IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 27 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre maj 08 2015, 07:39

MiNi-MiG? MaxAt! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån maj 11 2015, 14:36

Dekalanskaffning!

De här klibbisarna har jag velat ha bra länge. Re-print FTW!  Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 150511_Hannants_1_zpsowafjo7d

Vårtsvin med fläcktyfus? Don't mind if I do!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 150511_Hannants_2_zpsggcpg53z

Tror även att några av gris-dekalerna kan smygas in på min A-16. Good times!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas mån maj 11 2015, 18:39

Åh! YF-16 klibbisar! I love you I love you I love you
Och så lite exotiska 'Hogs på det? I republiken Jemtland väntar stordåd, jojjomän!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Brage tor maj 14 2015, 16:37

Nu var det ett tag sedan jag redovisade några inköp här på forumet. Nå nu är det dax.....

Först ut en het nyhet från Tjeckien. Special Hobbys "nya" Viggen. Plasten är den samma som Tarangus, men nu är målningsalternativen för en AJ istället för JA. En annan trevlig skillnad är att Special Hobby skickar med ett litet etsark.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 2015-05-13_4

En trevlig nyhet från Roden. De har tidigare givit ut samma modell i skala 1/72, men nu är den betydligt större (1/35)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 2015-05-13_1

En rysk ubåtsjägare (1/48)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 2015-05-13_2

Följd av en tyskbmil med vingar......
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 2015-05-13_3

Bandai fortsätter ge ut trevliga modeller från Star Wars.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 2015-05-13_5

Och avslutningsvis en amerikansk jordförbättringsmaskin från Miniart. Jag köpte modellen från en Ukrainsk hobbyaffär, som patriotiskt skickade med en ukrainsk flagga i paketet......
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 2015-05-13_6

Bygg försiktigt
Lars
Brage
Brage

Inlägg av cas tor maj 14 2015, 17:41

En härligt spretande blandning där Lars!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tor maj 14 2015, 20:17

cas skrev:En härligt spretande blandning där, Lars!
Spretigheten är väl en sak, men det är sällan man ser en inköpsförteckning som börjar stenhårt för att sedan öka hela vägen in i mål. Utmärkt handlat!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Matt_Public lör maj 16 2015, 13:54

Lyckades ju som sagt få tag på fel vårtsvin till mitt lilla nostalgibygge. Det här är den rätta:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 150516_Kingkit_01_zps9g5txq6d

Eftersom misstaget enbart leder till fler A-10:or så har jag milt överseende med min tidigare malör. Laughing

När jag nu ändå handlade gammalt jörp billigt så kunde jag ju lika gärna införskaffa en sån här med:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 150516_Kingkit_02_zps4ymojpdk

Det där är vad jag kallar box-art, alltså. Nu ska jag ta och återuppleva min barndom ett tag. albino
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron lör maj 16 2015, 16:09

Kul inköp Matt! Nostalgi är ju kul! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Mal lör maj 16 2015, 16:42

Dessa kom haromdan..6 Euro...men tror jag missa nåt What a Face Inte Bunker Hill...jaja de kommer "In Handy"

Måste senare få hjälp med laserskurna masker för siffrorna, samt ska googla lite på piloterna som var stationerade på Bunker Hill Wink

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 30uz8cg
Mal
Mal

Inlägg av cas lör maj 16 2015, 17:04

Ni har då roligt så det förslår!
Matt, om du inte gör en vit-röd-blå YF-16 så blir jag besviken!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public lör maj 16 2015, 17:37

cas skrev:Matt, om du inte gör en vit-röd-blå YF-16 så blir jag besviken!
Ibland verkar det som att du inte känner mig alls. Razz

Den här kommer att bli rena cirkusen, alltså! Så du kan lugnt invänta byggtråden.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av TommyKillander lör maj 16 2015, 18:58

Jag var och handlade lite Humbrol Clear igår och kom på mig själv med att jag råkade köpa den här också!

...så kan det gå om man inte är uppmärksam Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 20150515_164642_zpsoiuxubh4

Jag ser fram emot att bygga den. Det finns en galet snygg Tjeckisk SU-25a som jag gärna hade byggt - förutsatt att jag får tag på dekalerna med grodan och lyckas med konststycket att få till lacken...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 2451

men man kan drömma lite...
/Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Matt_Public lör maj 16 2015, 19:10

Grodprydd gräll grodfot? Groteskt gullig galenskap!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin lör maj 16 2015, 19:32

Mmm Zvezda.  Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 1789409509
Det är fina grejor det.
Också, snyggt val av individ.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas lör maj 16 2015, 20:17

Den grodan är bekant...fast det var väl i 1/32 Stefan ;-)

Tommy, det blir spännande när du sätter igång med den!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E sön maj 17 2015, 11:19

cas skrev:Den grodan är bekant...fast det var väl i 1/32 Stefan ;-)

Tommy, det blir spännande när du sätter igång med den!

Jo, grodan finns i Trumpeters 32a, och Eduard har gjort den i 1/48, men i 1/72 vet jag inte.

Men nog måste väl ett så häftigt målningsschema finnas i 1/72 också?

Läcker är den alltid, Grodfoten, alltså!  cheers

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av TommyKillander sön maj 17 2015, 16:50

Hej,

Dekalen kommer från MPD Mini print och heter MPD72001

http://umm-usa.com/onlinestore/product_info.php?manufacturers_id=24&products_id=76&osCsid=19ed36cbe7d1e050efc29d12f764a936

Dock har jag inte lyckats hitta den i Europa ännu :-/
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Tobiasr sön maj 17 2015, 20:59

En av anledningarna till att jag gick med i det här forumet var för att inspireras, och det har jag blivit. Tusenfalt!
Och nu till den grad att jag, någon gång i framtiden, kommer göra en avstickare från mina robotar till att bygga en pansarvagn! Hepp pepp:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 17598316518_72395f0b77_c
Tobiasr
Tobiasr

Inlägg av Matt_Public sön maj 17 2015, 21:28

Ååh, Yatzy! drunken

Det där är en Panzer efter mitt eget sinne. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact sön maj 17 2015, 21:36

Tobiasr skrev:En av anledningarna till att jag gick med i det här forumet var för att inspireras, och det har jag blivit. Tusenfalt!
Och nu till den grad att jag, någon gång i framtiden, kommer göra en avstickare från mina robotar till att bygga en pansarvagn! Hepp pepp:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 17598316518_72395f0b77_c
Grymma inköp!
Du går från klarhet till klarhet  cheers
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av TommyKillander tis maj 19 2015, 21:32

Nu har gubben shoppat på Internet.... Rolling Eyes

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 20150519_202256_zpsaworpiya

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 20150519_195647_zpssofxkkfu

Detta är min absoluta favorit kärra från WW2 och jag har suktat efter en Ho-229 i 1:48 modell ett bra tag. Boken blir lite inspirerande läsning på kvällarna.
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Matt_Public tis maj 19 2015, 21:43

Fläskpannkaka! cyclops

Utmärkt inköp i kvadrat. king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas ons maj 20 2015, 08:32

Flygande vingar är per automatik tuffast i världen!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal ons maj 20 2015, 22:31

Ojoj...en Horten, var ett tag man såg en sådan byggas här.....

Grymt ballt Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Stefan E tor maj 21 2015, 09:21

Flygande vingar gillas skarpt!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 27 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet