J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
+11
Gigabyte
Mal
flarpen
Henrik Bergman
linusorn
Azgaron
Hayabusa
cas
Stefan E
Janne.S
Matt_Public
15 posters
Sida 2 av 8
Sida 2 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Snyggt jobbat. Jag moddade insugen, ingen större operation. Borra, in med kniven, fila.
Senast ändrad av linusorn den sön maj 11 2014, 23:34, ändrad totalt 1 gång
linusorn
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Intagsproblematiken verkar allt lite svårlöst, men en stabil nosplan fixa allt!
Har jag hört
Har jag hört
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Hurr! Tala inte om nosjobb...cas skrev:Intagsproblematiken verkar allt lite svårlöst, men en stabil nosplan fixar allt!
Åhå? Har du sagt det så!linusorn skrev:Jag moddade insugen, ingen större operation. Borra, in med kniven, fila.
Linus kan man lyda blint. Fram med lilla borrlådan!
Jamenvadfasen, det här blev ju rätt schuckert!
Insidan fick sig en mindre mosar-modd, like so:
Ribborna utövar ett lättare tryck på snittade områden. Slimfast!
Kontorsfokus! CA:s gamla fröjdepinne knäcker trumpeten, så att säga.
Hantverk och hempul är en evig trivselfaktor:
Nej, piloten ska inte sitta på en lastpall! Plastremsorna höjer bara CA-stolen.
Trumpeters främre hjulhus kommer inte att närvara alls. Näppeligen!
Det lediga utrymmet mäts istället raskt för en annan åtgärd.
Plast-flinet har för avsikt att kila stadigt.
Dessutom är det något att klämma ihop kroppen runt.
En sådan vall till, så kan jag fylla med blyhagel emellan.
På tal om det: någon som vet hur mycket nosvikt kärran behöver?
Matt_Public- Master of DNF
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Attans gott jobbat Matt! Ser fint ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Man tackar, man tackar!Azgaron skrev:Attans gott jobbat, Matt! Ser fint ut!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Haha, kanske inte varje gång. Har för mig att jag pillade i rätt mycket nosvikt i min. Använde M6 muttrar. Ett stort antal...
linusorn
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Serru, nu börjar det blåsa upp till snyggt!
Nosvikten bör du nog ha urlakat uran till, eller nåt liknande med samma densitet...Lycka till med det!
Nosvikten bör du nog ha urlakat uran till, eller nåt liknande med samma densitet...Lycka till med det!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Ser roltigt bra ut, riktigt bra Matt...
Vikter ja...
Testa montera kärran m tejp så fyller du på vikterna så du ser när det räcker....sen lite extra just in case....
Vikter ja...
Testa montera kärran m tejp så fyller du på vikterna så du ser när det räcker....sen lite extra just in case....
Mal
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
linusorn skrev:Har för mig att jag pillade i rätt mycket nosvikt i min.
cas skrev:Nosvikten bör du nog ha urlakat uran till, eller nåt liknande med samma densitet...
Så pass, va? Tror jag skippar ballasten och säkrar modellen vid en basplatta istället.Mal skrev:Testa att montera kärran m. tejp då du fyller på vikterna, så ser du när det räcker. Sen lite extra, just in case...
Tack Henke! Du är alltför vänlig.Henrik Bergman skrev:Snyggt... ...som alltid.
Moooving on! Dags att återställa förlorad stadga, minsann
Den brutala bantningskuren kräver att man har lite innanför västen.
Ny hatthylla är av nöden om man förhastat sig under experiment-fasen:
CA:s gamla dammsugare sågades loss och flyttades över för provpassning.
De gjutna sladdarna fick offras då de inte precis leder till trumpeten.
Vissa gjutna ledningar har skrapats av, och hål för nya har borrats.
Golvets främre utskott har fasats av för att passa i en smalare nos.
Nu återvänder vi till insugen ett tag, tycker jag!
De bakre delarna av resin-intagen kommer nog till pass, endera dagen.
Gillar fortfarande inte riktigt formen på de i plast.
Om jag våldför mig lite på dem, så känns det kanske bättre sen?
Visst e de' bätter, men int' e de bra...
Efter detta lilla mellanspel så återvänder vi till fläsk-Fias frontparti.
Här kan man se hur den stegvisa viktminskningen är tänkt att lösas:
Varje bantningsartikel kräver väl sina "före och efter"-foton, eller hur?
Och så rullar det på, sakta men säkert.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Mycket jobb lite här och var, men du får till det bra tycker jag!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Tack Håkan! Det värmer.Azgaron skrev:Mycket jobb lite här och var. Men du får till det bra, tycker jag!
Jo, en del slit är det allt. Lite som med din underbara A-36:a.
Får jag till en hyfsad vampyr så är det emellertid värt besväret.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Plastikoperation som heter duga.
Bra jobbat, och snyggt blev det också.
/Henrik
Bra jobbat, och snyggt blev det också.
/Henrik
Henrik Bergman
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Snyggt näsjobb. Blir en del panellinje att rista sen...
linusorn
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Jo, patienten kräver viss omvårdnad.Henrik Bergman skrev:Plastikoperation som heter duga.
Bra jobbat, och snyggt blev det också.
En och annan, kanske...linusorn skrev:Snyggt näsjobb. Blir en del panellinjer att rista sen...
Matt_Public- Master of DNF
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Nu tar du väl ändå i till övermått?
Men snitsigt blir det allt, jojjomän!
Praktiskt med så tjock plast också, så att det blir tillräckligt med bearbetningsmån
Men snitsigt blir det allt, jojjomän!
Praktiskt med så tjock plast också, så att det blir tillräckligt med bearbetningsmån
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Måttlighet straffar sig, påstår Herman Hedning.cas skrev:Nu tar du väl ändå i till övermått?
Men snitsigt blir det allt, jojjomän!
Jo tack! Och ändå slipade jag nästan igenom, här och där.cas skrev:Praktiskt med så tjock plast också, så att det blir tillräckligt med bearbetningsmån.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Vi överger bantningstemat ett slag och fokuserar på viktökning istället.
En dos blyhagel smugglas in i ett ledigt utrymme, Han Solo-style.
En liten klick Pacer 560 gluffar ihop lasten förtjänstfullt. Inget rassel här inte!
Sedan lägger vi locket på och går vidare till något helt annat.
Fälltankar! Finns det någon som vet vad som gäller här?
Var fälltankar vanliga? Passar endera av dem för 28:an?
Och om råttpitts-varianten är korrekt, är CA:s bättre i så fall?
Härnäst: mer hagel! Och lite plastslöjd.
En dos blyhagel smugglas in i ett ledigt utrymme, Han Solo-style.
En liten klick Pacer 560 gluffar ihop lasten förtjänstfullt. Inget rassel här inte!
Sedan lägger vi locket på och går vidare till något helt annat.
Fälltankar! Finns det någon som vet vad som gäller här?
Var fälltankar vanliga? Passar endera av dem för 28:an?
Och om råttpitts-varianten är korrekt, är CA:s bättre i så fall?
Härnäst: mer hagel! Och lite plastslöjd.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Snygg lösning på ballasten! Vet inte vilken som är bäst men CA's ser snyggare ut tycker jag.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Mjo, det håller jag med om.Azgaron skrev: Vet inte vilken som är bäst men CA:s ser snyggare ut, tycker jag.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Äh.....tråkig du e
Synd hade blivit e toppen maraccas det där
på m sombreros o fram m tquilan.....
oh yes....riktigt riktig snyggt jobbat Matt verkligen snyggt, gillar verkligen känslan "se lösningarna" inte problem tänket, detta är modellerande på en mkt kreativ och lösninngar nivå jag gillar, samr riktigt snyggt.....
Mal
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Om jag har förstått det hela rätt så använde svenska fv enbart råttpittsvarianten. De andra ratades därför att fv inte trodde att de skulle ha tillräcklig hållbarhet. Detta eftersom de andra var överskottsmaterial från vit och gjorda i papp. Ev kan ngt flygplan ha flygits över till Sverige med papptankarna. Det är iaf den förklaring jag fått, vet ej om den är sann. Hur som haver ser CA:s bättre ut. Tror också att du kommer att behöva mer vikt...
linusorn
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Äh, vanliga blykulor kommer inte att räcka!
Fram med uranet!
Finns det inte lite såna fyndigheter däruppe i Republiken?
Har inte pluggat in Vampire-boken ännu, men jag håller med alla di andre som säger att CA-tanken är snyggast =)
Fram med uranet!
Finns det inte lite såna fyndigheter däruppe i Republiken?
Har inte pluggat in Vampire-boken ännu, men jag håller med alla di andre som säger att CA-tanken är snyggast =)
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
¡Nunca mas tequila! Es la fuerza del mal mayor.Mal skrev:Synd. Hade blivit en toppen-maracas, det där.
På med sombreron och fram med tequilan...
Tackar! Det finns alltid glädje i en Trumpeter-kartong, även om man får slita jävel (och blunda lite) ibland.Mal skrev:Oh yes. Riktigt snyggt jobbat, Matt. [...] Gillar verkligen känslan och "se lösningarna, inte problem"-tänket.
Tack Linus! Du är en topp-grabb att ha i ringhörnan. Att det vankas mer bly framgick väl av inläggets slutord?linusorn skrev:Om jag har förstått det hela rätt så använde svenska FV enbart råttpittsvarianten. De andra ratades därför att FV inte trodde att de skulle ha tillräcklig hållbarhet. [...] Hur som haver ser CA:s bättre ut. Tror också att du kommer att behöva mer vikt.
Heh! Vore rätt kul att ansöka om brytningsrätt i Myrviken med hänvisning till modellbygge.cas skrev:Äh, vanliga blykulor kommer inte att räcka. Fram med uranet!
Finns det inte lite såna fyndigheter däruppe i Republiken?
Om de boklärda är ense så får det välan bli CA-termosar, antar jag. Vilken bok pratar vi om förresten?cas skrev:Har inte pluggat in Vampire-boken ännu, men jag håller med alla di andre som säger att CA-tanken är snyggast. =)
Jämförelse av spirorna. Trumpetarens är både längre och slankare.
Men tro inte att något av paren passar till CA:s resin-sulor sådär utan vidare.
Efter att ha slipat ner fästtapparna något så försåg jag dem med stärkande stift. Just in case...
Därefter kortade jag av ställen en smula för att ge härken en bättre hängröv.
Ämnesrelaterad fråga i farten: hade svenne-maskinerna sådana framhjul?
Nu över till något helt annat: ett slimmat dasslock!
Har ännu inte beslutat mig för vilken av de tre huvarna (CA/Trumpeter/Vac-form) som jag ska använda.
Trumpetarens kan nog funka med lite slipningsarbete. Oavsett vilket så måste hatthyllan tas in en smula.
Jag använder CA:s centraldammsugare som måttstock på vinst och förlust.
Är det någon som vet vilken färg den borde målas i? Och är den ens korrekt?
Ägnade mig även åt lite förberedande kabeldragning i kontoret. Like so:
Härnäst: colores!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
Nu verkar du ha myspysroligt!
Vampire-boken som jag pratar om är naturligtvis Vampire-Reaepoken från AHR. Svenska Vampyrer i massor alltså...
Vampire-boken som jag pratar om är naturligtvis Vampire-Reaepoken från AHR. Svenska Vampyrer i massor alltså...
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» Bf 109 V-6 (Classic Airframes)
» Grumman J-2F Duck, Classic Airframes 1/48
» Classic Airframes Tp 52 Canberra
» Grumman J2F-2A, Classic Airframes 1/48
» Fairey Gannet ASW, Classic Airframes 1/48
» Grumman J-2F Duck, Classic Airframes 1/48
» Classic Airframes Tp 52 Canberra
» Grumman J2F-2A, Classic Airframes 1/48
» Fairey Gannet ASW, Classic Airframes 1/48
Sida 2 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet