IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

+2
cas
Tobias
6 posters

Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av Tobias tor sep 11, 2014 6:16 pm

CAS ville se den stora boxen så tog en bild på den....

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 008_zps96fe3652









Wink  - ok, du skall få se mer än boxen. Den är dock ganska stor, Airfix 1/72-musse som jämförelse..

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 013_zps3b330f2d

Hobbychefens plast.. Ser fin ut. Inte tagit ut allt för plåtning dock.. Mycket bra paketerat, extremt föredömligt!

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 014_zpsd1ae79fe
Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 015_zps255d299e

Eduards vanliga masker, ets och fina byggbeskrivningar.

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 016_zps79df5f66

Utmärkt resin som vanligt! Passformen är säkert så bra som det brukar - men nu gissar jag bara.. Wink

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 017_zps9611e11a

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 018_zps6a7416e7

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 019_zpsaab873da

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 020_zpsa0ae48cb

Köpte även Big Sin-boxen med robotar.. What a Face Embarassed 

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 021_zps88ec4b93
Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 022_zps4fbf9080
Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 023_zps4b5ec27e
Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" 024_zps2bc3afef

Det är ju en lyxvara, som allt modellernde/hobbyande så vad kan jag säga? Det är kul att köpa fina grejor och jag tror det kommer bli extremt roligt att leka med.. cheers
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Sv: Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av cas tor sep 11, 2014 7:31 pm

Nu snackar vi gott godis!
Vapenkitet är ju nästan fånigt mumsigt dessutom.
Enda smolken i bägaren är val att bägge utblåsen är öppna. Så vitt jag fattar det är nästan alltid det ena öppet och det andra stängt på marken, pga avstängnigssekvensen. MEn det kanske man kan ersätta med plastvarianten.
Tack för titten!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Sv: Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av Tobias tor sep 11, 2014 7:54 pm

Ja det stämmer - en liten miss där men med arslet mot väggen så syns det iaf inte.. Wink

Har dålig koll på rimlig vapenlast, måste kolla upp det..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Sv: Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av Mal tor sep 11, 2014 8:21 pm

Tobias skrev:Ja det stämmer - en liten miss där men med arslet mot väggen så syns det iaf inte.. Wink

Har dålig koll på rimlig vapenlast, måste kolla upp det..

Det finns en del som kan detta på detta forum Very Happy så hjälp e jag säker på att du får med detta så det blir kalas Very Happy

Fasiken kul bygge som kommer här Wink
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Sv: Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av Tobias tor sep 11, 2014 8:49 pm

Jo det gör ju det. Very Happy Bör räcka till (nästan) två kärror.. En med AIM-9:or och AIM-7:or plus en kärra med några Phoenix och lite back-up..

Skall beta av lite av de här propeller-åken jag test-målar på så jag kan gå på en jetkärra snart.. Riktigt taggad på det faktiskt! 

Lekt med Tamiya-färgerna, IPA och retardern ikväll lite - kört riktigt tunna lager metallic och fått det bra! Nästan nöjd.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Sv: Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av cas fre sep 12, 2014 3:20 am


_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Sv: Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av Matt_Public fre sep 12, 2014 5:43 am

Såg ut som en fullmatad gottepåse, det där! Mjamm...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Sv: Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av Tobias fre sep 12, 2014 7:07 am

Jo visst gör det! Hade velat kasta mig över den direkt men behöver läsa på mer och get some skillz.. Wink

Tack cas! Precis vad jag behövde! Very Happy
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Sv: Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av Azgaron fre sep 12, 2014 11:23 am

Tack för lådtitten, Tobias! Smile Såg ju inte fel ut det där, samt vapen så det räcker ett tag är ju inte fel det heller!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Sv: Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av Stefan E fre sep 12, 2014 1:15 pm

Härligt att se!

Enda smolket i bägaren är att båda utblåsen är fullt öppna!
Slarvigt av Eduard att göra en sån miss.

Annars ser den riktigt, riktigt fin ut!  sunny

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Sv: Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av Tobias lör sep 13, 2014 7:16 pm

Ja det är lite märkligt...

Vapnen ser mycket bra ut och faktiskt enklare ut att pilla ihop och frigöra än vad jag förväntat mig... Ets & målning kanske blir pilligare dock..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone" Empty Sv: Snabb lådtitt på Eduards F-14A-box, "Danger Zone"

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet