IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 15 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S sön okt 19 2014, 03:58

Myspys! Vilken ände av världen hittade du en 1/48 TIE?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Exelon sön okt 19 2014, 05:23

Hittade den av en slump i uppåtgående solens rike (på ebay) tror det inte ens blev 500 spänn  med frakt. Annars är dom både dyrare och mer sällsynta, men denna var billigare än en x-wing.
Exelon
Exelon

Inlägg av Exelon mån okt 20 2014, 19:07

En massiv låda på 1.4kg med plast.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 20141020_185703
Exelon
Exelon

Inlägg av Matt_Public tis okt 21 2014, 08:45

Jäsefyr! Shocked

Snacka om att man hade varit kung i sandlådan med en sån där...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S fre okt 24 2014, 20:15

Hämtade ut två TIE fighters på posten....gäller att samla på sig medans de finns..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 IMG_1705_zps5347388b

och löste ut en F-16A från Kempe.....ska bli Pakistansk hade jag tänkt Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 IMG_1706_zpsb23e292a

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Exelon fre okt 24 2014, 21:19

Snygg Kempefugl Janne! Ja man kanske skulle köpa ett gäng småttningar dom finns det ju gott om ännu. Du köpte inget TIE interceptor?? Funderade på att köpa en nu när lönen kom men blev annat star wars relaterat....
Exelon
Exelon

Inlägg av Janne.S fre okt 24 2014, 21:33

De hade inga kvar på hobby easy. Det börjar bli särdeles ont om interceptors.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Brage lör okt 25 2014, 19:29

Hej,

Fågel, fisk eller mittemellan....?

Jag har som vanligt svårt att bestämma mig, och helgarderar.

Först en "fågel".

Viggen i skala 1/144. Passade även på att införskaffa lite lämpliga vapensatser i samma skala. FoxOne är en japansk tillverkare nu även jobbar med 3D-skrivarmodeller (som den här). Snart kommer även en SK37 i samma skala.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 2014-10-25_01

"Fisk" får denna gång bli en klassisk modell från Heller. Jag har bara sett den på Ebay, där den sålts allt för dyrt. Nu har Heller gjort en nyutgåva.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 2014-10-25_02

Och så avslutningsvis "mittemellan". En rysk....nånting... En typisk Bragemodell.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 2014-10-25_03

/Lars
Brage
Brage

Inlägg av Janne.S lör okt 25 2014, 20:03

FUSK! Lövhögsdekaler är fuuuuusk Razz

Spännande grejer särskilt den sista, ekranoplanet så riktigt mumsigt ut!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Brage lör okt 25 2014, 20:27

Här fuskas INTE...Det är faktiskt målningsmasker. Man får själv skär ut dem ur maskeringsfilmen. Dock smart att skriva ut dem i "rätt" färg.

// Lars
Brage
Brage

Inlägg av Janne.S lör okt 25 2014, 20:57

Brage skrev:Här fuskas INTE...Det är faktiskt målningsmasker. Man får själv skär ut dem ur maskeringsfilmen. Dock smart att skriva ut dem i "rätt" färg.

// Lars
Ballt!

Så du har redan kopierat dom och skalat upp till 1/48 och kört ut på din skärmaskin? Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas sön okt 26 2014, 09:43

Ekranoplanet är fräckast alla dagar i veckan!
Skall bli kul att sen när den blir klar...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal lör nov 01 2014, 20:56

Japp..

Skaffade detta idag efter ett besök på MJ mässan i STHLM.....
Det fans några helt fantastiska byggen...de där modeljärnvägsbyggarna kan det där med dioramas verkligen, vet av tidigare erfarenhet av att fått otroligt mkt hjälp af Peter på LSP som är modelljärnvägskille samt Stefan här på Götet med Smile

Så detta är vad handlades Wink .....samt ett fotoets staket Very Happy perfekt meshnät för insug på kärror osv Very Happy
Ett paket med flera olika färger på gräs...blandas efter smak...samt en sak en flaska....ja...man lägger gräset i den o skakar skapa statisk electricitet, hjälper till rejält för o få gräset att stå mer upprätt när det appliceras, samt ett lim för detta...jepp ska bli skitkul o prova detta, fick ju på mitt förra dio att gräset stod upp hyffsat...men inte nog...så detta komer att testas...fanns ett special apparat för ändamålet...men 1500 pix...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 1_zps814ab00c
Mal
Mal

Inlägg av Exelon sön nov 02 2014, 00:30

Snygg dio stash du har skaffat Mal. Vet att Noch har någon sorts "träd", som kommer ifrån en buske som växer i ryssland som ger jäkligt verklighetstrogna lövträd sök på tuben riktigt nice..
Exelon
Exelon

Inlägg av Mal sön nov 02 2014, 21:52

Ska kolla....buskar är en detalj dom tillför sjukt mkt....

Jepp...har redan gräs sen tidigare...men dessa minipåsar set kan jag blanda lite Very Happy få olika toner...samt nu testa få gräset att "stå" ännu mer m hjälp av statiskbelectricitet "skaka" flaskan.....mkt grymma tips de där järnvägsbyggarna kan....

sand mm det köper jag i djuraffärrn Wink billigare 6kr per hekto typ...
Mal
Mal

Inlägg av Exelon sön nov 02 2014, 23:42

Mal skrev:Ska kolla....buskar är en detalj dom tillför sjukt mkt....

Jepp...har redan gräs sen tidigare...men dessa minipåsar set kan jag blanda lite Very Happy få olika toner...samt nu testa få gräset att "stå" ännu mer m hjälp av statiskbelectricitet "skaka" flaskan.....mkt grymma tips de där järnvägsbyggarna kan....

sand mm det köper jag i djuraffärrn Wink billigare 6kr per hekto typ...

Har massvis med blästersand sen jag hade mängder med akvarier så sand har jag nog för ett realistiskt slag av el alamein. Very Happy
Gjorde en så kallad statiskgräs sak av en elektrisk flugsmälla och en tesil fungerade då man körde på kräm och skakade gräs genom silen och fick gräset att stå. Twisted Evil
Exelon
Exelon

Inlägg av Stefan E mån nov 03 2014, 09:25

Bra "startsats" du skaffat!  cheers

Det går att göra en "grej som får gräset att stå" av en tesil och ett batteri, kostar bara några tior att pula ihop.

Kolla på MJ-Forumen och leta efter "statiskt gräs", men jag antar du redan gjort det?

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public mån nov 03 2014, 12:32

Stefan E skrev:[...] "grej som får gräset att stå" [...]
Läste i brådskan "gräs som får grejen att stå". What a Face

Nåja, fint med vänlig grönska är det hursomhelst.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias mån nov 03 2014, 12:39

ståfräs/stågräs??

Trevliga köp, ser fram emot mer fina dioraman. Var mässan bra?
Tobias
Tobias

Inlägg av Exelon mån nov 03 2014, 19:08

Stefan E skrev:Bra "startsats" du skaffat!  cheers

Det går att göra en "grej som får gräset att stå" av en tesil och ett batteri, kostar bara några tior att pula ihop.

Kolla på MJ-Forumen och leta efter "statiskt gräs", men jag antar du redan gjort det?

Stefan  Very Happy

Är väl typ samma konstruktion som jag menar. Man får ju ett bra handtag och en on/offknapp sen kostar den typ 10-20 spänn på dollarstore typ det är väl det som är kvar av flugsmällan när man är klar..  Twisted Evil
Exelon
Exelon

Inlägg av Exelon mån nov 03 2014, 19:17

Lite diverse snask har inkommit.
Lite etch till Tie fightern
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 20141031_181922

Sen lite enamelfärg till "project spruce tree" som kommer senare.
Tänkte prova med detta "blacken-it" och mörka ner frullebanden med.
Sen en ny nozzle(0,15) för jag har nog tryck i nålen lite för hårt. Embarassed (kommer säkert en kommentar på det....)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 20141103_190232
Exelon
Exelon

Inlägg av Janne.S lör nov 08 2014, 15:34

Fräna grejor! Särskilt etset!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S lör nov 08 2014, 15:35

Ett par Interceptors letade sig över pölen till mitt hobbyrum....så nu väntar jag bara på en Y-vinge från Taiwan så har jag så jag klarar mig ett tag Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 IMG_1732_zps965be68e
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Tobias lör nov 08 2014, 19:17

Coolt! Det är ju den snyggaste TIE fightern! Very Happy Vad får man ge för sådana?
Tobias
Tobias

Inlägg av Exelon lör nov 08 2014, 20:46

Janne.S skrev:Ett par Interceptors letade sig över pölen till mitt hobbyrum....så nu väntar jag bara på en Y-vinge från Taiwan så har jag så jag klarar mig ett tag Very Happy
När är planerad byggstart???
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 853532160
Exelon
Exelon

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 15 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet