IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190...

+15
Marlin
Stråhatt
Jojje
frznlogic
Janne.S
Warsawpact
Gigabyte
Stefan E
linusorn
Henrik Bergman
Matt_Public
Azgaron
cas
Tobias
Mal
19 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190... - Sida 17 Empty Sv: Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190...

Inlägg av Matt_Public sön mar 22 2015, 08:39

Mal skrev:[...] har ju blivit några nu, så... […]
Nu menade jag närmast ställen, och inte hela Würgern. Laughing

Vill du ändå ha en nytändning så kan du alltid testa panzers. Allt känns skumt, men befriande brutalt. Har t.ex. en Pz.Kpfw.III (Ausf.E) som du kan få till kompis-pris. Vore skoj att se dig härska fritt med den.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Till överst på sidan Gå ner

Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190... - Sida 17 Empty Sv: Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190...

Inlägg av Mal sön mar 22 2015, 10:59

Matt_Public skrev:

Vill du ändå ha en nytändning så kan du alltid testa panzers. Allt känns skumt, men befriande brutalt. Har t.ex. en Pz.Kpfw.III (Ausf.E) som du kan få till kompis-pris. Vore skoj att se dig härska fritt med den.
Jo tanken har slagit mig samt Stefan har varit på mig om att se mig göra en tank med......Pz.Kpfw.III (Ausf.E) kortpipig, tja varför inte....har alldrig byggt en tank så läsa på behövs mer om det området samt kolla myket fordon då, samt lära sig använda mera pigment och skapa lera....

Vad ska du ha för den?
Mal
Mal

Inlägg av Stefan E sön mar 22 2015, 15:20

Mal skrev:
Matt_Public skrev:

Jo tanken har slagit mig samt Stefan har varit på mig om att se mig göra en tank med......Pz.Kpfw.III (Ausf.E) kortpipig, tja varför inte....har alldrig byggt en tank så läsa på behövs mer om det området samt kolla myket fordon då, samt lära sig använda mera pigment och skapa lera....

Vad ska du ha för den?

Go for it, Mal!   bounce bounce bounce

Stefan  Laughing
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public sön mar 22 2015, 19:38

Mal skrev:Vad ska du ha för den?

Tvåhundra spänn känns rimligt. Här är den, förresten:

Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190... - Sida 17 PzKw3_box

Tillköpta metallpipor för en KwK 35/36 och tre st. MG34:or ingår.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal sön mar 22 2015, 19:46

Jupp taget.....

läste på det är New Release new tool så det bådar gott Smile samt extra godis intd helt fel heller Very Happy

Pma mig ditt konto nummer så puttar jag in kronor dollar euro eller rubel samt frakten på onsdag Very Happy...... Wink

Japp då är det klart isåfall...eftrer wurgern blir det en tank...ja förfan alldrig byggt en tank nånsin.......hua detta kommer ni får hjälpa mig med m bilder o tips o allt det där.......jarå Mals Way Panzer blit det då med diobas som passar.... ser verkligen fram emot detta Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av cas mån mar 23 2015, 19:17

Men men men men....Hurricane då!?!?!
Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

(fast en Mal-skrammelvagn kommer bli EPISKT! Så det så!)

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal tis mar 24 2015, 00:02

cas skrev:Men men men men....Hurricane då!?!?!
Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

(fast en Mal-skrammelvagn kommer bli EPISKT! Så det så!)

Nejdå....du behöver inte vara orolig.....

Okejdå....Hurricane först sen Tanken får leva rövare i anna sektion på detta forum dårå ..nöjd What a Face
Måste fixa etsbälten Till Hurricane....nån som har brittiska etsbälten 1:48 billigt eller tom bortskänkes?  Kollade nyss...riktigt krispiga gjutningar på den modellen Wink en quicky blir det ..sen så Tanken dårå....viken fasiken ser fram emot o göra.....

Så blir du nöjd nudå Very Happy....

Sen får jag se om jag gör det episkt What a Face har ju aldrig byggt en tank....det är ju andra vändor där så kommer kolla mkt mkt foton på skit o slitage samt kommer fråga helvettes mkt hjälp av er grabbar då det kommer dit....får vara glad om jag får ihop den...är ju totalt nybötjarje på tanks Very Happy men det är väl det som gör det roligare gissar jag...samt ja lovar köra en komplett log med lyckade saker o failsaker m redones m garv garanterat lär det bli m Götets humor som det är högt i tak med Very Happy.....
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public tis mar 24 2015, 07:08

Mal skrev:Måste fixa etsbälten till Hurricane. Nån som har brittiska etsbälten i 1:48 billigt, eller t.o.m. bortskänkes?
Jupp! Har ett par englandsremmar kvar på ett Eduard-ark. Vete fasen vad de lämpar sig för, rent specifikt, men jag har sett liknande på bilder från andras Hurricanebyggen. Har även ett par Fishtail-avgasgör i resin från Quickboost. Bifogar hela rasket, cheap as free, i panzer-paketet.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal tis mar 24 2015, 09:46

Grymmt tack Mattias wow ....de kommer till användning helt klart.....

Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public tis mar 24 2015, 10:16

Mal skrev:...de kommer till användning, helt klart...
Det tvivlar jag inte på för en Strömsunds-sekund. Laughing

Slänger även med vacform-huvar som jag hittade nyss.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tis mar 24 2015, 10:17

Matt hann före....

Ett par vanliga "standard" Sutton-hängslen sitter i Hurricane, precis samma som i Spitfire Mk.I - IX.

Blir spännande att se vad "Panzer-Mal" kan åstadkomma!  Laughing

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron tis mar 24 2015, 12:26

Det här ser ju ut att arta sig fint. Både pansar och Hurricane! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Mal ons mar 25 2015, 21:08

Jupp.....ska bli kul, inte mkt byggt har varit mkt trött i flera dagar jobb o bandet, en del rep nu nya projekt samt gigs Ac/Dc tribute.......så man e trötter Wink.
Mal
Mal

Inlägg av Mal tor mar 26 2015, 12:08

Jag kommer inte kunna vara med på Open 08 2015 den 18 - 19 April, samt svårt hitta nån som kan representera mig och hjälpa mig, då jag har åkt på ett lördagspass just den helgen, samt har tunga genrep på söndagar inför gig........

För ingen vill ju ta ansvar för nån annans alster med handhavande, då dem jag känner är inga modellbyggare Sad som vet hur man hanterar modeller.
Mal
Mal

Inlägg av Mal tor mar 26 2015, 19:57

Jupp.

Blir nog av med Open 08 2015.

Erik hjälper mig, han får representera mig på Open 2015, då jag jobbar.....ska försöka hinna o vara med en på söndag....så grymt m en som kan hantera modeller Wink o är van....

BIG BIG THANKS Erik Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Erik tor mar 26 2015, 20:30

Ja vafan, klart flygmaskinerna ska ställas ut!

Erik

Inlägg av Mal fre mar 27 2015, 20:19

Tackar Erik.

Jupp har anmäly 3 kärror...så får se vart Mal hamnar lol.....
som sagt ställer ut i tävling...så få se hur det blir...räknar med ingenting men som en sa kanske inspirerar andra är belöning nog Wink
Mal
Mal

Inlägg av cas fre mar 27 2015, 21:11

Ok, vem åker till Open och hejjar?
Alldeles jättekul att du skall ställa ut Juha!
Vinner du inte så måste domarna vara blinda, eller så har nån hittat en förminskningsapparat!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal fre mar 27 2015, 21:36

Jag har pratat m Erik o grymt han hjälper mig....sjukt tack....
Samt räknar inre m o vinna...är ingen medalj jägare...men som en sa till mig...kanske inspirerar andra o fortsätta o bygga o utvecklas...that is a true payoff för mig iaf....
Mal
Mal

Inlägg av Mal fre apr 03 2015, 19:33

Nu ska vi se......

Lite gjort ikväll....Spinnern med bandet...japp rättvänt denna gång....lol man har ju vid tidigare byggen målat den åt fel håll What a Face hade ett fot fraför mig på¨en spinner just in case haha....

samt mera gjort på landställen, hjulen är bara torrpassade...samt alle fortfarande blankt, det kommer mera vädring på denna så inget är klart än, notera att jag kommer skippa mareringarna på hjulen den som visar vikten, iom patchmålad samt oxidfärg, konstaterat efter lite läsande o tittat på bilder....jupp de finns inte ibland Wink så tar mig friheten o skippa dem Wink

Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190... - Sida 17 IMG_1005_zpsmqssr8kg
Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190... - Sida 17 IMG_1001_zpso48tpavi
Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190... - Sida 17 IMG_1008_zpstrangtyo
Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190... - Sida 17 IMG_1003_zps5hawu4gc
Mal
Mal

Inlägg av Erik fre apr 03 2015, 19:41

Wow, schyssta spiraler!
Det är nåt jag skulle vilja lära mig att göra.

Erik

Inlägg av Mal fre apr 03 2015, 19:46

Erik skrev:Wow, schyssta spiraler!
Det är nåt jag skulle vilja lära mig att göra.
Prövade faktiskt en annan teknik för denna....

Målade spinnern vit.
sen toksmal tejpremsa typ 1mm, sen göra bandet dem yttre linjerna, sen för själva toppen är ju e jucklo...tog fakstisk maskol o toppa toppen med vätskan...tog ett par försök med maskolen...men den satt sen....man målar lixom den med maskol....
Mal
Mal

Inlägg av Erik fre apr 03 2015, 20:30

Aah fattar. Vet du om den är likadan som Vallejos maskeringsvätska? Vallejos torkar nästan direkt och man kan inte bättra nåt för då drar man med sig det man lagt dit innan, ett försök.

Erik

Inlägg av Mal fre apr 03 2015, 20:34

Inte en susning där.

Dock så fungerar Humbrols toppen tycker jag, den påverkar inte färgerna eller något.....

Dock ett varningens finger Med Humbrols Maskol, om man kört med Golvpolish på rutorna så är Maskol sen No No...det blir flammigt jepp erfor på denna huv med redone so resultat........då den påverkar golvplishen, det är vad jag kommit fram till, men kört en hel del m den, maskat av kulsprutor mm på Zeron med den dem som sitter på kroppen, så slipper man måla om dem Wink
Mal
Mal

Inlägg av Erik fre apr 03 2015, 20:47

Alright, får testa vid tillfälle.

Erik

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet