Wild Donkey P51K.......
+16
JOooCKE
Henrik Bergman
Marlin
ernie87
Janne.S
Caverö
Gigabyte
Björn Eriksson
flarpen
linusorn
Azgaron
Tobias
cas
Stefan E
Matt_Public
Mal
20 posters
Sida 6 av 24
Sida 6 av 24 • 1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 24
Sv: Wild Donkey P51K.......
Ah, det ser bra ut! Gillar radions finish! Mycket vackert!
Can´t wait til my airbrush.. Börja leka lite..
Can´t wait til my airbrush.. Börja leka lite..
Tobias
Sv: Wild Donkey P51K.......
nepp radion är inte på plats än, den där kuben är en soppa tank, batteriet och radion on top senareTobias skrev:Ah, det ser bra ut! Gillar radions finish! Mycket vackert!
Can´t wait til my airbrush.. Börja leka lite..
Japp du kommer älska det, jag kör ab till allt, det enda jag penselmålar är numer bara knoppar och detaljer, resten maskas av ex radioapparer osv
Och för dig kommer det bli easy peasy för maska kan du
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
Japp... Det kan du SATANA ge dig påMatt_Public skrev:Hej, vad det går!
Och snart kommer lort-lavinen också, smaskens..
Fasiken en mustang kan inte vara ren juh....fält tjänst 100% battle mode Mals way
samt kommer inte chippa så mkt sen haha, den är ju redan alu
men ska sabba aluminiumet så den ser sådär rätt matt förstörd ut, så saltet kommer mer av
Flarpen postade en länk där och jag vart in LOVE i det schletna
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
Ah, jag är full..! Visste inte att det var bränsletankar men borde vetat att det inte var radion.. Snyggt är det hur som!
Tobias
Sv: Wild Donkey P51K.......
Hahahaha, jag visste inte det heller ska du veta,.... jag kan ingenting om mustanger ;)fast det jag lärt mig nu är med detta bygge ;)samt tolkar (vädrar) denna på mitt sätt "snafu" ...Mals WayTobias skrev:Ah, jag är full..! Visste inte att det var bränsletankar men borde vetat att det inte var radion.. Snyggt är det hur som!
Smart tänkt o sätta soppa tanken i mitten, iom balansen på kärran "center placed" samt lärde mig en del om vingprofilen en del en bok földe med byggsatsen, förklarar mustangens fantastiska egenskaper som den hade
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
Tackar Linusorn.
Kom på fasiken i hejvilt vädrandet jag har glömt dekalerna jag har glömt dekalerna, sånadär plåtbrickor m info på......
LOL, japp fixar det imorgon
Kom på fasiken i hejvilt vädrandet jag har glömt dekalerna jag har glömt dekalerna, sånadär plåtbrickor m info på......
LOL, japp fixar det imorgon
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
Ah, sånt är kul! Vet att de fick ta det lite varligt innan de tömt någon av tankarna, balansproblem..
Det där med laminar flow-vingen, skriver de något om det? Mycket snack om det men funkar inte riktigt så bra (på Mussen) som många säger, propellern och dess vindflöda sabbar en hel del..
Jaja, parentes.
Ser fram emot resten!
Det där med laminar flow-vingen, skriver de något om det? Mycket snack om det men funkar inte riktigt så bra (på Mussen) som många säger, propellern och dess vindflöda sabbar en hel del..
Jaja, parentes.
Ser fram emot resten!
Tobias
Sv: Wild Donkey P51K.......
Jupp, precis om det i lilla häftet som följde med modellen samt p51ans evolution de olika seriernaTobias skrev:Ah, sånt är kul! Vet att de fick ta det lite varligt innan de tömt någon av tankarna, balansproblem..
Det där med laminar flow-vingen, skriver de något om det? Mycket snack om det men funkar inte riktigt så bra (på Mussen) som många säger, propellern och dess vindflöda sabbar en hel del..
Jaja, parentes.
Ser fram emot resten!
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
En "normal vinge har största välvningen på ovansidan och undersidan är i det närmaste helt plan, men en laminär-vinge är mycket tunnare och helt symmetrisk.
På en vanlig vinge har man lyftkraft på den första tredjedelen av vingens bredd, en laminär vinge ger lyftkraft på 2/3 av kordan (vingens bredd).
Man kan säga att en laminär vinge är "halare" och effektivare i luften, ger lägre luftmotstånd (och lägre bränsleförbrukning) och orsakar mycket mindre "drag" än en vanlig vinge.
Rena, släta vingar är viktigt för vilket flygplan som helst, alla defekter stör ju luftflödet i viss mån.
Mustangens laminära vinge parat med den superba Merlin-motorn gav Mustangen den räckvidd som behövdes för långa eskortuppdrag.
Att ha en stor bränsletank i cockpit, precis bakom gravitationscentrum gjorde flygplanet svårfluget och de första timmarnas flygning krävde full koncentration av piloten.
Ursäkta den lilla Aerodynamikföreläsningen, men som gammal segelflygare kan jag inte motstå det här!
Din Mustang artar sig till något alldeles extra!
Stefan
På en vanlig vinge har man lyftkraft på den första tredjedelen av vingens bredd, en laminär vinge ger lyftkraft på 2/3 av kordan (vingens bredd).
Man kan säga att en laminär vinge är "halare" och effektivare i luften, ger lägre luftmotstånd (och lägre bränsleförbrukning) och orsakar mycket mindre "drag" än en vanlig vinge.
Rena, släta vingar är viktigt för vilket flygplan som helst, alla defekter stör ju luftflödet i viss mån.
Mustangens laminära vinge parat med den superba Merlin-motorn gav Mustangen den räckvidd som behövdes för långa eskortuppdrag.
Att ha en stor bränsletank i cockpit, precis bakom gravitationscentrum gjorde flygplanet svårfluget och de första timmarnas flygning krävde full koncentration av piloten.
Ursäkta den lilla Aerodynamikföreläsningen, men som gammal segelflygare kan jag inte motstå det här!
Din Mustang artar sig till något alldeles extra!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Wild Donkey P51K.......
Se på fasiken det visste jag inte :Ddetta är det jag gillar med modellbygge man lär sig som attan :Dtackar som fasiken för den infon, inte en susningStefan E skrev:En "normal vinge har största välvningen på ovansidan och undersidan är i det närmaste helt plan, men en laminär-vinge är mycket tunnare och helt symmetrisk.
På en vanlig vinge har man lyftkraft på den första tredjedelen av vingens bredd, en laminär vinge ger lyftkraft på 2/3 av kordan (vingens bredd).
Man kan säga att en laminär vinge är "halare" och effektivare i luften, ger lägre luftmotstånd (och lägre bränsleförbrukning) och orsakar mycket mindre "drag" än en vanlig vinge.
Rena, släta vingar är viktigt för vilket flygplan som helst, alla defekter stör ju luftflödet i viss mån.
Mustangens laminära vinge parat med den superba Merlin-motorn gav Mustangen den räckvidd som behövdes för långa eskortuppdrag.
Att ha en stor bränsletank i cockpit, precis bakom gravitationscentrum gjorde flygplanet svårfluget och de första timmarnas flygning krävde full koncentration av piloten.
Ursäkta den lilla Aerodynamikföreläsningen, men som gammal segelflygare kan jag inte motstå det här!
Din Mustang artar sig till något alldeles extra!
Stefan
Tackar om mustangen, är inte i mål än, men det brinner i skallen på mig på ett par saker jag ska prova längre fram :face:har ideer hahaha bara surrar som ett getingbo i skallen LOL...måste bara testa
samt kommer inte behöva chippa denna kärra så hårt iaf :face:den kommr vara alu ren, men ska se till att det är sliten alu har ideer om vad testa nothing to lose alot to win....
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
Jahop...
Vädrat, en hel del idag, torrpassar för o visa hur det gått, justerat chippingen så den ser mer "rätt" ut, patchat en del fula schippingställen...efter ett påpekande från en från LSP om första chippingen (konstruktivt)så nu e den schleeeten, och det är kalas juh, skitigt kommer det o va..
So here we go...Skiten e där, sen ska nån soppaslang på plats med klämmor, men den ska dit senare iom det ska en ram på plats först
Här har du din Lortlavin Matt nöjd nu....
Japp här e schlangen....
Vädrat, en hel del idag, torrpassar för o visa hur det gått, justerat chippingen så den ser mer "rätt" ut, patchat en del fula schippingställen...efter ett påpekande från en från LSP om första chippingen (konstruktivt)så nu e den schleeeten, och det är kalas juh, skitigt kommer det o va..
So here we go...Skiten e där, sen ska nån soppaslang på plats med klämmor, men den ska dit senare iom det ska en ram på plats först
Här har du din Lortlavin Matt nöjd nu....
Japp här e schlangen....
Senast ändrad av Mal den tis okt 29 2013, 01:28, ändrad totalt 1 gång
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
Ser mycket snyggt ut Mal! Najs vädring!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Wild Donkey P51K.......
Tackar håkan
Inte kutat på patrull än, men det är ju en Tamiya....
Kan fokusera på detaljering och scratch...oja vädring, testat mkt nytt för mig
Har en sak som jag sett på tanken vid motorutrymmet, det ska vara en extra slang där, funderar på scratcha den med ....
men sova på saken fördt
Inte kutat på patrull än, men det är ju en Tamiya....
Kan fokusera på detaljering och scratch...oja vädring, testat mkt nytt för mig
Har en sak som jag sett på tanken vid motorutrymmet, det ska vara en extra slang där, funderar på scratcha den med ....
men sova på saken fördt
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
Det var den grannaste cockpit på länge!
Jestanes då!
Jestanes då!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Wild Donkey P51K.......
Tackar Tackar.....
Dock har jag finderingar på den gula tanken...... ska redone så den är mer brandgul...och i samma veva scratcha "häng" slang som ska vara på den har jag sett.
Jag får av den easy peasy då den inte är limmad än, bara fastskruvad
hmmmmm, hjälpte inte o sova på saken haha
Dock har jag finderingar på den gula tanken...... ska redone så den är mer brandgul...och i samma veva scratcha "häng" slang som ska vara på den har jag sett.
Jag får av den easy peasy då den inte är limmad än, bara fastskruvad
hmmmmm, hjälpte inte o sova på saken haha
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
Rackans snyggt Mal
Du får en ton i bygget som inte är lätt att få till,, men önskar att man själv skall kunna ta sig dit en dag ,,,,,!!!!!
Du får en ton i bygget som inte är lätt att få till,, men önskar att man själv skall kunna ta sig dit en dag ,,,,,!!!!!
Gigabyte
Sv: Wild Donkey P51K.......
Tackar giga.
Tycker du.....det värmer mkt
Bara provar mig fram och har ideer i skallen som måste testas,
har gjort om många gånger på vägen, tro mig, en sak har jag blivit en jäkel på och det är och strippa färg till barplast vid det här laget o köra en redone ....
Tycker du.....det värmer mkt
Bara provar mig fram och har ideer i skallen som måste testas,
har gjort om många gånger på vägen, tro mig, en sak har jag blivit en jäkel på och det är och strippa färg till barplast vid det här laget o köra en redone ....
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
Tackar.
Som sagt jag var inte riktigt nöjd med tanken hmmm, så då gör man om inget mer med det ,) den ska detaljeras,
Hepp, hade bara skruvat i den för torrpass Tack tamiya som tänker på sånt
Sådärja bättre, samt schlangbitar på röret med klämmor, och extra röret på plats...Samt gjorde nya rör av alla, helsike o få rätt form på den tjocka röret, men det gick
Som sagt jag var inte riktigt nöjd med tanken hmmm, så då gör man om inget mer med det ,) den ska detaljeras,
Hepp, hade bara skruvat i den för torrpass Tack tamiya som tänker på sånt
Sådärja bättre, samt schlangbitar på röret med klämmor, och extra röret på plats...Samt gjorde nya rör av alla, helsike o få rätt form på den tjocka röret, men det gick
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
Hehe... men den är bortaTobias skrev:Vilken målning, helt underbart! Bra nedsmutsat!
Den målade du ser är jag inte nöjd med, så strippade färgen till barplas , sen detaljering, ska måla den imorgon
Mal
Sida 6 av 24 • 1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 24
Liknande ämnen
» Hobby Boss F-105F Wild Weasel
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
Sida 6 av 24
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet