IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 16 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S lör nov 08 2014, 22:30

$30 på culttvman
http://www.culttvmanshop.com/TIE-Interceptor-172-scale-from-Fine-Molds-_p_1311.html

Byggstart? Inte planerat in det på ett tag. ..men jag har någon gammal byggtråd med interceptorn liggandes på forumet om msn orkar leta Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore lör nov 08 2014, 22:35

Jag har rätt mycket ångest över mina Star Wars-modeller. Jag har alla 1/72-versionerna i orört skick liggandes i förrådet. Men med tanke på hur priserna verkar sticka iväg uppåt på dem, så kommer man väl aldrig våga bygga dem. Sad
denstore
denstore

Inlägg av Janne.S lör nov 08 2014, 22:51

denstore skrev:Jag har rätt mycket ångest över mina Star Wars-modeller. Jag har alla 1/72-versionerna i orört skick liggandes i förrådet. Men med tanke på hur priserna verkar sticka iväg uppåt på dem, så kommer man väl aldrig våga bygga dem. Sad
Du e ju konstig Razz
De är helt underbara att bygga....Bandai kommer säkert göra minst lika fina grejer. ....fast snap tite Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av denstore lör nov 08 2014, 23:16

Av vad jag sett från bilder av det Bandai har visat upp, så är det inte modeller på samma sätt som fint mögel-modellerna, utan mer färdigbyggda samlar-grejer. Tragiskt och deppigt. En respons på vad folk i Japan tycker, är att Fine Molds Millenium Falcon raskt har klättrat upp mot 3-4000kr på ebay.....
denstore
denstore

Inlägg av Janne.S lör nov 08 2014, 23:29

Sett stollar som försökt få 8-9000 för sin Falcon.
De finns fortfarande till rimliga priser. ...kanske inte så rimlig som min kostade  men för en 2-tusenlapp i alla fall. $300 på cultman....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av denstore sön nov 09 2014, 01:32

Jag köpte min på HLJ när de hade fri frakt-erbjudande. 1200kr tror jag att jag betalade.
denstore
denstore

Inlägg av Janne.S sön nov 09 2014, 08:27

denstore skrev:Jag köpte min på HLJ när de hade fri frakt-erbjudande. 1200kr tror jag att jag betalade.

Hehe, Jag fick 30% rabatt när jag förbedtällde min...Gick på 1200 spänn.... fast den fastnade i tullen, så den blev en aning dyrare Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Galdrin sön nov 09 2014, 12:17

Tänk så söta ungar man har när man får W&N Series 7 i storlek 0, 00 och 000 till fars dag istället för en slips Smile

Galdrin

Inlägg av Marlin sön nov 09 2014, 12:24

Galdrin skrev:Tänk så söta ungar man har när man får W&N Series 7 i storlek 0, 00 och 000 till fars dag istället för en slips Smile

Väluppfostrade barn. cheers

Själv fick jag nya knivar.
Visselrigen till köket och inte till byggbordet, men det var i alla fall inte en slips.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Fiskarsblock5svh09

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S mån nov 10 2014, 19:18

Så kom det raskt ett litet paket från Hannat´s.. med

Sparvar....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_1740_zpsa7468014

Sidvindare

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_1741_zpsa15140f2

Och ett litet utblås till någon F-16 i stashen Razz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 IMG_1742_zps6e1f2133
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas lör nov 15 2014, 11:27

Och så kom då Timo hem från Telford, med två påsar till mig
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20141115_111307_zpsb82b9ff2
Var i hela Skene skall jag göra av den här?
Antingen går den in i Byggskrubben, eller jag! Att få upp den på byggbordet är inte ens att tänka på cyclops
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E lör nov 15 2014, 13:41

BYGG, BYGG, BYGG!!!!    

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 853532160

...eller visa oss innehållet i alla fall! "Dregelsmurf"

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S lör nov 15 2014, 13:43

Aha, en sådan röd låda.... Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Martin Bo lör nov 15 2014, 15:03

Vilken tillökning till stashen Christer.
Nu blir det väl inte någon mer plast för ett bra tag framåt va ?
Med vänlig hälsning
Martin
Martin Bo
Martin Bo

Inlägg av cas lör nov 15 2014, 16:01

Nej, nu får det verkligen inte plats mer i stashen!
Fick hem en TP79 och What-if HKP9 (en huey cobra alltså) men vem bryr sig om sånt?
Skall åtminstone få på lite PRU Blue innan jag kastar mig in i storskalan. Lådtitt kan ju ordnas ändå ☺

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron tis nov 18 2014, 21:44

Fina missiler, Janne, och attans nice med en stor Typhoon, Christer! Aningen avundsjuk! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Mal tor nov 20 2014, 22:40

Marlin skrev:
Galdrin skrev:Tänk så söta ungar man har när man får W&N Series 7 i storlek 0, 00 och 000 till fars dag istället för en slips Smile

Väluppfostrade barn. cheers

Själv fick jag nya knivar.
Visselrigen till köket och inte till byggbordet, men det var i alla fall inte en slips.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Fiskarsblock5svh09

/Bosse

Laga mat e o bygga med Wink

Allt måste passa, smak, rätt tillagat, finess, ja o kul..till det behöver man bra verktyg Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Mal tor nov 20 2014, 22:45

Exelon skrev:Lite diverse snask har inkommit.
Lite etch till Tie fightern
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20141031_181922

Sen lite enamelfärg till "project spruce tree" som kommer senare.
Tänkte prova med detta "blacken-it" och mörka ner frullebanden med.
Sen en ny nozzle(0,15) för jag har nog tryck i nålen lite för hårt. Embarassed (kommer säkert en kommentar på det....)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20141103_190232

Coolt....

En recension på Tamiyas Enamel skulle uppskattas, iaf från mig, då jag kikat på dem, framförallt i vädrings syfte....

sen tror jag inte du trykt för hårt, det krävs en del...fast det går iof, men kolla sprutbilden om den är fortfarande bra...lyckats m det slälv upptäckte det på sprutbilden lol..What a Face sånt händer o tur att det finns reservdelar...man lär sig den hårda vägen ibland krasst...en sak e säker man gör alldrig om det igen det är så säkert...
Mal
Mal

Inlägg av Exelon fre nov 21 2014, 02:30

Det kommer lite senare här Mal har haft så mycket annat så byggandet har blivit lidande. Ja det är i nästan samma syfte jag köpte dom, men mest för jag kan inte ha några vattenbaserade färger.
Ang nozzlen var det som du sa inget fel utan det är jag Vs lifecolor, trodde den var sprutan som bara fräser ur sig färg i omgångar. Så lifecolor blir det nog att penselmåla med eller gå upp till 0.2 nål igen.
Exelon
Exelon

Inlägg av Mal fre nov 21 2014, 20:45

Gött o höra...det krävs en del våld eller ordentligt med kraft när man trycker i nålen o den vilar mot munstycket.

Har faktiskt lyckats slita ut ett mumstycke...
Fenomemet är lite annorlundare då...
Sprut bilden i mitten var perfekt men hade en aura runt unge fär som en ring runt m finfin splutter....kontrollersde munstycket jepp nålen var bra mkt längre spets än det skulle vara.....
Mal
Mal

Inlägg av Mal fre nov 21 2014, 21:01

Jepp lite inhandlat What a Face Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 2dh90lh
Nyfiken testa o experimentera med mediums e skitkul Wink som en del redan vet att jag gör mkt.

Jepp Tamiyas Panel Linje washer..en svart o en brun, samt lite Zippo ....luktar kemisk ren bensin.....denna ska viss lukta mindre.What a Face..

Testat litegrand på skräp bitar för o se hur dessa beter sig....
HELVETTI SATANA......Vilket drag det är i dem....gillar dem som fasiken.....ziiit så drar kapilär kraften ut dem.i ett nafs...
Stuns i pigmenten mm...

Dock så får man tänka på att det är enamel baserad o inte slabba m dem som man kan görs m traditionellt slabbande m oljefärg....
Skulle vilja säga No No....

Så ska man köra skarpa panel linjer så This Is The Shit..
Grymt fina pigment mm, Tamiya är ju kvalitet i mycket...

Så verdigt...Köp

Dock så ersätter den inte oljewash eller florys vädring....men är en mkt bra komplement till allt annat o används den rätt så får man fram mkt fina effekter/skarpa linjer.....

Zippo/bensin på tops så den är fuktsd tsr man bort fläckarna man duttat washen med.

Samt Zipppn är grymt till o använda i oljewashwr med som Matt visat i en tutorial om oljewashwr där han delat med sig av receptet till sin häxbrygd för oss på Götet samt demostration.

Oops blev en recension där nu lol.
Mal
Mal

Inlägg av Tobias lör nov 22 2014, 15:41

Trevligt, velat testa dem jag med men inte fått tummen ur... Rapportera gärna mera! Very Happy
Tobias
Tobias

Inlägg av Mal mån nov 24 2014, 19:43

Jepp......

Denna stod lutad mot ytterdörren idag när jag kom hem från jobbet Very Happy jepp ett paket från Stefan E........han tänkte på mig när han var i Prag...då han vet att jag älskar dessa Brewsters.....Chubby e dom men de har linjer jag verkligen gillar....inte bara Butcher Bird Wurgers o 109or Wink .....samt gillar rerun byggen.....som sagt har ju byggt en tidigare men en Dutch...så menyn längre fram står denna och min Finska...planen finns att bygga dessa två paralellt...o måste annonsera att jag inte hinner m gruppbygget på "finlands sak e svår" kommer förklara i den tråden....

nåja  e galet glad Very Happy   Stefan har paketerat om detta till ett styvare paket så att det kommer fram helt Smile föredömligt...inget som kunde kastas huller om buller o gå sönder samt paketet var hårdare ,) ...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20141124_185722_zps991ba6ed

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20141124_185855_zps5d44daa0

SATANA...vill börja ikväll...men men riva ner den sista tapeten vänta på mig :/ ..... men när rummet är klart så...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20141124_190848_zpsdfcd1961

Tack Stefan som attan....detta var rena tidiga julafton då dessa modeller är lite hard to come by....o hittar man dem så är de rätt dyra....
Mal
Mal

Inlägg av Tobias tis nov 25 2014, 15:59

Stackars Stefan - jag råkade ju säga att han hade en sån Buffalo så han var väl illa yvungen innan du åkte dit och hämtade hans.... Wink

Plockade upp tre godingar på Hobbybokhandeln... (Hey! Iaf inte fler Spitfires.. 109:orna kommer.. Wink )

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 001_zps96f94b40
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public tis nov 25 2014, 16:03

Hurricanes, w00t! cyclops

Brutalbrittiska bakelser, det där. Bravo!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 16 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet