North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)
+7
Björn Eriksson
linusorn
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
cas
Warsawpact
11 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)
Du kan få låna lite AA-8:or å AA-10:or om du vill till AIM
(ACademy grejer så när du målat dina vapen så är de mycket bättre )
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Du kan få låna lite AA-8:or å AA-10:or om du vill till AIM
Tack Janne
Eventuellt kanske det kan bli så att Kempe/Alfa ger ut vapnen ifrån ett kit så jag kan fixa färdigt min. Sedan kan de helt enkelt spara det andra kitet och när nya sprues kommer ifrån Trumpeter kan de lägga tillbaka de nya i kitet.
För övrigt så har jag börjat blåsa på täckfärg och det ser helt OK ut. Foton kommer på Måndag.
Warsawpact- Starwarsviritous
UPDATE:
Preshade före o efter...ena sidan är färdig med täckfärg o den andra är utan täckfärg. Blev en del ljusglir ifrån lampan i färgen.
Problem nr 2. Av någon anledning så har Tamiya spacklet som jag fäste tyngderna med smällt nosen inifrån. SKUMT!
Trodde först att metallen hade expanderat men f*nskapet har ju nästan imploderat.
Preshade före o efter...ena sidan är färdig med täckfärg o den andra är utan täckfärg. Blev en del ljusglir ifrån lampan i färgen.
Problem nr 2. Av någon anledning så har Tamiya spacklet som jag fäste tyngderna med smällt nosen inifrån. SKUMT!
Trodde först att metallen hade expanderat men f*nskapet har ju nästan imploderat.
Grann blev den du!
Åtminstone den sidan som är färdig =)
Synd på nosen, men det fixar du med mer spackel
Själv använder jag vitlim för att fästa nosvikter med, då det inte är så reaktivt med plasten.
Själv använder jag vitlim för att fästa nosvikter med, då det inte är så reaktivt med plasten.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Aha...hade jag kunnat säga att det är en dum idé att fästa vikter i nosen med tamyia spackel När man tänker efter så är ju poängen med spackel att det ska smälta plasten för att bonda med det..
HAr smält en noskon med det i min ungdom...färst med antingen vitlim eller superlim
HAr smält en noskon med det i min ungdom...färst med antingen vitlim eller superlim
Janne.S- Moderator
cas skrev:Grann blev den du!
Tack Christer
Dyr läxa det där med nosen. Har använt tyngder enbart några få gånger fast till pansarmodeller o då har Tamiyas spackel inte vart några problem, så jag antog att det inte skulle bli det den här gången heller...men icke!
Får ta och spackla ut groparna.
Janne.S skrev:Aha...hade jag kunnat säga att det är en dum idé att fästa vikter i nosen med tamyia spackel När man tänker efter så är ju poängen med spackel att det ska smälta plasten för att bonda med det..
Någon gång får man lära sig
Tror jag skall hålla mig till pansar, det är så jättemycket grejer att hålla koll på med flyg.
Been there, done that, got the T-shirt!
Tamiya-spackel innehåller Etyl-acetat, så plasten smälter inifrån!
Använd heller aldrig vitlim ihop med bly, vattnet i limmet får blyet att expandera kraftigt (10-15%)!
Jag brukar använda CA-lim och Fiske-vikter i stål/skruvar/muttrar etc.
Man får helt enkelt prova ut en metod som funkar, och sedan hålla sig till det, för att undvika otrevliga överraskningar.
Men din noskon ser åtmindstonde spacklingsbar ut.
Limma Lugnt!
Stefan
Tamiya-spackel innehåller Etyl-acetat, så plasten smälter inifrån!
Använd heller aldrig vitlim ihop med bly, vattnet i limmet får blyet att expandera kraftigt (10-15%)!
Jag brukar använda CA-lim och Fiske-vikter i stål/skruvar/muttrar etc.
Man får helt enkelt prova ut en metod som funkar, och sedan hålla sig till det, för att undvika otrevliga överraskningar.
Men din noskon ser åtmindstonde spacklingsbar ut.
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» North American FJ-1 Fury, Czech Models, 1/48
» North American P-51D Mustang, Airfix 1/48
» North American P-51D Mustang, Tamiya 1/32
» North American T-28 Fennec - Roden 1/48
» North American F-51D Mustang, Airfix, 1/72
» North American P-51D Mustang, Airfix 1/48
» North American P-51D Mustang, Tamiya 1/32