Mals Way ABC bygge P51D Tamiya 1:32 OOB
+11
glimturen
cas
Marlin
Stefan E
Gigabyte
linusorn
rsm.gbg
Matt_Public
TommyKillander
Henrik Bergman
Mal
15 posters
Sida 1 av 7
Sida 1 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Mals Way ABC bygge P51D Tamiya 1:32 OOB
Senast ändrad av Mal den mån jul 20 2020, 18:15, ändrad totalt 1 gång
Mal
Sv: Mals Way ABC bygge P51D Tamiya 1:32 OOB
Trevligt att se dig igen på forumet!
Det är en riktigt fin model, den där mussen...
Det här ser vi fram emot.
/Henrik
Det är en riktigt fin model, den där mussen...
Det här ser vi fram emot.
/Henrik
Henrik Bergman
Jamen välkommen tillbaka, Mal!
...och en Ponny har du med dig åxå
/Tommy
...och en Ponny har du med dig åxå
/Tommy
TommyKillander
Snel hest!TommyKillander skrev:...och en Ponny har du med dig åxå.
Också: Ja, det var inte i torsdags.
Matt_Public- Master of DNF
Mycket vackert kontor
Den där mussen har jag sneglat länge på.
Det var nog ett tag sen du va här, har sett gamla trådar med ditt namn men inte sen jag kom med.
Välkommen tillbaka
- Roland
Det var nog ett tag sen du va här, har sett gamla trådar med ditt namn men inte sen jag kom med.
Välkommen tillbaka
- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg skrev:Mycket vackert kontor
Välkommen tillbaka
- Roland
Tackar....
Var några år sista bygget var en Corsair....som tog en hel del tid...och en big chunk outta me....vanzinh krav på mig själv...samt fick släppa på det.
https://www.largescaleplanes.com/articles/article.php?aid=2927
Sen har man haft en hel del i livet som inte gjort saken att man kunnat bygga osv...mest downs m familje liv mm, polarr som knallat vidare osv en förlust av en vän som tog mig hårdare än jag trodde.
Men men bygge är.ju terapi.....så denna är väl lite att komma tillbaka med nåt jag gillar att göra..
Mal
rsm.gbg likes this post
Byggandet utgör definitivt en tydlig form av västerländsk meditation med fokus på ett objekt utanför det egna sinnet. Därtill ger processen utrymme för en manuell kompetens som för många av oss annars inte efterfrågas, varken som producenter eller konsumenter. Sett till den terapeutiska aspekten du nämner så finns det en djupgående psykisk behållning av fysiskt arbete.Mal skrev:Men, men... Bygge är ju terapi, så denna är väl lite att komma tillbaka genom något jag gillar att göra.
Alexandre Kojève skrev något i stil med att den arbetande mannen känner igen den egna produkten i den värld som faktiskt som har förvandlats av dennes arbete. Han igenkänner sig själv i den; han betraktar sin egen mänskliga verklighet. I den upptäcker han själv, och avslöjar för andra, sin mänsklighets objektiva realitet, den ursprungligt abstrakta och rent subjektiva uppfattning han har om sig själv.
Det är hursomhelst glädjande att du är tillbaka; ifall verksamheten dessutom kan ha en läkande effekt på dig så gläder det mig ännu mer.
Senast ändrad av Matt_Public den ons jul 15 2020, 10:26, ändrad totalt 1 gång
Matt_Public- Master of DNF
Mal likes this post
Matt_Public skrev:Byggandet utgör definitivt en tydlig form av västerländsk meditation med fokus på ett objekt utanför det egna sinnet. Därtill ger processen utrymme för en manuell kompetens som för många av oss annars inte efterfrågas, varken som producenter eller konsumenter. Sett till den terapeutiska aspekten du nämner så finns det en djupgående psykisk behållning av fysiskt arbete.Mal skrev:Men, men... Bygge är ju terapi, så denna är väl lite att komma tillbaka genom något jag gillar att göra.
Alexandre Kojève skrev något i stil med att den arbetande mannen känner igen den egna produkten in den värld som faktiskt som har förvandlats av dennes arbete. Han igenkänner sig själv i den; han betraktar sin egen mänskliga verklighet. I den upptäcker han själv, och avslöjar för andra, sin mänsklighets objektiva realitet, den ursprungligt abstrakta och rent subjektiva uppfattning han har om sig själv.
Det är hursomhelst glädjande att du är tillbaka; ifall verksamheten dessutom kan ha en läkande effekt på dig så gläder det mig ännu mer.
Tack Matt....
Värmande ord,, värmer verkligen det är ju så, inte haft orken men viljan har alltid funnits...det blir det till det en frustration.
Sen varit i modellrummet, pillat lite men sen gått därifrån många gånger..m
Sen för nån vecka sen, näe nu e jag satan sugen, är väl en läkningsprocess som närmar sig slutet och energin att ta upp såfant man verkligen tycker om att göra.
Därav en lättstart OOB, inget snickrande eller scratch.. hålla sig till vad som finns till hands, har förgerna (4 år gamla men finns det mesta, nån enstaka burk torkat ut, verktyg finns, kompressorn samt mina två HS sprutor gör som de ska...
Skillsen får jag hoppas finns där sen jag lämnade det sist, men hey.....lite repetion kanske, samt hänt lite sen sist.
Ögat flr vad jag "vill" hur det ska se ut....Mals Way som jag brukat säga.
Som jag säger hitills med detta, good enough for me
Mal
Kul att se dig här igen med dina fina byggen. Jag kommer ihåg vad som hände, tur att några av hans fina byggen finns bevarade bland annat här. Som Matte något proffersorsaktigt skrev så är bygge mycket terapeutiskt. Precis det jag använder det som, bygg för glädjen i byggandet!
linusorn
Snyggt kontor !!!
+ Skönt att du är tillbaka ,hoppas att hobbyn blir en del, av en ny start för dig Mal !
+ Skönt att du är tillbaka ,hoppas att hobbyn blir en del, av en ny start för dig Mal !
Gigabyte
Hejsan Mal!
Härligt att ha dig tillbaka!
Du går all-in med ett Mustang-bygge som säkert kommer att bli episkt!
Jag är bänkad!
Stefan
Härligt att ha dig tillbaka!
Du går all-in med ett Mustang-bygge som säkert kommer att bli episkt!
Jag är bänkad!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Välkommen tillbaka Mal.
Här saknat dig och dina snyggebygge.
Lycka till med Mustangen.
/Bosse
Här saknat dig och dina snyggebygge.
Lycka till med Mustangen.
/Bosse
Marlin
Jättekul att du är tillbaka igen Mal, du har varit saknad
Dina byggen brukar vara riktiga gottepåsar att njuta av, och så blir det nog nu med.
Dina byggen brukar vara riktiga gottepåsar att njuta av, och så blir det nog nu med.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Samt...blaskat på lite färg och pimpat motorn...sen på m klarlack...imorron washer och lätt vädring....då kärran är ju fräsh. Mer "neat and tidy
Sen så suger min mobil kamera mer än en gammal välhängd getpung
Fasen försökte hitta min gamla Iphone, den är superior jämdörelse med denna skitmobil ..
.
Ska nog leta upp en nyare iof ...
Sen så suger min mobil kamera mer än en gammal välhängd getpung
Fasen försökte hitta min gamla Iphone, den är superior jämdörelse med denna skitmobil ..
.
Ska nog leta upp en nyare iof ...
Mal
Notis...kladdet som är på boxens kant kommet vara borta imorrn (sista bilden)
Mal
Varmt välkommen åter!
Nu blir vi bortskämda med en fin häst på gång!
Mycket snyggt!
Nu blir vi bortskämda med en fin häst på gång!
Mycket snyggt!
Liknande ämnen
» Mals Riktiga snabb bygge... 4 Timmar... P51C 1:48..
» Tamiya A10A thunderbolt 2 1/48 "speed" bygge
» Mals Quick Build FW190a3 Assi, Tamiya 1:48, 1 Vecka,
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Tamiya A10A thunderbolt 2 1/48 "speed" bygge
» Mals Quick Build FW190a3 Assi, Tamiya 1:48, 1 Vecka,
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Way, Corsair F4U-1......
Sida 1 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet