Eduard 1/48 Sukhoi SU-7 BMK "Fitter"
+10
Gigabyte
Tunnan
Stefan E
Azgaron
Janne.S
Tobias
cas
Marlin
Matt_Public
linusorn
14 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Eduard 1/48 Sukhoi SU-7 BMK "Fitter"
Härligt när man hittar sina gamla projekt igen! Jag blev lite fundersam när jag konstaterade att det ligger fyra (4) OEZ/Kopro/KP Su-7or i min hög, men stor tumme upp till dig som banar väg! Dessutom är det alltid medalj på stora sovjetiska maskiner, så mycket mer spännande än ännu en Spitfire. Eller Bf-109. Eller Panzer IV.
AndersW
Slipa,på bara Men ta det lugnt med toleranserna, de var inte så exakta i 1:1 heller på denna
Janne.S- Moderator
Tack ska ni ha. Ryssarna är väl inte kända för sin överdrivna finnish men det gick bara inte att leva med två ordentliga fingerbreda diken...
linusorn
Kul att den tittade fram ur gömmorna! Fint slipat!
glimturen
Vill minnas att mitt äventyr med samma model ledde till en hel del spacklande ocksålinusorn skrev:Tack ska ni ha. Ryssarna är väl inte kända för sin överdrivna finnish men det gick bara inte att leva med två ordentliga fingerbreda diken...
Janne.S- Moderator
Åhh Fitter'n lever igen
Heja dig Linus, och lycka till.
/Bosse
Heja dig Linus, och lycka till.
/Bosse
Marlin
Tack Bosse. Förhoppningsvis kan jag övergå från slipande till ristande idag. Sen kan jag bygga vidare och antagligen få mer att slipa.
linusorn
SU-7 lever! 2017 ska bli mitt "nu gör jag klart så många gamla häckar som möjligt år". Det har nämligen hon som bestämmer bestämt. Hon har satt inköpsstopp på allt utom lim och färg. Lite ets kanske jag kan förhandla till mig också... Hur som helst. Magen är färdigslipad och ska bara ristas nya panellinjer. Då kan man ju passa på att sätta på lite fler delar också. Visste att stjärten hade dålig passform sedan tidigare så åtgärder togs i form av en vass kniv. Passformen blev bättre så nu behöver jag bara använda normala mängder pc. Utan bilder så har det inte hänt så här kommer bevisen.
Jag kommer inte att göra ngt åt luftbromsarna. De bilder jag sett på riktiga plan så ser de faktiskt ut så där, ryssar...
Jag kommer inte att göra ngt åt luftbromsarna. De bilder jag sett på riktiga plan så ser de faktiskt ut så där, ryssar...
linusorn
SWMBO rulez!
Nå, så länge som lydnad leder till Fitter är det lugnt.
Nå, så länge som lydnad leder till Fitter är det lugnt.
Matt_Public- Master of DNF
Lysande Linus.
Äntligen får vi se denna färdigställd.
/Bosse
Äntligen får vi se denna färdigställd.
/Bosse
Marlin
Tänk att rör med vingar på kan se så brutalfräcka ut!
Ett hundår med SWMBO-regler kan ju göra att glädjen att köpa nåt fint nästa år blir desto större (been there, done that).
Ett hundår med SWMBO-regler kan ju göra att glädjen att köpa nåt fint nästa år blir desto större (been there, done that).
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Modellbygge eller beach 2017?!Magen är färdigslipad och ska bara ristas nya panellinjer. Då kan man ju passa på att sätta på lite fler delar också. Visste att stjärten hade dålig passform sedan tidigare så åtgärder togs [...]
Kämpa på! Jag vill se många färdiga modeller under året!
/Fredrik
Fredrik A
Hejsan Linus!
Tänkte du kanske kunde vara intresserad av lite bilder på Fittern;
Snacka om Ryskt gjutjärn, straksen på vingarna var 5mm tjocka, allt grovt, bultat och tillyxat, så Kopros modell speglar nog förebilden väldigt väl.
Bilderna är tagna på Flygmuseet i Kbley (uttalas "kebely") i Prag, sommaren 2012.
Museet är väl värt att besöka, men tag god tid på er, det finns massor att se, rekommenderas!
Stefan
Tänkte du kanske kunde vara intresserad av lite bilder på Fittern;
Snacka om Ryskt gjutjärn, straksen på vingarna var 5mm tjocka, allt grovt, bultat och tillyxat, så Kopros modell speglar nog förebilden väldigt väl.
Bilderna är tagna på Flygmuseet i Kbley (uttalas "kebely") i Prag, sommaren 2012.
Museet är väl värt att besöka, men tag god tid på er, det finns massor att se, rekommenderas!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack för bilderna Stefan! Luftbromsarna såg ju rätt bra ut på det exet. Får nog spackla lite. Men visst är det en grovhuggen best. Härligt. Missade det museet när jag var i Prag. Får åka dit igen innan miljönissarna lyckas stänga flygplatserna. Fredrik än så länge är det bara modellerna som får beach treatment. För egen del har det nog gått åt andra hållet. Men då blir jag iofs tyngre att möta på rugbyplanen:D
linusorn
Ohohohoo, det blåser bestämt upp till brutalitet!
Matt_Public- Master of DNF
Finpill innan primer är alltid ett gott värv
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Dom drog i sig några vodka innan dom gjorde den nitraden, det hade varit min förklaring...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Finns det nyktra ryssar ???cas skrev:Dom drog i sig några vodka innan dom gjorde den nitraden, det hade varit min förklaring...
linusorn
3 år senare har ryssarna nyktrat till tillräckligt för att jobba vidare...
linusorn
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Sukhoi Su-17M4 Fitter K, Kitty Hawk 1/48
» Sukhoi Su-25 Frogfoot A, Trumpeter 1/32
» Kopro, Su-7 BKL Fitter
» Sukhoi Su-15TM "Flagon"-F, Trumpeter 1/48
» Sukhoi SU-34 (Italeri, 1:72)
» Sukhoi Su-25 Frogfoot A, Trumpeter 1/32
» Kopro, Su-7 BKL Fitter
» Sukhoi Su-15TM "Flagon"-F, Trumpeter 1/48
» Sukhoi SU-34 (Italeri, 1:72)