Wild Donkey P51K.......
+16
JOooCKE
Henrik Bergman
Marlin
ernie87
Janne.S
Caverö
Gigabyte
Björn Eriksson
flarpen
linusorn
Azgaron
Tobias
cas
Stefan E
Matt_Public
Mal
20 posters
Sida 5 av 24
Sida 5 av 24 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 24
Sv: Wild Donkey P51K.......
Ojojoj, om resten av cockpit blir så här grann, så lär du ta storslam i varenda tävling du ställer upp i!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Haha, tror du....e så jäkla sjävkritisk att jag inte vågar fasiken,
Ribban e ju galet hög o så sjuukt fina byggen där...
fick med mig massor m bra saker i huvudet
Fasiken...
Jag kan spela på stora festivaler m 5000 i publiken, fullsatt rock at sea, fullsatt rocklubb, men inte ställa ut modeller......
Äh jag ställer ut på Open08 några har hackat redan på en så lika bra köra då....lol
Ribban e ju galet hög o så sjuukt fina byggen där...
fick med mig massor m bra saker i huvudet
Fasiken...
Jag kan spela på stora festivaler m 5000 i publiken, fullsatt rock at sea, fullsatt rocklubb, men inte ställa ut modeller......
Äh jag ställer ut på Open08 några har hackat redan på en så lika bra köra då....lol
Mal
Underbart!
Klart du skall ställa ut dina modeller!
Till o med JAG har gjort det, vågar jag, vågar du.
Dina alster håller en så hög klass att du kommer att ta hem priser, det är jag säker på.
Dessutom skulle jag vilja se dina modeller IRL!
Stefan
Klart du skall ställa ut dina modeller!
Till o med JAG har gjort det, vågar jag, vågar du.
Dina alster håller en så hög klass att du kommer att ta hem priser, det är jag säker på.
Dessutom skulle jag vilja se dina modeller IRL!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Oj Tror du....Får bli en ny erfarenhet
Japp.
Detaljering av cockpit
Blytråd och koppartåd (från en sladd ) hade blytråd lika tunn, men kopparn är överlägsen i detta fall
Huvens "vev" var i vägen och gjuten detalj för en kabel, så puts väk med den, byggde upp en ny vev av varmdragen inloppstapp och gitarrsträng, såå mkt snyggare än modellens, samt mera 3D
Japp.
Detaljering av cockpit
Blytråd och koppartåd (från en sladd ) hade blytråd lika tunn, men kopparn är överlägsen i detta fall
Huvens "vev" var i vägen och gjuten detalj för en kabel, så puts väk med den, byggde upp en ny vev av varmdragen inloppstapp och gitarrsträng, såå mkt snyggare än modellens, samt mera 3D
Mal
Snyggt detaljerat, Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar håkan,Azgaron skrev:Snyggt detaljerat, Mal!
Håkan
men efter lite info (från LSP) inga kablar hängande framför några sido paneler och tittande på bilder, inte mkt som finns, men men, knåkate ihop detta under morgonen.
Kanske inte rätt det heller men men, detta får duga.....
Förstått att kablarna ska vara vita...
Mal
Wow, ser ju jättebra ut! Snyggt! Skulle in och gnälls i min tråd över smådelarna i min EDUARD-spit men kanske skippar det..
Du har inte hittat någon Mustang-sida med bra bilder? Finns ju en utmärkt för Spits som [url=Wow, ser ju jättebra ut! Snyggt! Skulle in och gnälls i min tråd över smådelarna i min EDUARD-spit men kanske skippar det.. Du har inte hittat någon Mustang-sida med bra bilder? Finns ju en utmärkt för Spits som]denna[/url]. Mycket bra bilder och förklaringar. Där har du till när du skall bygga din.
Borde finnas liknande för Mussar..?
Du har inte hittat någon Mustang-sida med bra bilder? Finns ju en utmärkt för Spits som [url=Wow, ser ju jättebra ut! Snyggt! Skulle in och gnälls i min tråd över smådelarna i min EDUARD-spit men kanske skippar det.. Du har inte hittat någon Mustang-sida med bra bilder? Finns ju en utmärkt för Spits som]denna[/url]. Mycket bra bilder och förklaringar. Där har du till när du skall bygga din.
Borde finnas liknande för Mussar..?
Tobias
Jodå en sida, fick den av Geoff på LSP
http://www.midwestaero.com/site/Midwest_Aero_Restorations,_Ltd.html
Fast tänk på 1:32 är lite lättare o scratcha delar, visst had ekunnat köpa resin delar osv, men modellen i sig är så jäkla fin och dyr, lägga ut ännumer för resin tar emot för mig, inget emot resin, samt vill lära mig detaljera,
Japp, var fasiken inte nöjd över gummislangsdelarna, så gör om igen......
Nu e jag nöjd
Oja, kommer böja delarna sen till rätt form
Mal
Tycker det är kul att se när du testar att scratcha eget. Förstår att det är kul, ibland mer givande än att sätta in AM-resin. Vilket iofs också känns bra ibland..
Bara vi som håller ställningarna på forumet i helgen, är alla andra och dricker öl och kikar på mästerverk eller?
Bara vi som håller ställningarna på forumet i helgen, är alla andra och dricker öl och kikar på mästerverk eller?
Tobias
TackarTobias skrev:Tycker det är kul att se när du testar att scratcha eget. Förstår att det är kul, ibland mer givande än att sätta in AM-resin. Vilket iofs också känns bra ibland..
Lär mig något på vägen samt scratchar eget så får modellen i sig en signatur från byggaren
Tror det Ölas på bra ikväll och snackas snygga modeller o kärror, fast kommer själv knäppa av några senare
Mal
Jo det är inte att underskatta, göra den unik och sina egna lösningar!
Måste ge mig iväg och plocka upp ett (par-tre-fyra) Folkisar jag med..
Måste ge mig iväg och plocka upp ett (par-tre-fyra) Folkisar jag med..
Tobias
Tobias skrev:Snygg maskering och snyggt målat! Du blev nöjd va?
Hahaha, blir alldrig nöjd, driver mig framåt, kan alltid göra bättre tänk. (tänka framåt) samt våga tänket kan bara gå åt helvette i värsta fall då är det bara o göra om, kommer du ihåg positionsjusen jag scratchade till Brewstern varmdragen inloppstapp, rundade av anden, sen borra i dem, gjorde närmare 50 försök, med 0,2 borren, japp 3 gånger stack jag mig rejält när det sa "snäpp" , sen börja om igen haha, jo envis e jag som fasiken....
Jodå e nöjd "just nu"
Mal
Det här blir bara bättre och bättre Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hej, vad det går!
Och snart kommer lort-lavinen också, smaskens..
Och snart kommer lort-lavinen också, smaskens..
Matt_Public- Master of DNF
Washer, Airbrush utpädda kulörer ex svart+rödbrun, ibland ljusgrå.... allt utspätt som fasiken. allt efter dagsform och humörTobias skrev:Vackert-vackert! Hur och vad applicerar du som skit..?
Mal
Sida 5 av 24 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 24
Liknande ämnen
» Hobby Boss F-105F Wild Weasel
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I