IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Preshading under gul färg...

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Preshading under gul färg... Empty Preshading under gul färg...

Inlägg av merlin1953packard tor feb 05 2009, 22:38

Hmmm, en fundering... Om jag vill accentuera linjerna från en dukad flygkropp, är det möjligt att lägga en preshading som lyfter fram linjer och struktur? Har tänkt att grundfärg skall vara vit (ett måste om det gula skall bli riktigt gult), sedan ett tunt lager med mellangrått som preshading, därefter slutlack i gult. Kanske är det någon av de värderade forummedlemmarna som har synpunkter eller tips om bästa tillvägagångssätt?/BL

Preshading under gul färg... Dscn0233webbbq6
Det är denna 32-skalamaskin där strukturen från duk och vingar skall framträda så där lagom,
eftersom tävlingsmaskiner verkligen hölls välputsade, men hade som alla andra flyfän en underliggande struktur.
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Preshading under gul färg... Empty Sv: Preshading under gul färg...

Inlägg av Janne.S tor feb 05 2009, 23:01

Hmmm...nu e inte jag en hejare på propellisar men jag har sett folk som bygger dubbeldäckare å liknande blåsa en ganska ljus grundfärg, sedan har de maskat med tunna remsora tayiatejp där spanter å ribbor finns under duken och sedan blåst en aningen mörkare färg upp på........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Preshading under gul färg... Empty Sv: Preshading under gul färg...

Inlägg av merlin1953packard tor feb 05 2009, 23:12

Janne.S skrev:Hmmm...nu e inte jag en hejare på propellisar men jag har sett folk som bygger dubbeldäckare å liknande blåsa en ganska ljus grundfärg, sedan har de maskat med tunna remsora tayiatejp där spanter å ribbor finns under duken och sedan blåst en aningen mörkare färg upp på........

Tack för tipset, Janne! Skall göra ett prov först innan jag ger mig på modellen!/BL
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Preshading under gul färg... Empty Sv: Preshading under gul färg...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet