
Hur tolkar jag knepig då ? :d ..
men om det baseras på att jag gjorde en omvänd ordning på under camot så förstår jag , haha !
jag är då nöjd , mitt snyggast arbete hitills , redan ett nytt bygge på väg hem TRADERA!!!!!!<---- Så jag testar en ny bana att bygga på..
men om det baseras på att jag gjorde en omvänd ordning på under camot så förstår jag , haha !
jag är då nöjd , mitt snyggast arbete hitills , redan ett nytt bygge på väg hem TRADERA!!!!!!<---- Så jag testar en ny bana att bygga på..
Bryggarn
Snyggt arbete...... Den där biken e riktigt fin å pyssla med
Jörgen
Jörgen
Jörgen.E
Tackar tackar Jörgen. jo jag hoppas det , tänker ta något med begränsat antal lackfärger , ska ge den mitt allt
Bryggarn
Den där vagnen är för go alltså.
Bra form på målandet!
Bra form på målandet!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
God morgon alla, och tack =) börjar vara återställd från gårdagens bus.
pust...
pust...
Bryggarn
Sådär, nu har jag gjort klart camot på 2 gubbar som ska stå och se coola mot vagnen, bilder kommer vid annat tillfälle! , ska försöka mig på att limma ihop vagnen också , märkte tidigare att jag kommer få fila och slipa lite för att det ska passa ihop bra...
Bryggarn
Fram med filen, min gode man.
Vi brinner av otålighet!
Vi brinner av otålighet!
Byggarn ska ju va ett "R" där i också , men men budskapet går fram endå.
tackar (ordpolisen slår till) =)
ska måla klart sista gubben imorrn, sen kommer foton , btw. märkte att man verkar nästa måsta lägga en täcklack ovanpå allt . för att efter ha provat gubben i förarhålet så rispades färg bort, (störande)
tackar (ordpolisen slår till) =)
ska måla klart sista gubben imorrn, sen kommer foton , btw. märkte att man verkar nästa måsta lägga en täcklack ovanpå allt . för att efter ha provat gubben i förarhålet så rispades färg bort, (störande)
Bryggarn
#¤%#¤%/¤¤%&# vid ihoplimmning så tänkte jag inte till färg for åt pipan!,
ok det går att måla dit igen! , men roligare ere med kulsprutans pipa!
som är avknäckt när jag skulle spänna ihop chassi delarna .. har limmat den och riggat upp den , men kommer inte bli bra..
fan , jag var så nära mitt mästervärk...
ok det går att måla dit igen! , men roligare ere med kulsprutans pipa!
som är avknäckt när jag skulle spänna ihop chassi delarna .. har limmat den och riggat upp den , men kommer inte bli bra..
fan , jag var så nära mitt mästervärk...
Senast ändrad av Bryggarn den tis okt 25 2011, 20:41, ändrad totalt 1 gång
Bryggarn
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet