Mals Quick Build FW190a3 Assi, Tamiya 1:48, 1 Vecka,
+2
Matt_Public
Mal
6 posters
Sida 1 av 1
Mals Quick Build FW190a3 Assi, Tamiya 1:48, 1 Vecka,
Jepp.
Här är min 1 Vecka bygge
Här är min snabbygge och tolkning av Assi kärran..jepp dekaler är det med
Modellen är en Tamiya i skala 1/48, den gick ihop utan problem, inget spackel behövdes, dock så liten pytteglipa vid vingroten, det körde jag med "homebrew" surfacer Mals Way, Tamiya spackel upplöst i Aceton o bara pensla pensla tdit och kapilärkraften gör resten, en glipa fanns vid motorhuven till kroppen, fixxades genom plastic card, så skars till samma profil efter limmats på plats, dock så behövdes lite scratch, pistolerna var en sorlig historia likaså pitot röret, de var "off" i gjutningen och "eggiga", dessa gjordes av mässings färdiga kulsprutor, (noname) billiga var de iaf
sen de större bössorna gjorde jag av mässingsrör, kapades o limmades dit, pitot röret är gjort av evergreen plast stav, toppen gjorda av en gitarrsträng.
Revi siktet scratchades av inlopstapp ich plastic card och siktesglaset skars ut från plastförpackninen till ett 9v batteri, då modellens egen var rena flaskbottnar skala mässigt.
Bältena är Eduards.
Färgerna som använts är i cockpit är Tamiya och Vallejo (detaljer), camot är allt Vallejos Model Air och Modelcolor, klarlacken kördes m Tamiya clear (ordentligt utspätt), washerna som användes är Windsor Water Mixable Oils lamp black och raw sienna upplösta i Beckers Odurless lösning, mattlacken on top är Tamiya TS 80 mattlack sprayburk ner i en kopp sen i ABn (denna mattlack påverkar inte tonen av färgerna tycker jag) , avgaserna kördes med Tamiya Mattsvart + Redbrown.
Teknikerna som skulle användas i målning och vädring bestämdes i förväg och ville köra mera traditionellt, i mitt fall torrborstning och oinwash med oljefärger i kanter och panel linjer, no more no less .
Denna grund teknik ska inte underskattas då den är mkt effektiv till att få en riktigt snygg modell.
Tror jag fick med det mesta.
Oja rekommenderar denna modell, det är få delar, rolig att bygga och detaljnivån är fullt tillräcklig.
Hoppas ni gillar den...
Enjoy.
/Juha
Här är min 1 Vecka bygge
Här är min snabbygge och tolkning av Assi kärran..jepp dekaler är det med
Modellen är en Tamiya i skala 1/48, den gick ihop utan problem, inget spackel behövdes, dock så liten pytteglipa vid vingroten, det körde jag med "homebrew" surfacer Mals Way, Tamiya spackel upplöst i Aceton o bara pensla pensla tdit och kapilärkraften gör resten, en glipa fanns vid motorhuven till kroppen, fixxades genom plastic card, så skars till samma profil efter limmats på plats, dock så behövdes lite scratch, pistolerna var en sorlig historia likaså pitot röret, de var "off" i gjutningen och "eggiga", dessa gjordes av mässings färdiga kulsprutor, (noname) billiga var de iaf
sen de större bössorna gjorde jag av mässingsrör, kapades o limmades dit, pitot röret är gjort av evergreen plast stav, toppen gjorda av en gitarrsträng.
Revi siktet scratchades av inlopstapp ich plastic card och siktesglaset skars ut från plastförpackninen till ett 9v batteri, då modellens egen var rena flaskbottnar skala mässigt.
Bältena är Eduards.
Färgerna som använts är i cockpit är Tamiya och Vallejo (detaljer), camot är allt Vallejos Model Air och Modelcolor, klarlacken kördes m Tamiya clear (ordentligt utspätt), washerna som användes är Windsor Water Mixable Oils lamp black och raw sienna upplösta i Beckers Odurless lösning, mattlacken on top är Tamiya TS 80 mattlack sprayburk ner i en kopp sen i ABn (denna mattlack påverkar inte tonen av färgerna tycker jag) , avgaserna kördes med Tamiya Mattsvart + Redbrown.
Teknikerna som skulle användas i målning och vädring bestämdes i förväg och ville köra mera traditionellt, i mitt fall torrborstning och oinwash med oljefärger i kanter och panel linjer, no more no less .
Denna grund teknik ska inte underskattas då den är mkt effektiv till att få en riktigt snygg modell.
Tror jag fick med det mesta.
Oja rekommenderar denna modell, det är få delar, rolig att bygga och detaljnivån är fullt tillräcklig.
Hoppas ni gillar den...
Enjoy.
/Juha
Mal
Sv: Mals Quick Build FW190a3 Assi, Tamiya 1:48, 1 Vecka,
Assi für alle!
Snärtigt, snabbt och sk*tsnyggt. Bra där!
Snärtigt, snabbt och sk*tsnyggt. Bra där!
Matt_Public- Master of DNF
Tackar Tackar.....
Denna fick nummer 12 i byggordningen.
Fasiken glömde nästan bort musiken till bygget
hmmm 12 dividerat i 2 blir 6 gånger 3 blir då låten .........
666.......
Aces High sparar jag till en spit lol
Denna fick nummer 12 i byggordningen.
Fasiken glömde nästan bort musiken till bygget
hmmm 12 dividerat i 2 blir 6 gånger 3 blir då låten .........
666.......
Aces High sparar jag till en spit lol
Mal
Noobson likes this post
Enkelt snyggt o effektivt!
Kalassnyggt bygge!
Man kommer långt med bara "basic" tekniker, som du visar.
Stefan
Kalassnyggt bygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Enkelt snyggt o effektivt!
Kalassnyggt bygge!
Stefan
Tackar Tackar.
Japp....man kommer galet långt
/Juha
Mal
Var ju en riktigt snyggt gjort
//Ola
//Ola
Gäst- Gäst
Tackar Tackar......
Jag kommer definitivt köra flera såna här snabbisar och basic, fan altså, var ett tag sen det var så galet kul,
Jupp Janne S har en poäng där, han kör en drös m såna byggen då han har sina monsterbyggen på G.....
Man får lixom förnyad energi på nåt sätt samt fått vila från stor bygget ......
Jupp börjat kika på de sista sakerna på min Mrs Bonnie, sen var Ernst (ernie87) på mig lol, ska ju bygga min första jet nånsin lol, o den ska vara klar innan open lol......fick ju en Eduard Mig 29 i julklapp med massor av ets o dekaler......
Japp
Jaja, drar en bygglog på den då
Mals första jet haha
Jag kommer definitivt köra flera såna här snabbisar och basic, fan altså, var ett tag sen det var så galet kul,
Jupp Janne S har en poäng där, han kör en drös m såna byggen då han har sina monsterbyggen på G.....
Man får lixom förnyad energi på nåt sätt samt fått vila från stor bygget ......
Jupp börjat kika på de sista sakerna på min Mrs Bonnie, sen var Ernst (ernie87) på mig lol, ska ju bygga min första jet nånsin lol, o den ska vara klar innan open lol......fick ju en Eduard Mig 29 i julklapp med massor av ets o dekaler......
Japp
Jaja, drar en bygglog på den då
Mals första jet haha
Mal
Den är allt bra läcker den där lille krabaten!
Gött jobbat!
Kom igen med MiG:en nu!
Gött jobbat!
Kom igen med MiG:en nu!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar tackar......för alla fina orden.....
Oxå lärt mig lite mer om Assi ....då denna är min andra indevid av honom, kört en 109a 1:32.....
Denna 109 har fortfarande hedersplatsen i mitt glas skåp.....
den jag hitills fortfarande är mkt mkt nöjd med
http://www.largescaleplanes.com/articles/article.php?aid=1177
Helt klart en favorit läst en del om honom.....
/Juha
Oxå lärt mig lite mer om Assi ....då denna är min andra indevid av honom, kört en 109a 1:32.....
Denna 109 har fortfarande hedersplatsen i mitt glas skåp.....
den jag hitills fortfarande är mkt mkt nöjd med
http://www.largescaleplanes.com/articles/article.php?aid=1177
Helt klart en favorit läst en del om honom.....
/Juha
Mal
Liknande ämnen
» Mals Way ABC bygge P51D Tamiya 1:32 OOB
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hans "Assi" Hahn BF109F-2
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Remake BF109
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hans "Assi" Hahn BF109F-2
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Remake BF109
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet