IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vart och vad för färg till en Strf CV9040B?

+5
Warsawpact
Matt_Public
Hayabusa
johan r
Lööf
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Vart och vad för färg till en Strf CV9040B? - Sida 2 Empty Sv: Vart och vad för färg till en Strf CV9040B?

Inlägg av Stefan E fre jan 13 2012, 17:36

Jag brukar köpa Humbrols nr 52 Baltic Blue (Metallic), och sedan låta burken stå orörd ett bra tag.
Då har pigmenten sjunkit till botten, och kvar blir en genomskinlig blå "färg" som kan "målas" ("duttas" dit med en tandpetare) på tex navigationsljus o dyl.
Det viktigaste är att ALDRIG RÖRA OM eller skaka burken.
Jag använder aldrig denna burk till något annat.

Men det fungerar kalasbra om du vill ha en Humbrol-burk, annars finns ju tex Tamiya m.fl.

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Vart och vad för färg till en Strf CV9040B? - Sida 2 Empty Sv: Vart och vad för färg till en Strf CV9040B?

Inlägg av Lööf fre jan 13 2012, 18:21

Matt_Public skrev:Tamiyas funkar fint.

Humbrol har också schysta kulörer, men inte blått (vad jag vet).

Humbrol har ingen blå där jag har tittat.. Får nog bli en beställning av Tamiyas färger hehe

Phantom2 skrev:Jag brukar köpa Humbrols nr 52 Baltic Blue (Metallic), och sedan låta burken stå orörd ett bra tag.
Då har pigmenten sjunkit till botten, och kvar blir en genomskinlig blå "färg" som kan "målas" ("duttas" dit med en tandpetare) på tex navigationsljus o dyl.
Det viktigaste är att ALDRIG RÖRA OM eller skaka burken.
Jag använder aldrig denna burk till något annat.

Men det fungerar kalasbra om du vill ha en Humbrol-burk, annars finns ju tex Tamiya m.fl.

Limma Lungt!

Stefan

Ahh det var ett trick som jag borde ha känt till. hehe Men det var ett bra tips. Wink

Får räkna lite på det och se om jag har råd att beställa hem färg.

Mvh Lööf
Lööf
Lööf


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet