IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre jun 05 2015, 20:22

Tack för tipset, Mal! Smile

Kan ju behövas ibland!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Caverö fre jun 05 2015, 23:00

Trevligt tips för tejpskärare cheers
Caverö
Caverö

Inlägg av Matt_Public mån jun 08 2015, 16:08

Återfallshygglot CAS donerade vänligt lite överblivet jörp till ett kommande Ork-projekt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 150608_CAS_zpsyiz9hu75

Tack som tusan! Vad det än lär bli av det här så är det knappast vad konstruktören väntat sig. Not by a damn sight... Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron mån jun 08 2015, 16:17

Det där såg ju inte fel ut, oavsett vad det blir av det! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas mån jun 08 2015, 16:23

Jag förväntar mig stordåd!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av TommyKillander mån jun 08 2015, 19:18

Matt_Public skrev:Återfallshygglot CAS donerade vänligt lite överblivet jörp till ett kommande Ork-projekt!

Tack som tusan! Vad det än lär bli av det här så är det knappast vad konstruktören väntat sig. Not by a damn sight... Laughing

LOL.... det är med skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot detta.

Kör så det ryker!
/Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Mal mån jun 08 2015, 22:53

Matt_Public skrev:Återfallshygglot CAS donerade vänligt lite överblivet jörp till ett kommande Ork-projekt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 150608_CAS_zpsyiz9hu75

What a Face yess.....drunken
Mal
Mal

Inlägg av Mal mån jun 08 2015, 22:56

Kommer väl till pass på ett kommande projekt Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 166ce3d What a Face...jupp ännu en wurger.....jo ni har gissat rätt..kommer konvertera ännu en Hasegawa Fw190A7 till en A8 r2 sturmbock.....What a Face ska se när det blir mpste gästspela lite på shortrun efter lyxen m Tamiya...
Mal
Mal

Inlägg av Warsawpact ons jun 10 2015, 17:33

Lite nya saker som förhoppningsvis letar sig upp på bordet. 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_0372_zpsyi3gwj5e
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Matt_Public ons jun 10 2015, 17:42

Motherlover! Shocked

T-55 är möjligen ballare än precis allt på larvfötter och en Cobra sitter alltid som en kastkniv i en dassdörr.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Pyret ons jun 10 2015, 20:25

Ljuuuuvliga inköp!! Stort grattis till alla ryska vagnar! Bygger gärna Tamiyas T-55:a och Trumpeters T-80BV.....alla dar i veckan! Smile
Pyret
Pyret

Inlägg av Warsawpact ons jun 10 2015, 23:19

Matt_Public skrev:Motherlover! Shocked

T-55 är möjligen ballare än precis allt på larvfötter och en Cobra sitter alltid som en kastkniv i en dassdörr.
Som ett yxhugg i en rutten staketstolpe. Ska bli kul o pröva på en Cobra i väntan på en Mi-28N i 1/48...förmodligen blir väntan evig. 

Pyret skrev:Ljuuuuvliga inköp!! Stort grattis till alla ryska vagnar! Bygger gärna Tamiyas T-55:a och Trumpeters T-80BV.....alla dar i veckan! Smile

Tackar.
Visst är det är nått speciellt med sovjetiska vagnar  Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron tor jun 11 2015, 00:44

Brutalt trevliga inköp, och speciellt äggvispen!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Stefan E tor jun 11 2015, 08:48

Den där Cobran ser väldigt intressant ut, "Zulu" är det nyaste nya nu!  cheers

Trevliga markmål också!  What a Face

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron fre jun 12 2015, 22:43

Ett hyggligt stort paket hämtades idag. Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Hms_buccaneer_48th_box_dbl

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 J-26_early_box

Tack för leveransen Christer! Smile

Ska planera in både Buccaneer och Tonka i årsbyggplanen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av TommyKillander fre jun 12 2015, 23:11

Nytt i stashen:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 20150611_222631_zpsne1lrkcm

Köpte F-16-kitet bara för att plasten såg så jäkla bra ut. Hoppas den är lika lätt att bygga som den ger intrycket av att vara.
Jag har sett några byggen som har varit helt fantastiska... kunde svära på att dom var 1/48
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av cas lör jun 13 2015, 15:26

Azgaron skrev:Ett hyggligt stort paket hämtades idag. Smile

Tack för leveransen Christer! Smile

Ska planera in både Buccaneer och Tonka i årsbyggplanen! Smile

Håkan

Det var väl för väl att det paketet kom fram! Puh!
Buccanneren ser jag verkligen fram emot, och lite skadeglädje uppblandad med förtjusningen för den där Mustangen...fin är den inte ;-)

TommyKillander skrev:Nytt i stashen:

Köpte F-16-kitet bara för att plasten såg så jäkla bra ut. Hoppas den är lika lätt att bygga som den ger intrycket av att vara.
Jag har sett några byggen som har varit helt fantastiska... kunde svära på att dom var 1/48

Mhm, Tamiyas nya F-16 är makalös! Det skall finnas en Wild Weasel boxning av den med mer vapen också, och den tror jag att jag behöver!
Jag menar
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 11246373_10153257396735033_6991325597440561101_o

cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public lör jun 13 2015, 16:47

Viper weasel? Fin-fin blandning!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E lör jun 13 2015, 18:29

Hejsan!

Sagoland försöker göra mig utfattig!

Köpte några modeller åt Timo som skulle överlämnas på plastkollot, och då ”råkade” den här slinka med;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_8368_zps7w1jusoy

En F-4F Phantom II i 1/32 för bara 199:-, det kan man knappast klaga på!
Bara dekalarket är värt lådans pris!

Under plastkollot åkte vi traditionsenligt in till Kempes (Alfa Hobby) och kollade vad han hade att erbjuda i plastväg.

Jag hittade inget som jag ville ha i flygväg, Bosse knep ju Trumpeters nya Su-9, men jag fastnade för ett markmål istället;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_8371_zpsdql2tzc4

Takoms alldeles nya modell av den klassiska stridsvagnen från WWI, Mark IV ”Female”, som jag byggde Airfix modell av (men det var en ”Male”) för många, många månar sedan.

Detta är en alldeles ny och modern byggsats som skall bli kul att sätta tänderna i, och jag föll för den erövrade vagnen i de glada färgerna.

Naturligtvis hittade jag ett flygetyg i alla fall, Trumpeters nya Super Tucano!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_8372_zpsizlhxgag

Den här maskinen har jag redan en uppsättning riktigt klatchiga dekaler till!

Vi hade ju ett swap-board också, Martin-Bo slumpade ut denna Academy P-38J Lightning i en Eduardlåda med ett fantastiskt dekalark, ets och resin, till ett pris jag bara inte kunde säga nej till!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_8373_zpsmmgsggiw

Stort Tack till Martin-Bo!

Likaså fick jag den här udda men vackra maskinen väldigt billigt av Markus (Ministuff), Tack Markus!

Fiat G.55 Centauro ”Sottoserie 0”

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_8374_zpsk5vvwl42

Lite fler nyttiga pryttlar från Markus ställ;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_8375_zpsrfs0ifoc

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron lör jun 13 2015, 19:15

Trevliga inköp! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av TommyKillander lör jun 13 2015, 23:17

Tjoho!

Jag har ett par favvo-plan som jag är sugen på att bygga i 1:48 (förutom svenska kärror förståss) där SU-27, A-10, Eurofighter 2000 och F-15 ingår... Det här är långtidsbyggen som jag kommer ge mig i kast med när jag känner mig mogen. Men det skadar ju inte att fylla på i stashen redan nu Very Happy 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 20150613_222003_zpsjn8fupws
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Azgaron lör jun 13 2015, 23:19

Ser ju inte fel ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public lör jun 13 2015, 23:25

Uj, vad den där maskinen kan se vacker och elak ut på samma gång. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal sön jun 14 2015, 00:04

Yess...Erik skickade detta till mig....What a Face fyfan vad glad jag blev av denna present sådär Wink

big Big Thanks Erik.....denna ska testas REJÄLT mannen´...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 11406328_1432607117061992_4127610413190101842_o_zpshqbv6oqo
Mal
Mal

Inlägg av Stefan E ons jun 17 2015, 17:14

Hejsan!

Brevbäraren…   neee, DHL, levererade ett paket direkt hem till dörren igår!

Ett stort paket med hett efterlängtade nyheter direkt från Airfix!

Först ut ett par riktigt gamla godingar från -50talet jag aldrig tidigare fått tag på, den klassiska DeHavilland Comet och Vickers Vanguard.

Riktigt fina modeller om man  tänker på hur gamla dom är (1954 resp 1956)!

Kul att de ges ut igen, formarna är lika fina som när de var nya och dekalerna är Airfix nya högklassiga från Cartograf.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_8428_zpsymoz3y7o

Airfix nya Hurricane var ju given;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_8429_zpsjommb9ne

Likaså den nya Spitfire Mk.I

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_8430_zpscjffwmfd

En liten söt blåslampa, och en riktig Airfixklassiker jag byggt i 1/72 många, många gånger.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_8431_zpsd68im5dt

Som grädde på moset gav Airfix ut den här boxen med Temat ”Battle of Britain”!
Ett riktigt prisvärt kit med en Hurricane Mk.I (den nya naturligtvis), en Bedford MWD Jeep, en Albion 3-point Refueller och en sats med 10 figurer, plus en hund och kringutrustning!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 IMG_8435_zps8wq5heko

Den här lådan blir perfekt för vårt ”Battle of Britain” gruppbygge!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet