Eduard 1/48 Sukhoi SU-7 BMK "Fitter"
+10
Gigabyte
Tunnan
Stefan E
Azgaron
Janne.S
Tobias
cas
Marlin
Matt_Public
linusorn
14 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Eduard 1/48 Sukhoi SU-7 BMK "Fitter"
Tack Bosse!
Det är många white walkers som reser sig ur min SOD just nu...
linusorn
linusorn skrev:Tack Bosse!
Jag har några själv som ska tas hand om.
/Bosse
Marlin
Många "hyllbyggen" på gång nu, kul!
Kämpa på o få öket färdigt!
Stefan!
Kämpa på o få öket färdigt!
Stefan!
Stefan E- Linkebodamannen
Ja, försöker få lite gjort. Göra klart byggen som är långt gångna, så att det försvinner lite kartonger. Kanske HSB häver inköpsstoppet på modeller.
linusorn
Kan nog vara bra att få undan lite gamla byggen! Behöver ta tag i den biten själv!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det är ett värdigt mål ifall jag någonsin sett ett.linusorn skrev:Kanske HSB häver inköpsstoppet på modeller.
Fitter är hursomhelst vad som vankas, och det är ett egenvärde i sig.
Matt_Public- Master of DNF
Skönt med lite trådnekromati!
P´åt bara! Det blir kalas!
P´åt bara! Det blir kalas!
Vet inte hur många ggr jag kört nekromanti på den här nu.
Nu ska den bli klar! Sen blir det Su-17.
Nu ska den bli klar! Sen blir det Su-17.
linusorn
Azgaron likes this post
Bara på't igen!
Håkan
Håkan
Spännande. Hade ingen aning Eduard gjort Su7 i 48--- Jag minns när de plan flög över huvudet.. De skulle fälla ner atombomber på Danmark.... Men det visste man inte om Då...
Sadolf
Tack killar!
Sadolf:
Det är OEZ gamla modell som Eduard packade som "limited edition" med ets och lite resingrejer. Enda modellen i 1/48 av SU-7 vad jag förstått. Även Esci och Revell är samma modell. Kp och Smer har ju fortsatt göra den på senare tid.
Atombomber på Danmark... Hade det varit en tjänst eller inte?
Sadolf:
Det är OEZ gamla modell som Eduard packade som "limited edition" med ets och lite resingrejer. Enda modellen i 1/48 av SU-7 vad jag förstått. Även Esci och Revell är samma modell. Kp och Smer har ju fortsatt göra den på senare tid.
linusorn
Färg på Linus Su-7:a
Det har vi väl väntat på i snart 10 år va?
Blir 2022 året vi ser den klar:
/Bosse
/Bosse
Marlin
Neee...Absolut inte... Trots språkbarriär så gillar jag Danskarna. Jag hade träffat nyligen en jättetrevlig Dansk genom jobbet, vi jobbade tillsammans i Linköping. Då pratade vi ganska mycket ( eller jag pratade ganska mycket)- och då sa han att på 70-80 talet då fruktade de den polska invasionen från warszawa pakten. Jag nämnde då att de skolade jaktbombare att fälla ner atombomber på köpenhamn...Hade faktiskt dålig samveta....De har inte sagt någonting om dessa planer då, helt tvärtom. Det warszawa pakten skulle aldrig anfalla osv. Det var den officiella versionen. Nu fick man veta vilken armageddon har de idioter planerat så håren reser sig på huvudet... Jag minns Su 7 från den tiden från Östtyska VEB Plasticard- De hade mest passagerarplan och mindre plan i lite konstiga skalor- som ex. Saab Draken i 1:100. Men bland deras produkter poppade upp några plan i 1:72 skala. Ganska enkla med resta linjer- det var rysk Tu 2 och Su7 ( och jag tror Il28 med) Modeller var ganska enkla- men jag minns det var en kille i klubben som jag hörde till som var riktig artisan- han byggde på dessa som stomme med enormt antal detaljer- det var tiden uten resin och plåt- han byggde enligt planer hela förarhyttar från scratch. Det var just Su 7 och Tu 2 som han sopade ren med - fick 1:a platser på tävlingar... Ja det var gamla tider där... Och man kunde då se su 7 flyga. Fast mest som flög var Mig21 högt...Var man vid östersjön på stranden då kunde man se Lim6 bis jaktbombare i cammo flyga lågt över folk, det var riktig airshow fast inte laglig sådan...Piloterna gillade inte Su 7- den var väldig snabbt men man ansåg det som klumpig och svårstyrd maskin. När de fått Su 22M då blev det mycket bättre... Det roliga att Su 7 flygare fick vara OGIFT och PARTIMEDLEM. Nu vet vi varför. De fick öva immelman för att droppa bomber och fly. Som man analyserad manövern idag så var det omöjligt för planet att hinna i tid undvika tryckvågen , för att de skulle fälla ner atombomber från låg höjd. Så hela utbildningen var bara att lugna ner de och låtsades att de har en chans att komma undan levande. I själva verket så var de skolade för kamikaze uppdrag...linusorn skrev:Tack killar!
Sadolf:
Sadolf
Gigabyte, Marlin and Tobias like this post
Det kan vara på det visetMarlin skrev:Färg på Linus Su-7:a
/Bosse
Sadolf:
Tyvärr finns det alltid totalitära ledare som kommer att göra all de kan för att behålla makten, inklusive lura sitt eget folk. Vi har ju fortfarande ett flertal exempel.
linusorn
Ja det värsta det händer nu i Polen igen...linusorn skrev:Det kan vara på det visetMarlin skrev:Färg på Linus Su-7:a
/Bosse
Sadolf:
Tyvärr finns det alltid totalitära ledare som kommer att göra all de kan för att behålla makten, inklusive lura sitt eget folk. Vi har ju fortfarande ett flertal exempel.
Sadolf
Sossarna??
Senast ändrad av Tobias den tis dec 21 2021, 09:32, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : Quote´n ville itne funka..)
Tobias
Azgaron and Sadolf like this post
Håller att tummarna för att du får igång den, den här gången
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Startskottet har gått!
Det syns inte så väl, men jag har börjat med ljusblå på undersidan.
linusorn
Azgaron, Gigabyte and cas like this post
linusorn skrev:Startskottet har gått!
/Bosse
Marlin
Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Sukhoi Su-17M4 Fitter K, Kitty Hawk 1/48
» Sukhoi Su-17M3/M4 Fitter K, Kitty Hawk, 1/48
» Kopro, Su-7 BKL Fitter