IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 28 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gigabyte ons nov 20 2013, 16:33

fått köpt lite färg o sånt 

skall bli kul att få sätta tänderna i Marden  så snart hobbyrummet är klart ,,,,bounce bounce bounce 

Och har äntligen fått köpt Fire- fluga med tillhörande plocka på junk   Cool 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 IMGP0283_zps28d23355
Gigabyte
Gigabyte

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons nov 20 2013, 17:57

Det där ser trevligt ut Kent!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av cas ons nov 20 2013, 19:15

Kors då, vikten på det paketet måste ha varit ganska saftig!
Trevligt kluckande, minst sagt.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av cas sön nov 24 2013, 19:06

Den andra halvan av IPMS Mark var ju på Telford, och det tillfället måste ju utnyttjas av den andra halvan. Tack Timo för att man fick möjlighet för lite nödvändiga kompletteringar...
Lite nödvändigheter blev det allt, dekaler till Airfix Harrier GR.3 och en Su-27 i Digicammo
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 P1020863_zps857543c1
Xtradecals Harrier var jättemånga till antalet, och inkluderade en Donatello, komplett med TMNT-figur och allt! Behöver nog ta och leta upp ett gäng av Airfix nya Harrier What a Face 

Platta paket är nice det med:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 P1020864_zps0b789954
Nu saknas bara lite dekaler till den där svarta änkan...

Slutligen lite resin!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 P1020865_zps61e4c7ca
Fenorna är till Airfix nya Harrier, som både i GR1 och GR.3 har en 2mm för låg fena. Förmodligen inget man bryr sig om, om man inte är kännare av stora mått, men när Timo ändå var på Telford och dom bara kostar 3£ styck så kan man ju slå till.
Ariwaves settet är till en Spitfire PR 1G, så nu behöver jag bara en Tamiya-spit, dekaler och rätt färgblandning, sen skall det banne mig bli en rosa spaningsmaskin.

Tack än en gång Timo för insatsen, synd att alla ukrainska Digi-27 dekalark var slut när du skulle ha Razz
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Timo P sön nov 24 2013, 21:12

Ingen fara CAS! Det finns nog en och annan Su-27 jag kan bygga istället! Hittad en Italeri, en Heller (!) och en Airfix på Swapmeetet på Telford. Ska bli kul att benchmarka dom mot Trumpeter och Fujimi!

Ditt lilla brev till paket var ett nöje att avhämta hos Hannants bord. Det var ju väldigt litet. Hade kunnat gå ner i innefickan på jackan om det hade behövts. Kul att se att du är nöjd med dina inköp!
Timo P
Timo P

Inlägg av Azgaron mån nov 25 2013, 00:09

Trevliga inköp Christer!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas mån nov 25 2013, 09:26

Tack timo!
Synd att jag missade dig igår, för det hade varit kul att glana lite på dina inköp...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tis nov 26 2013, 10:15

Gött!

Hedersknyffeln Azgaron sålde mig en lätt uppdaterad barndomsfavorit:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 131126_Warthog_zps2d35f13e

Modellen blev inte riktigt bra förra gången jag byggde den, men jag är snäppet vassare nu. Stay tuned!

Också: det slog mig att den ursprungliga anledningen till att jag registrerade mig på det här forumet var för att köpa en modell av samma snubbe (den här dealen flöt för övrigt precis lika smidigt). Tack, Håkan!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas tis nov 26 2013, 10:29

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: A-10 skall vara gröna!
Smaskens!

Hur står sig den där jämfört med Italeris nya leksak, och vilken av dom är bäst lämpad för en Euro-1-målad sak anno 1985? Eller skall jag fråga på ARC istället Cool 

Hedersknyffel-utmärkelse till Håkan.!
Jag är bara lite lockad av vissa av erbjudandena...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tis nov 26 2013, 10:42

cas skrev:Hur står sig den där jämfört med Italeris nya leksak, och vilken av dom är bäst lämpad för en Euro-1-målad sak anno 1985?
Ingen aning. Äger varken Italeris eller Hobby Boss modell i nuläget.

Hade bara Monograms sedan tidigare och den ser, överlag, bättre ut.
Den här ser mest ut som en JAWS-maskin, ESCAPAC-knallpall och allt.

Men nu handlar det mest om ren och skär nostalgi

cas skrev:Hedersknyffel-utmärkelse till Håkan!
Mannen bland män! Very Happy 
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tis nov 26 2013, 10:54

Fin-fint inköp, A-10 RULES! cheers 

Största "problemet" med Tamiyas modell är väl att det är en prototyp/förserie/ mycket tidig serie-maskin, och en mycket tidig modell från Tamiya (inte riktigt "T" detaljering och passform av idag).

Vill man ha en maskin från -85 (LASTE?) så är nog Italeris bättre, även om även den har sina brister (främst lite för kantig nos).
Hobbyboss A-10a har samma problem som Italeris (kopia?), men man får med mängder av beväpning!
Kolla gärna mitt pågående bygge i "Tand"-temat.

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobias tis nov 26 2013, 11:16

Åh! A-10´an är en favvo! Härligt! Borde genast skaffa en jag med..

Tobias
Tobias

Inlägg av Azgaron tis nov 26 2013, 17:38

Kul att den kom fram som den skulle! Tack för en bra affär Matt! Smile
Tack för allt beröm! Smile

Christer, kan jag på nåt vis öka ditt intresse? Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin tis nov 26 2013, 18:30

Hejsan,
Äntligen hann jag med att springa och hämta paket efter jobbet.
Som jag tidigare visade har jag ett dekalark som rör HMS Ark Royal.
Anledningen till jag ens köpte det var att jag hittade en Skyraider AEW.1 på Hobbybokhandeln.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 201311264007_zps7045dcfd
Escis gamla byggsats från 80-talet skulle jag tro.
En plan är att försöka bygga den som den är ur kartongen, givetsvis kompletterad med resin och ets till fullo.
Eller så köper jag en Tamiya Skyraider och använder AEW-delarna till att förädla Tamiyan.
Givetvis med ets och resindelar. Very Happy

Sen satt jag och slösurfade på Hannants, vilket aldrig brukar vara bra för plånboken. Razz
Då kom jag på att snart är det vinter-os och eftersom jag byggde, dvs fortfarande bygger, en Brittisk Sea King till sommar-os i London så kanske ett ryskt plan skulle vara passande till vinter-os i Sotchij.

Och med tanke på att jag redan håller på med en Bear D i skala 1/144 så försökte jag hitta en Backfire som komplement till den.
Men jag hittade ingen Backfire.
Däremot hittade jag två olika Tu-160 Blackjack cheers
En från Trumpeter och en från Zvezda.
Jag valde Zvezda dels för att den var något billigare men huvud anledningen är att Zvezdan har öppna bombrum och kryssningsrobotar, och det har inte Trumpeters. Twisted Evil 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 201311264008_zps93130a3b
Och bara för att det finns och jag behövde fylla på upp till minibeloppet så köpte jag även ett lite ets-ark från Extra Tech till sagda Blackjack.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 201311264009_zps26e1cb50

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Tobias tis nov 26 2013, 19:42

Schyssta prylar! Kommer ihåg de där ESCI-boxarna med hårkorset på.. Snygga box-arts hade de med!

Slö-surfa på Hannants och *råkat* handla, been there, done that.. Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public tis nov 26 2013, 21:14

Uj, en livs levande Blackjack! Shocked

Somliga vet då vad som passar sig. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron tis nov 26 2013, 22:40

Trevliga inköp Bosse! Skyraidern är en tuff kärra!

Kul med gamla Esci i 1/48! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin ons nov 27 2013, 08:04

Tackar mina Herrar.
Skyraidern har jag letat länge efter.
Så det bygget kommer nog ganska snart upp på byggbordet.
Kanske redan i vinter....
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas ons nov 27 2013, 08:14

Skyraider-boxarten är ju lite lustig. Jag hade för mig att jänkarna och britterna INTE var så såta vänner under Suez-krisen så att formationsflyga sådär tätt är ju lite underligt. Fast ESCI kanske bara ville visa att man får med en brittisk kärra också? Men en vacker kärra är det allt ändå!
Och Blackjack till på köpet...den gör sig nog fint jämte en B-1 (och B-58 och Vulcan!)
Minicraft har ju återutgivit sin Backfire:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 MC14681
Efter ett halvhjärtat försök på en 1/72 Italeri/Esci Backfire för massa år sen så måste jag nog säga att 1/144 är rätt skala för såna bjässar och inte 1/72...

Håkan, det är inga fel på utbudet eller priserna, det är bara lite för fullt i stashen och för lite tid vid byggbordet Embarassed 

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public ons nov 27 2013, 08:40

cas skrev:Skyraider-boxarten är ju lite lustig. Jag hade för mig att jänkarna och britterna INTE var så såta vänner under Suez-krisen så att formationsflyga sådär tätt är ju lite underligt.
Men krypskytten på styltor har du inga problem med? Laughing 
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin ons nov 27 2013, 08:50

cas skrev:Skyraider-boxarten är ju lite lustig. Jag hade för mig att jänkarna och britterna INTE var så såta vänner under Suez-krisen så att formationsflyga sådär tätt är ju lite underligt. Fast ESCI kanske bara ville visa att man får med en brittisk kärra också? Men en vacker kärra är det allt ändå!
Och Blackjack till på köpet...den gör sig nog fint jämte en B-1 (och B-58 och Vulcan!)
Minicraft har ju återutgivit sin Backfire:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 MC14681
Efter ett halvhjärtat försök på en 1/72 Italeri/Esci Backfire för massa år sen så måste jag nog säga att 1/144 är rätt skala för såna bjässar och inte 1/72...

Håkan, det är inga fel på utbudet eller priserna, det är bara lite för fullt i stashen och för lite tid vid byggbordet Embarassed 

Jag tittade lite på Minicrafts Backfire.
Men den verkade vara rätt rudimentär i sitt utförande av vad jag kunde få fram på nätet.
Kingfish roboten var inte skalenlig.
Fast jag hittade i och för sig en byggtråd där byggaren hade tagit en Phoenix robot i skala 1/48 och modifierat den till en Kingfish i 1/144.
Troligtvis kommer den att landa i stashen vad det lider, om nu inte Trumpeter skalar ner sina Backfires till 1/144

Håller helt med om att 144-skalan är helt rätt för bjässarna.
Fast skulle Airfix förvåna med en Vulcan i 1/48 skulle jag köpa den även om jag inte har plats för den. Razz

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Tobias ons nov 27 2013, 12:33

Matt_Public skrev:
cas skrev:Skyraider-boxarten är ju lite lustig. Jag hade för mig att jänkarna och britterna INTE var så såta vänner under Suez-krisen så att formationsflyga sådär tätt är ju lite underligt.
Känns helt rimligt. Jag har pallat äpplen med förlängda/förhöjda styltor. Även spikat fast plattor som "fötter" för bättre stabilitet (lossnade dock när man gått en bit). Så med tanke på det - helt rimligt att någon sitter på styltor och "sniprar" (som kidz´en säger)..

Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av cas ons nov 27 2013, 13:04

Tobias skrev:
Matt_Public skrev:
Känns helt rimligt. Jag har pallat äpplen med förlängda/förhöjda styltor. Även spikat fast plattor som "fötter" för bättre stabilitet (lossnade dock när man gått en bit). Så med tanke på det - helt rimligt att någon sitter på styltor och "sniprar" (som kidz´en säger)..

Wink
Ah, du tänkte på den knepiga extra-grafiken på boxarten? Den tänkte jag bort utan att jag ens märkte det...
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public ons nov 27 2013, 13:25

cas skrev:Ah, du tänkte på den knepiga extra-grafiken på boxarten? Den tänkte jag bort utan att jag ens märkte det...
Du har det bra, du.

Själv har jag stört mig på det greppet sedan barnsben. Laughing 
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron ons nov 27 2013, 15:08

Aha, ja det förklarar ju det hela! Smile Lite av den anledningen jag säljer ju! Smile Vill göra plats för andra inköp, då det numera är svårt att motivera fler inköp, såvida de inte är väldigt speciella. Får väl hitta på motiv till att skaffa ets och annat kul till de jag har istället!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 28 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet