BAe Harrier Gr.3 Airfix 1:48 scale
5 posters
Sida 1 av 1
BAe Harrier Gr.3 Airfix 1:48 scale
Dags för ett bygge av en favorit fågel för min del, nämligen "Harriern" och i det här fallet en Gr.3 en individ som var med under Falklandskriget och enl. byggbeskrivning tillhörig, No.1 Squadron, HMS Hermes Air Group, "Operation Corporate" South Atlantic 1983.
Airfixmodellen borgar ju för att det blir mycket extrajobb, men det kan jag ta bara slutresultatet blir bra.
Inpassning av vingar (Oj oj oj) infästdelen fick kapas ca: 5 mm i bakkant för att komma i rätt läge, sen vara det bara att ta fram dremeln för tunna ur infästningsdelarna ca: 1,5 mm på både under och ovan delen för att dom överhuvudtaget skulle kunna gå in i infästningsskårorna.
Mer jobb som gjorts på vingarna är ristning av panellinjerna och ursågning av roderytorna.
Det blev också mycket slipande på de tre luftintagsdelarna och på de fyra utblåsen som hade mycket kraftiga gjutskarvar mitt på eländet samt att kanterna som var över 1 mm tjocka och måste tunnas ur.
Till denna modell lyxade jag också till med NeOmegas cockpit för Harrier, men kommer inte att använda intrumentdelen då den är till en Sea Harrier, scratchar en sån och använder modellens dekalinstrument istället.
Underbar boxart.
Dags för primer på utvalda delar av modellen.
Airfixmodellen borgar ju för att det blir mycket extrajobb, men det kan jag ta bara slutresultatet blir bra.
Inpassning av vingar (Oj oj oj) infästdelen fick kapas ca: 5 mm i bakkant för att komma i rätt läge, sen vara det bara att ta fram dremeln för tunna ur infästningsdelarna ca: 1,5 mm på både under och ovan delen för att dom överhuvudtaget skulle kunna gå in i infästningsskårorna.
Mer jobb som gjorts på vingarna är ristning av panellinjerna och ursågning av roderytorna.
Det blev också mycket slipande på de tre luftintagsdelarna och på de fyra utblåsen som hade mycket kraftiga gjutskarvar mitt på eländet samt att kanterna som var över 1 mm tjocka och måste tunnas ur.
Till denna modell lyxade jag också till med NeOmegas cockpit för Harrier, men kommer inte att använda intrumentdelen då den är till en Sea Harrier, scratchar en sån och använder modellens dekalinstrument istället.
Underbar boxart.
Dags för primer på utvalda delar av modellen.
Senast ändrad av Björn Eriksson den lör maj 25 2013, 21:07, ändrad totalt 3 gånger
Björn Eriksson
Sv: BAe Harrier Gr.3 Airfix 1:48 scale
Harriers är verkligen riktigt häftiga! Även om Sea Harriern är strået vassare..
Ser fram emot detta! Bra modell för övrigt, förutom det du fick passa till..?
Ser fram emot detta! Bra modell för övrigt, förutom det du fick passa till..?
Uhum! På ett forum med nördar tar sådana felskrivningar inte lång tid att påpekas..
Falklandskriget och tillhörig, No.1 Squadron, HMS Hermes Air Group, "Operation Corporate" 1983
Tobias
Tack Para!
Möjligen fel! men i så fall står det också fel i Airfix byggbeskrivning (skrev bara av)
Uhum! På ett forum med nördar tar sådana felskrivningar inte lång tid att påpekas.. [/quote]
Falklandskriget och tillhörig, No.1 Squadron, HMS Hermes Air Group, "Operation Corporate" 1983
Möjligen fel! men i så fall står det också fel i Airfix byggbeskrivning (skrev bara av)
Björn Eriksson
Oj den är ju redan färdig!
Häffans!
Häffans!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det skulle bara vara skämtsamt..
Kärran ser mycket vacker ut!
Kärran ser mycket vacker ut!
Tobias
Ojoj....
Ska du köra ett diorama med.... detta ser verkligen kul ut....
Ska testa ett diorama slälv av en del av ett flygdäck ..,,,
Denna tråd ska jag följa ....
Ska du köra ett diorama med.... detta ser verkligen kul ut....
Ska testa ett diorama slälv av en del av ett flygdäck ..,,,
Denna tråd ska jag följa ....
Mal
Se där, ja! Här händer det grejer.
Min favvo-harrier och allt...
Min favvo-harrier och allt...
Matt_Public- Master of DNF
Liknande ämnen
» SAAB-MBB Project J 37X "Snabel-Viggen" Airfix 1:48 scale
» Harrier GR3 - Airfix 1/24
» Harrier GR.3, Airfix 1/72