IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 14 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön okt 05 2014, 01:34

Trevliga inköp och grattis till de fina priserna, Lars! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån okt 06 2014, 05:28

Grattis till vinsterna Lars!
Verkligen imponerande, tjeckerna brukar ju vara rejält bra dom med!
Och som vanligt hittar du massa roliga saker Very Happy

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Janne.S mån okt 06 2014, 19:19

Lite dekaler från Hahen Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_1666_zps05568bd9

Jag har fått nys på Kormoraner dessutom......återkommer när de är i hamn Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin mån okt 06 2014, 19:34

Se där ja Janne.
Då är det bara till att välja individ nu. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E mån okt 06 2014, 19:51

Hejsan!

Dags att redovisa mina fynd från Prag-Resan!

Redan dagen efter vi vi gjort oss hemmastadda på vårt hotell bar det iväg till MPM´s butik på Myslikova 19!

Jag hittade direkt den mest eftertraktade och högst önskade av alla modeller, Special Hobby´s T-2 Buckeye!

Detta är en av de mest klassiska trainers som USA någonsin haft, deras SK60 kan man säga.
ALLA piloter inom US Navy från sextiotalet fram till nittiotalet, har börjat sin utbildning i den här underbart knubbiga lilla maskinen!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7780_zpsab40b66b

Just den här Finska boxningen av SH Brewster Buffalo har jag letat efter i många år, så den knep jag omedelbart!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7781_zpsd3a82697

Ännu en klassisk Tjeckisk Trainer, L-29 Delfin.
 Den är från ungefär samma tidsperiod som Buckeyen 1960-2000 och tillverkades i över 4000 exemplar.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7786_zps045f2bcd

Sedan dök jag ner i resinlådorna och kom upp med de här (Brassinhjulen köpte jag på E-day);

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7799_zps9dbd756c

Luftutblås till F-4 Phantom (Academy), Cockpitar till Arado 234 Blitz (Hasegawa) och  EA-6B Prowler (Kinetic), Ett ”totaldetaljset” med extra allt till F-8E Crusader (Hasegawa) och cockpit till en Tornado IDS (Revell).
Alla set i 1/48 utom Tornado-kitet som är i 1/32!

Brassin-setet hittade jag senare, på E-day men det blir en senare rapport!

Ett par dagar senare var vi ute på en sightseeing- och shoppingtur och med Brages hjälp hittade vi ytterligare ett par suveräna modellaffärer.
Nåja den första var inte SÅ upphetsande, liten men full med modeller och en butter expedit som inte kunde ett ord Engelska, ”BILEK” hette affären.

Här hittade jag en MiG-21R, spaningsversionen;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7787_zps6cf58bfc

…och så färsk att den låg o rök….

Trumpeters helt NYA F-106 Delta Dart!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7790_zps91698966

…det fick räcka, jag fick nog av att ha gubben misstänksamt gloende på mig hela tiden!

Granne med den här butiken låg ännu en butik ”Artur Model”, tre gånger så stor med ännu mera modeller, rena himmelriket!

Här var en mycket trevlig och hjälpsam kvinna expedit och hon kunde lite Engelska!

Den första modell jag hittade var den här trevliga illa saken, IMAM Romeo, en Italiensk lätt jaktbombare som ser ut som ett tävlingsplan!
Så charmig att jag bara måste ha den!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7785_zpsfab5eafc

På disken stog en jättelåda från Eduard, en dubbel-combo med Zvestas La-5FN och Gavias La-7, båda relativt nya och fina modeller.
Lådan innehåller två modeller med ets och lite resindelar, ett jättedekalark med inte mindre än 30, ja, ni läste rätt TRETTIO, dekalalternativ (ni kan ana dem på sidan av asken och en bok.

”Prvni Doma” betyder ungefär ”Dom första som kom tillbaka”.
Boken handlar om de flygare som kom tillbaka och satte upp den första divisionen på Tjeckisk mark, 17 September 1942, BAKOM fiendens linjer!

Liksom Britterna hade Polska och Amerikanska divisioner, fanns det Ryska divisioner med Tjeckiska piloter.

Det är deras flygplan man kan bygga av den här lådan som bara ges ut i Tjeckien, (utgivningsdatum naturligtvis 17 September) tyvärr är den fina boken bara på Tjeckiska!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7791_zpsfe229266
Sedan satte jag damen i arbete med att hitta ett Resin-set till ”Marlin” som han beställt, hon höll på i minst 10 minuter, men hon gav sig inte, utan hittade ett set till slut!

Båda butikerna låg långt ut från centrum och hade jag inte fått Brages vägledning hade jag aldrig hittat dem!
Huset var minst sagt anonymt och låg på en bakgata!

Stort tack till Brage som gjort en alldeles utmärkt lista med roliga butiker!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron mån okt 06 2014, 23:41

Trevliga inköp Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas tis okt 07 2014, 06:20

En rejäl laddning där stefan!
Romeo är ju så fulsnygg så den vill jag se byggtråd precis vilken minut som helst sunny

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public ons okt 08 2014, 07:50

Buckeye och Dart? Somliga vet då hur man ska bete sig. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E mån okt 13 2014, 16:58

Hejsan!

Så är det dags att visa mina fynd från E-Day i Prag!

Vid insläppet var det två köer, en för ”vanliga” besökare och den andra för medlemmar i BFC (Bunny Fighter Club, eller ”Kaninklubben” som jag kallar den), så vi ställde oss i varsin kö.
Jag fick välja på en MiG-15 eller en MiG-21 i 1/144.
Eduard (som är värd för evenemanget) brukar bjuda på en liten 1/144 modell och det börjar bli tradition nu.

Eftersom jag redan hade MiG-21 så valde jag en MiG-15…

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7795_zps3ba575c5

Lena fick också en modell och hon valde en MiG-21 i ”Bunny”-Tigermålning!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7796_zps358d93df

En ”önskegrej” var att köpa något från HPH´s suveräna linje med resinmodeller i 1/32.
Vansinnigt dyra att köpa hos Hannants och liknande ställen, kanske kunde de vara billigare här?

Jag hade ett antal ”önskemodeller”; La-7, L-29 Albatros, Walrus…

Men den som låg framme på bordet var den alldeles nysläppta Lavochkin La-7an!

Detta är något av det bästa man kan få tag i idag av resin modeller, upplagan är extremt begränsad och som jag hoppades var priset högst rimligt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7784_zps045c9eae

Sedan var ju Eduards butik ett måste!

Jag hade tänkt förbeställa 109an i Royal Class lådan, men den var slutsåld på sidan.
Men här stod en hel pall och de gick åt i en rasande fart så jag greppade en låda direkt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7792_zps6ebabe06

Jag hade det mesta redan förbeställt, så jag hämtade ut även det.

En 109a i vanlig Profi-Pack (då RC-lådan var slutsåld);

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7782_zpsb9a45afb

Jag beställde också en låda ”overtrees”, alltså en extra omgång gjutramar plus masker, de kostade bara €5, alltså ungefär 50:-!
Inga bilder på den då jag lade över delarna i 109 lådan ovan, de kommer ändå i enkla vita lådor.

En F-14 Tomcat i Limited Edition ”Danger Zone” (med T-shirt), HobbyBoss plast, Eduard ets, Brassintillbehör (utblås, stolar,hjul, mm) och cartograf dekaler.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7793_zpse01471fe

Andra fynd var de underbara små 1/144 modellerna från MarkI i samarbete med 4+.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7788_zps43a1f57e

Två små topp-modeller till veckopengspris!

I JBr´s bås pratade jag med en mycket trevlig man som visade sig VARA JBr!
Han gör dekalsatser till diverse MiGar i 1/144, och en av hans nyaste alster var denna MiG-21 Mongol konverteringssats!
Påsen innehåller en komplett MiG-21MF från Eduard, en resinkropp (med resinstolar!) från Retrowings och en dekalsats med inte mindre än 11 dekalalternativ från JBr!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_7797_zps55565261

En mycket lyckad dag på E-Day!
Ett super-trevligt arrangemang som kan rekommenderas varmt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Patrik K mån okt 13 2014, 17:40

HOLY CRAP Stefan!!!

Det där var minsann en samling inköp som räcker till tids ände och tillbaka, blir det vatten & bröd resten av året för dig och Lena nu eller?!? Very Happy
Men det skulle vara grymt kul att få göra en sådan resa nån gång...får nog förhandla om nästa års semesterbudget tror jag...Smile

Sen bara måste jag lägga vantarna på några såna där 144:or från Mark1, verkar helfestliga!

/Patrik
Patrik K
Patrik K

Inlägg av Stefan E mån okt 13 2014, 18:07

Ja, nu blir det nog inget mera för i år!

Men det är BILLIGT att köpa modeller i Tjeckien, så det blev inte så dyrt som man kunde tro.

Jag gjorde faktiskt av med MINDRE pengar än jag hade tänkt från början!
Bagaget satte gränsen, fick ändå köpa en ny (billig) bag för att få hem allt!

Får du tag på Mark I´s modeller så testa en (tror den finns hos Hannants), helt underbara och välgjorda små modeller med mycket bra dekaler (AM Klass).
Även om det är short-runs i lilla skalan så är det mycket fullvuxna modeller.

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av cas tis okt 14 2014, 12:14

Ooooh vad nice!
Vågar men ens fråga vad Danger Zone-lådan gick på?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E tis okt 14 2014, 15:38

cas skrev:Ooooh vad nice!
Vågar men ens fråga vad Danger Zone-lådan gick på?

Vet inte exakt eftersom den var förbeställd och jag betalade allt i en klumpsumma och i Tjeckiska pengar, men runt 450:- gissar jag, och då var det en mycket fin T-shirt inkluderad.

Eduard hade satt ner priserna ordentligt överlag och jag fick ytterligare 25% på allt jag köpte eftersom jag är medlem i "Bunny Fighter Club".
Totalt betalade jag lite drygt 900:- för det jag förbeställt ("Danger Zone" + Bf109 "Profi" + Bf109 "Overtrees" + MiG-21 PFM "Profi").

Mycket plast för pengarna....    drunken

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av denstore tis okt 14 2014, 16:17

Jag handlade in de här för ett tag sedan:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Vwpe6b

Och denna:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 21l7cz7

Och en sån här:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 2nb60ps
denstore
denstore

Inlägg av Matt_Public tis okt 14 2014, 18:22

Torpedbåt? Det är grejer det!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias tis okt 14 2014, 18:59

Häftiga grejor! Speciellt Phantoms´en naturligtvis! Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av denstore tis okt 14 2014, 19:29

Jo, den är attans fräsig! Lagom stor, och god dioramapotential. Funderar på att bygga den tillsammans med min Catalina.

Och ja, fantomerna är grymma.
denstore
denstore

Inlägg av Janne.S tor okt 16 2014, 19:52

Massa Starfajtergodis ramlade ner i brevlådan...det är ett maffigt set, bara inse!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_1674_zpsddffdcdc
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av denstore tor okt 16 2014, 20:08

DACO-setet ligger på min inköpslista också, men jag funderar iofs på att köpa någon av de mindre versionerna också. Jag känner på mig att det stora setet innehåller en massa jox jag inte behöver.
denstore
denstore

Inlägg av Janne.S tor okt 16 2014, 20:26

denstore skrev:DACO-setet ligger på min inköpslista också, men jag funderar iofs på att köpa någon av de mindre versionerna också. Jag känner på mig att det stora setet innehåller en massa jox jag inte behöver.
Den har en del matnyttigt även för andra modeller......kärnvapnen var synnerligen intressanta och reccekapslarna.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas fre okt 17 2014, 10:58

Whoa! Är alt ljusgrått på framsidan resinersättningar?
Och jag som trodde att Hasses Starfighter var rätt bra i grunden...
Nån gång skall jag göra en Norm-82 i wraparound lizard-schema.

Helst med en fin taktisk solskensmällare...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin fre okt 17 2014, 11:12

cas skrev:Whoa! Är alt ljusgrått på framsidan resinersättningar?
Och jag som trodde att Hasses Starfighter var rätt bra i grunden...
Nån gång skall jag göra en Norm-82 i wraparound lizard-schema.

Helst med en fin taktisk solskensmällare...

Inte resin, allt är vanlig plast.
Jag har samma set i stashen och kan bara säga att det är underbart.
Nu väntar jag bara på Eduards låda av Hasegawas F-104.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S fre okt 17 2014, 23:55

Japp, det är plast som Bosse säger. ...vågar inte tänka på vad det skulle kostat om det var resin Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E lör okt 18 2014, 10:10

Det där Starfighter-setet är högeligen intressant!

Inte minst med tanke på Eduards limited-boxning....

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Exelon lör okt 18 2014, 20:52

Efter en vecka i dom djupa dalaskogarna så hade det visst anlänt ett gäng avi´r från posten när jag kom hem.
Gubbs till sturmi bygget.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 20141018_190705

Sen dessa (med lite imperial march i bakgrunden)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 20141018_190522

Sen lite rebelliskt motstånd.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 20141018_190533

Resingubbar till denna då orginalen liknar ja inte Luke Skywalker iaf....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 20141018_190610
En liten jämnförelse.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 20141018_190637
Exelon
Exelon

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 14 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet