IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons nov 27 2013, 16:06

Var in på det däringa farliga stället vi har här i Linköping, Sagolandet kallas det.

Där hittade jag den här skönheten;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_6916_zps039ee1c5

VA?

Köper han båtar nu med?
Ja, det händer, fast inte ofta.
Om någon känner igen kryssaren Belfast, har ni säkert, som jag gjorde, byggt  Airfix gamla (men fina) 1/600 modell
av henne.
jag förälskade mig i henne redan då för så länge sedan, och tycker fortfarande att hon är ett särdeles vackert fartyg, särskilt i 1942 "Refit" skruden.

Trodde aldrig någonsin jag skulle få se en byggsats i 1/350, men Trumpeter gjorde det!

Den här Spiten hade jag innan, men för det här priset kan man ju bygga en till, bara för att!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_6919_zpsf34fab65

Brage gjorde en bragd på Telford när han med mycket kort varsel köpte Belcher Bits nya konverteringsset till en Kanadensisk SAR, CH-146 Comorant åt mig!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_6917_zps8b03af06

Stort TACK till Brage! cheers
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons nov 27 2013, 16:23

Fina inköp Stefan.
Du får ta och visa Sagoland nästa gång jag kommer till Linköping.
Belfast har jag också sneglat på.
Jag byggde Airfixmodellen som barn, och som tonåring traskade jag ombord på henne i London.
Eloge till Brage som fixade Belcher satsen åt dig.
Nu finns det väl inga hinder för att vi kan få sig dig ta dig an Airfix Merlin?

/Bosse

Marlin
Marlin

Inlägg av Tobias ons nov 27 2013, 16:23

Härliha inköp Stefan! Just HMS Belfast är också en favvo för mig! Orkar du får du gärna visa lådinnehållet. Smile
SKulle vilja bygga henne för D-Dagen själv men det där kamot är fint. (Är väl för Nord Kap eller..?)
Snygg box-art också, riktigt fin!

Härlig Spit med, var nära att skaffa den också. Men eftersom Eduard kommer med en Mk. XVI nästa år så... Skaffade jag dekaler istället. Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Azgaron ons nov 27 2013, 16:44

Trevliga inköp Stefan!

Airfix gamla Belfast ska jag ha nånstans i bygghögen, något påbörjad tom.
Fick avbryta pga färgbrist, men det är visst avhjälpt för länge sen. Smile

Spitfiren ser ju trevlig ut och priset var ju inte fel.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Brage ons nov 27 2013, 17:11

Stefan, nu ser jag fram mot en vackert gul Merlin. Klar till jul?

När du började tala om Telford, insåg jag att jag missat att redovisa mina inköp. Telford var kul som vanligt, och en "del" inköp blev det.

Först en het nyhet från Revell. Sista tyska flygningen med Phantom tidigare i år.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 2013-11-27_01

Inget för den med hajskräck.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 2013-11-27_02

ET phone home....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 2013-11-27_03

Ganska ovanligt med modeller av svenska fordon, så den här kunde jag inte gå förbi.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 2013-11-27_04

Kärlek vid första ögonkastet.... Måste bara ha.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 2013-11-27_05

Gillar som kanske är bekant skala 1/144. Här är ett urval av årets köp i den skalan.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 2013-11-27_06

Slutligen något stort, tungt och ryskt.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 2013-11-27_07

Annars gjorde jag nog mitt bästa (hoppas jag) englandsköp i måndags, biljett till Monty Pythons livföreställning påmO2 arena i London i juli nästa år. 75000 biljetter sålde slut på 45 minuter (första föreställningen slutsåld på 43,5 sekunder....)

/Lars
Brage
Brage

Inlägg av Stefan E ons nov 27 2013, 17:48

Underbara inköp, Brage! cheers 

Vi har en skrämmande gemensam smak för det udda! Laughing 

Svårt att välja, men Scat måste vara höjdaren, liten som han är!

Fast en biljett till Monty Phyton smäller klart högre än alla modeller i världen!

Kan troligen vara sista gången att få en chans att se dem "LEVANDE"! sunny 

Ja, nu ligger min Comorant långt upp i "att bygga"-kön, kommer nog att börja rätt omgående med den! bounce bounce bounce bounce 
En enorm helikopter i pippigult, rött och svart, det blir ett blickfång det!

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin ons nov 27 2013, 18:38

Brage kommer alltid med underbara inköp.
Scrat och SS-15, tillsammans med Monty Python biljetten måste bara vara Årets Kap.
En lådtitt på SS-15 skulle uppskattas.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas ons nov 27 2013, 20:21

Lita på Brage att hitta både det ena och det andra godiset!
Urläckra allihop!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Caverö ons nov 27 2013, 20:52

trevlig plast men Monty smäller högst cheers 
Caverö
Caverö

Inlägg av Azgaron tor nov 28 2013, 16:55

Trevliga inköp Brage!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public tor nov 28 2013, 17:44

Scrat FTW!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Fisken35 fre nov 29 2013, 20:00

Detta kom ifrån vår vän Ministuff idag, tack för en snabb leverans, men du glömde dekalerna Sad 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 DSCN0210Medium_zps30a9132e

Fredrik
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Matt_Public mån dec 02 2013, 19:27

Englandsposten har anlänt!

Även ett nostalgibygge kan behöva lite studs och puts:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 131202_Hannants_zps0e73a3d1
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron mån dec 02 2013, 23:28

Trevliga inköp, Fredrik och Matt!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Tobias ons dec 04 2013, 15:07

Trevliga grejor ja! A-10´an ser vi fram emot!

Fick lite från Hannants idag, var länge sen sist nu.. Spitfire-grejor som vanligt.clown 
Men Kageros Top Colors kan vara svåra att få tag på ibland, vissa av dem. Eller så blir de dyra.. Med tanke på Tamiyas fina Mk. VIII´a och de kommande i 1/48 från Eduard så tänkte jag det var bäst att förbereda sig. Några riktigt spännande kärror i den där!
Det andra är till en Mk. Vb & Mk. I eller IIa - Johnnie´s kärror. Båda i temperate.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 006_zps7f45ae76
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Tc18taffel
Tobias
Tobias

Inlägg av Azgaron ons dec 04 2013, 18:08

Aldrig fel med Spitfire grejor!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas ons dec 04 2013, 20:42

Kors i taket vad mycket granna åttor!
Vissa av dom är ju så schletna att både Mal och Caverö borde sätta tänderna i dom med en gång ;-)

Skall bli mycket intressant att se vad det blir för alternativ i Eduards kommande VIII!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Fisken35 tor dec 05 2013, 20:28

Nu är det jul, snart i alla fall santa 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 DSCN0212Medium_zpsc9f68278

Fredrik
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Azgaron tor dec 05 2013, 21:46

Lite kul dioprylar! Kul inköp Fredrik!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public fre dec 06 2013, 06:25

Fotavtryck på burk, en ortopedisk delikatess!
Välj mellan kamratens kängor och Das Boot.

Skämt åsido: smurtig idé. Ska bli kul att se hur det slutar.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Matt_Public mån dec 09 2013, 18:32

Post från Rebell Hobby? Ja tack!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 131209_Rebell_zpsc6b67880

Tyvärr lade jag alls inte märke till att karln kapat toppen på ena förpackningen av utrymmesbesparande skäl.
Den rätt så tunga pincetten tog ett dyk rakt ner på en ömtålig pryl på hobbybänken. Lite onödigt egentligen.

Det är särskilt en pryl den här skeppningen som kan vara av intresse för fler än mig. Skåden!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 131209_Rebell2_zpsaa1a970b

En riktigt praktisk liten gjutrams-kapare, må jag säga.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron mån dec 09 2013, 18:58

Ser ju ut som trevliga inköp Matt! Gjutramskapare kan vara nog så praktiskt!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Mal ons dec 11 2013, 20:17

Hey Matt....

Nu får du förklara dig Very Happy gjutrams kapare? 

Den där ser ur o kapa precison från delarna till gjutram efteråt, den ser grym ut, en recension tack på denna om du orkar o kan plz Wink
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public ons dec 11 2013, 21:02

Mal skrev:Nu får du förklara dig. Very Happy Gjutrams-kapare? 
[…] en recension på denna, tack. Om du orkar o kan, plz. Wink
A'ight! Jag saxar väl ihop en liten presentation endera dagen.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Matt_Public tis dec 17 2013, 14:33

Right! Då var reservdelarna till sprutan hemma.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 131217_airbrush1_zps82491752

Med tanke på den misslyckade maskeringen av Hoheitsabzeichen på 335:an så köpte jag även en filmrulle.

Efter att ha varit strandad med enkelpetaren ett par dagar så tog jag hem en sån här också:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 131217_airbrush2_zps3bb79811

Precis lagom till sotningsarbetet och allt.  Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet