Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 15 av 40
Sida 15 av 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Myspys! Vilken ände av världen hittade du en 1/48 TIE?
Janne.S- Moderator
Hittade den av en slump i uppåtgående solens rike (på ebay) tror det inte ens blev 500 spänn med frakt. Annars är dom både dyrare och mer sällsynta, men denna var billigare än en x-wing.
Exelon
En massiv låda på 1.4kg med plast.
Exelon
Jäsefyr!
Snacka om att man hade varit kung i sandlådan med en sån där...
Snacka om att man hade varit kung i sandlådan med en sån där...
Matt_Public- Master of DNF
Hämtade ut två TIE fighters på posten....gäller att samla på sig medans de finns..
och löste ut en F-16A från Kempe.....ska bli Pakistansk hade jag tänkt
och löste ut en F-16A från Kempe.....ska bli Pakistansk hade jag tänkt
Janne.S- Moderator
Snygg Kempefugl Janne! Ja man kanske skulle köpa ett gäng småttningar dom finns det ju gott om ännu. Du köpte inget TIE interceptor?? Funderade på att köpa en nu när lönen kom men blev annat star wars relaterat....
Exelon
De hade inga kvar på hobby easy. Det börjar bli särdeles ont om interceptors.
Janne.S- Moderator
Hej,
Fågel, fisk eller mittemellan....?
Jag har som vanligt svårt att bestämma mig, och helgarderar.
Först en "fågel".
Viggen i skala 1/144. Passade även på att införskaffa lite lämpliga vapensatser i samma skala. FoxOne är en japansk tillverkare nu även jobbar med 3D-skrivarmodeller (som den här). Snart kommer även en SK37 i samma skala.
"Fisk" får denna gång bli en klassisk modell från Heller. Jag har bara sett den på Ebay, där den sålts allt för dyrt. Nu har Heller gjort en nyutgåva.
Och så avslutningsvis "mittemellan". En rysk....nånting... En typisk Bragemodell.
/Lars
Fågel, fisk eller mittemellan....?
Jag har som vanligt svårt att bestämma mig, och helgarderar.
Först en "fågel".
Viggen i skala 1/144. Passade även på att införskaffa lite lämpliga vapensatser i samma skala. FoxOne är en japansk tillverkare nu även jobbar med 3D-skrivarmodeller (som den här). Snart kommer även en SK37 i samma skala.
"Fisk" får denna gång bli en klassisk modell från Heller. Jag har bara sett den på Ebay, där den sålts allt för dyrt. Nu har Heller gjort en nyutgåva.
Och så avslutningsvis "mittemellan". En rysk....nånting... En typisk Bragemodell.
/Lars
Brage
FUSK! Lövhögsdekaler är fuuuuusk
Spännande grejer särskilt den sista, ekranoplanet så riktigt mumsigt ut!
Spännande grejer särskilt den sista, ekranoplanet så riktigt mumsigt ut!
Janne.S- Moderator
Här fuskas INTE...Det är faktiskt målningsmasker. Man får själv skär ut dem ur maskeringsfilmen. Dock smart att skriva ut dem i "rätt" färg.
// Lars
// Lars
Brage
Ballt!Brage skrev:Här fuskas INTE...Det är faktiskt målningsmasker. Man får själv skär ut dem ur maskeringsfilmen. Dock smart att skriva ut dem i "rätt" färg.
// Lars
Så du har redan kopierat dom och skalat upp till 1/48 och kört ut på din skärmaskin?
Janne.S- Moderator
Ekranoplanet är fräckast alla dagar i veckan!
Skall bli kul att sen när den blir klar...
Skall bli kul att sen när den blir klar...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Japp..
Skaffade detta idag efter ett besök på MJ mässan i STHLM.....
Det fans några helt fantastiska byggen...de där modeljärnvägsbyggarna kan det där med dioramas verkligen, vet av tidigare erfarenhet av att fått otroligt mkt hjälp af Peter på LSP som är modelljärnvägskille samt Stefan här på Götet med
Så detta är vad handlades .....samt ett fotoets staket perfekt meshnät för insug på kärror osv
Ett paket med flera olika färger på gräs...blandas efter smak...samt en sak en flaska....ja...man lägger gräset i den o skakar skapa statisk electricitet, hjälper till rejält för o få gräset att stå mer upprätt när det appliceras, samt ett lim för detta...jepp ska bli skitkul o prova detta, fick ju på mitt förra dio att gräset stod upp hyffsat...men inte nog...så detta komer att testas...fanns ett special apparat för ändamålet...men 1500 pix...
Skaffade detta idag efter ett besök på MJ mässan i STHLM.....
Det fans några helt fantastiska byggen...de där modeljärnvägsbyggarna kan det där med dioramas verkligen, vet av tidigare erfarenhet av att fått otroligt mkt hjälp af Peter på LSP som är modelljärnvägskille samt Stefan här på Götet med
Så detta är vad handlades .....samt ett fotoets staket perfekt meshnät för insug på kärror osv
Ett paket med flera olika färger på gräs...blandas efter smak...samt en sak en flaska....ja...man lägger gräset i den o skakar skapa statisk electricitet, hjälper till rejält för o få gräset att stå mer upprätt när det appliceras, samt ett lim för detta...jepp ska bli skitkul o prova detta, fick ju på mitt förra dio att gräset stod upp hyffsat...men inte nog...så detta komer att testas...fanns ett special apparat för ändamålet...men 1500 pix...
Mal
Snygg dio stash du har skaffat Mal. Vet att Noch har någon sorts "träd", som kommer ifrån en buske som växer i ryssland som ger jäkligt verklighetstrogna lövträd sök på tuben riktigt nice..
Exelon
Ska kolla....buskar är en detalj dom tillför sjukt mkt....
Jepp...har redan gräs sen tidigare...men dessa minipåsar set kan jag blanda lite få olika toner...samt nu testa få gräset att "stå" ännu mer m hjälp av statiskbelectricitet "skaka" flaskan.....mkt grymma tips de där järnvägsbyggarna kan....
sand mm det köper jag i djuraffärrn billigare 6kr per hekto typ...
Jepp...har redan gräs sen tidigare...men dessa minipåsar set kan jag blanda lite få olika toner...samt nu testa få gräset att "stå" ännu mer m hjälp av statiskbelectricitet "skaka" flaskan.....mkt grymma tips de där järnvägsbyggarna kan....
Mal
Mal skrev:Ska kolla....buskar är en detalj dom tillför sjukt mkt....
Har massvis med blästersand sen jag hade mängder med akvarier så sand har jag nog för ett realistiskt slag av el alamein.
Gjorde en så kallad statiskgräs sak av en elektrisk flugsmälla och en tesil fungerade då man körde på kräm och skakade gräs genom silen och fick gräset att stå.
Exelon
Bra "startsats" du skaffat!
Det går att göra en "grej som får gräset att stå" av en tesil och ett batteri, kostar bara några tior att pula ihop.
Kolla på MJ-Forumen och leta efter "statiskt gräs", men jag antar du redan gjort det?
Stefan
Det går att göra en "grej som får gräset att stå" av en tesil och ett batteri, kostar bara några tior att pula ihop.
Kolla på MJ-Forumen och leta efter "statiskt gräs", men jag antar du redan gjort det?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Läste i brådskan "gräs som får grejen att stå".Stefan E skrev:[...] "grej som får gräset att stå" [...]
Nåja, fint med vänlig grönska är det hursomhelst.
Matt_Public- Master of DNF
ståfräs/stågräs??
Trevliga köp, ser fram emot mer fina dioraman. Var mässan bra?
Trevliga köp, ser fram emot mer fina dioraman. Var mässan bra?
Tobias
Stefan E skrev:Bra "startsats" du skaffat!
Stefan
Är väl typ samma konstruktion som jag menar. Man får ju ett bra handtag och en on/offknapp sen kostar den typ 10-20 spänn på dollarstore typ det är väl det som är kvar av flugsmällan när man är klar..
Exelon
Lite diverse snask har inkommit.
Lite etch till Tie fightern
Sen lite enamelfärg till "project spruce tree" som kommer senare.
Tänkte prova med detta "blacken-it" och mörka ner frullebanden med.
Sen en ny nozzle(0,15) för jag har nog tryck i nålen lite för hårt. (kommer säkert en kommentar på det....)
Lite etch till Tie fightern
Sen lite enamelfärg till "project spruce tree" som kommer senare.
Tänkte prova med detta "blacken-it" och mörka ner frullebanden med.
Sen en ny nozzle(0,15) för jag har nog tryck i nålen lite för hårt. (kommer säkert en kommentar på det....)
Exelon
Fräna grejor! Särskilt etset!
Janne.S- Moderator
Ett par Interceptors letade sig över pölen till mitt hobbyrum....så nu väntar jag bara på en Y-vinge från Taiwan så har jag så jag klarar mig ett tag
Janne.S- Moderator
Coolt! Det är ju den snyggaste TIE fightern! Vad får man ge för sådana?
Tobias
När är planerad byggstart???Janne.S skrev:Ett par Interceptors letade sig över pölen till mitt hobbyrum....så nu väntar jag bara på en Y-vinge från Taiwan så har jag så jag klarar mig ett tag
Exelon
Sida 15 av 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 15 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet