IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 17 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån jul 01 2013, 15:27

Hejsan!

I helgen var det Grevens Glue Galore i Borensberg, och naturligtvis var jag där!

Tyvärr blev kameran kvar där hemma, men det var som vanligt en mycket trevlig tillställning!

En kompis o jag slog oss ihop om ett försäljarbord, och vi sålde riktigt bra båda två.

Jag omsatte snart vinsten till modeller (men jag sålde sex modeller och köpte bara två)!

Första kapet blev en Draken från Hasegawa för 250:- (min 7:e Drake)!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 IMG_6535_zps8bdc5fdb

Puma var naturlitvis där o sålde Tamiya, och han hade ett erbjudande som var för bra för att motstå på 1/32 planen; ”köp två modeller, betala för en”!

En annan klubbkompis frågade om vi skulle slå oss ihop, och det är ju klart, vad gör man inte för sina vänner!

Så det blev en Ponny till i stallet, en stilla havsmaskin denna gång, som jag gått o sneglat på läääänge!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 IMG_6536_zpsd01af5b3

Vad vi betalade? ...700:-, Ett riktigt kap för en sådan här modell!

Förutom modellerna blev det några flarror Alclad, lite olika plasticard profiler och mycket smal tejp (0.4, 0.7, 1,0 och 3mm), men det tog jag inga bilder på!

Vid min senaste order från Hannants kunde jag inte stå emot längre, bara MÅSTE ha Eduards nya Spit!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 IMG_6522_zps9aa9825f

Fast det var ju EGENTLIGEN den här jag skulle ha;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 IMG_6523_zps2da8992e

Nytt märke för mig, Gallery, men MRC (Model Rectifier Company) är ett mycket välbekant märke från USA!

Gjutning, detaljering, dekaler och förpackning, allt riktigt skriker Hobbyboss/Trumpeter.

Mycket fin modell som skall bli kul att bygga!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Galdrin mån jul 01 2013, 15:35

Coola inköp Stefan. Själv var jag lite mer modest denna veckan och kom hem från stan med enbart en "glue-applicator". Trött på tandpetare och spatlar med intorkat spackel på så jag tänkte att det var värt att prova.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 GT57

Galdrin

Inlägg av Henrik Bergman mån jul 01 2013, 19:52

Den här dök ner i lådan.
Ett E-bay fynd.

Inplastad och fin... då vet jag att ingen har varit inne och pillat på den Very Happy
Äran att öppna fick jag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 Me-109-V4_zps38acbf97

Är det någon som vet hur gammal den är?
Lådan luktade lite unket när jag öpnnade den scratch

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman

Inlägg av cas tis jul 02 2013, 07:10

Den där Puma och hans Ponny-priser I love you

Fast Me209 är fräckast idag! 

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tis jul 02 2013, 07:26

Mmmm, Messerschmitt! drunken 

Också: det där limapplikator-kit:et ser måttlöst fränt ut.

Berätta gärna mer!

Visst ja, jag har ju också handlat lite.

Röda linser för ett 40K-fälttest, pufferar till 509:an och lite brittiskt jörp.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 130702_ministuff_zps74d91003
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Viggen tis jul 02 2013, 15:00

Jösses vilka modeller ni har köpt Smile
Ska bli kul att få se lite byggtrådar framöver..
Viggen
Viggen

Inlägg av Matt_Public tis jul 02 2013, 15:02

Ännu fler postprylar!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 130702_hannants_zpsb4759308

Östfrontsklibbisar till nästa Luft '46-projekt och pärlor åt svin. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Caverö tis jul 02 2013, 21:15

Va sa du me brittiskt jörp te?
Caverö
Caverö

Inlägg av Galdrin tis jul 02 2013, 21:42

Matt_Public skrev:
Också: det där limapplikator-kit:et ser måttlöst fränt ut.

Berätta gärna mer!

Finns inte så mycket mer att berätta. Det är 3 "verktyg" i något teflonliknande material samt en liten skål i samma material. spetsarna på verktygen ser ut som en tandpetare, en skalpell och en spackelspade. Misstänker att det är tänkt att lim och spackel inte ska torka fast i skålen eller verktygen men det återstår att se.

Galdrin

Inlägg av cas ons jul 03 2013, 07:05

En A-10 i ökenkammo är ju bland det tuffaste som finns!
Eller ja, nästan då. Den vanliga gröna är fortfarande elakast Twisted Evil 

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public ons jul 03 2013, 07:36

Caverö skrev:Va ska du me brittiskt jörp te?
Bygga brittiskt? scratch 

cas skrev:En A-10 i ökenkammo är ju bland det tuffaste som finns!
Eller ja, nästan då. Den vanliga gröna är fortfarande elakast. Twisted Evil 
Jo. Nog är det så alltid. Very Happy 
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Galdrin fre jul 05 2013, 16:25

Idag kom postis med ett litet, litet paket som innehöll mest saker som jag kommer att kasta bort, MEN om ni tittar noga ser ni en liten resin-bit, platt som en pannkaka, under luftintagen. Det är en LERX till mitt nästa bygge som blir en Vigilante Smile

Tog ett tag att hitta gobiten...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 IMG_1226_zpsc9ec08b7

Galdrin

Inlägg av Stefan E fre jul 05 2013, 16:47

Åh.... En Viggie! cheers 

En tidig en om jag förstår delarna rätt? 

En riktigt fin byggsats utan större problem (Trumpeters A-lag?), men det finns ett par moddar som behöver göras.

Jag rekommenderar att du läser både Jannes och min byggtråd här på forumet (om du inte redan sett dem förstås).

Det här blir spännande, vilken version/enhet/division hade du tänkt dig?

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Galdrin fre jul 05 2013, 17:46

Jannes har jag sett, får leta rätt på din. Tänkte göra en checkertail (tror de kallas så) ska leta upp lite bättre bilder under kvällen.

Edit:

Har fått tänka om eftersom individen jag först tänkte göra är en sen version av RA-5C. Det blir individ 148925 istället med Superscales dekaler:
http://modelingmadness.com/scott/decals/super/48th/ss481005.htm

Galdrin

Inlägg av Matt_Public fre jul 05 2013, 21:40

Galdrin skrev: Det blir individ 148925 istället, med Superscales dekaler.
Ett utmärkt val. Jajamän. Very Happy 

Behövde Gunze-färg och testade MDC på skoj.
Där fanns det också lite fler matnyttiga prylar:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 130705_MDC_zps5d1b18f5

Snabba som tusan var de också. Sådant gillas!

Mr. Glue Applicator är rena drömmen för superlim. Hurra! cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E lör jul 06 2013, 09:30

Galdrin skrev:Jannes har jag sett, får leta rätt på din. Tänkte göra en checkertail (tror de kallas så) ska leta upp lite bättre bilder under kvällen.

Edit:

Har fått tänka om eftersom individen jag först tänkte göra är en sen version av RA-5C. Det blir individ 148925 istället med Superscales dekaler:
http://modelingmadness.com/scott/decals/super/48th/ss481005.htm

Verkligen en snygg maskin, även ett av mina alternativ! Laughing 

Här har du länken till bygget och länken till bildrutan finns inuti;

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t76p50-ra-5c-vigilante-1-48#4409

Ser fram emot ditt bygge, som sagt!

Nyttiga verktyg, Matt! cheers

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av cas sön jul 07 2013, 09:55

Strålande snygg Viggie alltså!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tis jul 09 2013, 15:15

Dekaldags igen!

Augsburgs överlägsna örn och något slags kulig jänkarkorv:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 130709_Hannants_zps5483fa8a

'76 var ju ett förbaskat bra år. Very Happy 
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas tis jul 09 2013, 16:20

En fågelbur-Corsair?
Klart du skall göra den:farao: 

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tis jul 09 2013, 16:23

cas skrev:En fågelbur-Corsair?
Klart du skall göra den! farao 
Right-right!

Ska bara hitta en passande plastmodell först. Very Happy 
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tis jul 09 2013, 21:22

Matt_Public skrev:
cas skrev:En fågelbur-Corsair?
Klart du skall göra den! farao 
Right-right!

Ska bara hitta en passande plastmodell först. Very Happy 

Härligt!
Great minds think alike! Laughing 

Spirit of ´76 är planerad här med ( ...och jag har samma dekalark)! cheers 

Tamiya-Corsairen är snart här, och den kommer att gå direkt upp på byggbordet! bounce 

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public tis jul 09 2013, 21:25

Stefan E skrev:Tamiya-Corsairen är snart här, och den kommer att gå direkt upp på byggbordet! bounce 
Gött! Då får du förkörsrätt. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tis jul 09 2013, 21:32

Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Tamiya-Corsairen är snart här, och den kommer att gå direkt upp på byggbordet! bounce 
Gött! Då får du förkörsrätt. Laughing

Åja, det går nog inte så fort....  What a Face 

...måste ha en modell först!  Embarassed 

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av ernie87 tor jul 11 2013, 01:43

YES! Äntligen har jag fått grejjerna från Hannants som jag beställde för över en månad sedan! 
Men det var efter Hannants hade skickat grejjerna igen åt mig! Dom första kom aldrig fram och är fortfarande MIA....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 P0na

Den lokala handlaren har också fått sig ett besök:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 Aakh

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 Fuei
ernie87
ernie87

Inlägg av Matt_Public tor jul 11 2013, 06:24

Aah, jag älskar lukten av Vipers på morgonen... drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 17 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet