IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 16 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån jun 24 2013, 07:43

Hayabusa skrev:@Matt_Public - Jäpp, A2Zee Models vampyrer lär vara lättbyggda.
Gött!

Då har jag en plan B. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Hayabusa mån jun 24 2013, 08:03

Du har PM, Mattias!
Hayabusa
Hayabusa

Inlägg av Matt_Public mån jun 24 2013, 08:19

Hayabusa skrev:Du har PM, Mattias!
Sedär ja!

Och du har mail. albino
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E mån jun 24 2013, 09:36

Matt_Public skrev:ZOOT! Very Happy

Hurra, vad kul med en bastant boomer!

Också: verkar vampyrerna lättbyggda?

Ja, de ser ut att gå ihop utan större problem.

De har fått mycket bra kritik (på alla sätt) i alla tidningar jag sett den i. 

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public tor jun 27 2013, 14:21

cas skrev:Ta och tröstköp en Trumpeter Me509 och starta en botande byggtråd bums, så att du inte tappar stinget. What a Face
Vad skulle vi ta oss till utan CAS? Förmodligen förgås under stort elände och jämmer.

Här har vi den hursomhelst: bygglädje i en liten ask! Eller, ja... ...kartong. Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 130627_byggmodellen_zps3e8b2a0d
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact tor jun 27 2013, 14:31

Efter för mycket flight-sim spelande hände detta...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Zvezda-boeing-767300-aeroflot-civil-airliner
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Warsawpact tor jun 27 2013, 14:33

Matt_Public skrev:
cas skrev:Ta och tröstköp en Trumpeter Me509 och starta en botande byggtråd bums, så att du inte tappar stinget. What a Face

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 130627_byggmodellen_zps3e8b2a0d

Klockrent skumt skön messerschimtt !
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Mal tor jun 27 2013, 14:39

Warsawpact skrev:
Matt_Public skrev:

Klockrent skumt skön messerschimtt !

Håller med.....
Den är ingen skönhet precis, What a Face men efter några bier så kan hon bli rätt läcker What a Face
Mal
Mal

Inlägg av Janne.S tor jun 27 2013, 14:51

Ja! Då har sista lasset modeller från HongKong kommit!
JAg inväntade att AGM´s Kfir skulle släppas innan de fick skicka grejerna...onödigt att betala mer i frakt bara för den modellen Very Happy
Slapp momsen den här gången, Hobby easy kan man lita på Very Happy Jo så fick jag lite saker från Hannant´s åsså....

Börjar med Hannant´s:
En liten MiG cockpit..
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_0569_zpsb8107e04

Lite hjulbrunnar till en liten MiG...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_0570_zps42ca95e1

Lite hjul till en liten MiG...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_0571_zps40727ca9

Ett litet MiG utblås...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_0572_zps48f4e69f

Lite kaniner och skopor...till en liten MiG givetvis Razz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_0573_zps177c3e65

En jäkla massa deklaer till en liten MiG...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_0574_zps091c3377

Så nu vidare till det jag fick från Hongkong:

Först ut ett litet dekal och vapenset til min Ra´am ...var visst en modell där i också, få se vad jag gör med den Razz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_0576_zps90ee9cc2

Sedan en liten örn Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_0577_zps9379b83d

En starfajter Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_0578_zpscf3e4c86

och en större starfajter!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_0579_zpsca19d2cc

Och till sist en Kfir! Nu har jag en från AGM och en från Kintetic....en blir ecuadorian och den andra israel!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_0580_zps63935faf

Så, det var den skatteåterbäringen det!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact tor jun 27 2013, 15:04

Vilket rejält containerlass. Fantastiskt detaljrika Tumansky motorer till MIG-'an!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Galdrin tor jun 27 2013, 22:15

Fick hem ett litet monster som jag har väntat på ett litet tag. Vet inte varför jag dras till objekt med dokumenterade problem Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_1179_zps81cc3913

Galdrin

Inlägg av Mal tor jun 27 2013, 22:19

Galdrin skrev:Fick hem ett litet monster som jag har väntat på ett litet tag. Vet inte varför jag dras till objekt med dokumenterade problem Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_1179_zps81cc3913

Lite machosist vibbar här What a Face fast det är vi alla på ett eller annat sätt i modellbyggnde What a Face jihaa
Mal
Mal

Inlägg av Janne.S tor jun 27 2013, 22:32

Najs!
bra att du fick tag på luftintagen med kanaler åsså.... å nautilus settet.

Aires cockpit å utblås e fine de med om du ska ha mer godis Very Happy

Håll ett öga på om det är en sen eller tidig viggie du ska göra ...har betydelse för om LERXEN ska vara kvar eller inte eller vilka luftintag å utblås du ska ha.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public fre jun 28 2013, 06:58

Vigilante? Ascoolt!

Också: Jannes återbärings-lavin var frän den med. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Galdrin fre jun 28 2013, 07:01

Det blir en tidig RC-5A så jag har koll på LERXen, får se om jag får tag på en i resin eller om jag får ta fram kniven. Aires brännare och Eduard PE är på väg, resin-cockpit hoppar jag på detta bygget.

Galdrin

Inlägg av cas fre jun 28 2013, 08:39

Jösses vilket lass med godsaker!
Härligt jobbat allihop!

Hoppas hoppas hoppas på en byggtård på en Ecuadoriansk Kfir så snart som möjligt bouncebouncebounce

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin fre jun 28 2013, 09:17

Jösses vad trevliga inköp folk har gjort de senaste dagarna. cyclops
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Marlin fre jun 28 2013, 18:57

Hej,
Råkade helt oplanerat bli med denna idag.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 201306283709_zps44ef231b
Axel och jag var till Arsenalen.
Byggsatserna var nedsatta med 30%, då kunde jag inte motstå.
Bilder från Arsenalen finns här.
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t3379-arsenalen-2013-06-28

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Matt_Public fre jun 28 2013, 19:43

Kombinera utflykt med inköp?

Du vet då hur man lever! king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas lör jun 29 2013, 09:54

Lite dekaler har trillat ner:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 P1020466_zpsfbbfeea2
Nån gång kanske jag lär mig att titta på inkorgen innan jag beställer Jag behöver inte dubbla uppsättningar svarta kodsiffror ...

Förhoppningsvis dröjer det inte så länge innan jag trillar över Airfix nya Gladiator heller:face:
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Caverö sön jun 30 2013, 11:17

It´s a nice, yes i think:D 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 3qewg4w3_zps0f04d859

Kanske lite gammal och upphöjda paneler och sådant men går nog att fixa till snyggt.
Caverö
Caverö

Inlägg av Matt_Public sön jun 30 2013, 11:54

Ååh, Yatzy! drunken

Kingfisher är typ sex on floats. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E sön jun 30 2013, 12:00

Ja, härlig maskin, men sunkig byggsats!

Mike West gör en hel del resingodis (motor,motorkåpa, interiör, flottör) till denna och Yellow-wings har bättre dekaler.

Oavsett så skall det bli kul att se dig bygga den! bounce 

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Caverö sön jun 30 2013, 15:39

Var hittar man sådant godis då?
Caverö
Caverö

Inlägg av Stefan E sön jun 30 2013, 15:54

Caverö skrev:Var hittar man sådant godis då?

Just det, glömde länken!

Du hittar Lone Star Models Här;

http://www.lonestarmodels.com/conversions-1-48.html

Men jag tycker det är lite för dyrt, men ett måste är ju cockpiten, motorn kan man ta från en skrotad byggsats.

Motorkåpan har han tydligen inte längre.

Annars är det en mycket bra firma att ha o göra med, men det kan ta lite tid eftersom han gör allt på beställning.

Han har mycket annat godis till särskilt gamla modeller, här har jag handlat en hel del! Very Happy 

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 16 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet