M4A2 Sherman PTO
+9
T-34
Caverö
cas
Viggen
Janne.S
Azgaron
MiniStuff
Matt_Public
Hayabusa
13 posters
Sida 4 av 5
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: M4A2 Sherman PTO
Alltså jag tycker att det allmänt ser skitbra ut, bra streaks, damm olja och skit men jag tror att den skulle bli ännu bättre med lite mörka pin-washes här och där för att få mer kontrast mellan olika delar på vagnen.
det r vad jag tror utan att sett den irl. Bilder kan ju ibland tala lite "falskt".
det r vad jag tror utan att sett den irl. Bilder kan ju ibland tala lite "falskt".
MiniStuff- Vicesheriff
Du har rätt, Markus. Just pinwashes har jag kämpat lite med på detta bygge. Vill inte ta bort det dammiga intrycket vilket gör det svårt att lägga för mörka pinwashes. Jodå, de finns där men är oerhört subtila. Svårt att se på en mörk vagn och dessutom är bildkvaliteten inte vidare bra. Men, jag tackar för kritiken - ska kolla över vagnen i morgon så får vi se vad som kan bättras på.
Vädringen är en process som aldrig tar slut..
Hayabusa
Hayabusa skrev:....
Där sa du ett sant ord!
MiniStuff- Vicesheriff
Mycket snyggt.
Och som sagt, vill du ha kvar det dammiga intrycket tycker jag vagnen är bra som den är.
Magnus
Och som sagt, vill du ha kvar det dammiga intrycket tycker jag vagnen är bra som den är.
Magnus
T-34
Farbror Public hade ett så kallat "elderly moment" och trodde att du syftade på boken.Hayabusa skrev:@Mattias - Postverket?
Den har liksom inte anlänt ännu, därav snacket om trumpeten.
Edit: kärran ser kanon ut. Vad du än gör: rör ingenting.
Senast ändrad av Matt_Public den lör dec 03 2011, 08:33, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : glömde berömmet!)
Matt_Public- Master of DNF
Tack för de positiva kommentarerna, det uppskattas.
@Jesper "Joppo" - Nä, vagnen som står i Munster är en M4A1 dvs med kaross i gjutjärn. Det här är en sen M4A2 som användes på Tinian i juli 1944. Den har en kaross som är svetsad därav de "kantiga" sidorna & frontplåten. Men vissa delar är lika som t ex boggi´s. Jag har två M4A1 i bygghögen, så bilderna kommer till användning - förr eller senare.
@Mattias - Ok, nu fattar jag
@Jesper "Joppo" - Nä, vagnen som står i Munster är en M4A1 dvs med kaross i gjutjärn. Det här är en sen M4A2 som användes på Tinian i juli 1944. Den har en kaross som är svetsad därav de "kantiga" sidorna & frontplåten. Men vissa delar är lika som t ex boggi´s. Jag har två M4A1 i bygghögen, så bilderna kommer till användning - förr eller senare.
@Mattias - Ok, nu fattar jag
Hayabusa
Nya bilder, tagna utomhus i dagsljus. Lite småfix och detaljer återstår, vet inte om jag ska jobba mer på vädringen. Får suga på den karamellen...
Hayabusa
Tjusigt! Ska bli kul att se den klar!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Den var ju dundersnygg ju!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack, det värmer i det ruggiga vädret
@Jesper - Jo, det är nog så...man vill ju hela tiden bli snäppet bättre för varje bygge.
@Jesper - Jo, det är nog så...man vill ju hela tiden bli snäppet bättre för varje bygge.
Hayabusa
Har ni dagsljus?
Nåja. Kalasklossen se ju hårdare än hårdast ut.
Svårt att tro att det är plast i botten...
Nåja. Kalasklossen se ju hårdare än hårdast ut.
Svårt att tro att det är plast i botten...
Ooo-kej!
Det där var överdängarsnyggelino deluxe.
*bugar mot skärmen*
Det där var överdängarsnyggelino deluxe.
*bugar mot skärmen*
Hoppla!
Det var nog dagens snyggaste Sherman!
Eller årets rentav!
Det var nog dagens snyggaste Sherman!
Eller årets rentav!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack alla, kul att ni gillar bygget. Den känns ganska färdig nu, så...blir till att fundera ut nästa projekt.
Hayabusa
Tack, Markus. Det som stör mig mest, är att det är så förbaskat svårt att få till riktigt bra bilder. Inte helt nöjd med bilderna, det kan jag säga.
Hayabusa
Ser mycket bra ut Stefan! Snyggt vädrad!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Sherman MkIII
» M4A3 Sherman
» Sherman Mk. III , Dragon 1:35
» M4A1(76)W Sherman - HobbyBoss 1/48
» M4A3 Sherman, 1/35 Tamiya
» M4A3 Sherman
» Sherman Mk. III , Dragon 1:35