Adapter till airbrush ???
4 posters
Sida 1 av 1
Adapter till airbrush ???
Hej!
Har i dag för första gången provat min spruta från Clas Ohlson med ett i mitt tycke ett toppenresultat ( ett inköp rekommenderat av Tony)
Vilken skillnad mot min hymair.
Mitt dilemma är att dimensionen på min tystare kompressor inte passar till "Classesprutans" slang. Slangen till classesprutan måste helt enkelt vara den minsta dimension som finns för airbrushslang. Till deb tysta kompressorn är förmodligen en 1/8 slang om jag inte har gjort bort mig totalt.
Är det någon som har något tips när det gäller adapter??
Med vänlig hälsning
Martin
Har i dag för första gången provat min spruta från Clas Ohlson med ett i mitt tycke ett toppenresultat ( ett inköp rekommenderat av Tony)
Vilken skillnad mot min hymair.
Mitt dilemma är att dimensionen på min tystare kompressor inte passar till "Classesprutans" slang. Slangen till classesprutan måste helt enkelt vara den minsta dimension som finns för airbrushslang. Till deb tysta kompressorn är förmodligen en 1/8 slang om jag inte har gjort bort mig totalt.
Är det någon som har något tips när det gäller adapter??
Med vänlig hälsning
Martin
Martin Bo
Sv: Adapter till airbrush ???
Hej Fredrik!
Detta verkar lovande, kan inte se någon bild just nu, men jag tar definitivt en sväng till Swedol i morgon.
Tusen tack!
Detta verkar lovande, kan inte se någon bild just nu, men jag tar definitivt en sväng till Swedol i morgon.
Tusen tack!
Martin Bo
Hej Fredrik!
Har du möjligen någon bild på hur du har kopplat in adaptern ?
Mvh
Martin
Har du möjligen någon bild på hur du har kopplat in adaptern ?
Mvh
Martin
Martin Bo
Hej Fredrik!
Jag var i min lokala Swedol butik i fredags men det visade sig att butikssortimentet var lite begränsat. Vanligtvis brukar jag inte ge mig i första taget men "den kunniga butikspersonalen" var inte särskilt hjälpsam så de får ha sin rngttttjuu butik för sig själva.
Skall kolla på nätet igen.
Mvh
Martin
Jag var i min lokala Swedol butik i fredags men det visade sig att butikssortimentet var lite begränsat. Vanligtvis brukar jag inte ge mig i första taget men "den kunniga butikspersonalen" var inte särskilt hjälpsam så de får ha sin rngttttjuu butik för sig själva.
Skall kolla på nätet igen.
Mvh
Martin
Martin Bo
Ska du till Plastkollot, kan du vänta så kan jag fixa en i stan om du vet hur stora gängor/slang du har.
Fredrik
Fredrik
Fisken35
Hej Fredrik!
Det vore toppen om du kunde köpa en sådan adapter åt mig och ta med till kollot.
För anslutningen till kompressorn är det en 1/8 "hane" med utvändig gänga.
När det gäller slangen som hör till "classesprutan" har jag inte funnit något liknande mått angivet.
Sprutans manual på Clas Ohlsons nätsida ligger nere just nu så jag kan inte leta där just nu.
På slangen står det 4 x 2,5 mm och kopplingen med invändig gänga har ett utvändigt mått av ca 0,7 cm.
Mvh
Martin
Det vore toppen om du kunde köpa en sådan adapter åt mig och ta med till kollot.
För anslutningen till kompressorn är det en 1/8 "hane" med utvändig gänga.
När det gäller slangen som hör till "classesprutan" har jag inte funnit något liknande mått angivet.
Sprutans manual på Clas Ohlsons nätsida ligger nere just nu så jag kan inte leta där just nu.
På slangen står det 4 x 2,5 mm och kopplingen med invändig gänga har ett utvändigt mått av ca 0,7 cm.
Mvh
Martin
Martin Bo
Kanske kan den här reduceringsnippeln funka?
http://www.dieduese.de/airbrushtechnik/druckluft_-anschluesse_und_-schlaeuche/schraubverbindungen/reduziernippel_g_1/8_innen_auf_g_1/4_aussen_i262_2844_0.htm
Invändig 1/8" gänga, utvändig 1/4" gänga.
Just denna (finns säkert även från andra tillverkare) kommer från Harder & Steenbeck och har art nr 105723
/Stefan
http://www.dieduese.de/airbrushtechnik/druckluft_-anschluesse_und_-schlaeuche/schraubverbindungen/reduziernippel_g_1/8_innen_auf_g_1/4_aussen_i262_2844_0.htm
Invändig 1/8" gänga, utvändig 1/4" gänga.
Just denna (finns säkert även från andra tillverkare) kommer från Harder & Steenbeck och har art nr 105723
/Stefan
Hayabusa
Är det en sån han menar, trodde det var en annan sort, ska du inte skruva ena änden av slangen på kompressorn?
Fisken35
Finns diverse adaptrar och nipplar till sprutorna på feltema med, tror jag köpte adapter plus deras slang till airbrush som fungerar klockrent.
Exelon
Hej!
Adaptern för med montering på kompressorn tror jag är det som passar mig bäst.
Frågan är om beteckningen 1/4 har en mindre eller större diameter än beteckningen 1/8?
Adaptern som följer med classesprutan betecknas som för 1/4 och passar till den kompressor som jag inte kan använda (är förmodligen avsedd för tryckluftsverktyg)
Mvh
Martin
Adaptern för med montering på kompressorn tror jag är det som passar mig bäst.
Frågan är om beteckningen 1/4 har en mindre eller större diameter än beteckningen 1/8?
Adaptern som följer med classesprutan betecknas som för 1/4 och passar till den kompressor som jag inte kan använda (är förmodligen avsedd för tryckluftsverktyg)
Mvh
Martin
Martin Bo
Har fixat grejona nu, lägger upp bilder ikväll så får du se om det är något du tror kommer passa.
Fredrik
Fredrik
Fisken35
Hej Fredrik!
Jag tror att den kan fungera så, jag är mycket tacksam om du kan ta med ett exemplar till kollot.
Med vänlig hälsning
Martin
Jag tror att den kan fungera så, jag är mycket tacksam om du kan ta med ett exemplar till kollot.
Med vänlig hälsning
Martin
Martin Bo
Liknande ämnen
» Airbrush till salu?
» Bra färg att börja med till min airbrush.
» Airbrush
» Airbrush...
» Airbrush!?
» Bra färg att börja med till min airbrush.
» Airbrush
» Airbrush...
» Airbrush!?
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet