Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 28 av 40
Sida 28 av 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Det där ser trevligt ut Kent!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Kors då, vikten på det paketet måste ha varit ganska saftig!
Trevligt kluckande, minst sagt.
Trevligt kluckande, minst sagt.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Den andra halvan av IPMS Mark var ju på Telford, och det tillfället måste ju utnyttjas av den andra halvan. Tack Timo för att man fick möjlighet för lite nödvändiga kompletteringar...
Lite nödvändigheter blev det allt, dekaler till Airfix Harrier GR.3 och en Su-27 i Digicammo
Xtradecals Harrier var jättemånga till antalet, och inkluderade en Donatello, komplett med TMNT-figur och allt! Behöver nog ta och leta upp ett gäng av Airfix nya Harrier
Platta paket är nice det med:
Nu saknas bara lite dekaler till den där svarta änkan...
Slutligen lite resin!
Fenorna är till Airfix nya Harrier, som både i GR1 och GR.3 har en 2mm för låg fena. Förmodligen inget man bryr sig om, om man inte är kännare av stora mått, men när Timo ändå var på Telford och dom bara kostar 3£ styck så kan man ju slå till.
Ariwaves settet är till en Spitfire PR 1G, så nu behöver jag bara en Tamiya-spit, dekaler och rätt färgblandning, sen skall det banne mig bli en rosa spaningsmaskin.
Tack än en gång Timo för insatsen, synd att alla ukrainska Digi-27 dekalark var slut när du skulle ha
Lite nödvändigheter blev det allt, dekaler till Airfix Harrier GR.3 och en Su-27 i Digicammo
Xtradecals Harrier var jättemånga till antalet, och inkluderade en Donatello, komplett med TMNT-figur och allt! Behöver nog ta och leta upp ett gäng av Airfix nya Harrier
Platta paket är nice det med:
Nu saknas bara lite dekaler till den där svarta änkan...
Slutligen lite resin!
Fenorna är till Airfix nya Harrier, som både i GR1 och GR.3 har en 2mm för låg fena. Förmodligen inget man bryr sig om, om man inte är kännare av stora mått, men när Timo ändå var på Telford och dom bara kostar 3£ styck så kan man ju slå till.
Ariwaves settet är till en Spitfire PR 1G, så nu behöver jag bara en Tamiya-spit, dekaler och rätt färgblandning, sen skall det banne mig bli en rosa spaningsmaskin.
Tack än en gång Timo för insatsen, synd att alla ukrainska Digi-27 dekalark var slut när du skulle ha
cas- Vicesheriff
Ingen fara CAS! Det finns nog en och annan Su-27 jag kan bygga istället! Hittad en Italeri, en Heller (!) och en Airfix på Swapmeetet på Telford. Ska bli kul att benchmarka dom mot Trumpeter och Fujimi!
Ditt lilla brev till paket var ett nöje att avhämta hos Hannants bord. Det var ju väldigt litet. Hade kunnat gå ner i innefickan på jackan om det hade behövts. Kul att se att du är nöjd med dina inköp!
Ditt lilla brev till paket var ett nöje att avhämta hos Hannants bord. Det var ju väldigt litet. Hade kunnat gå ner i innefickan på jackan om det hade behövts. Kul att se att du är nöjd med dina inköp!
Timo P
Trevliga inköp Christer!
Håkan
Håkan
Tack timo!
Synd att jag missade dig igår, för det hade varit kul att glana lite på dina inköp...
Synd att jag missade dig igår, för det hade varit kul att glana lite på dina inköp...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Gött!
Hedersknyffeln Azgaron sålde mig en lätt uppdaterad barndomsfavorit:
Modellen blev inte riktigt bra förra gången jag byggde den, men jag är snäppet vassare nu. Stay tuned!
Också: det slog mig att den ursprungliga anledningen till att jag registrerade mig på det här forumet var för att köpa en modell av samma snubbe (den här dealen flöt för övrigt precis lika smidigt). Tack, Håkan!
Hedersknyffeln Azgaron sålde mig en lätt uppdaterad barndomsfavorit:
Modellen blev inte riktigt bra förra gången jag byggde den, men jag är snäppet vassare nu. Stay tuned!
Också: det slog mig att den ursprungliga anledningen till att jag registrerade mig på det här forumet var för att köpa en modell av samma snubbe (den här dealen flöt för övrigt precis lika smidigt). Tack, Håkan!
Matt_Public- Master of DNF
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: A-10 skall vara gröna!
Smaskens!
Hur står sig den där jämfört med Italeris nya leksak, och vilken av dom är bäst lämpad för en Euro-1-målad sak anno 1985? Eller skall jag fråga på ARC istället
Hedersknyffel-utmärkelse till Håkan.!
Jag är bara lite lockad av vissa av erbjudandena...
Smaskens!
Hur står sig den där jämfört med Italeris nya leksak, och vilken av dom är bäst lämpad för en Euro-1-målad sak anno 1985? Eller skall jag fråga på ARC istället
Hedersknyffel-utmärkelse till Håkan.!
Jag är bara lite lockad av vissa av erbjudandena...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ingen aning. Äger varken Italeris eller Hobby Boss modell i nuläget.cas skrev:Hur står sig den där jämfört med Italeris nya leksak, och vilken av dom är bäst lämpad för en Euro-1-målad sak anno 1985?
Hade bara Monograms sedan tidigare och den ser, överlag, bättre ut.
Den här ser mest ut som en JAWS-maskin, ESCAPAC-knallpall och allt.
Men nu handlar det mest om ren och skär nostalgi
Mannen bland män!cas skrev:Hedersknyffel-utmärkelse till Håkan!
Fin-fint inköp, A-10 RULES!
Största "problemet" med Tamiyas modell är väl att det är en prototyp/förserie/ mycket tidig serie-maskin, och en mycket tidig modell från Tamiya (inte riktigt "T" detaljering och passform av idag).
Vill man ha en maskin från -85 (LASTE?) så är nog Italeris bättre, även om även den har sina brister (främst lite för kantig nos).
Hobbyboss A-10a har samma problem som Italeris (kopia?), men man får med mängder av beväpning!
Kolla gärna mitt pågående bygge i "Tand"-temat.
Stefan
Största "problemet" med Tamiyas modell är väl att det är en prototyp/förserie/ mycket tidig serie-maskin, och en mycket tidig modell från Tamiya (inte riktigt "T" detaljering och passform av idag).
Vill man ha en maskin från -85 (LASTE?) så är nog Italeris bättre, även om även den har sina brister (främst lite för kantig nos).
Hobbyboss A-10a har samma problem som Italeris (kopia?), men man får med mängder av beväpning!
Kolla gärna mitt pågående bygge i "Tand"-temat.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Åh! A-10´an är en favvo! Härligt! Borde genast skaffa en jag med..
Tobias
Kul att den kom fram som den skulle! Tack för en bra affär Matt!
Tack för allt beröm!
Christer, kan jag på nåt vis öka ditt intresse?
Håkan
Tack för allt beröm!
Christer, kan jag på nåt vis öka ditt intresse?
Håkan
Hejsan,
Äntligen hann jag med att springa och hämta paket efter jobbet.
Som jag tidigare visade har jag ett dekalark som rör HMS Ark Royal.
Anledningen till jag ens köpte det var att jag hittade en Skyraider AEW.1 på Hobbybokhandeln.
Escis gamla byggsats från 80-talet skulle jag tro.
En plan är att försöka bygga den som den är ur kartongen, givetsvis kompletterad med resin och ets till fullo.
Eller så köper jag en Tamiya Skyraider och använder AEW-delarna till att förädla Tamiyan.
Givetvis med ets och resindelar.
Sen satt jag och slösurfade på Hannants, vilket aldrig brukar vara bra för plånboken.
Då kom jag på att snart är det vinter-os och eftersom jag byggde, dvs fortfarande bygger, en Brittisk Sea King till sommar-os i London så kanske ett ryskt plan skulle vara passande till vinter-os i Sotchij.
Och med tanke på att jag redan håller på med en Bear D i skala 1/144 så försökte jag hitta en Backfire som komplement till den.
Men jag hittade ingen Backfire.
Däremot hittade jag två olika Tu-160 Blackjack
En från Trumpeter och en från Zvezda.
Jag valde Zvezda dels för att den var något billigare men huvud anledningen är att Zvezdan har öppna bombrum och kryssningsrobotar, och det har inte Trumpeters.
Och bara för att det finns och jag behövde fylla på upp till minibeloppet så köpte jag även ett lite ets-ark från Extra Tech till sagda Blackjack.
/Bosse
Äntligen hann jag med att springa och hämta paket efter jobbet.
Som jag tidigare visade har jag ett dekalark som rör HMS Ark Royal.
Anledningen till jag ens köpte det var att jag hittade en Skyraider AEW.1 på Hobbybokhandeln.
Escis gamla byggsats från 80-talet skulle jag tro.
En plan är att försöka bygga den som den är ur kartongen, givetsvis kompletterad med resin och ets till fullo.
Eller så köper jag en Tamiya Skyraider och använder AEW-delarna till att förädla Tamiyan.
Givetvis med ets och resindelar.
Sen satt jag och slösurfade på Hannants, vilket aldrig brukar vara bra för plånboken.
Då kom jag på att snart är det vinter-os och eftersom jag byggde, dvs fortfarande bygger, en Brittisk Sea King till sommar-os i London så kanske ett ryskt plan skulle vara passande till vinter-os i Sotchij.
Och med tanke på att jag redan håller på med en Bear D i skala 1/144 så försökte jag hitta en Backfire som komplement till den.
Men jag hittade ingen Backfire.
Däremot hittade jag två olika Tu-160 Blackjack
En från Trumpeter och en från Zvezda.
Jag valde Zvezda dels för att den var något billigare men huvud anledningen är att Zvezdan har öppna bombrum och kryssningsrobotar, och det har inte Trumpeters.
Och bara för att det finns och jag behövde fylla på upp till minibeloppet så köpte jag även ett lite ets-ark från Extra Tech till sagda Blackjack.
/Bosse
Marlin
Schyssta prylar! Kommer ihåg de där ESCI-boxarna med hårkorset på.. Snygga box-arts hade de med!
Slö-surfa på Hannants och *råkat* handla, been there, done that..
Slö-surfa på Hannants och *råkat* handla, been there, done that..
Tobias
Uj, en livs levande Blackjack!
Somliga vet då vad som passar sig.
Somliga vet då vad som passar sig.
Trevliga inköp Bosse! Skyraidern är en tuff kärra!
Kul med gamla Esci i 1/48!
Håkan
Kul med gamla Esci i 1/48!
Håkan
Tackar mina Herrar.
Skyraidern har jag letat länge efter.
Så det bygget kommer nog ganska snart upp på byggbordet.
Kanske redan i vinter....
/Bosse
Skyraidern har jag letat länge efter.
Så det bygget kommer nog ganska snart upp på byggbordet.
Kanske redan i vinter....
/Bosse
Marlin
Skyraider-boxarten är ju lite lustig. Jag hade för mig att jänkarna och britterna INTE var så såta vänner under Suez-krisen så att formationsflyga sådär tätt är ju lite underligt. Fast ESCI kanske bara ville visa att man får med en brittisk kärra också? Men en vacker kärra är det allt ändå!
Och Blackjack till på köpet...den gör sig nog fint jämte en B-1 (och B-58 och Vulcan!)
Minicraft har ju återutgivit sin Backfire:
Efter ett halvhjärtat försök på en 1/72 Italeri/Esci Backfire för massa år sen så måste jag nog säga att 1/144 är rätt skala för såna bjässar och inte 1/72...
Håkan, det är inga fel på utbudet eller priserna, det är bara lite för fullt i stashen och för lite tid vid byggbordet
Och Blackjack till på köpet...den gör sig nog fint jämte en B-1 (och B-58 och Vulcan!)
Efter ett halvhjärtat försök på en 1/72 Italeri/Esci Backfire för massa år sen så måste jag nog säga att 1/144 är rätt skala för såna bjässar och inte 1/72...
Håkan, det är inga fel på utbudet eller priserna, det är bara lite för fullt i stashen och för lite tid vid byggbordet
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Men krypskytten på styltor har du inga problem med?cas skrev:Skyraider-boxarten är ju lite lustig. Jag hade för mig att jänkarna och britterna INTE var så såta vänner under Suez-krisen så att formationsflyga sådär tätt är ju lite underligt.
Jag tittade lite på Minicrafts Backfire.cas skrev:Skyraider-boxarten är ju lite lustig. Jag hade för mig att jänkarna och britterna INTE var så såta vänner under Suez-krisen så att formationsflyga sådär tätt är ju lite underligt. Fast ESCI kanske bara ville visa att man får med en brittisk kärra också? Men en vacker kärra är det allt ändå!
Men den verkade vara rätt rudimentär i sitt utförande av vad jag kunde få fram på nätet.
Kingfish roboten var inte skalenlig.
Fast jag hittade i och för sig en byggtråd där byggaren hade tagit en Phoenix robot i skala 1/48 och modifierat den till en Kingfish i 1/144.
Troligtvis kommer den att landa i stashen vad det lider, om nu inte Trumpeter skalar ner sina Backfires till 1/144
Håller helt med om att 144-skalan är helt rätt för bjässarna.
Fast skulle Airfix förvåna med en Vulcan i 1/48 skulle jag köpa den även om jag inte har plats för den.
/Bosse
Marlin
Känns helt rimligt. Jag har pallat äpplen med förlängda/förhöjda styltor. Även spikat fast plattor som "fötter" för bättre stabilitet (lossnade dock när man gått en bit). Så med tanke på det - helt rimligt att någon sitter på styltor och "sniprar" (som kidz´en säger)..Matt_Public skrev:Men krypskytten på styltor har du inga problem med?cas skrev:Skyraider-boxarten är ju lite lustig. Jag hade för mig att jänkarna och britterna INTE var så såta vänner under Suez-krisen så att formationsflyga sådär tätt är ju lite underligt.
Tobias
Ah, du tänkte på den knepiga extra-grafiken på boxarten? Den tänkte jag bort utan att jag ens märkte det...Tobias skrev:Känns helt rimligt. Jag har pallat äpplen med förlängda/förhöjda styltor. Även spikat fast plattor som "fötter" för bättre stabilitet (lossnade dock när man gått en bit). Så med tanke på det - helt rimligt att någon sitter på styltor och "sniprar" (som kidz´en säger)..Matt_Public skrev:Men krypskytten på styltor har du inga problem med?cas skrev:Skyraider-boxarten är ju lite lustig. Jag hade för mig att jänkarna och britterna INTE var så såta vänner under Suez-krisen så att formationsflyga sådär tätt är ju lite underligt.
cas- Vicesheriff
Du har det bra, du.cas skrev:Ah, du tänkte på den knepiga extra-grafiken på boxarten? Den tänkte jag bort utan att jag ens märkte det...
Själv har jag stört mig på det greppet sedan barnsben.
Aha, ja det förklarar ju det hela! Lite av den anledningen jag säljer ju! Vill göra plats för andra inköp, då det numera är svårt att motivera fler inköp, såvida de inte är väldigt speciella. Får väl hitta på motiv till att skaffa ets och annat kul till de jag har istället!
Håkan
Håkan
Sida 28 av 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 28 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet