Panther D....
+6
Azgaron
Linus
Janne.S
T-34
JOooCKE
Gigabyte
10 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Panther D....
Ser bra ut det där, skönt häng. DS tracks skulle vara kul att pröva på en riktig vagn (M4 /Sherman) då.
Dom har ju lite jobbigare band än pantern, jag tror att ds banden funkar fint och inte är så gummiga utan lite mer som plasten i övrigt.
Dom har ju lite jobbigare band än pantern, jag tror att ds banden funkar fint och inte är så gummiga utan lite mer som plasten i övrigt.
Caverö
Har en Sherman Mk.III ( Eng Alamein ver ) med just DS band, blev lite purken först när jag öppnade lådan ,hängslen på dyr dragon,,,, , men då har sett hur mega besvärliga shermans länkar är och faktiskt fina DS länkarna är gjutna så är det ett mycket bra val
Gigabyte
En liten undring. När du säger att du ska lägga på lite MIG pigment. Drar du på det torrt eller blandar du pigmentet med nån typ av förtunning och "målar" på det. Jättebra om alla beskriver lite mer i detalj hur ni gör.
Magnus
Magnus
T-34
Mig har ett special lösningsmedel( MIG Pigment FIXER ) eller skall man kallade klister hur om helst så fastnar det mycket bra om man penslar på vätskan först o här kommer den
Gigabyte
Imponerande, Giga! Ser oerhört autentiskt ut med rosten och stål-looken på de "rörliga" delarna. Det kräver säkert betydligt mer tålamod än att spackla upp en dålig Minicraft-modell! Ser fram emot färdigt "battlewashed" pansar!
merlin1953packard
Ser riktigt tjusigt ut....jag har forfarande inte testat sådan där eftermarknads zimerit, jag har det i hyllan men inte testat det än, är det något särskilt att tänka på när man sätter fast det?
Janne.S- Moderator
Tack merlin o janne , om det är något att tänka på med färdigt zimmerit är ju mitt första bygge med detta så jag har väl inte så mycket råd att ge ,men om det är resin så är väl det att matta klistersidan lite så att limmet fäster och använd Gator's Grip Hobby Glue torkar inte så fort så du får lång tid på dig att passa in delarna ett mycket bra lim som är mycket bättre än cyan till foto -e
Gigabyte
Ser bra ut Giga !
Kommer att bli en riktigt fin modell av en fin vagn när den är klar !
Jocke
Kommer att bli en riktigt fin modell av en fin vagn när den är klar !
Jocke
JOooCKE
Det kommer med all säkerhet bli en riktigt snygging den där pantern. Just nu orkar jag inte bygga pansar själv, bergepantern knäckte mig lite.
Men kul att du ser ut att lyckas med din kissekatt.
Men kul att du ser ut att lyckas med din kissekatt.
Caverö
Tack jocke och caverö , har fått på tornet o det sista av zimmeriten nu skall all foto -e på innan man kan grunda
Gigabyte
Snyggt !
Det blir bara bättre o bättre för varje gång du uppdaterar !
Panther har alltid och kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta !
Jocke
Det blir bara bättre o bättre för varje gång du uppdaterar !
Panther har alltid och kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta !
Jocke
JOooCKE
Ser helbra ut! varför blir man alltid så sugen att börja med just det alla andra håller på med i stället för att avsluta det man själv håller på med?
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Den ser fantastisk ut! Åter igen, vad tufft det vore med två modeller...en som man målar och vädrar och sedan en där man ser allt lulllull som kommit på!
Janne.S- Moderator
Tack för all positiv respons Två st jo det skulle vara fint ,men jag får då bli lite bättre med foto_e först då jag sölar lite väl mycket med limmet
Två bilder på lite fotoest jobb som jag har gjort i kväll
Två bilder på lite fotoest jobb som jag har gjort i kväll
Gigabyte
En lite uppdatering av bygget
lite skadad zimmerit på tornet få se hur väl det faller ut sen
skulle skriva mer men sidan är ju så förb trög
lite skadad zimmerit på tornet få se hur väl det faller ut sen
skulle skriva mer men sidan är ju så förb trög
Gigabyte
Tack Håkan o janne o visst blir det mycket metall som skall på , så har fått grundat den o på bas färgen sen skall den ha grön o rödbrun som kamo det är ju standard nästan på tyska vagnar
sen skall då reserv länken o dylikt målas såg att jag har tappat hornen på den sista länken på sidan , men det är ju en smal sak att fixa innan målning
sen skall då reserv länken o dylikt målas såg att jag har tappat hornen på den sista länken på sidan , men det är ju en smal sak att fixa innan målning
Gigabyte
Snyggt giga, gillar hur du har fått till slitaget på hjulen.
Kan tillägga att det inte fanns någon standard vad gäller de tyska vagnarnas kamo-mönster. Vid 1942-43 skiftet så började man måla alla vagnar i sandgelb (sandgul) eftersom man ansåg att det var enklare då man även skickade stridsvagnar till Nordafrika och Italien, och då behövde man inte måla om dem på plats. Så sanningen är faktiskt att de tyska stridsvagnsbesättningarna på öst- och västfronten målade mönstrena själva. Dock var mörkröd och grön den allra vanligaste kombinationen. Oerhört snyggt också för den delen
Kan tillägga att det inte fanns någon standard vad gäller de tyska vagnarnas kamo-mönster. Vid 1942-43 skiftet så började man måla alla vagnar i sandgelb (sandgul) eftersom man ansåg att det var enklare då man även skickade stridsvagnar till Nordafrika och Italien, och då behövde man inte måla om dem på plats. Så sanningen är faktiskt att de tyska stridsvagnsbesättningarna på öst- och västfronten målade mönstrena själva. Dock var mörkröd och grön den allra vanligaste kombinationen. Oerhört snyggt också för den delen
Linus
Tjusigt, nu kommer det spännande med camomönstret som du kanske skall komponera själv förmodar jag.
Jag tycker inte Pantern skäms för sig även som sandgelb bara. Då får man jobba lite mer runtomkring på vagnen för att få den spännande att titta på.
Men vem vill jobba för mycket
Jag tycker inte Pantern skäms för sig även som sandgelb bara. Då får man jobba lite mer runtomkring på vagnen för att få den spännande att titta på.
Men vem vill jobba för mycket
Caverö
Tack Linus och caverö jo den blir trefärgs camouflage så får vi se hur det blir
men det är en massa foto-E som skall på sen så som sprintar o hållare till spadar o spett , blir nästan för mycket extra pyssel, bygg lusten blir lidande tycker jag
men det är en massa foto-E som skall på sen så som sprintar o hållare till spadar o spett , blir nästan för mycket extra pyssel, bygg lusten blir lidande tycker jag
Gigabyte
KOmmer ju bli härligt i slutändan!!
Ska bli kul att se vilket mönster det blev
Ska bli kul att se vilket mönster det blev
Janne.S- Moderator
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Panther II
» Sd. Kfz 171 Panther F , Dragon, 1/35
» Panther G 1:48 Tamiya
» Italeri Panther A