Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190...
+15
Marlin
Stråhatt
Jojje
frznlogic
Janne.S
Warsawpact
Gigabyte
Stefan E
linusorn
Henrik Bergman
Matt_Public
Azgaron
cas
Tobias
Mal
19 posters
Sida 13 av 20
Sida 13 av 20 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20
Sv: Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190...
Erik skrev:Sådärja, tillbaka på banan igen!
Lol...sant så sant....måste köra mellanspel på såna hära byggen okejdå otrogen...men men det var värt det
Mal
Yay! Mer fock wulf till folket! :-)
frznlogic
Slaktarfågelns återkomst?
Inte så illa alls det!
Inte så illa alls det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar....
Fasiken Inget material för gälarna....har ingen tom ölburk....jaja inget bygge då, måste tömma en ölburk, nejförfan inte i slasken ner i mig ser ni....kan då lika bra ta ett par o googla lite mer på dessa fåglar lol....
Kul sät o fixa material på det gillas lol....
ps satt m mässings plåt igår.....nja sådär...ölburk bättre då kurvningen är rätt samt lättare o jobba i alu
Jorå läsk...men Öl roligare
LoL värnar om det finska i mig lol....
Fasiken Inget material för gälarna....har ingen tom ölburk....jaja inget bygge då, måste tömma en ölburk, nejförfan inte i slasken ner i mig ser ni....kan då lika bra ta ett par o googla lite mer på dessa fåglar lol....
Kul sät o fixa material på det gillas lol....
ps satt m mässings plåt igår.....nja sådär...ölburk bättre då kurvningen är rätt samt lättare o jobba i alu
Jorå läsk...men Öl roligare
LoL värnar om det finska i mig lol....
Senast ändrad av Mal den tis feb 24 2015, 20:14, ändrad totalt 1 gång
Mal
Alltid trevligt att förena nytta med nöje på det där sättet!
Erik
Lite gjort idag.....eller en hel del, varit uppe sen 8...
gälarna på plats....men FAN måste göra om, det var svårt att se fasiken denna gång, yep primer gör att allt synns, så två av gälarna på vänsta sidan är redone rakt av....sen ska jag köra med 2000 grit våtslip all over, för o fixa dem mico pytte ytfelen......ska fasiken bli jämt o fint, mer utrymme för vädring.....
gälarna på plats....men FAN måste göra om, det var svårt att se fasiken denna gång, yep primer gör att allt synns, så två av gälarna på vänsta sidan är redone rakt av....sen ska jag köra med 2000 grit våtslip all over, för o fixa dem mico pytte ytfelen......ska fasiken bli jämt o fint, mer utrymme för vädring.....
Mal
Helt rätt! Gör om, gör rätt! :-)
Jag såg faktiskt vilka du menade redan på första bilden, så det kommer nog synas om du inte fixar det:-)
Jag såg faktiskt vilka du menade redan på första bilden, så det kommer nog synas om du inte fixar det:-)
frznlogic
Japp....
Såere..... sånt skit händer......visst ignorera....men det kommer störa en, accepterar inte detta, sen sitta m tanken "varfö inte fixade det då" nepp....kan inte leva m det Mals Quality control är hård men rättvis ...samt easy peasy fixin....
Såere..... sånt skit händer......visst ignorera....men det kommer störa en, accepterar inte detta, sen sitta m tanken "varfö inte fixade det då" nepp....kan inte leva m det Mals Quality control är hård men rättvis ...samt easy peasy fixin....
Mal
Gör om gör rätt som de säger! Ser väldigt bra ut annars!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Japp....
Skit händer...men detta är easy peasy o fixa....var skit noga jupp, men den jäkla CA limmet blir larvigt transparent då man topsar m ca debondern sen....lol....så primern visa att så var inte fallet m min nogranet ...jupp händer alla byggare men bara o hacka i sig o göra nåt åt det
Skit händer...men detta är easy peasy o fixa....var skit noga jupp, men den jäkla CA limmet blir larvigt transparent då man topsar m ca debondern sen....lol....så primern visa att så var inte fallet m min nogranet ...jupp händer alla byggare men bara o hacka i sig o göra nåt åt det
Senast ändrad av Mal den sön mar 01 2015, 21:24, ändrad totalt 1 gång
Mal
Högersidan ser ju grym ut så en omgjord vänstersida lär bli finemang! Var det det där du hade ölburken till förresten?
Vadå ruttnande döingar, ska det bli nån slags kvarlämnad kärra i ett dio här eller?
Vadå ruttnande döingar, ska det bli nån slags kvarlämnad kärra i ett dio här eller?
Erik
Erik skrev:Högersidan ser ju grym ut så en omgjord vänstersida lär bli finemang! Var det det där du hade ölburken till förresten?
Tack Erik.
Den raden var ämnad för gator bunkern ....hade två fönster öppna på götet o skulle editera gatobunker posten jag gjorde så hamna den fel LOL.....
Har rättat min Goofy
Mal
Hehe!
En förruttnad hand i maskinen skulle säkerligen leda till ett allvarligt samtal med Geschwaderkommodore snabbare än du kan säga "Prosit"!
Utöver det så ramlar ju det hela på riktigt förträffligt.
En förruttnad hand i maskinen skulle säkerligen leda till ett allvarligt samtal med Geschwaderkommodore snabbare än du kan säga "Prosit"!
Utöver det så ramlar ju det hela på riktigt förträffligt.
Matt_Public- Master of DNF
Varför inte spegelvända den första bilden, så är problemet löst?
Nä, du gör helt rätt. Det är nog bäst att fixa, så mår man gött efteråt.
/Henrik
Nä, du gör helt rätt. Det är nog bäst att fixa, så mår man gött efteråt.
/Henrik
Henrik Bergman
Lol.....
En fastklämd hand hehe....
Jo spegelvända lol...
Ska fippla m gälarna ikväll...sen blire preshade....
Nu är jag inne på att Erner Conradts kärra som finns tidigare i tråden....kan få sidopansaret i RLM02 samt röd oxidfärg över dem nitar/muttrar...då jag sett det förekomma, en liten detalj bara, som sagt så hann alla inte bli helmålade, samt notera att denna intr får täckplåtar på kanalerna på huven, då även där så varierade detta ....gött m lite artistisk frihet här...samt kommer se riktigt ballt ut
En fastklämd hand hehe....
Jo spegelvända lol...
Ska fippla m gälarna ikväll...sen blire preshade....
Nu är jag inne på att Erner Conradts kärra som finns tidigare i tråden....kan få sidopansaret i RLM02 samt röd oxidfärg över dem nitar/muttrar...då jag sett det förekomma, en liten detalj bara, som sagt så hann alla inte bli helmålade, samt notera att denna intr får täckplåtar på kanalerna på huven, då även där så varierade detta ....gött m lite artistisk frihet här...samt kommer se riktigt ballt ut
Mal
Ack en sån bländande finish!
Ser fram emot de där gälarna
Ser fram emot de där gälarna
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar
Det är Tamiyas gråa primer på sprayflaska....den som du numer undviker, synd den är verkligen grym....
Men vill använda hela flaskan innan jag köper nytt, ska införskaffa
Nån surfacer....det blir den riktigt fina mr surfscer 1500....
Men först ska denna köras slut använder det mesta innan köper nytt....dvs saker som fungerar....annat kasseras bums...som min Alclad matt som inte vill torka ex....min Zero är nu nästan torr....mkt mkt lite lite sticky...så torr kommer den o bli.
phu....
Lätt o fastna i köp o köp lol...
Det är Tamiyas gråa primer på sprayflaska....den som du numer undviker, synd den är verkligen grym....
Men vill använda hela flaskan innan jag köper nytt, ska införskaffa
Nån surfacer....det blir den riktigt fina mr surfscer 1500....
Men först ska denna köras slut använder det mesta innan köper nytt....dvs saker som fungerar....annat kasseras bums...som min Alclad matt som inte vill torka ex....min Zero är nu nästan torr....mkt mkt lite lite sticky...så torr kommer den o bli.
phu....
Lätt o fastna i köp o köp lol...
Mal
Jäklar, ser riktigt bra ut! Gillar att pansarplåten skiljer sig färgmässigt och det ljusa fältet runt 1an, kommer ihåg det från någon bild du visat. Bra återskapat!
Erik
S.T.Å.P.Ä.L.S.
Färgfältet runt siffran ett är precis lagom snävt avgränsat.
Färgfältet runt siffran ett är precis lagom snävt avgränsat.
Matt_Public- Master of DNF
Ännu ett underbart snyggt bygge!
Gillar att pansaret bara är grundmålat, ser väldigt "bruxigt" och fältmässigt ut!
Stefan
Gillar att pansaret bara är grundmålat, ser väldigt "bruxigt" och fältmässigt ut!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar grabbar.
Det är en ide som funnits länge om.panssrplåten....
Kanske iteb100% rätt...men en sak är säker it looks damn cool.....
Det är en ide som funnits länge om.panssrplåten....
Kanske iteb100% rätt...men en sak är säker it looks damn cool.....
Mal
Sida 13 av 20 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20
Liknande ämnen
» Airfix FW190-D
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Fw190F-8 (Hasegawa, 1/32)
» Fw190 landninsställ
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Fw190F-8 (Hasegawa, 1/32)
» Fw190 landninsställ
Sida 13 av 20
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet